Golf 2024 – Direksiyonda Uğultu Sesi (Kronik Sorun, 157.000 TL Masraf)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan GOLF4242
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

şanzıman yağı eksik %99 10 kişi bu sorundan rahatsızız

2 litre konulmuş 3 litre olması gerekiyor

telk sorun bu videolara bakarsın

ve servise gidince seviyesini ölçsünler tamamlasınlar

bizde yeni bulduk sorunu diye umut ettik

bu kadar
Serviste seviye kontrolü yapılabiliyor mu acaba?
 

Serviste seviye kontrolü yapılabiliyor mu acaba?
Tapayı sökünce yapılıyor
Ama stajer vs bakmasın usta formen baksın anlar zaten
Videolarda çok net belli sorun
Bu adamlar eksik koydu yine şanzıman yağını

Motor yağında olduğu gibi
 
Cümleten iyi forumlar aynı sorun benim aracımdada var 8.5 impression 29 bin km de araç tahmini 20 bin km dir bu sesi evin otoparkından çıkarken tam sağ yapıyorum duyuyorum. ben direksiyon kutusundan falan geliyordur dibine kadar çevirdiğim için diye düşünüyordum ancak aracı bakıma götüreceğim önümüzdeki günlerde 2. bakımı geldi o esnada aracın diğer sorunlarındanda bahsedeceğim. bakalım ne tür bir geri dönüş olacak

Merakla bekliyorum.
Ancak, şanzıman yağının eksik olduğunu iddia etmeni tavsiye ederim.
Çünkü izlediğim videolarda bu sorun nedeniyle şanzıman açılmış ve diferansiyel parçası değiştirilmiş.
Bu işlem sırasında mevcut yağ boşaltılıyor ve sonrasında sadece 3 litre yağ eklendiği için sesin kesildiği belirtiliyor.
Aslında parça değişikliği işe yaramıyor eksik yağ tamamlanıyor sesi kesiyor diye sercis seviniyor
Videoda özellikle bu uğultunun, yağsız kalan freze dişlilerinden kaynaklandığı vurgulanıyor.

Motor yağımız eksikti.
Şanzımanda eksik ordan da çalmışlar .
 
8.5 Impression sahibi olanlar için önemli bir hatırlatma:

Servise gittiğinizde aracınızı 3 dakikalığına lifte aldırarak tapayı söktürüp yağ seviyesini ve durumunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu işlem toplamda 5 dakikanızı alır.

Unutmayın, dişli sistemleri hassas yapılardır.
Yağsızlık, aşınmaya ve metal çapak oluşumuna sebep olabilir.
Bu da uzun vadede ciddi sorunlara yol açabilir.
Önlem almak her zaman daha ucuzdur.
 
8.5 Impression sahibi olanlar için önemli bir hatırlatma:

Servise gittiğinizde aracınızı 3 dakikalığına lifte aldırarak tapayı söktürüp yağ seviyesini ve durumunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu işlem toplamda 5 dakikanızı alır.

Unutmayın, dişli sistemleri hassas yapılardır.
Yağsızlık, aşınmaya ve metal çapak oluşumuna sebep olabilir.
Bu da uzun vadede ciddi sorunlara yol açabilir.
Önlem almak her zaman daha ucuzdur.
Teşekkürler bilgilendirme için

Siz baktırdınız mı?
 
hafta içinde çözücem inş
çok yoğunluk var işlerden gidemiyorum
Sorun yağ eksiği ise trajikomik bu arada. Ne kadar yağ koymaları gerektiğini bilmedikleri anlamına gelir.
 
Hocam yanlış bilgilendirme olmasın önemli bir konu çünkü.

-DQ200 bizdeki şanzımanlar için 1.7 lt mekanik dişli kutusu yani sesin geldiği diferansiyel alan için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

-1.1 lt mekatronik kısım için yağ kapasitesi bulunmaktadır.

Eğer bu ikisinin toplamından bahsediyorsanız totalde zaten 2.8 lt her ikisine özel spesifikasyonlarda farklı yağ dolumu yapılması gerekir.

Bu arada volkswagenin yağ ömürlüktür demesinin en önemli nedenlerinden birisi; hem dişli kutusunda hem mekatronikte yağ boşaltımının tamamen yapılamaması kaynaklı rutin bakım dolumlarda her seferinde fazla yağ eklenmesine önlem amaçlıdır.

Aksi takdirde hidrolik kontrol ünitesi fazla basınçtan arıza yapmaktadır.

Arkadaşımın a3 aracı fazla dolum sebebiyle mekatronik ünitesi zarar görmüş ve araç yolda kalmıştı.

Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Ben 45 bin kmdir bu sesi duyarak kullanıyorum. Sadece eve dönüşte kapalı otoparkta tam tur direksiyonu çevirmek zorunda kaldığım için bu sese maruz kalıyorum.
 

Geri
Üst