Golf 2024 – Direksiyonda Uğultu Sesi (Kronik Sorun, 157.000 TL Masraf)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan GOLF4242
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

şanzıman yağı eksik %99 10 kişi bu sorundan rahatsızız

2 litre konulmuş 3 litre olması gerekiyor

telk sorun bu videolara bakarsın

ve servise gidince seviyesini ölçsünler tamamlasınlar

bizde yeni bulduk sorunu diye umut ettik

bu kadar
Serviste seviye kontrolü yapılabiliyor mu acaba?
 

Serviste seviye kontrolü yapılabiliyor mu acaba?
Tapayı sökünce yapılıyor
Ama stajer vs bakmasın usta formen baksın anlar zaten
Videolarda çok net belli sorun
Bu adamlar eksik koydu yine şanzıman yağını

Motor yağında olduğu gibi
 
Cümleten iyi forumlar aynı sorun benim aracımdada var 8.5 impression 29 bin km de araç tahmini 20 bin km dir bu sesi evin otoparkından çıkarken tam sağ yapıyorum duyuyorum. ben direksiyon kutusundan falan geliyordur dibine kadar çevirdiğim için diye düşünüyordum ancak aracı bakıma götüreceğim önümüzdeki günlerde 2. bakımı geldi o esnada aracın diğer sorunlarındanda bahsedeceğim. bakalım ne tür bir geri dönüş olacak

Merakla bekliyorum.
Ancak, şanzıman yağının eksik olduğunu iddia etmeni tavsiye ederim.
Çünkü izlediğim videolarda bu sorun nedeniyle şanzıman açılmış ve diferansiyel parçası değiştirilmiş.
Bu işlem sırasında mevcut yağ boşaltılıyor ve sonrasında sadece 3 litre yağ eklendiği için sesin kesildiği belirtiliyor.
Aslında parça değişikliği işe yaramıyor eksik yağ tamamlanıyor sesi kesiyor diye sercis seviniyor
Videoda özellikle bu uğultunun, yağsız kalan freze dişlilerinden kaynaklandığı vurgulanıyor.

Motor yağımız eksikti.
Şanzımanda eksik ordan da çalmışlar .
 
8.5 Impression sahibi olanlar için önemli bir hatırlatma:

Servise gittiğinizde aracınızı 3 dakikalığına lifte aldırarak tapayı söktürüp yağ seviyesini ve durumunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu işlem toplamda 5 dakikanızı alır.

Unutmayın, dişli sistemleri hassas yapılardır.
Yağsızlık, aşınmaya ve metal çapak oluşumuna sebep olabilir.
Bu da uzun vadede ciddi sorunlara yol açabilir.
Önlem almak her zaman daha ucuzdur.
 
8.5 Impression sahibi olanlar için önemli bir hatırlatma:

Servise gittiğinizde aracınızı 3 dakikalığına lifte aldırarak tapayı söktürüp yağ seviyesini ve durumunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu işlem toplamda 5 dakikanızı alır.

Unutmayın, dişli sistemleri hassas yapılardır.
Yağsızlık, aşınmaya ve metal çapak oluşumuna sebep olabilir.
Bu da uzun vadede ciddi sorunlara yol açabilir.
Önlem almak her zaman daha ucuzdur.
Teşekkürler bilgilendirme için

Siz baktırdınız mı?
 
hafta içinde çözücem inş
çok yoğunluk var işlerden gidemiyorum
Sorun yağ eksiği ise trajikomik bu arada. Ne kadar yağ koymaları gerektiğini bilmedikleri anlamına gelir.
 
Hocam yanlış bilgilendirme olmasın önemli bir konu çünkü.

-DQ200 bizdeki şanzımanlar için 1.7 lt mekanik dişli kutusu yani sesin geldiği diferansiyel alan için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

-1.1 lt mekatronik kısım için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

Eğer bu ikisinin toplamından bahsediyorsanız totalde zaten 2.8 lt her ikisine özel spesifikasyonlarda farklı yağ dolumu yapılması gerekir.

Bu arada volkswagenin yağ ömürlüktür demesinin en önemli nedenlerinden birisi; hem dişli kutusunda hem mekatronikte yağ boşaltımının tamamen yapılamaması kaynaklı rutin bakım dolumlarda her seferinde fazla yağ eklenmesine önlem amaçlıdır.

