DSG Kalibrasyon Mantıklı Mı?


DSG kalibrasyon yaptırmak mantıklı mı?


  • Kullanılan toplam oy
    13
Katılım
15 May 2025
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Konum
Konya
İsim
Yusuf
Araç
Golf 7 2013
Merhaba,
GOLF7 CONFORTLINE TDI 2013 aracım 1 yıl önce aldım DSG kalibrasyon işlemi yapılmış. bu işlemden dolayı araba çok bağırıyor (14KM/S bekliyor ve devir 2800 kadar çıkıyor) ve sabah ilk haraketlerde falan bazen sarsılıyor araba. 1. vites geçişi berbat hale geliyor. kimisi bunun normal olduğunu kavramanın ömrünü uzattığını söylüyor kimisi hiçbir işe yaramadığını söylüyor. Aracı orjinale çevirmek istiyorum. Sizce mantıklı mı? Daha önce bu modelde aynısını kalibrasyonsuz kullanamadım.
 

Merhaba,
GOLF7 CONFORTLINE TDI 2013 aracım 1 yıl önce aldım DSG kalibrasyon işlemi yapılmış. bu işlemden dolayı araba çok bağırıyor (14KM/S bekliyor ve devir 2800 kadar çıkıyor) ve sabah ilk haraketlerde falan bazen sarsılıyor araba. 1. vites geçişi berbat hale geliyor. kimisi bunun normal olduğunu kavramanın ömrünü uzattığını söylüyor kimisi hiçbir işe yaramadığını söylüyor. Aracı orjinale çevirmek istiyorum. Sizce mantıklı mı? Daha önce bu modelde aynısını kalibrasyonsuz kullanamadım.
Orjinal her zaman en iyisidir
Bunu yapan mühendislerden daha mı bilgi acaba bu vites geçişi yazılımı yapanlar
 
bende her zaman orjinalden yanayım haklısınız ama kafa karıştırıyorlar. bende fikrinizi almak istedim
 
İlk öncelikle erken 2. vitese atmak diye bir tabir yoktur. DSG araçlar bazı şartlara göre 2. vitese geçiş yapacağı aralığı belirler. Bunda en önemli faktörler tork ihtiyacı (ani kalkış, yol eğimi) ve gaz pedalına ne kadar bastığınızdır. Gaz pedalına narin basarsanız ve düz yoldaysanız 2. vitese daha düşük hızda geçer ancak ani bir kalkış yapmak istiyorsanız yada arabayı eğimli bir yolda kaldırıyorsanız 2. vitese daha geç geçecektir. VW onlarca mühendis çalıştırmış, bu durumu teknik olarak değerlendirmiş, testlerini yapmış ve böyle bir sonuca varmış. Ayrıca 1. vitesin dişli oranı kısadır haliyle 2. vitese sürekli yüksek hızda geçiş yapmak o dişliye zarar verir.

Bir diğer konu ise DSG'nin kavrama, volan ve tüp bakımın bir arıza olarak lanse edilmesidir. Manuel araçlarda baskı balata bitip volan dişlisine zarar verdiğinde o araba ya da o şanzıman sorunlu olarak gösteriyor musunuz ? Tabii ki de hayır. DSG gibi her çift kavrama şanzımanlar belirli periyotlarda Volan ve Kavrama bakımı/değişimi ister. Baskı balata nasıl kullanıma bağlı olarak belirli kilometrede değişim istiyorsa çift kavrama şanzımanlarda da bu bakım gereklidir. Bunu bir arıza olarak lanse etmek tamamen yanlıştır.

"DSG sorunlu şanzıman yahu", "VW alınmaz sanayiden çıkamazsın" gibi terimleri hayatında japon grubundan başka arabaya binmemiş insanlardan sıkça duyuyoruz. Sonuç olarak Araba pazarında DSG sorunlu olarak lanse edilmiş diyebiliriz. Bu yanlış algıdan faydalanmak ve para kazanmak isteyen arkadaşlar DSG optimizasyon, güçlendirilmiş basınç tüpü (??????) gibi icatlar çıkartarak düşük maliyet ve işçilik ile para kazanmanın önünü açıp bir pazar yarattılar kendilerine.

