Golf 1.5 eTSI 116 Life Çift Egzoz

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aria26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
28 May 2025
Mesajlar
19
Tepkime puanı
14
Konum
ankara
İsim
yamaç
Araç
2025 Golf 1.5 eTSI 116 Life
Herkese merhaba,

Bugün 5 aydır kullandığım Golf 8,5 Life 116 arabamın çift egzoz oldugunu fark ettim. Yüksek bir güç çıkışına sahip olmayan, 1.5 TSI'ın bile kısılmış bir versiyonu olan bu motora VW neden çift egzoz koymuş olabilir işin teknik açıklamasını bilen var mıdır? Umarım merağımı yadırgamazsınız araştırdım fakat bir açıklama bulamadım :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0065.jpeg
    IMG_0065.jpeg
    90.6 KB · Görüntüleme: 26

Herkese merhaba,

Bugün 5 aydır kullandığım Golf 8,5 Life 116 arabamın çift egzoz oldugunu fark ettim. Yüksek bir güç çıkışına sahip olmayan, 1.5 TSI'ın bile kısılmış bir versiyonu olan bu motora VW neden çift egzoz koymuş olabilir işin teknik açıklamasını bilen var mıdır? Umarım merağımı yadırgamazsınız araştırdım fakat bir açıklama bulamadım :)
Merhaba

2. Elden mi aldınız arabayı
 
Herkese merhaba,

Bugün 5 aydır kullandığım Golf 8,5 Life 116 arabamın çift egzoz oldugunu fark ettim. Yüksek bir güç çıkışına sahip olmayan, 1.5 TSI'ın bile kısılmış bir versiyonu olan bu motora VW neden çift egzoz koymuş olabilir işin teknik açıklamasını bilen var mıdır? Umarım merağımı yadırgamazsınız araştırdım fakat bir açıklama bulamadım :)
Benim araç İmpression onda da çift çıkış egzoz var.
 
Aracın motoru 150ps olan versiyon ile tamamen aynı, sadece turbo ve yazılım farklılıkları var, Motor da sırf 116ps diye de sütçü beygiri değil,

Bir aracın motoru sadece (motor gücünden) ibaret değildir,

1.500cc motor hacmi olan bir motor ile 1.0 motor hacmi olan bir motorun silindir hacimleri bir mi..?

Ne yapacaklarıdı daha yüksek hacim olan 1.5 motora daha küçük hacimli olan 1.0 motordaki gibi tek egzoz olarak çıkışı mı koysalardı.
 
Aracın motoru 150ps olan versiyon ile tamamen aynı, sadece turbo ve yazılım farklılıkları var, Motor da sırf 116ps diye de sütçü beygiri değil,

Bir aracın motoru sadece (motor gücünden) ibaret değildir,

1.500cc motor hacmi olan bir motor ile 1.0 motor hacmi olan bir motorun silindir hacimleri bir mi..?

Ne yapacaklarıdı daha yüksek hacim olan 1.5 motora daha küçük hacimli olan 1.0 motordaki gibi tek egzoz olarak çıkışı mı koysalardı.
hocam kesinlikle haklısınız, 1.0 tsi'dan bu motora geçmiş biri olarak performansından son derece memnunum, gayet seri araç. demek istediğim aslında şu idi, benzer güç çıkışına sahip hatta daha güçlü motoru bulunan rakiplerinde bile tek egzoz çıkışı bulunurken bu araçta çift olmasının sebebini merak etmiştim. yani bu bi sektör standardı değil sonuçta. yoksa motoru kötülemiyorum gayet iyi.
 
Aracın motoru 150ps olan versiyon ile tamamen aynı, sadece turbo ve yazılım farklılıkları var, Motor da sırf 116ps diye de sütçü beygiri değil,

Bir aracın motoru sadece (motor gücünden) ibaret değildir,

1.500cc motor hacmi olan bir motor ile 1.0 motor hacmi olan bir motorun silindir hacimleri bir mi..?