Aksi takdirde hidrolik kontrol ünitesi fazla basınçtan arıza yapmaktadır.

Arkadaşımın a3 aracı fazla dolum sebebiyle mekatronik ünitesi zarar görmüş ve araç yolda kalmıştı.

Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Ben 45 bin kmdir bu sesi duyarak kullanıyorum. Sadece eve dönüşte kapalı otoparkta tam tur direksiyonu çevirmek zorunda kaldığım için bu sese maruz kalıyorum.
 
Hocam yanlış bilgilendirme olmasın önemli bir konu çünkü.

-DQ200 bizdeki şanzımanlar için 1.7 lt mekanik dişli kutusu yani sesin geldiği diferansiyel alan için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

-1.1 lt mekatronik kısım için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

Eğer bu ikisinin toplamından bahsediyorsanız totalde zaten 2.8 lt her ikisine özel spesifikasyonlarda farklı yağ dolumu yapılması gerekir.

Bu arada volkswagenin yağ ömürlüktür demesinin en önemli nedenlerinden birisi; hem dişli kutusunda hem mekatronikte yağ boşaltımının tamamen yapılamaması kaynaklı rutin bakım dolumlarda her seferinde fazla yağ eklenmesine önlem amaçlıdır.

Aksi takdirde hidrolik kontrol ünitesi fazla basınçtan arıza yapmaktadır.

Arkadaşımın a3 aracı fazla dolum sebebiyle mekatronik ünitesi zarar görmüş ve araç yolda kalmıştı.

Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Ben 45 bin kmdir bu sesi duyarak kullanıyorum. Sadece eve dönüşte kapalı otoparkta tam tur direksiyonu çevirmek zorunda kaldığım için bu sese maruz kalıyorum.

Hocam yanlış bilgilendirme olmasın önemli bir konu çünkü.

-DQ200 bizdeki şanzımanlar için 1.7 lt mekanik dişli kutusu yani sesin geldiği diferansiyel alan için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

-1.1 lt mekatronik kısım için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

Eğer bu ikisinin toplamından bahsediyorsanız totalde zaten 2.8 lt her ikisine özel spesifikasyonlarda farklı yağ dolumu yapılması gerekir.

Bu arada volkswagenin yağ ömürlüktür demesinin en önemli nedenlerinden birisi; hem dişli kutusunda hem mekatronikte yağ boşaltımının tamamen yapılamaması kaynaklı rutin bakım dolumlarda her seferinde fazla yağ eklenmesine önlem amaçlıdır.

Aksi takdirde hidrolik kontrol ünitesi fazla basınçtan arıza yapmaktadır.

Arkadaşımın a3 aracı fazla dolum sebebiyle mekatronik ünitesi zarar görmüş ve araç yolda kalmıştı.

Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Ben 45 bin kmdir bu sesi duyarak kullanıyorum. Sadece eve dönüşte kapalı otoparkta tam tur direksiyonu çevirmek zorunda kaldığım için bu sese maruz kalıyorum.
Hoca araç manuel zaten
impression
 
Evet uğultu sorunu sanırım çözülüyor
Daha önceden yazmıştım
Bunlar bizim araca motor yağını bile eksik koydu diye
Şimdi gelelim videoya



Yorumlarda da belli çözülen çok 2lt yağ koymuşlar 3 litreymiş manuel

Eğer bu sorun bu çıkarsa
Şaşırmayacağım
Video’daki kişi malesef kara düzen bilgilerini paylaşmış, hiç bir teknik bilgi vermeden kafasına göre bu araçlara (genelleme yaparak) 3 Litre yağ konulması gerektiğini söylüyor,

Bende size şöyle bilgi vereyim; VW tarihi boyunca manuel şanzımanlı araçlarında (istisnai spor araçları hariç) hiç bir manuel aracında şanzıman yağ kapasitesi olarak 3 Litre yağ kullanmamıştır,

Hatta ülkemize yalnızca DSG şanzımanlı olarak gelmesine rağmen, Ancak Avrupa’da “manuel vitesli” olarakta satılan Golf Mk7 R 300 PS 4Motion Manuel Vitesli 400 Nm tork gücüne sahip bir aracın bile şanzıman yağı kapasitesi 3 Litre değildir, böylesine güçlü bir aracın bile 2.3 Litre şanzıman yağı kapasitesi vardır,

