- Katılım
- 23 Eyl 2019
- Mesajlar
- 1,175
- Tepkime puanı
- 1,443
- Konum
- Gaziantep
- İsim
- Yunus
- Araç
- 1.4 TSI 150 HP
Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar.
Golf’ten ayrılınca forumda eskisi kadar aktif olamadım ama golftutkusu sekmesi telefonumda hep açıktır, insan araç sahibi olmasa da bu forum ortamını hep özlüyor.
Forum sayesinde çok fazla kıymetli bilgiye sahip oldum, elimden geldiğince bildiklerimi aktarmaya çalıştım, 2022’deki İstanbul buluşmasıyla birçok kişiyle birebir tanışma fırsatımız da oldu. Bu vesileyle birebir veya dolaylı olarak yardımlarından faydalandığım herkese tekrar teşekkür ederim.
İlk Golf’ümü 2019 yılında bu forum vasıtasıyla almıştım. Makyajlı 7. kasanın ilk serilerinden 2017 model 1.4 TSI 150 HP benim için gerçekten çok keyifli bir arabaydı. Rengi sebebiyle ilk zamanlar alay konusu olsa da aşina olduktan sonra herkes fazlasıyla beğenir olmuştu. 100 bin km’lik psikolojik sınırın aşılması ve daha büyük bir araç ihtiyacı sebebiyle kendisiyle Ağustos 2024’te vedalaştık. Hatırası şurada dursun:

O dönemin popüler aracı olan Omoda 5’e niyetlenip bayide sıra beklerken, aynı bayinin yan binasındaki Nissan’ı gezeyim diyip yeni çıkan Qashqai ile karşılaştım. Bu aracı hiç düşünmediğim için tamamen öylesine baktım ama satış temsilcisi özelliklerini anlattıkça fazlasıyla ilgimi çekti. Bütçeyi kafada yükseltmişken “Vag ile mi devam etsem” diye düşünüp yeni Tiguan, Formentor ve Cupra Ateca’yı da inceledim. Motor ve şanzıman seçeneklerinin satacağım arabayla neredeyse aynı olduğu, en çok da güncel donanımların piyasadaki araçlara göre çok sınırlı kalıp opsiyon olarak sunulmasından dolayı vazgeçtim.
Haziran ayında makyajlanan Qashqai'yi E-Power olarak, full paket olan Platinium Premium modelini 2024 Eylül'de teslim aldım. Gsr2 teknolojisinin haricinde birçok işlevsel donanımı var ve bunlar sürüşü gerçekten daha keyifli hale getiriyor. Donanımlarını ilan açıklaması gibi tek tek yazmayacağım ama merak edenler için aşağıya görselini bırakacağım. Bir eksik bulacak olsaydım, Chery’lerdeki kumanda ile uzaktan çalıştırma özelliği olsun isterdim. Bir de bagaj hacmi nispeten küçük kalıyor.

Forumda genel olarak e-power antipatisi olduğunu biliyorum. DSG'nin bir kere adının çıkması (aslında artık kronik sorunlu olmadığı) gibi e-power'ın da şu anda ne kadar sorunlu bir teknoloji olduğu dilden dile dolaşıyor. Şimdiye kadar 25 bin km yaptım, çok farklı koşullarda aracı deneme fırsatım da oldu ama çok şükür herhangi bi arızayla karşılaşmadım. Takip ettiğim kadarıyla alternatör arızası yaşayan ve yüzdesel olarak çok az olan birkaç kişinin sorunu garantiden çözüldü.
Bilmeyenler için kısaca e-power: fişe takmadan şarj olabilen elektrikli araba.
Aracı hareket ettiren motor hibrit değil, tamamen elektrikli. Klasik elektikli araçlarda enerji kablolu şarj ünitesiyle sağlanıyorken bu sistemde enerjiyi benzinli jeneratör sağlıyor. Tam olarak şunun fabrikada gerçekleştirilmiş hali:

"Her türlü benzin alıyorsun, elektriklinin ekonomisi olmuyor" diyenlere şoför koltuğuna oturmadıkları için hak veriyorum. Benim evde şarj imkanım yok. Buna rağmen tam elektrikli alsaydım yine beklenen ekonomiyi tam anlamıyla sağlayamayacaktım. Dışarıda müsait şarj ünitesi denk getirme işi de cabası. E-power uzun yolda veya şehir içinde şarj planlamasına gerek kalmadan elektrikli araba keyfi sağlıyor. Şanzıman olmadığı için hem vites geçişlerindeki saniyelik gecikme yok hem de 190 beygir 330 nm torkun pedalda olduğunu bilmek fazlasıyla keyifli. Bununla birlikte benzinli araçlara göre yeterince ekonomik.

Yakıt tüketimi 1.7 tonluk bir suv’a göre bence gayet iyi. Elektrik benzinle üretildiği için tüketim de benzin kullanımı üzerinden hesaplanıyor araçta. Uzun süreli ortalama 5-6 litre civarında. 55 litrelik depo ile 1000+ km görebiliyorum dikkatli kullanınca.

