Herkese merhaba,
Bugün 5 aydır kullandığım Golf 8,5 Life 116 arabamın çift egzoz oldugunu fark ettim. Yüksek bir güç çıkışına sahip olmayan, 1.5 TSI'ın bile kısılmış bir versiyonu olan bu motora VW neden çift egzoz koymuş olabilir işin teknik açıklamasını bilen var mıdır? Umarım merağımı yadırgamazsınız araştırdım fakat bir açıklama bulamadım
Merhabalar,
Egzoz sistemi tasarımı konusuna çok teknik detaylara girmeden bakarsak, burada temel amaç maliyet ve zaman tasarrufu sağlamak.
1.Ortak platform kullanımı:
1.5 TSI 116 hp ile 150 hp versiyonun motoru ve çevre sistemleri büyük ölçüde aynı. Bu durumda mevcut egzoz sistemini doğrudan kullanmak mümkün hale geliyor. Böylece yeni bir sistem tasarlayıp onaylatma süreci (test, homologasyon vb.) gerekmediği için hem zaman hem de mühendislik maliyeti düşüyor.
2. Üretim ve tedarik avantajı:
Eğer tail pipe için özel bir boru büküm kalıbı tasarlanmışsa (ki bu pahalı bir yatırımdır ve pek ihtimal vermiyorum), bunu iki versiyon için ayrı ayrı yapmak yerine tek tasarımı korumak mantıklı. Ayrıca üretici açısından da, örneğin yılda 500 bin adet Golf 1.5 TSI üretiliyorsa, tek tip tail pipe kullanarak 500 bin adetlik sipariş vermek, 250+250 bin adetlik iki farklı parçayı tedarik etmekten birim başı maliyeti düşürür.
3.Seri üretim/Aynı hat:
Tail pipe çevresindeki kelepçe, braket, ısı kalkanı gibi elemanlar aynı kalınca, montaj hattında da değişiklik yapmaya gerek kalmaz. Bu da üretim sürecini daha standart ve otomasyona uygun hale getirir. Aynı banttan her iki versiyon da sorunsuz çıkabilir, bu da hem zaman hem para kazandırır.
Sonuç olarak, bu tamamen verimlilik ve maliyet optimizasyonu kararı. Görünüşte estetik bir detay gibi dursa da, arkasında oldukça mantıklı bir üretim stratejisi yatıyor.
Egzoz sistemi tasarım konusu akışkanlar mekaniği, ısı transferi, titreşim, emisyon normları ve regülasyonları gibi çok fazla teknik detayı barındırır. Sistemin tamamını incelemeden buralarda yorum yapmak da pek kolay değil.