Yeni Aracım Qashqai E-Power


Hayırlı olsun hocam. Kazasız keyifli sürüşler.

Ön cam ısıtmalı olması süpermiş. Kışın büyük kolaylık sağlayacağı aşikar.


Uzun yolda yasal hız limitleri dahilinde sürülünce kaç civarı tüketim oluyor?
 

Öncelikle hayırlı olsun.Golften önce e-power alsak mı derken hadi elektriği anladık birde benzinli motor bakımı var her normal araç gibi diye düşünüp , üç kuruş tasarruf edecez derken daha çok dert olur (elk-benzin) diye vazgeçmiştim.
 
Bu durum başlı başına bir tartışma ve bir yandan hukukçular açısından rant olayına döndü hocam. Yakından takip ediyorum ama henüz netice yok. Mtv’yi elektrikli motora göre, Ötv’yi benzinli motora göre ödüyoruz. Benim ruhsatımda yakıt cinsi elektrikli yazıyor ama Şubat ayından sonra bunu da hibrit olarak değiştirdiler. Teknik detaylar içeren profesyonelce hazırlanan davalar açıldı, kazananlar olsa da büyük çoğunluk kaybetti. Hatta sırf bu iadeyi alabilmek için bu aracı satın alanlar oldu. Kazananlardan ise iadeyi alabilen henüz olmadı. Olursa ciddi meblağlar iade edilecek ama vergilerin ve denetimlerin arttığı bu dönemde Mehmet amcanın buna müsaade edeceğine pek ihtimal vermiyorum. :)
0. Tartışmalı bir konu değil. Baştan beri yanlış asparagas haber ve yönlendirmelere kanan insanlar var.
1. Araç elektrikli değil, seri hibrit.
2. Aracın elektrikli kategorisinde değerlendirilmesine örnek olarak "İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Laboratuvarı bilirkişisince hazırlandığı söylenen bir rapor" gösteriliyor. Bu rapora göre Danıştayın bir kararı var. O kararı örnek alarak hukukçular olayı suistimal ediyorlar. Ancak ufak bir sorun var "o rapor hiçbiryerde yok, kim hazırlamış belli değil, İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Laboratuvarı öğretim üyelerince hazırlanmış bilinen öyle bir rapor yok".

Bu rapor var ise elinizde görmek isteriz. Biz birkaç avukata bilirkişi raporunu sunmalarını istedik, şu ana kadar getiren olmadı.

3. Dolayısıyla açılan davaların teknik detaylar filan içermesi mümkün değil çünkü araç normal bildiğiniz seri hibrit araç.

4. Aracın ruhsatında yazan yakıt türü hatalı imiş demek ki düzeltmişler.

5. Bu sefer ÖTV için yapılan uygulama baştan beri doğru onda bir yanlışlık yok.

6. Sonuç olarak bu suistimallere kanıp bu aracı (vergi açısından) alacak olanların almasını tavsiye etmem. Diğer türlü beğeniyorlarsa alsınlar tabi.
 
Teşekkür ederim Mustafa hocam. VW Alman kalitesi algısını maliyetleri düşürme ve emisyon saçmalıkları sebebiyle her sene daha da kaybediyor. Teknolojiye ve donanımlara olan cimrilikleri de bile isteye Nokia kaderini yaşatacak gibi duruyor. Sırf bu sebeplerden, kalite anlamında düşük olsa da birçok Çinli marka bu büyük abileri tabiri caizse tokatlayıp geçti. Avrupalıların makası kapatmaları için daha çok ekmek yemeleri gerekecek gibi.
VW henüz batmadı.

Nissan kaç senedir batık kurtarılmaya çalışıyor ama kurtarılamadı en son hali batık.

Nasıl oluyor da Almanlar tokatlanmış oluyorlar :)

Evet Avrupalı üreticiler çok etkilenmiş olsalar da şu an için batma gibi bir durumları yok, ileride göreceğiz ne olacak.

BYD nin ve Nissan ın ise batık ve kurtarılmaya çalışıldığını tüm Dünya biliyor Türkiye hariç.
 