Genelde
5 ileri Manueller:
2 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 1,8 Litre

6 ileri Manueller ise 2,3 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 2,1 Litre şeklindedir,

Ayrıca pek çok kullanıcının ve sanayideki ustaların %99 ‘nun haberinin dahi olmadığı çok önemli bir husus vardır,

Golf Mk7 / Mk7,5 / Mk8 / Mk8.5 kasalarda yani MQB ve MQB Evo platformu kullanan araçlarda şanzıman yağı dolumu video’daki gibi yapılmaz,

Bilindiği üzere Şanzıman yağ karterinin üzerinde 1 tane yağ boşaltım tapası ve 1 tane de yağ dolum/seviye tapası bulunur, Eee tamam işte video’daki kişi de alttaki tapadan yağı boşaltıyor, yandaki dolum/seviye tapasından da yağı dolduruyor diye bilirsiniz,

Ancak bu şanzımanlar VW ‘nin 15-20 sene öncesinden geliştirildiği şanzımanlardır, ve çok uzun zamandır da eski ve yeni tüm araçlarında kullanılmaktadır,

Ancak yeni platform olan MQB ve MQB Evo platformuna geçildiğinde yine aynı şanzımanlar kullanılmasına rağmen, Yeni MQB platformun tasarımı sebebiyle (şanzımanın konumu açısal olarak değşikliğe uğramıştır) ve şanzımanın konumu eskiye nazaran (eski platformlara nazaran) açısal eğim olarak 12° derece değişikliğe uğramıştır,

Bunun neticesinde şanzıman karteri üzerindeki (dolum/seviye tapası) işlevini kaybetmiştir..!! Ancak VW Almanya platform değişikliğine gitmesine rağmen bu dolum tapasında bir revizyon yapmamıştır,

Eğer ki bu dolum tapası açılır ve yağ dolumu bu işlevini yitirmiş olan bu tapanın oradan yapılır ise normalden daha erken yağ akmaya başlayacaktır, yani eksik yağ dolumu ile sonuçlanır..!!

Peki yağ dolumu nereden yapılmalıdır..?
hava filtre kutusunun hemen altında akünün yan tarafında vites seçici müşürün yakınında bir (şanzıman havalandırma deliği) bulunur, Doğru miktarda dolum için buradan yapılması gerekir. Üretici (teknik onarım/bakım bülteninde) buradan doldurulması gerektiğini özeliklle belirtmektedir,

Ayrıca Mk8 ve Mk8,5 kasalarda kullanılan manuel şanzımanlarda, VW Almanya 0C9 MQ281 kodlu yeni bir şanzımanı geliştirmiştir, Bu şanzıman yanlış hatırlamıyorsam 2024 yılı itibariyle VW/Audi grubu araçların tamamında kullanılmaya başlandı,

Şimdi MQB ve MQB Evo platform araçlarda bunların başlıcaları nelerdir..?
Golf Mk7 / MK7,5 / Mk8 / Mk8,5 Polo Mk6 Passat B8, T-Roc vs vs… yukarda da dediğim gibi bu araçlarda (yağ dolum tapası) işlevini kaybetmiştir..!! Bunu ben değil VW’nin teknik atölye bakım/onarım klavuzu söylemektedir,

(ANCAK 2024 yılı itibariyle); VW artık son 20 yıldır tüm araçlarında kullandığı şanzımanları kullanmayı bırakıp, yeni geliştirilen 0C9 MQ281 kodlu şanzımanı kullandığı için, Aslında bu yeni şanzıman 2019 yılı itibariyle kullanılmaya başlandı, Fakat VW grubu araçlarında bu geçisi yavaş yavaş kademeli bir geçiş şeklinde yapmıştır,

Örneğin 2021 model Golf Mk8 1.0 TSI Impression araçlarda halen eskiden beri kullanılan MQ200 manuel şanzıman kullanılıyordu.Yine bazı diğer motorlarda da halen eski MQ250 kodlu şanzıman kullanılıyordu,

Fakat
Golf Mk8,5 1.5 TSI 116 PS manuel vites olarak 0C9 MQ281 şanzıman kullanılmaktadır,