Geriye dönüp bakınca iyi ki Omoda vs yerine bu aracı almışım diyorum. Yeniden Mk 7,5 Golf sahibi olma hayalim bâki ancak bundan sonra geçeceğim araba tamamen elektrikli olur. Allah herkese sahip olduğu araca ağız tadıyla binmeyi, gönlündeki araca da hayırlısıyla sahip olmayı nasip etsin. Sevgiler…
Golf’ten ayrılınca forumda eskisi kadar aktif olamadım ama golftutkusu sekmesi telefonumda hep açıktır, insan araç sahibi olmasa da bu forum ortamını hep özlüyor.

İlk Golf’ümü 2019 yılında bu forum vasıtasıyla almıştım. Makyajlı 7. kasanın ilk serilerinden 2017 model 1.4 TSI 150 HP benim için gerçekten çok keyifli bir arabaydı. Rengi sebebiyle ilk zamanlar alay konusu olsa da aşina olduktan sonra herkes fazlasıyla beğenir olmuştu. 100 bin km’lik psikolojik sınırın aşılması ve daha büyük bir araç ihtiyacı sebebiyle kendisiyle Ağustos 2024’te vedalaştık. Hatırası şurada dursun:

O dönemin popüler aracı olan Omoda 5’e niyetlenip bayide sıra beklerken, aynı bayinin yan binasındaki Nissan’ı gezeyim diyip yeni çıkan Qashqai ile karşılaştım. Bu aracı hiç düşünmediğim için tamamen öylesine baktım ama satış temsilcisi özelliklerini anlattıkça fazlasıyla ilgimi çekti. Bütçeyi kafada yükseltmişken “Vag ile mi devam etsem” diye düşünüp yeni Tiguan, Formentor ve Cupra Ateca’yı da inceledim. Motor ve şanzıman seçeneklerinin satacağım arabayla neredeyse aynı olduğu, en çok da güncel donanımların piyasadaki araçlara göre çok sınırlı kalıp opsiyon olarak sunulmasından dolayı vazgeçtim.
Haziran ayında makyajlanan Qashqai'yi E-Power olarak, full paket olan Platinium Premium modelini 2024 Eylül'de teslim aldım. Gsr2 teknolojisinin haricinde birçok işlevsel donanımı var ve bunlar sürüşü gerçekten daha keyifli hale getiriyor. Donanımlarını ilan açıklaması gibi tek tek yazmayacağım ama merak edenler için aşağıya görselini bırakacağım. Bir eksik bulacak olsaydım, Chery’lerdeki kumanda ile uzaktan çalıştırma özelliği olsun isterdim. Bir de bagaj hacmi nispeten küçük kalıyor.

Forumda genel olarak e-power antipatisi olduğunu biliyorum. DSG'nin bir kere adının çıkması (aslında artık kronik sorunlu olmadığı) gibi e-power'ın da şu anda ne kadar sorunlu bir teknoloji olduğu dilden dile dolaşıyor. Şimdiye kadar 25 bin km yaptım, çok farklı koşullarda aracı deneme fırsatım da oldu ama çok şükür herhangi bi arızayla karşılaşmadım. Takip ettiğim kadarıyla alternatör arızası yaşayan ve yüzdesel olarak çok az olan birkaç kişinin sorunu garantiden çözüldü.
Bilmeyenler için kısaca e-power: fişe takmadan şarj olabilen elektrikli araba.


"Her türlü benzin alıyorsun, elektriklinin ekonomisi olmuyor" diyenlere şoför koltuğuna oturmadıkları için hak veriyorum. Benim evde şarj imkanım yok. Buna rağmen tam elektrikli alsaydım yine beklenen ekonomiyi tam anlamıyla sağlayamayacaktım. Dışarıda müsait şarj ünitesi denk getirme işi de cabası. E-power uzun yolda veya şehir içinde şarj planlamasına gerek kalmadan elektrikli araba keyfi sağlıyor. Şanzıman olmadığı için hem vites geçişlerindeki saniyelik gecikme yok hem de 190 beygir 330 nm torkun pedalda olduğunu bilmek fazlasıyla keyifli. Bununla birlikte benzinli araçlara göre yeterince ekonomik.

Yakıt tüketimi 1.7 tonluk bir suv’a göre bence gayet iyi. Elektrik benzinle üretildiği için tüketim de benzin kullanımı üzerinden hesaplanıyor araçta. Uzun süreli ortalama 5-6 litre civarında. 55 litrelik depo ile 1000+ km görebiliyorum dikkatli kullanınca.

Geriye dönüp bakınca iyi ki Omoda vs yerine bu aracı almışım diyorum. Yeniden Mk 7,5 Golf sahibi olma hayalim bâki ancak bundan sonra geçeceğim araba tamamen elektrikli olur. Allah herkese sahip olduğu araca ağız tadıyla binmeyi, gönlündeki araca da hayırlısıyla sahip olmayı nasip etsin. Sevgiler…