Bu furya ile DSG kullanıcılarına korku salan esnaflar başta olmak üzere bir sürü tamirhane milyonlarca TL para kazanmaktalar. Arkadaşlar şöyle örnek vereyim İstanbul da güzel bir işletmesi olan bir tamirhane bir videoda bu zamana kadar 4500 adet basınç tüpü uygulaması yaptığını söylemişti. Günümüz şartlarından hesaplarsak 10.000 tl fatura çıkan bir işten 7.500 tl civarı kar elde ediyorlar. Siz düşünün bu pazarın ne kadar büyük olduğunu.

Orjinal her zaman iyidir. Şanzıman yağınızı 60 bin kmde bir değiştirin. Rampalı yerlerde direkt P ye alıp park etmeyin ve aracınızı yoğun trafikte Sport modunda kullanırsanız DSG yaklaşık 140 bin km sizi yolda bırakmaz. Bitmiş kavramayı değiştirmeyip şanzıman kartını yakarsanız ayrı mesele. O da sizin sorumsuzluğunuzun faturası oluyor.
 
Bazı zamanlarda da 1. vitesde gitmeyip sizi bezdirebiliyor bu durum yazılım attırmak daha mantıklı serileşiyor arac.
 
Merhaba,
GOLF7 CONFORTLINE TDI 2013 aracım 1 yıl önce aldım DSG kalibrasyon işlemi yapılmış. bu işlemden dolayı araba çok bağırıyor (14KM/S bekliyor ve devir 2800 kadar çıkıyor) ve sabah ilk haraketlerde falan bazen sarsılıyor araba. 1. vites geçişi berbat hale geliyor. kimisi bunun normal olduğunu kavramanın ömrünü uzattığını söylüyor kimisi hiçbir işe yaramadığını söylüyor. Aracı orjinale çevirmek istiyorum. Sizce mantıklı mı? Daha önce bu modelde aynısını kalibrasyonsuz kullanamadım.
@UBC53 hocam çok pişman olmuştu bu kalibrasyon olayından dolayı,eski Skoda rapid aracımızda böyleydi yaklaşık 220 bin km'de bu hale geldi ve ustaya gösterdik kavrama değişmeden ne olur dedik usta bir tel gibi bir şeyi gerip bu durumu çözdüm dedi tam hakim değilim isterseniz arayıp sorun ,Diyarbakırdaysanız dükkan deha oto elektrik (her şeyi yapıyorlar adından dolayı yanıltmasın).
 
Son düzenleme:
İlk öncelikle erken 2. vitese atmak diye bir tabir yoktur. DSG araçlar bazı şartlara göre 2. vitese geçiş yapacağı aralığı belirler. Bunda en önemli faktörler tork ihtiyacı (ani kalkış, yol eğimi) ve gaz pedalına ne kadar bastığınızdır. Gaz pedalına narin basarsanız ve düz yoldaysanız 2. vitese daha düşük hızda geçer ancak ani bir kalkış yapmak istiyorsanız yada arabayı eğimli bir yolda kaldırıyorsanız 2. vitese daha geç geçecektir. VW onlarca mühendis çalıştırmış, bu durumu teknik olarak değerlendirmiş, testlerini yapmış ve böyle bir sonuca varmış. Ayrıca 1. vitesin dişli oranı kısadır haliyle 2. vitese sürekli yüksek hızda geçiş yapmak o dişliye zarar verir.

Bir diğer konu ise DSG'nin kavrama, volan ve tüp bakımın bir arıza olarak lanse edilmesidir. Manuel araçlarda baskı balata bitip volan dişlisine zarar verdiğinde o araba ya da o şanzıman sorunlu olarak gösteriyor musunuz ? Tabii ki de hayır. DSG gibi her çift kavrama şanzımanlar belirli periyotlarda Volan ve Kavrama bakımı/değişimi ister. Baskı balata nasıl kullanıma bağlı olarak belirli kilometrede değişim istiyorsa çift kavrama şanzımanlarda da bu bakım gereklidir. Bunu bir arıza olarak lanse etmek tamamen yanlıştır.

"DSG sorunlu şanzıman yahu", "VW alınmaz sanayiden çıkamazsın" gibi terimleri hayatında japon grubundan başka arabaya binmemiş insanlardan sıkça duyuyoruz. Sonuç olarak Araba pazarında DSG sorunlu olarak lanse edilmiş diyebiliriz. Bu yanlış algıdan faydalanmak ve para kazanmak isteyen arkadaşlar DSG optimizasyon, güçlendirilmiş basınç tüpü (??????) gibi icatlar çıkartarak düşük maliyet ve işçilik ile para kazanmanın önünü açıp bir pazar yarattılar kendilerine.