Manuel aracınız MQB Evo platform olmasına rağmen yani bu platforma geçişte yaşanan şanzımanın 12° derecelik açısal konum değişikliği hususu artık 0C9 MQ281 kodlu şanzımana geçişle beraber tekrardan 2.ci kez değişikliğe gidilmiş olabilir veya olmayabilir, yeniden şanzımanın konumunda açısal değişikliği yapılmış olabilir veya hiç bir değişiklik yapılmamışta olabilir,

Diğer bir değişle işlevini kaybetmiş karter dolum tapası tekrardan işlev kazanmış olabilir veya herhangi bir değişiklil yapılmamış olabilir, halen işlevini kaybetmiş şekilde (pasif durumda da) olabilir,

İlaveten doğru yağ kapasitesi için aracınızda kullanılan şanzıman kodunuzu bilmeniz gerekir, şanzıman kodu şanzımanın üzerinde 3 haneli bir kod şeklinde yazar, aynı kod bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış olan (araç bilgi etiketi) üzerinde de yazmaktadır, yani 0C9 MQ281 kodlu şanzımanda kendi içinde 3-4 farklı çeşidi vardır, Bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış araç bilgi etiketinde ve şanzıman üzerinde yazan 3 haneli kod nedir bakmanız gerekir, MYB, WYB, QNK vs.. gibi gibi bir 3 haneli harf kombinasyonundan oluşur,

Son olarak doğru yağ kapasitesi ve doğru yağ dolumu nereden yapılması gerekiyor öğrenmek için,

Mk8 ve Mk8.5 kasalar için özel hazırlanmış şanzıman yağı dolumu için TSB dosyasına (Technical Service Bulletin) veya Elsa programından veya ErWin( Workshop Service Manual) yardım alınması gerekir. Burada yazan talimatlara bakılmadan hiç bir işekilde müdahale edilmemesi gerekir,

Şanzıman yağı değişimi motor yağı değişimi gibi öyle basit bir işlem değildir, belirli prosedürlere uyulması gerekir,

Son olarak şanzıman yağı dolumu mutlaka şuan aracın şanzımanın içindeki mevcut yağın birebir aynı yağ ile yapılması gerekir, Yok efendim Castrol veya Shell vs.. kullanayım gibi durumlarda ciddi şanzıman sıkıntıları yaşarsınız,

0C9 MQ281 kesin olmamakla birlikte detaylı araştırmadım ancak, kısa bir göz atınca VW bu şanzımanda 1,5 Litre yağ kapasitesi olduğu gözüküyor, ancak dediğim gibi bu bilgiyi TSB veya Erwin ‘den teyit ekmek gerekli,

0C9 MQ281 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,5 Litre

02S MQ250 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 2,1 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2,3 Litre)

0A4 MQ250 5 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,8 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2 Litre)

Aracınızına uyumlu olan şanzıman yağı muhtemelen aşşağıdaki 2 olasılıktan birisidir:

G 052 527 A2
veya
G 055 512 A2 (eski parça kodu: G 052 512 A2)
 
Teşekkürler detaylı araştırma ve bilgilendirme için @forzaGilles
 
Video’daki kişi malesef kara düzen bilgilerini paylaşmış, hiç bir teknik bilgi vermeden kafasına göre bu araçlara (genelleme yaparak) 3 Litre yağ konulması gerektiğini söylüyor,

Bende size şöyle bilgi vereyim; VW tarihi boyunca manuel şanzımanlı araçlarında (istisnai spor araçları hariç) hiç bir manuel aracında şanzıman yağ kapasitesi olarak 3 Litre yağ kullanmamıştır,

Hatta ülkemize yalnızca DSG şanzımanlı olarak gelmesine rağmen, Ancak Avrupa’da “manuel vitesli” olarakta satılan Golf Mk7 R 300 PS 4Motion Manuel Vitesli 400 Nm tork gücüne sahip bir aracın bile şanzıman yağı kapasitesi 3 Litre değildir, böylesine güçlü bir aracın bile 2.3 Litre şanzıman yağı kapasitesi vardır,

Genelde
5 ileri Manueller:
2 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 1,8 Litre

6 ileri Manueller ise 2,3 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 2,1 Litre şeklindedir,

