Golf motor seçenekleri ve tavsiyeleriniz.


Katılım
14 Ağu 2025
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Şafak
Araç
Yok
Uzun zamandır Golf 7.5 Highline paket almayı düşünüyorum. Öncelikli tercihim 1.5 TSI motor olsa da, neredeyse Golf 8.5 fiyatına satıldığı için bütçemin üzerinde kalıyor. Bu yüzden alternatif olarak 1.0, 1.2 ve 1.4 TSI motor seçeneklerini değerlendiriyorum. Aralarında hem performans olarak tatmin edici hem de kronik sorun açısından sorunsuz ve piyasada daha çok tutulan motor hangisidir?

Ayrıca bir videoda, sadece 1.5 TSI modellerde bağımsız süspansiyon bulunduğu söylenmiş. Bu bilgi doğru mu? Bazı modellerde çarpışma önleyici gibi donanımlar mevcutken bazılarında yok sanırım bu opsiyon mu?

Teşekkürler.
 

1.4 ile 1.5 tsı arasında düşündüğün gibi bi fark yok dostum. 1.4 motordan 1.5 hacme geçti wag grubu.. nedenleri kesin olmamakla beraber daha stabil olduğu düşünülür. 1.4 tsı motor hem ulaşabileceği sorunsuzluğa hemde teknolojik gelişimini tamamlamasıyla 1.5 'e tercih edilebilir..
bağımsız olayına gelince 1.4 , 1.5 'in 150bg si hariç golf 7 ve 8'lerin hepsi torsiyondur. 1.0, 1.2, 1.5 116bg tsı, 1.6 tdı'ların hepsi torsiyondur. golf 5 ve 6 larda durumfarklı.. onlarda hepsi bağımsız.. 1.4 150 bg alabilirsin.. gtı 'a kadar enfes bi seçenektir. donanımı sana kalmış..
 
1.4 ile 1.5 tsı arasında düşündüğün gibi bi fark yok dostum. 1.4 motordan 1.5 hacme geçti wag grubu.. nedenleri kesin olmamakla beraber daha stabil olduğu düşünülür. 1.4 tsı motor hem ulaşabileceği sorunsuzluğa hemde teknolojik gelişimini tamamlamasıyla 1.5 'e tercih edilebilir..
bağımsız olayına gelince 1.4 , 1.5 'in 150bg si hariç golf 7 ve 8'lerin hepsi torsiyondur. 1.0, 1.2, 1.5 116bg tsı, 1.6 tdı'ların hepsi torsiyondur. golf 5 ve 6 larda durumfarklı.. onlarda hepsi bağımsız.. 1.4 150 bg alabilirsin.. gtı 'a kadar enfes bi seçenektir. donanımı sana kalmış..
Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim. Golf 6'da seçeneklerim arasında. 7,5 için 1.4 TSI olarak bakmaya devam edim. Yılda 1-2 kez şehir dışı yolculuğum oluyor aracı alınca belki bu değişir bağımsız süspansiyon olayı şehir içinde çok dert edilecek bir durum değil sanırım. Bir çok kişi farkı anlayamazsınız yazmış ancak bağımsız süspansiyon araca hiç binmediğim için yorum yapamıyorum.
 
1.5 tsi bulunursa alınmalı ama 1.4 tsi da gayet yeterli ve sorunsuzdur

2015 6. ay sonrası üretilen 125 lik 1.4 tsi ları alabilirsiniz.

opsiyonel act 1.4 tsi larda var onlar 150 lik gelir. 2015 öncesi 140 lık gelir.


1.0 önermiyorum şehir içi kısa mesafe kullanıma uygun ama almışken kesinlikle 1.4 tsi alınmalı


1.6 tdi da alabilirsiniz ama listeye eklemediğinize göre dizel tercih etmiyorsunuz.

tdi larda enjektör bakımı ve zamanında triger ağır bakımı önemli gerisi normal 10 binde bir bakımını yaptır 350-400 bine kadar bin sorunsuz gider
 
1.5 tsi bulunursa alınmalı ama 1.4 tsi da gayet yeterli ve sorunsuzdur

2015 6. ay sonrası üretilen 125 lik 1.4 tsi ları alabilirsiniz.

opsiyonel act 1.4 tsi larda var onlar 150 lik gelir. 2015 öncesi 140 lık gelir.


