İlk öncelikle erken 2. vitese atmak diye bir tabir yoktur. DSG araçlar bazı şartlara göre 2. vitese geçiş yapacağı aralığı belirler. Bunda en önemli faktörler tork ihtiyacı (ani kalkış, yol eğimi) ve gaz pedalına ne kadar bastığınızdır. Gaz pedalına narin basarsanız ve düz yoldaysanız 2. vitese daha düşük hızda geçer ancak ani bir kalkış yapmak istiyorsanız yada arabayı eğimli bir yolda kaldırıyorsanız 2. vitese daha geç geçecektir. VW onlarca mühendis çalıştırmış, bu durumu teknik olarak değerlendirmiş, testlerini yapmış ve böyle bir sonuca varmış. Ayrıca 1. vitesin dişli oranı kısadır haliyle 2. vitese sürekli yüksek hızda geçiş yapmak o dişliye zarar verir.
Bir diğer konu ise DSG'nin kavrama, volan ve tüp bakımın bir arıza olarak lanse edilmesidir. Manuel araçlarda baskı balata bitip volan dişlisine zarar verdiğinde o araba ya da o şanzıman sorunlu olarak gösteriyor musunuz ? Tabii ki de hayır. DSG gibi her çift kavrama şanzımanlar belirli periyotlarda Volan ve Kavrama bakımı/değişimi ister. Baskı balata nasıl kullanıma bağlı olarak belirli kilometrede değişim istiyorsa çift kavrama şanzımanlarda da bu bakım gereklidir. Bunu bir arıza olarak lanse etmek tamamen yanlıştır.
"DSG sorunlu şanzıman yahu", "VW alınmaz sanayiden çıkamazsın" gibi terimleri hayatında japon grubundan başka arabaya binmemiş insanlardan sıkça duyuyoruz. Sonuç olarak Araba pazarında DSG sorunlu olarak lanse edilmiş diyebiliriz. Bu yanlış algıdan faydalanmak ve para kazanmak isteyen arkadaşlar DSG optimizasyon, güçlendirilmiş basınç tüpü (??????) gibi icatlar çıkartarak düşük maliyet ve işçilik ile para kazanmanın önünü açıp bir pazar yarattılar kendilerine.
Bu furya ile DSG kullanıcılarına korku salan esnaflar başta olmak üzere bir sürü tamirhane milyonlarca TL para kazanmaktalar. Arkadaşlar şöyle örnek vereyim İstanbul da güzel bir işletmesi olan bir tamirhane bir videoda bu zamana kadar 4500 adet basınç tüpü uygulaması yaptığını söylemişti. Günümüz şartlarından hesaplarsak 10.000 tl fatura çıkan bir işten 7.500 tl civarı kar elde ediyorlar. Siz düşünün bu pazarın ne kadar büyük olduğunu.
Orjinal her zaman iyidir. Şanzıman yağınızı 60 bin kmde bir değiştirin. Rampalı yerlerde direkt P ye alıp park etmeyin ve aracınızı yoğun trafikte Sport modunda kullanırsanız DSG yaklaşık 140 bin km sizi yolda bırakmaz. Bitmiş kavramayı değiştirmeyip şanzıman kartını yakarsanız ayrı mesele. O da sizin sorumsuzluğunuzun faturası oluyor.