Evet uğultu sorunu sanırım çözülüyor
Daha önceden yazmıştım
Bunlar bizim araca motor yağını bile eksik koydu diye
Şimdi gelelim videoya
Yorumlarda da belli çözülen çok 2lt yağ koymuşlar 3 litreymiş manuel
Eğer bu sorun bu çıkarsa
Şaşırmayacağım
Video’daki kişi malesef kara düzen bilgilerini paylaşmış, hiç bir teknik bilgi vermeden kafasına göre bu araçlara (genelleme yaparak) 3 Litre yağ konulması gerektiğini söylüyor,
Bende size şöyle bilgi vereyim; VW tarihi boyunca manuel şanzımanlı araçlarında (istisnai spor araçları hariç) hiç bir manuel aracında şanzıman yağ kapasitesi olarak 3 Litre yağ kullanmamıştır,
Hatta ülkemize yalnızca DSG şanzımanlı olarak gelmesine rağmen, Ancak Avrupa’da “manuel vitesli” olarakta satılan Golf Mk7
R 300 PS 4Motion Manuel Vitesli 400 Nm tork gücüne sahip bir aracın bile şanzıman yağı kapasitesi 3 Litre değildir, böylesine güçlü bir aracın bile 2.3 Litre şanzıman yağı kapasitesi vardır,
Genelde
5 ileri Manueller:
2 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 1,8 Litre
6 ileri Manueller ise 2,3 Litre (fabrika ilk dolumu / kuru dolum ikmali) ve yağ değişimi dolumu 2,1 Litre şeklindedir,
Ayrıca pek çok kullanıcının ve sanayideki ustaların %99 ‘nun haberinin dahi olmadığı çok önemli bir husus vardır,
Golf Mk7 / Mk7,5 / Mk8 / Mk8.5 kasalarda yani MQB ve MQB Evo platformu kullanan araçlarda şanzıman yağı dolumu video’daki gibi yapılmaz,
Bilindiği üzere Şanzıman yağ karterinin üzerinde 1 tane yağ boşaltım tapası ve 1 tane de yağ dolum/seviye tapası bulunur, Eee tamam işte video’daki kişi de alttaki tapadan yağı boşaltıyor, yandaki dolum/seviye tapasından da yağı dolduruyor diye bilirsiniz,
Ancak bu şanzımanlar VW ‘nin 15-20 sene öncesinden geliştirildiği şanzımanlardır, ve çok uzun zamandır da eski ve yeni tüm araçlarında kullanılmaktadır,
Ancak yeni platform olan MQB ve MQB Evo platformuna geçildiğinde yine aynı şanzımanlar kullanılmasına rağmen, Yeni MQB platformun tasarımı sebebiyle (şanzımanın konumu açısal olarak değşikliğe uğramıştır) ve şanzımanın konumu eskiye nazaran (eski platformlara nazaran) açısal eğim olarak 12
° derece değişikliğe uğramıştır,
Bunun neticesinde şanzıman karteri üzerindeki (dolum/seviye tapası)
işlevini kaybetmiştir..!! Ancak VW Almanya platform değişikliğine gitmesine rağmen bu dolum tapasında bir revizyon yapmamıştır,
Eğer ki bu dolum tapası açılır ve yağ dolumu bu işlevini yitirmiş olan bu tapanın oradan yapılır ise normalden daha erken yağ akmaya başlayacaktır, yani eksik yağ dolumu ile sonuçlanır..!!
Peki yağ dolumu nereden yapılmalıdır..?
hava filtre kutusunun hemen altında akünün yan tarafında vites seçici müşürün yakınında bir (şanzıman havalandırma deliği) bulunur, Doğru miktarda dolum için buradan yapılması gerekir. Üretici (teknik onarım/bakım bülteninde) buradan doldurulması gerektiğini özeliklle belirtmektedir,
Ayrıca Mk8 ve Mk8,5 kasalarda kullanılan manuel şanzımanlarda, VW Almanya
0C9 MQ281 kodlu yeni bir şanzımanı geliştirmiştir, Bu şanzıman yanlış hatırlamıyorsam 2024 yılı itibariyle VW/Audi grubu araçların tamamında kullanılmaya başlandı,
Şimdi MQB ve MQB Evo platform araçlarda bunların başlıcaları nelerdir..?