1.0 önermiyorum şehir içi kısa mesafe kullanıma uygun ama almışken kesinlikle 1.4 tsi alınmalı


1.6 tdi da alabilirsiniz ama listeye eklemediğinize göre dizel tercih etmiyorsunuz.

tdi larda enjektör bakımı ve zamanında triger ağır bakımı önemli gerisi normal 10 binde bir bakımını yaptır 350-400 bine kadar bin sorunsuz gider
Teşekkür ederim hocam evet dizel düşünmüyorum. 1.0 taigom vardı araçtan memnundum ancak uzun yolda vs çok keyif vermiyordu 1.4 TSI konusunda çekiniyordum ancak tavsiyeleriniz sonrası 1.4'e yönelmeye karar verdim.
 
1.5 tsi bulunursa alınmalı ama 1.4 tsi da gayet yeterli ve sorunsuzdur

2015 6. ay sonrası üretilen 125 lik 1.4 tsi ları alabilirsiniz.

opsiyonel act 1.4 tsi larda var onlar 150 lik gelir. 2015 öncesi 140 lık gelir.


1.0 önermiyorum şehir içi kısa mesafe kullanıma uygun ama almışken kesinlikle 1.4 tsi alınmalı


1.6 tdi da alabilirsiniz ama listeye eklemediğinize göre dizel tercih etmiyorsunuz.

tdi larda enjektör bakımı ve zamanında triger ağır bakımı önemli gerisi normal 10 binde bir bakımını yaptır 350-400 bine kadar bin sorunsuz gider
Merhaba 2017 manuel 1.0 kullanıyorum şehiriçi kısa mesafe kullanıma uygun demeniz hem araca hem kullanıcılarına haksızlık ediyorsunuz anlamına gelir. Kullandınız mı bilmiyorum ama hem performanslı hem az yakan hemde ekonomik olan bir motor. İnsan gibi kullandıktan sonra uzun süreler kullanıcısını üzmeyecek bir motor. Neye dayanarak ş.içi kısa mesafe kullanımına uygun dediniz açıklar mısınız?
 
Merhaba 2017 manuel 1.0 kullanıyorum şehiriçi kısa mesafe kullanıma uygun demeniz hem araca hem kullanıcılarına haksızlık ediyorsunuz anlamına gelir. Kullandınız mı bilmiyorum ama hem performanslı hem az yakan hemde ekonomik olan bir motor. İnsan gibi kullandıktan sonra uzun süreler kullanıcısını üzmeyecek bir motor. Neye dayanarak ş.içi kısa mesafe kullanımına uygun dediniz açıklar mısınız?
Merhaba hocam 60 bin kilometre kadar tsi ve tce motorları kullandım. uzun yolda 110 dan sonra yakıt tüketimi bariz artmakta.

1050 km lik yolun 800 km den sonra motor resmen şişiyordu

tsi motor 3 silindire göre rölantide titreşimi fena değildi ama bi zaman sonra motor kulağı bozuldu kronikmiş

düşük kilometrelerde sorun çıkarmaz ama 200 binden sonra pek sağlıklı çalışmıyor.

kısaca bana göre değil ben beğenmedim 1.4 üstü hacimli motorlar uzun yola biraz daha uygun.

tce motor ise 40 binde devirdaim patlattı o da kronikmiş.

tce motor ne alaka derseniz 1.0 olarak onuda kullandığım için bilgi amaçlı yazdım. amacım 1.0 motorları yermek değil yanlış anlamayın ama benim 60 bin kilometrelik deneyimim bu şekildeydi.



şehir içine uygun çünkü istanbul gibi trafikli bir yerde gayet yeterli turbolu olması sebebiyle rampalarda sorun yaşamıyorsunuz ama iş uzun soluklu rampaları yüksek hızla çıkmaya geldiğinde hacim yetersiz kalıyor.