Bu furya ile DSG kullanıcılarına korku salan esnaflar başta olmak üzere bir sürü tamirhane milyonlarca TL para kazanmaktalar. Arkadaşlar şöyle örnek vereyim İstanbul da güzel bir işletmesi olan bir tamirhane bir videoda bu zamana kadar 4500 adet basınç tüpü uygulaması yaptığını söylemişti. Günümüz şartlarından hesaplarsak 10.000 tl fatura çıkan bir işten 7.500 tl civarı kar elde ediyorlar. Siz düşünün bu pazarın ne kadar büyük olduğunu.

Orjinal her zaman iyidir. Şanzıman yağınızı 60 bin kmde bir değiştirin. Rampalı yerlerde direkt P ye alıp park etmeyin ve aracınızı yoğun trafikte Sport modunda kullanırsanız DSG yaklaşık 140 bin km sizi yolda bırakmaz. Bitmiş kavramayı değiştirmeyip şanzıman kartını yakarsanız ayrı mesele. O da sizin sorumsuzluğunuzun faturası oluyor.
Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. Çok fazla bilgi kirliliği var. Hangisi doğru yada nasıl yapılmalı emin değilim.
 
@UBC53 hocam çok pişman olmuştu bu kalibrasyon olayından dolayı,eski Skoda rapid aracımızda böyleydi yaklaşık 220 bin km'de bu hale geldi ve ustaya gösterdik kavrama değişmeden ne olur dedik usta bir tel gibi bir şeyi gerip bu durumu çözdüm dedi tam hakim değilim isterseniz arayıp sorun ,Diyarbakırdaysanız dükkan deha oto elektrik (her şeyi yapıyorlar adından dolayı
kavrama aslında güzel çalışıyor geri kaçırma falan yok sadece dediğim gibi araba zaten dizel ve kalibrasyondan dolayı titriyor bazen teneke içecek alıyorum kutusundan trim sesi o kadar çok geliyor ki f1 den vites atıyorum ve çok canımı sıkıyor bu durum. Konyada yaşıyorum bu durumu çözebileceğim bir yer bulabilirsem gideceğim. gittiğim yerlerde hep normal dedi bozulana kadar oynama dedi
 
Dizel araçta olur benim şuan ki aracım dizel şakır şakır titriyor, araçta hiç trim sesi yok ama 15 yaşında olmasına rağmen,bence benim ustayı bir arayın sorun en kötü çözümünü öğrenirsiniz uzak ildeyseniz,Diyarbakıra yakınsanız gelebilirsiniz.
 
Kalibrasyondan kastın sanrım DSG Optimizasyon (1'den 2'ye vites geçiş aralığı uzatma). Tamamen para tuzağı olan bir uygulama. Bende bir hevesle yaptırmış 3 ay sonra pişman olup iptal ettirmiştim.
ilk fırsatta orjinal yazılıma dönmeni tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
@POTATOmehmet @Slayer @Backup hocalarım gerekli her şeyi söylemiş. şöyle söyliyim orijinal yazılımdan şaşmayın. 1. vites dişlisi kısa olduğu için bu şekilde ayarlanmış. tamamen para tuzağı çok aşırı yoğun trafikte manuele alırsanız kavramaya ek yük bindirmezsiniz. ha yine bişey olmaz 1-2 trafikle kavrama eskimez bozulmaz.

dsg optimizasyonu olmadan şehir içi 143 bin km ilk sahibi bayan kullandı. 2. sahibi olarak bende aktif olarak kullanıyorum 190 binde şu an aracım.

160 bin km lerde dsg optimizasyonu yaptırdım kavramamda sorun vardı. 174 binde k1 clutch arızası verdi. ertesi gün kavramayı değiştirip ilk iş yazılımı iptal ettirdim. o zamandan bu km ye kadar orijinal şekilde biniyorum hiç bi sorun yok her gün e5 te bayrampaşa beşyol arası en yoğun saatte gidip geliyorum kavrama bu optimizasyona kalsa çoktan bozulması gerekirdi.
 
Çok güzel açıklamışsınız teşekkür ederim. Çok fazla bilgi kirliliği var. Hangisi doğru yada nasıl yapılmalı emin değilim.
Aracınızda titreme varsa kavrama volan kontrolü yapılmalı. Optimizasyon yaparsanız sorun çözülmez. Çözülse bile ileride daha fazla zarara neden olabilir.
 

Geri
Üst