Kontak kapalı iken farları kullanmak

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan smt71
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
7 Kas 2024
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
Konum
GİRESUN
İsim
SAMET
Araç
SKODA YETİ 1.2 tsi 2015 model
Merhaba herkese iyi forumlar. Skoda Yeti 2015 model 1.2 tsi aracıma İQ elektroniğin otomatik farı & coming home modülünü bağladım. Otomatik farı kontak açıkken çalışıyor. kontak kapalı iken farlara elektrik geldiği zaman farlar yanmıyor. vcds kablom var. vcds ile kontak kapalı iken farları kullanmayı kodlayabilir miyiz ? Şimdiden herkese teşekkürler.
 

Kontak kapalıyken farlar yanmıyor bildiğim. Açık unutulup akü bitirme sorunundan muhtemelen. Araç hangi platform 1 kasa mı, 2 kasa mı? Bendeki 1 kasada (2011 model, PQ35) öyle bir seçenek görmedim. Bazı özellikler VCP, ODİS gibi cihazlarla yapılabiliyor bildiğim.
Işık sensörü olmayan araçlarda şöyle bir şey var; coming home (byte 12, bit2 işaretli) kodlanırsa aracı stop edip selektör yapılırsa kapıyı açınca, ya da bit0 işaretli değilse kontağı çıkarınca, sisler kilitleme sonunda bir süre yanar.

Vcp veya odis cihazı olan arkadaşların olabilirliği hakkında tecrübeleri olabilir.
Yine de araç kapalıyken açık olması, akü konusunda riskli!

Ben de bu ara bazı zorluklarla uğraşıyorum. Aracımda ışık ve yağmur sensörü olmadığından, Çin'den otomatik far anahtarı almıştım. Programlanabilen bir anahtar, gayet memnunum. Fakat sonradan fark ettim ki sisleri açmıyordu (daha önce konusu geçmişti), bugün ön ve arka sisler için 15 ohm birer dirençle çözülebileceğini, çıkan otomatik olmayan far anahtarı ile karşılaştırarak tespit ettim. Yarın anahtarı söküp dirençleri lehimleyip deniyeceğim.;)
 

Ekli dosyalar

  • byte12.jpg
    byte12.jpg
    51.9 KB · Görüntüleme: 4
Kontak kapalıyken farlar yanmıyor bildiğim. Açık unutulup akü bitirme sorunundan muhtemelen. Araç hangi platform 1 kasa mı, 2 kasa mı? Bendeki 1 kasada (2011 model, PQ35) öyle bir seçenek görmedim. Bazı özellikler VCP, ODİS gibi cihazlarla yapılabiliyor bildiğim.
Işık sensörü olmayan araçlarda şöyle bir şey var; coming home (byte 12, bit2 işaretli) kodlanırsa aracı stop edip selektör yapılırsa kapıyı açınca, ya da bit0 işaretli değilse kontağı çıkarınca, sisler kilitleme sonunda bir süre yanar.

Vcp veya odis cihazı olan arkadaşların olabilirliği hakkında tecrübeleri olabilir.
Yine de araç kapalıyken açık olması, akü konusunda riskli!

Ben de bu ara bazı zorluklarla uğraşıyorum. Aracımda ışık ve yağmur sensörü olmadığından, Çin'den otomatik far anahtarı almıştım. Programlanabilen bir anahtar, gayet memnunum. Fakat sonradan fark ettim ki sisleri açmıyordu (daha önce konusu geçmişti), bugün ön ve arka sisler için 15 ohm birer dirençle çözülebileceğini, çıkan otomatik olmayan far anahtarı ile karşılaştırarak tespit ettim. Yarın anahtarı söküp dirençleri lehimleyip deniyeceğim.;)
Hocam cevabınız için teşekkürler. Bende ki araç 2 kasa makyajlı versiyon. Ben kabinden motor içine farlara olacak şekilde bypass kablo çektim. Farlara geri dönüş olmasın diye araya 10A10 diyot attım. Şu an her şey istediğim gibi oldu. Far anahtarı içeriden kontrol edilebiliyor. Araç farları karanlıkta otomatik yakıyor. Hava kararınca kapılar açıp kapadığımda karşılama yapıyor. Kablo şemasını böyle bağladım. Belki birinin işine yarar.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2025-10-28 at 19.56.35.jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-28 at 19.56.35.jpeg
    81.1 KB · Görüntüleme: 5
Bir de vcds de secutry acces code bulamadım. bende baloncuk çıkmıyor. siz de çıkıyor mu ?
 
Bir de vcds de secutry acces code bulamadım. bende baloncuk çıkmıyor. siz de çıkıyor mu ?
Bende de çıkmıyor.
Sisdeki platform ne acaba, PQ35 mi, MQB mi?

İlk soruda farlara elektrik geldiğini nasıl ölçtünüz? Eksi ucu kesiyor olabilir mi? Kontak kapalıyken farın yanmaması normal.

Yapılanı tam anlamadım. Neden kabloya ihtiyaç duydunuz?
 
Bende de çıkmıyor.
Sisdeki platform ne acaba, PQ35 mi, MQB mi?

İlk soruda farlara elektrik geldiğini nasıl ölçtünüz? Eksi ucu kesiyor olabilir mi? Kontak kapalıyken farın yanmaması normal.

Yapılanı tam anlamadım. Neden kabloya ihtiyaç duydunuz?
platforma detaylı bakmadım. en kısa zamanda bakacağım. elimde elektrik işlerinde kullanmak için kontrol kalemi var 12 volt .onunla ölçtüm - sabit geliyor. + kontağı kapatınca kesiyor. bende modülden gelen artıyı kabinden direk led ampülün içine kadar çekince halloldu.
 
kabloyuda yolcu tarafında ki silecekleri söktüm. altından uzun bir tel yardımı ile polen filtresinin yanından kabine kadar çekebildim.
 
platforma detaylı bakmadım. en kısa zamanda bakacağım. elimde elektrik işlerinde kullanmak için kontrol kalemi var 12 volt .onunla ölçtüm - sabit geliyor. + kontağı kapatınca kesiyor. bende modülden gelen artıyı kabinden direk led ampülün içine kadar çekince halloldu.
İlginç bir durum. Kontak kapalıyken yanmıyor olması normal olsa da ayrı bir artı getirince yanması tuhaf? Malum far gibi yüksek akım çeken teçhizat röleler tetiklenerek onların üzerinden beslenirler. Gerilim var ama gerekli akım yoksa olabilir. Yinede böyle bir by-pass röle tetiğine de yapılabilir.
Bu tür müdahaleler beyin/ecu/elektronik üzerinde başka arızalara da yol açabilir!
 

Geri
Üst