Kesinlikle Golf’e en yakışan renklerden biri. Bence daha özel hissettiriyor. Qashqai ile 1 yıla yaklaştım, Golf’ün “genç işi havalı tarzı” haricinde hiç aratmıyor desem yanlış olmaz. :D
Kesinlikle katılıyorum bencede çok canlı bir renk, Qashqai de güzel araba Spor duruyor 😄
 
Teşekkür ederim sağolun. Aracı hareket ettiren motor tamamen elektrikli. Bataryanın ihtiyacı olan enerjiyi 3 silindirli 1.5 benzinli, jeneratör olarak geçen motor sağlıyor.
Vibrasyon varmı hissedebildiniz mi hiç ?
 
Hayırlı olsun hocam. Kazasız keyifli sürüşler.

Ön cam ısıtmalı olması süpermiş. Kışın büyük kolaylık sağlayacağı aşikar.


Uzun yolda yasal hız limitleri dahilinde sürülünce kaç civarı tüketim oluyor?
Teşekkür ederim hocam. Uzun yolda yokuşlarda fazla yüklenmemeye ve rejenerasyonu doğru uygulamaya çalışırsanız, hız limitleri dahilinde sürünce 7 litre civarı tüketiyor. Bunlara dikkat etmeden kullanırsanız +1 litre gibi. İlk mesajımdaki yakıt tüketimi ekranı Erzincan - Kastamonu arası uzun yola ait ama maksimum 120 ile gitmem gereken bir yolculuktu. Devamlı 160-170’li hızlarda gideyim derseniz 9 litre civarı.
 
0. Tartışmalı bir konu değil. Baştan beri yanlış asparagas haber ve yönlendirmelere kanan insanlar var.
1. Araç elektrikli değil, seri hibrit.
2. Aracın elektrikli kategorisinde değerlendirilmesine örnek olarak "İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Laboratuvarı bilirkişisince hazırlandığı söylenen bir rapor" gösteriliyor. Bu rapora göre Danıştayın bir kararı var. O kararı örnek alarak hukukçular olayı suistimal ediyorlar. Ancak ufak bir sorun var "o rapor hiçbiryerde yok, kim hazırlamış belli değil, İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Laboratuvarı öğretim üyelerince hazırlanmış bilinen öyle bir rapor yok".

Bu rapor var ise elinizde görmek isteriz. Biz birkaç avukata bilirkişi raporunu sunmalarını istedik, şu ana kadar getiren olmadı.

3. Dolayısıyla açılan davaların teknik detaylar filan içermesi mümkün değil çünkü araç normal bildiğiniz seri hibrit araç.

4. Aracın ruhsatında yazan yakıt türü hatalı imiş demek ki düzeltmişler.

5. Bu sefer ÖTV için yapılan uygulama baştan beri doğru onda bir yanlışlık yok.

6. Sonuç olarak bu suistimallere kanıp bu aracı (vergi açısından) alacak olanların almasını tavsiye etmem. Diğer türlü beğeniyorlarsa alsınlar tabi.
Doğrudur hocam. (y)

VW henüz batmadı.

Nissan kaç senedir batık kurtarılmaya çalışıyor ama kurtarılamadı en son hali batık.

Nasıl oluyor da Almanlar tokatlanmış oluyorlar :)

Evet Avrupalı üreticiler çok etkilenmiş olsalar da şu an için batma gibi bir durumları yok, ileride göreceğiz ne olacak.

BYD nin ve Nissan ın ise batık ve kurtarılmaya çalışıldığını tüm Dünya biliyor Türkiye hariç.
Alıntıladığınız mesajımda Çinli markalardan bahsetmiştim, Nissan’dan değil. Tekrar okuyunca fark ettim, son cümlem güzel özet olmuş aslında. Siz de tekrar okursanız batacak gibi bir iddiam olmadı. Kaldı ki Nokia da batmadı. Satış rakamları ortada, sizi kırmayalım “etkilenmişler” diyelim. Ben yine de kullandığım arabanın olsa dahi hiçbir markanın savunuculuğunu yapmayı sevmiyorum, sizin görüşünüze de saygı duyuyorum.
 
