Marş Almama Problemi


alaras

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
550
Tepkime puanı
606
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Herkese merhabalar, iyi günler. Aracım 1.6TDI CXXB DSG 208.000 kilometrede dün bakımdan çıktı. Bugün sabah aracı çalıştırmayı denedim, çalıştı ve bir saniye sonra motor durdu. Tekrar marş bastığımda tekledi, marş almadı, iki üç kez denedim durum aynı. Tam gaz basınca marş aldı, onda da vuruntulu aldı, şuan da sesli çalışıyor. Bakımdaydı dün teslim aldım akü fişi normal bi sıkıntı göstermiyor, periyodik bakıma girdi yağ filtre değişti onun dışında mekanik bir şey değişmedi. Mazot yetiştirmiyor diye düşündüm ancak çalıştırdıktan sonra 3500 4000 devire kadar sıkıştırdım yakıtsal bir problem yok. Deponun dibini hiç çektirmem, dün biraz boş depoyla gezdim, pompaya ya da filtreye pislik atmış diye düşündüm en başta. Akü yetiştiremiyor diye düşündüm ama akü fişi düzgün çıktı. Sizce problem ne olabilir, daha önce başına gelen var mı, böyle bir durumda arıza beyine işler mi beni aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler, iyi günler.
 

Enjektörler ile alakalı problem, revizyon yaptırabilirsiniz, zamanla uçlarındaki iğneler yakıt pisliğinden tıkanıyor, siz gaz verince daha geniş açıldığından sorun çıkmıyor ancak rölanti gibi devirlerde kapanıyor ise sorun bunla alakalı olabilir.

Sesli çalışmanın sebebi de enjektörler aynı şekilde.
 
Upvote 0
Ne kadar alakası var bilmiyorum fakat 2013 Caddy 1.6 TDI aracımız vardı, EGR si aniden arızaya düşmüştü yoldayken, araç sesli çalışıyor, çekiş düşüyor ve zor stop ediyordu, back pressure arttığı için, bir sebepte bu olabilir, arıza lambası olarak yanan bir lamba var mı statik olarak.
 
Upvote 0
Ne kadar alakası var bilmiyorum fakat 2013 Caddy 1.6 TDI aracımız vardı, EGR si aniden arızaya düşmüştü yoldayken, araç sesli çalışıyor, çekiş düşüyor ve zor stop ediyordu, back pressure arttığı için, bir sebepte bu olabilir, arıza lambası olarak yanan bir lamba var mı statik olarak.
Statik yanan bir lamba yok, çalışmazken de herhangi bir arıza almadım, soğuktan çalışmıyormuş gibi oldu. Çekiş düşüklüğü yok ama sesli çalışıyor. Genellikle sıkı kullanırım sıkıştırırım aracı.
 
Upvote 0
Enjektörler ile alakalı problem, revizyon yaptırabilirsiniz, zamanla uçlarındaki iğneler yakıt pisliğinden tıkanıyor, siz gaz verince daha geniş açıldığından sorun çıkmıyor ancak rölanti gibi devirlerde kapanıyor ise sorun bunla alakalı olabilir.

Sesli çalışmanın sebebi de enjektörler aynı şekilde.
En başta durdu motor bir daha durmadı rölantisi de düzenli dalgalanma vs. yok. Ama çalışırken ciddi tekledi.
 
Upvote 0
Herkese merhabalar, iyi günler. Aracım 1.6TDI CXXB DSG 208.000 kilometrede dün bakımdan çıktı. Bugün sabah aracı çalıştırmayı denedim, çalıştı ve bir saniye sonra motor durdu. Tekrar marş bastığımda tekledi, marş almadı, iki üç kez denedim durum aynı. Tam gaz basınca marş aldı, onda da vuruntulu aldı, şuan da sesli çalışıyor. Bakımdaydı dün teslim aldım akü fişi normal bi sıkıntı göstermiyor, periyodik bakıma girdi yağ filtre değişti onun dışında mekanik bir şey değişmedi. Mazot yetiştirmiyor diye düşündüm ancak çalıştırdıktan sonra 3500 4000 devire kadar sıkıştırdım yakıtsal bir problem yok. Deponun dibini hiç çektirmem, dün biraz boş depoyla gezdim, pompaya ya da filtreye pislik atmış diye düşündüm en başta. Akü yetiştiremiyor diye düşündüm ama akü fişi düzgün çıktı. Sizce problem ne olabilir, daha önce başına gelen var mı, böyle bir durumda arıza beyine işler mi beni aydınlatabilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler, iyi günler.
aynısı geldi hocam enjektör valfleri patlak. 22 bin tl revizyonu ile beraber tutuyor. servisten 4 adet külbütör kapak contası alın. onlarıda değişitrsinler yoksa yağ oluyo enjektör dipleri. serviste iki tip çıkıyor iç ağzı geniş olanı alıcaksınız diğer dar olan 2015 öncesi clh motor için.


https://www.golftutkusu.com/topic/26362-1-6-tdi-sonunda-enjektorleri-revize-ettirdim/

https://www.golftutkusu.com/topic/26454-1-6-tdi-kulbutor-kapagi-yag-kacirma-sorunu/


bu iki postumda tüm her şeyden bahsettim
 
Upvote 0
aynısı geldi hocam enjektör valfleri patlak. 22 bin tl revizyonu ile beraber tutuyor. servisten 4 adet külbütör kapak contası alın. onlarıda değişitrsinler yoksa yağ oluyo enjektör dipleri. serviste iki tip çıkıyor iç ağzı geniş olanı alıcaksınız diğer dar olan 2015 öncesi clh motor için.


https://www.golftutkusu.com/topic/26362-1-6-tdi-sonunda-enjektorleri-revize-ettirdim/

https://www.golftutkusu.com/topic/26454-1-6-tdi-kulbutor-kapagi-yag-kacirma-sorunu/


bu iki postumda tüm her şeyden bahsettim
Teşekkür ediyorum peki böyle olduktan sonra daha ne kadar kullandınız sorunlar daha da ilerledi mi? Yani böyle biraz daha kullanabilir miyim?
 
Upvote 0
Bakım sonrası olması nedeniyle hatalı montaj, takılmamış bir soket vs ihtimalini de akılda tutun
 
Upvote 0
Ekstra bir detay ise bazen ustalar balata spreyini bol bulup sağa sola sıkarken emme hattına veya yakıt hattına bir şekilde ulaştıysa o da şakırtıya sebep olur, sözüm meclisten dışarı tabii.
 
Upvote 0
Bugün aracı çalıştırdığımda ise sorunsuz marş aldı sesli çalışıyor sadece.
Bakım sonrası olması nedeniyle hatalı montaj, takılmamış bir soket vs ihtimalini de akılda tutun
Ekstra bir detay ise bazen ustalar balata spreyini bol bulup sağa sola sıkarken emme hattına veya yakıt hattına bir şekilde ulaştıysa o da şakırtıya sebep olur, sözüm meclisten dışarı tabii.
Bakımı yetkilide yaptırdım, şöyle bir göz gezdirdim ama soketlik de pek bir şey göremedim.
 
Upvote 0

Geri
Üst