Golf Mk7 / MK7,5 / Mk8 / Mk8,5 Polo Mk6 Passat B8, T-Roc vs vs… yukarda da dediğim gibi bu araçlarda (yağ dolum tapası) işlevini kaybetmiştir..!! Bunu ben değil VW’nin teknik atölye bakım/onarım klavuzu söylemektedir,
(ANCAK 2024 yılı itibariyle); VW artık son 20 yıldır tüm araçlarında kullandığı şanzımanları kullanmayı bırakıp, yeni geliştirilen 0C9 MQ281 kodlu şanzımanı kullandığı için, Aslında bu yeni şanzıman 2019 yılı itibariyle kullanılmaya başlandı, Fakat VW grubu araçlarında bu geçisi yavaş yavaş kademeli bir geçiş şeklinde yapmıştır,
Örneğin 2021 model Golf Mk8 1.0 TSI Impression araçlarda halen eskiden beri kullanılan MQ200 manuel şanzıman kullanılıyordu.Yine bazı diğer motorlarda da halen eski MQ250 kodlu şanzıman kullanılıyordu,
Fakat
Golf Mk8,5 1.5 TSI 116 PS manuel vites olarak 0C9 MQ281 şanzıman kullanılmaktadır,
Manuel aracınız MQB Evo platform olmasına rağmen yani bu platforma geçişte yaşanan şanzımanın 12
° derecelik açısal konum değişikliği hususu artık 0C9 MQ281 kodlu şanzımana geçişle beraber tekrardan 2.ci kez değişikliğe gidilmiş olabilir veya olmayabilir, yeniden şanzımanın konumunda açısal değişikliği yapılmış olabilir veya hiç bir değişiklik yapılmamışta olabilir,
Diğer bir değişle işlevini kaybetmiş karter dolum tapası tekrardan işlev kazanmış olabilir veya herhangi bir değişiklil yapılmamış olabilir, halen işlevini kaybetmiş şekilde (pasif durumda da) olabilir,
İlaveten doğru yağ kapasitesi için aracınızda kullanılan şanzıman kodunuzu bilmeniz gerekir, şanzıman kodu şanzımanın üzerinde 3 haneli bir kod şeklinde yazar, aynı kod bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış olan (araç bilgi etiketi) üzerinde de yazmaktadır, yani 0C9 MQ281 kodlu şanzımanda kendi içinde 3-4 farklı çeşidi vardır, Bagaj stepne havuzuna yapıştırılmış araç bilgi etiketinde ve şanzıman üzerinde yazan 3 haneli kod nedir bakmanız gerekir, MYB, WYB, QNK vs.. gibi gibi bir 3 haneli harf kombinasyonundan oluşur,
Son olarak doğru yağ kapasitesi ve doğru yağ dolumu nereden yapılması gerekiyor öğrenmek için,
Mk8 ve Mk8.5 kasalar için özel hazırlanmış şanzıman yağı dolumu için TSB dosyasına (Technical Service Bulletin) veya Elsa programından veya ErWin( Workshop Service Manual) yardım alınması gerekir. Burada yazan talimatlara bakılmadan hiç bir işekilde müdahale edilmemesi gerekir,
Şanzıman yağı değişimi motor yağı değişimi gibi öyle basit bir işlem değildir, belirli prosedürlere uyulması gerekir,
Son olarak şanzıman yağı dolumu mutlaka şuan aracın şanzımanın içindeki mevcut yağın birebir aynı yağ ile yapılması gerekir, Yok efendim Castrol veya Shell vs.. kullanayım gibi durumlarda ciddi şanzıman sıkıntıları yaşarsınız,
0C9 MQ281 kesin olmamakla birlikte detaylı araştırmadım ancak, kısa bir göz atınca VW bu şanzımanda 1,5 Litre yağ kapasitesi olduğu gözüküyor, ancak dediğim gibi bu bilgiyi TSB veya Erwin ‘den teyit ekmek gerekli,
0C9 MQ281 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,5 Litre
02S MQ250 6 ileri Manuel yağ kapasitesi: 2,1 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2,3 Litre)
0A4 MQ250 5 ileri Manuel yağ kapasitesi: 1,8 Litre (fabrika ilk dolum / de-montaj sonrası dolum kapasite: 2 Litre)
Aracınızına uyumlu olan şanzıman yağı muhtemelen aşşağıdaki 2 olasılıktan birisidir:
G 052 527 A2
veya
G 055 512 A2 (eski parça kodu: G 052 512 A2)