Ayrıca pek çok kullanıcının ve sanayideki ustaların %99 ‘nun haberinin dahi olmadığı çok önemli bir husus vardır,

Golf Mk7 / Mk7,5 / Mk8 / Mk8.5 kasalarda yani MQB ve MQB Evo platformu kullanan araçlarda şanzıman yağı dolumu video’daki gibi yapılmaz,

Bilindiği üzere Şanzıman yağ karterinin üzerinde 1 tane yağ boşaltım tapası ve 1 tane de yağ dolum/seviye tapası bulunur, Eee tamam işte video’daki kişi de alttaki tapadan yağı boşaltıyor, yandaki dolum/seviye tapasından da yağı dolduruyor diye bilirsiniz,

Ancak bu şanzımanlar VW ‘nin 15-20 sene öncesinden geliştirildiği şanzımanlardır, ve çok uzun zamandır da eski ve yeni tüm araçlarında kullanılmaktadır,

Ancak yeni platform olan MQB ve MQB Evo platformuna geçildiğinde yine aynı şanzımanlar kullanılmasına rağmen, Yeni MQB platformun tasarımı sebebiyle (şanzımanın konumu açısal olarak değşikliğe uğramıştır) ve şanzımanın konumu eskiye nazaran (eski platformlara nazaran) açısal eğim olarak 12° derece değişikliğe uğramıştır,

Bunun neticesinde şanzıman karteri üzerindeki (dolum/seviye tapası) işlevini kaybetmiştir..!! Ancak VW Almanya platform değişikliğine gitmesine rağmen bu dolum tapasında bir revizyon yapmamıştır,

Eğer ki bu dolum tapası açılır ve yağ dolumu bu işlevini yitirmiş olan bu tapanın oradan yapılır ise normalden daha erken yağ akmaya başlayacaktır, yani eksik yağ dolumu ile sonuçlanır..!!

Peki yağ dolumu nereden yapılmalıdır..?
hava filtre kutusunun hemen altında akünün yan tarafında vites seçici müşürün yakınında bir (şanzıman havalandırma deliği) bulunur, Doğru miktarda dolum için buradan yapılması gerekir. Üretici (teknik onarım/bakım bülteninde) buradan doldurulması gerektiğini özeliklle belirtmektedir,

Ayrıca Mk8 ve Mk8,5 kasalarda kullanılan manuel şanzımanlarda, VW Almanya 0C9 MQ281 kodlu yeni bir şanzımanı geliştirmiştir, Bu şanzıman yanlış hatırlamıyorsam 2024 yılı itibariyle VW/Audi grubu araçların tamamında kullanılmaya başlandı,

Şimdi MQB ve MQB Evo platform araçlarda bunların başlıcaları nelerdir..?
Golf Mk7 / MK7,5 / Mk8 / Mk8,5 Polo Mk6 Passat B8, T-Roc vs vs… yukarda da dediğim gibi bu araçlarda (yağ dolum tapası) işlevini kaybetmiştir..!! Bunu ben değil VW’nin teknik atölye bakım/onarım klavuzu söylemektedir,

(ANCAK 2024 yılı itibariyle); VW artık son 20 yıldır tüm araçlarında kullandığı şanzımanları kullanmayı bırakıp, yeni geliştirilen 0C9 MQ281 kodlu şanzımanı kullandığı için, Aslında bu yeni şanzıman 2019 yılı itibariyle kullanılmaya başlandı, Fakat VW grubu araçlarında bu geçisi yavaş yavaş kademeli bir geçiş şeklinde yapmıştır,

Örneğin 2021 model Golf Mk8 1.0 TSI Impression araçlarda halen eskiden beri kullanılan MQ200 manuel şanzıman kullanılıyordu.Yine bazı diğer motorlarda da halen eski MQ250 kodlu şanzıman kullanılıyordu,

Fakat
Golf Mk8,5 1.5 TSI 116 PS manuel vites olarak 0C9 MQ281 şanzıman kullanılmaktadır,