Ne yapacaklarıdı daha yüksek hacim olan 1.5 motora daha küçük hacimli olan 1.0 motordaki gibi tek egzoz olarak çıkışı mı koysalardı.
Aracın 1.vitesine hala alışamadım kalkarken gaza hafif dokunduğum için araç kendini ileri atıyor önceki 1.0 aracımda motorun ufaklığından dolayı gaza hafif dokunarak kaldırırdım bunda onu yapınca araç kendini ileri atıyor alışamadım hala.
 
Aracın 1.vitesine hala alışamadım kalkarken gaza hafif dokunduğum için araç kendini ileri atıyor önceki 1.0 aracımda motorun ufaklığından dolayı gaza hafif dokunarak kaldırırdım bunda onu yapınca araç kendini ileri atıyor alışamadım hala.
Kağıt üstünde 20 tork farkı var ama pratikte bu tork her devire yayılmış, düşük devirde de tork veriyor. Fark bundan kaynaklı. Biraz da vites oranıyla alakalı Golf 7 ye göre 1. Vitesi yumusak kalıyor olabilir
 
Kağıt üstünde 20 tork farkı var ama pratikte bu tork her devire yayılmış, düşük devirde de tork veriyor. Fark bundan kaynaklı. Biraz da vites oranıyla alakalı Golf 7 ye göre 1. Vitesi yumusak kalıyor olabilir
Yumuşak evet bir de motor sesini beğenemedim çok tiz bir sesi var.
 
hocam kesinlikle haklısınız, 1.0 tsi'dan bu motora geçmiş biri olarak performansından son derece memnunum, gayet seri araç. demek istediğim aslında şu idi, benzer güç çıkışına sahip hatta daha güçlü motoru bulunan rakiplerinde bile tek egzoz çıkışı bulunurken bu araçta çift olmasının sebebini merak etmiştim. yani bu bi sektör standardı değil sonuçta. yoksa motoru kötülemiyorum gayet iyi.
Aslında sorduğunuz sorunun cevabı yazdığım msj.da gizli, diğer markalar ile kıyasladığınız için tekrar ediyorum “motor gücü” tek başına bir kriter değildir,

Önemli olan ise silindir hacmidir, Silindir hacmi (yanma odası), piston çapı ve stroke alanı (pistonun silindir içinde kat ettiği mesafe) daha büyük olan bir motordan bahsediyoruz. Önemli olan kriterler bunlardır.
 
Aracın 1.vitesine hala alışamadım kalkarken gaza hafif dokunduğum için araç kendini ileri atıyor önceki 1.0 aracımda motorun ufaklığından dolayı gaza hafif dokunarak kaldırırdım bunda onu yapınca araç kendini ileri atıyor alışamadım hala.
Gazı hafif yedirerek kalkmanız lazım. Ben de başlarda biraz bocaladım. Ama kas hafızası gelişince çok iyi oldu. Dediğim gibi hafif ve gazı yedirecek şekilde alışkanlık edinmeniz lazım.
 
Gazı hafif yedirerek kalkmanız lazım. Ben de başlarda biraz bocaladım. Ama kas hafızası gelişince çok iyi oldu. Dediğim gibi hafif ve gazı yedirecek şekilde alışkanlık edinmeniz lazım.
ben çok beğeniyorum özellikle sabahları

biraz köklemek lazım 4-5 devire kadar
 

Gazı hafif yedirerek kalkmanız lazım. Ben de başlarda biraz bocaladım. Ama kas hafızası gelişince çok iyi oldu. Dediğim gibi hafif ve gazı yedirecek şekilde alışkanlık edinmeniz lazım.
Hafif yedirerek bastığımda hiç sıkıntı yok yağ gibi kalkıyor ama işte ışıklarda o yedirmeyi yapamıyorsun gaza biraz fazla asılınca araba ileri atıyor kendini alışacağız zamanla.
 

Geri
Üst