Merhabalar dostlar. Benzinli 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.5 motorlarda kurum temizliği yaptıran var mı? Aracın yakıt sarfiyatı azalıyormuş, titreme azalıyormuş, aracın çekişi daha iyi oluyormuş. Nedir bu durum? Yorumları alalım.
Maalesef hocam, keşke benzinliyi de yüksek devir kullanıp önüne geçebilsek. Port Fuel Injection ve Direct Fuel Injection diye iki tip enjeksiyon sistemi mevcut. Emme manifoldu tarafında oluşan bu kurumun temel sebebi zaten sistemin “direct fuel injection” tasarımına sahip olması. Emme manifoldu ile subap arasında enjeksiyon olmadığı için kurum oluşan bölge temizlenemiyor. Yazarak anlatması biraz çetrefilli, tabi anlaması da öyle olacaktır.Carbon clean yapan düzgün bir yer bulunursa yapılabilir.Yıllarca dizel kullandım. Egr,dpf,katalizatör,emme manifoldu kurum yapmasın diye benzinli aldık ilk defa yukarıdaki mesajları okuyunca dizele geri mi dönsem dedim..Dizeli ayda bir 30 dk 3000-4000 devir kullanıp kurum yakma sayesinde hiç sorun yaşamadım şükür.Benzinliyi de öyle kullancaz demekki
tek suç tsi çalışma şekliCarbon clean yapan düzgün bir yer bulunursa yapılabilir.Yıllarca dizel kullandım. Egr,dpf,katalizatör,emme manifoldu kurum yapmasın diye benzinli aldık ilk defa yukarıdaki mesajları okuyunca dizele geri mi dönsem dedim..Dizeli ayda bir 30 dk 3000-4000 devir kullanıp kurum yakma sayesinde hiç sorun yaşamadım şükür.Benzinliyi de öyle kullancaz demekki
Tsi motorlarda subap üstü kurumlar yağ buharı yüzünden oluyor. Emisyon değerleri için yağ buharı emme subapları üzerinden tekrar yanma odasına gönderiliyor. Oil catch can gibi basit bir işlemle bu kurumun önüne geçilebilir.
Maalesef hocam, keşke benzinliyi de yüksek devir kullanıp önüne geçebilsek. Port Fuel Injection ve Direct Fuel Injection diye iki tip enjeksiyon sistemi mevcut. Emme manifoldu tarafında oluşan bu kurumun temel sebebi zaten sistemin “direct fuel injection” tasarımına sahip olması. Emme manifoldu ile subap arasında enjeksiyon olmadığı için kurum oluşan bölge temizlenemiyor. Yazarak anlatması biraz çetrefilli, tabi anlaması da öyle olacaktır.
İlgisini çeken arkadaşlar için bu bahsettiğim konuyu çok iyi anlatan bir youtube videosu buldum.
Afiyet olsun (link):
Yani bu kurumun temizlenmesi için intake manifoldunun sökülüp fiziksel olarak temizlenmesi gerekiyor. İster kumlama mantığıyla çalışan aletlerle ister fırçayla.
Katkılar kullanarak, yüksek devirde kullanarak temizlemek ya da önüne geçmek pek mümkün gözükmüyor.
Tsi motorlarda subap üstü kurumlar yağ buharı yüzünden oluyor. Emisyon değerleri için yağ buharı emme subapları üzerinden tekrar yanma odasına gönderiliyor. Oil catch can gibi basit bir işlemle bu kurumun önüne geçilebilir.