1.6 tdi motorda 160-180 zorlanmadan uzun yolda gidebiliyorum 1.0 lar artık o hızlarda tükeniyor zorlanmaya başlıyor
 
Merhaba hocam 60 bin kilometre kadar tsi ve tce motorları kullandım. uzun yolda 110 dan sonra yakıt tüketimi bariz artmakta.

1050 km lik yolun 800 km den sonra motor resmen şişiyordu

tsi motor 3 silindire göre rölantide titreşimi fena değildi ama bi zaman sonra motor kulağı bozuldu kronikmiş

düşük kilometrelerde sorun çıkarmaz ama 200 binden sonra pek sağlıklı çalışmıyor.

kısaca bana göre değil ben beğenmedim 1.4 üstü hacimli motorlar uzun yola biraz daha uygun.

tce motor ise 40 binde devirdaim patlattı o da kronikmiş.

tce motor ne alaka derseniz 1.0 olarak onuda kullandığım için bilgi amaçlı yazdım. amacım 1.0 motorları yermek değil yanlış anlamayın ama benim 60 bin kilometrelik deneyimim bu şekildeydi.



şehir içine uygun çünkü istanbul gibi trafikli bir yerde gayet yeterli turbolu olması sebebiyle rampalarda sorun yaşamıyorsunuz ama iş uzun soluklu rampaları yüksek hızla çıkmaya geldiğinde hacim yetersiz kalıyor.

1.6 tdi motorda 160-180 zorlanmadan uzun yolda gidebiliyorum 1.0 lar artık o hızlarda tükeniyor zorlanmaya başlıyor
1.4 ya da 1.5 gibi olmadığı titreme yaptığı motor kulağı istediği doğrudur benim araç daha 125k km de şimdilik motor kulağıyla ilgili problemim yok uzun yolda pek sıkıntı çekmedim rampalarda da uzun soluklu bu motorla 160-170 gidilmez zaten :) zevkler ve renkler hocam :)
 
1.4 ya da 1.5 gibi olmadığı titreme yaptığı motor kulağı istediği doğrudur benim araç daha 125k km de şimdilik motor kulağıyla ilgili problemim yok uzun yolda pek sıkıntı çekmedim rampalarda da uzun soluklu bu motorla 160-170 gidilmez zaten :) zevkler ve renkler hocam :)
aynen öyle hocam keyifli kazasız belasız sürüşler :)
 
Golf 7 1.4 Tsi aracım vardı anahtarsız giriş-çalıştırma, Ergoactive masajlı şöför koltuğu ve ısıtmalı ön koltuklar vardı. Golf 7 düşünürseniz kesinlike tavsiye ederim.
 
1.4 ile 1.5 tsı arasında düşündüğün gibi bi fark yok dostum. 1.4 motordan 1.5 hacme geçti wag grubu.. nedenleri kesin olmamakla beraber daha stabil olduğu düşünülür. 1.4 tsı motor hem ulaşabileceği sorunsuzluğa hemde teknolojik gelişimini tamamlamasıyla 1.5 'e tercih edilebilir..
bağımsız olayına gelince 1.4 , 1.5 'in 150bg si hariç golf 7 ve 8'lerin hepsi torsiyondur. 1.0, 1.2, 1.5 116bg tsı, 1.6 tdı'ların hepsi torsiyondur. golf 5 ve 6 larda durumfarklı.. onlarda hepsi bağımsız.. 1.4 150 bg alabilirsin.. gtı 'a kadar enfes bi seçenektir. donanımı sana kalmış..
1.4 TSI 125hp de bağımsız arka süspansiyona sahip benim bildiğim. Kullanıcısı olan arkadaşlar yorum yapabilir mi?
 
1.4 TSI 125hp de bağımsız arka süspansiyona sahip benim bildiğim. Kullanıcısı olan arkadaşlar yorum yapabilir mi?
Bende 2017 1.4 125 bg var, araçta bağımsız arka süspansiyon mevcut. Motor işinde de 1.0 ı daha önce 2 sene kullandım güzel motor ama alt devir homurtuları fln çok hoş değildi. Bence polo ve o segmentin kasa ağırlığına daha uygun.. 1.4 sessiz ve yeterli hatta bana göre 1.5 ten sonra alınanilecek en mantıklısıdır.
 


Geri
Üst