Vibrasyon varmı hissedebildiniz mi hiç ?
Normal şartlarda jeneratör devreye girerken veya kapanırken aynı Act modu gibi hiçbir sarsıntı hissedilmiyor. Çoğu zaman ekranda görünce fark ediyorum çalıştığını. Sadece bazı koşullarda motoru kısa süre yüksek devirde çalıştırıyor, o zamanlarda vibrasyon hissedilebiliyor. Ama bahsettiğiniz şey 1.4 TDI’lardaki gibi bir titreşimse ben şimdiye kadar yaşamadım.
 
Öncelikle hayırlı olsun.Golften önce e-power alsak mı derken hadi elektriği anladık birde benzinli motor bakımı var her normal araç gibi diye düşünüp , üç kuruş tasarruf edecez derken daha çok dert olur (elk-benzin) diye vazgeçmiştim.
Teşekkür ederim. Periyodik bakım olarak aynı aracın benzinli modeliyle birebir aynı bakımlar yapılıyor. Şarj edilen elektriklilerdeki gibi sadece polen filtresi, lastik havası kadar basit değil tabi :) Birkaç gün test edebilseydiniz belki fikriniz değişebilirdi. Bu aracın benzinli yönüyle muadili çok ama elektrikli yönüyle bence tek muadili (elbette daha iyisi olarak) Tesla Y.
 
hayırlı olsun hocam forumda boyle hikayeler okumak cok guzel oluyor. qq 1.3L benzinlisi dahil c-suv olarak hala f/p urunu. bir alt paket olan platinium bile cok dolu(hud, tpms vs) sizinki gırtlak :) ben de bir ara yukseldim fakat bagaj'ın bana yetmeyecegini dusunup(2 kucuk cocuk) vazgectim; ah arka koltuklar kayar ozellikli olsa şartları zorlardım :) e-power da sehir ici kullanımı çok olan veya şarj derdi elektrik deneyimi isteyenler icin harika bir çözüm. wa gruplarından da takip ettigim kadarıyla kucuk problemler dısında en sorunsuz araclardan biri gibi gorunuyor.
 
hayırlı olsun hocam forumda boyle hikayeler okumak cok guzel oluyor. qq 1.3L benzinlisi dahil c-suv olarak hala f/p urunu. bir alt paket olan platinium bile cok dolu(hud, tpms vs) sizinki gırtlak :) ben de bir ara yukseldim fakat bagaj'ın bana yetmeyecegini dusunup(2 kucuk cocuk) vazgectim; ah arka koltuklar kayar ozellikli olsa şartları zorlardım :) e-power da sehir ici kullanımı çok olan veya şarj derdi elektrik deneyimi isteyenler icin harika bir çözüm. wa gruplarından da takip ettigim kadarıyla kucuk problemler dısında en sorunsuz araclardan biri gibi gorunuyor.
Teşekkür ederim hocam. Bir gün Nissan alacağımı hiç düşünmezdim ama makyajlı kasa Qashqai’nin giriş pakedi bile birçok araca göre çok dolu gerçekten. Küçümsediğimiz marka modellerde bile elektrikli bagaj standartken Golf’te hala opsiyon bile olmaması enteresan geliyor. Sorsanız “maliyetler” diyecekler ama aracın fiyatları da hiç maliyetten kısıp uyguna çekilmiş gibi değil.

Bagaj konusunda çok haklısınız. 2 çocukla sığmak çok zor oludu, doğru karar vermişsiniz bir anlamda. Suv’a öncülük edip bagajı küçük tutmak da bu markanın ayıbı diyelim. Sırf bu sebepten bunu satıp X-trail E-Power’a geçme fikri aklımdan çıkmıyor. :) E-power şehir içinde özellikle trafiğin yoğun olduğu yerlerde hem konforlu hem de tasarruflu bir araç. Elektrikli araç hissiyatı da cabası. En yaygın ve belki de tek ortak sorunu olan şeyi balataların ötmesi. Nissan buna hala çözüm bulamadı. Mekanik ve elektronik bir sorun olmadıkça benim için problem yok. :)
 


Geri
Üst