DSG Kalibrasyon Mantıklı Mı?


DSG kalibrasyon yaptırmak mantıklı mı?


  • Kullanılan toplam oy
    23
bugün yolda deneme yaptım 1.vites 2800 devirde 21 km hız gösteriyor. senin arabanın bağırması yazılımdan değil şanzımanında problem var
 
bugün yolda deneme yaptım 1.vites 2800 devirde 21 km hız gösteriyor. senin arabanın bağırması yazılımdan değil şanzımanında problem var
Olabilir tam bilmiyorum şanzıman yazılımını bu sebepten orjinale çevirmek istiyorum. yazılım mı mekanik mi bilmiyorum. denemedim ama muhtemelen benim araba da 1. viteste yokuş aşağı 1 2 saniye 21 kadar görür. 2500 devirden sonra titriyor araç ama manuele alıp olması gerektiği gibi vites attım mükemmel oldu yazılımı orijinale çevirince tam oturacaktır diye düşünüyorum. Birkaç yerle görüştüm orijinale çevirmek için 3000-5000bin arası istiyorlar.
 
2023 model VW Caddy aracımızda düşük hızda bir defa yaşadığımız sorunu dile getirmek istedim. Kasislerden geçerken hali ile hız kesip yavaşlıyoruz, bir seferinde aracımız o kadar kararsız kalmış olmalı ki bir anda 1.vitese düşürdü. Hızımız sanırım 7-9km/h arasında diye anımsıyorum ve vitesin kendini 1e atması beni çok tedirgin etmişti. Otomatik bir araç sanki debriyajdan ayağımızı hızlı çekmişiz de aracı stop ettirmiş gibi bir yığılma yaptı ve bu durum hiç hoşuma gitmemişti. Sorduğumuzda neden olabilir diye normal dendi, cihazlara soktuk baktırdık herhangi bir sorunu yoktu çok şükür ama 2013model de caddy miz vardı hiç o tarz bir sorun yaşamamıştık.

Alt yapısı tamamen yenilenen modellerde bir takım anlamsız sorunlar çıkıyor. Çift kavrama DSG şanzuman düşük hızları (kararsız kalacağı) sevmiyor ama biz bu kalibrasyon işini yaptırmamıştık.
 
Arkadaşlar herkese merhaba tekrardan

Dsg optimizasyonu eski haline çevirdim çevirmez olaydım!

Aracımı götürdüm 1500₺ anlaştım ve orijinal yazılımı yükleyeceğiz dediler ilk başta bir dosya yüklediler orijinal dosya diye kontağı çevirir çevirmez araç birsürü hata verip yürümedi. Sonra dosyayı sisteme yükledi cevap gelmesini bekliyoruz dedi sen eve git sabah alırsın arabayı dediler bende gittim. Sabah arabayı aldım dosya olmamış sabaha kadar uğraşmışlar olmamış başka bir golf 7 şanzımanından dosyayı kopyalayıp benim aracıma uyguladığını söylediler. Aracla test sürüşüne çıktık ben kullanmadığım için problemi anlayamadım ve dosya satın aldık dediler 4000tl ödeyeceksin dediler önceden böyle bişey demedikleri halde ödemek zorunda kaldım. Aracı teslim aldım. firmadan uzaklaştım baya bi sorun yoktu sonra dar bir sokakta manevra yaparken ayağımı frenden çektiğim zaman araç haraket ettiklen hemen sonra vites atarken çok şiddetli şekilde tak tak diye vurduğunu gördüm. sonra boş bir alana gidip iyice test ettim 1. vitesten 2.vitese tam geçerken şiddetli bir şekilde vurmaya başladı ve aracı titretiyor sonra vites atıyor. Manuel araçta debriyaja yarım basıp hiç gaz vermediğimizde araç titrer tam stop etmeden önce tekrar debriyaja tam basıp vites atarız ya aynısı oluyor. baya bir test ettikten sonra ilk başlarda çok yaparken bugün 1 defa tek yaptı dsg hafızasına mı aldı bilmiyorum ama şuan çok az yapmaya başladı. şanzımanı 2 ustaya gösterdim durumu anlattım. kavrama mekatironikten olabilir açıp bakmamız lazım 40 bin den başlar istersen tam bozulduktan sonra gel istersen şimdi yapalım dediler bende sorunu tam anlatamadığımı düşünüp buradan yazmak istedim.
benim düşündüğüm;

ihtimal 1 : Eski sahibi kavramayı volanı değiştiridim diyip sadece dsg optimizasyon yaptırıp bu titremeleri motorun bağırması ile kapattı

ihtimal 2 : Mekanikte hiçbir sorun yok yazılım değiştiği için farklı bir golfün yazılımı benim araca aktarıldığı için bir süre hafızasının yenilenmesi gerekiyor bu sebepten titreme ve vuruntu yapıyor(Bunu düşünme sebebim her geçen zaman daha iyiye gidiyor gibi geldi ve 1 sefer 30 sn dsg hafıza resetleme yaptım onu yapınca ilk haline dönmüştü daha kötü olmuştu sonra aracı 250-300km kullandım şuan daha iyi.)

ihtimal 3 : DSG için temel ayar gibi bişey yapılıyor detayını bilmiyorum. onun benim sisteme uygun olmadığı için geçişlerde bir kararsızlık var.

ihtimal 4 : araç 207 binde 2013 model motor performansı düştüğü için eskisi gibi güç üretemiyor ve 1. vitesi düşük devirde 2 ye attığı için güç yetiştiremiyor.(Bunu düşünme sebebim kalkışta aracı biraz devirli kaldırdığım zaman hiçbir sorun yok vuruntu yapmıyor. sadece ayağımı frenden çekip ağır ağır manevra yaptığımda aracın 5km/h üstüne yani 2. vitese tam geçme anında yapıyor.)

sizin fikriniz nedir daha önce yaşadıysanız benzer bir durumunu lütfen yazın mekanikte hiç problem yokken aracın şanzımanı inmesin. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7339.jpeg
    IMG_7339.jpeg
    195 KB · Görüntüleme: 3

Geri
Üst