Manuel aracınız MQB Evo platform olmasına rağmen yani bu platforma geçişte yaşanan şanzımanın 12° derecelik açısal konum değişikliği hususu artık 0C9 MQ281 kodlu şanzımana geçişle beraber tekrardan 2.ci kez değişikliğe gidilmiş olabilir veya olmayabilir, yeniden şanzımanın konumunda açısal değişikliği yapılmış olabilir veya hiç bir değişiklik yapılmamışta olabilir,

Diğer bir değişle işlevini kaybetmiş karter dolum tapası tekrardan işlev kazanmış olabilir veya herhangi bir değişiklil yapılmamış olabilir, halen işlevini kaybetmiş şekilde (pasif durumda da) olabilir,

İlaveten doğru yağ kapasitesi için aracınızda kullanılan şanzıman kodunuzu bilmeniz gerekir, şanzıman kodu şanzımanın üzerinde 3 haneli bir kod şeklinde yazar, aynı kod bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış olan (araç bilgi etiketi) üzerinde de yazmaktadır, yani 0C9 MQ281 kodlu şanzımanda kendi içinde 3-4 farklı çeşidi vardır, Bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış araç bilgi etiketinde ve şanzıman üzerinde yazan 3 haneli kod nedir bakmanız gerekir, MYB, WYB, QNK vs.. gibi gibi bir 3 haneli harf kombinasyonundan oluşur,

Son olarak doğru yağ kapasitesi ve doğru yağ dolumu nereden yapılması gerekiyor öğrenmek için,

Mk8 ve Mk8.5 kasalar için özel hazırlanmış şanzıman yağı dolumu için TSB dosyasına (Technical Service Bulletin) veya Elsa programından veya ErWin( Workshop Service Manual) yardım alınması gerekir. Burada yazan talimatlara bakılmadan hiç bir işekilde müdahale edilmemesi gerekir,

Şanzıman yağı değişimi motor yağı değişimi gibi öyle basit bir işlem değildir, belirli prosedürlere uyulması gerekir,

Son olarak şanzıman yağı dolumu mutlaka şuan aracın şanzımanın içindeki mevcut yağın birebir aynı yağ ile yapılması gerekir, Yok efendim Castrol veya Shell vs.. kullanayım gibi durumlarda ciddi şanzıman sıkıntıları yaşarsınız,

0C9 MQ281 kesin olmamakla birlikte detaylı araştırmadım ancak, kısa bir göz atınca VW bu şanzımanda 1,5 Litre yağ kapasitesi olduğu gözüküyor, ancak dediğim gibi bu bilgiyi TSB veya Erwin ‘den teyit ekmek gerekli,

0C9 MQ281 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,5 Litre

02S MQ250 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 2,1 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2,3 Litre)

0A4 MQ250 5 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,8 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2 Litre)

Aracınızına uyumlu olan şanzıman yağı muhtemelen aşşağıdaki 2 olasılıktan birisidir:

G 052 527 A2
veya
G 055 512 A2 (eski parça kodu: G 052 512 A2)
Üstat on numara somut verilere dayalı açıklamışsın. Tşk ederiz.
2 sorum var.
İlki, servis bu yağın değişeceği zaman dediğiniz gibi doğru yerden mi yapıyor?
İkincisi, sanayideki dayı muhtemelen bildiğini okuyup yapılmaması gereken yerden yapacak. Akabinde ne gibi sorun yaratır?
 

Üstat on numara somut verilere dayalı açıklamışsın. Tşk ederiz.
2 sorum var.
İlki, servis bu yağın değişeceği zaman dediğiniz gibi doğru yerden mi yapıyor?
İkincisi, sanayideki dayı muhtemelen bildiğini okuyup yapılmaması gereken yerden yapacak. Akabinde ne gibi sorun yaratır?
Rica ederim,

1) yetkili servis siz taleb etmedikçe manuel şanzıman yağını değiştirmez, Ancak siz taleb ederseniz elbette ki yapılması gereken teknik prosedürlere uyarak değişimi yapar, Onlara göre yağ ömürlüktür, ancak burda bir “play on trick” olayı var, VW Almanya aracın kullanım ömrünü 10 yıl olarak belirlenmiştir, yani yağ 10 yıl boyunca ömürlük 😂

2) Sanayideki usta bildiğinden şaşmayıp yapmaması gereken şekilde yağı değiştirir ise bunun neticesinde nur topu gibi bir şanzıman masrafınız olur.
 

Geri
Üst