- Katılım
- 19 May 2024
- Mesajlar
- 756
- Tepkime puanı
- 569
- Konum
- İstanbul/b.paşa
- İsim
- Ataberk
- Araç
- Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba keyifli forumlar dilerim ağustosun 1 inde istanbuldan, memleketim erzincana doğru yola çıktım.
erzincana vardığımda sorunlarım başladı
Sorunlar:
1- enjektör şakırdaması arttı
2- araba çekişten düştü gaz yemiyordu
3- vites geçişleri kötü gaza nerdeyse tam basamama rağmen vites düşürmüyor arç
4- araç istanbulda 0 dan 100 e 11 ila 10.5 saniye arasında ulaşıyordu bu süre erzincanda tam 15 saniye idi.
o sıra forumdan olan hasan abimin tavsiyesi ile sorunun map ve maf sensöründen kaynaklı olduğuna kanaat getirdik. erzincanda ilk iş yetkili servise gittim orda yaşadığım deneyim resmen trajikomikti.
yedek parça bölümüne gidip ruhsatımı verdim 1 tane map sensörü istediğimi söyledim bana map sensörü diye bişeyin olmadığını söyledi. abi nasıl yok bildiğin MAP sensörü lazım diyorum adam anlamıyor. parça kodunu internetten bulup söyledim o zaman anladı parçanın 5 gün içerisinde sipariş ile geleceğini söyledi. benim o kadar vaktim yoktu istanbula dönmem gerekti
neyse sanayi yoluna koyuldum bende gezmediğim parçacı kalmadı hepsi siparişle geliceğini söyledi orda çok bilinen bi volkswagen ustasında gittim beni takmadı bile o sensörün temizliği diye bişey yok dedi.
ordanda ümidi kestim bosch car ermot vardı oraya gittim usta başından rica ettim abi bana map ve maf sensörünü sökermisin dedim. ustabaşıda o parçaların temizliğinin işe yaramadığını söyledi ama beni de kırmadı sağolsun söküp güzelce temizleyip yerine taktı
farkı yavaş yavaş hissediyordum. ama tam düzelmemişti araba
artık istanbula gidicem sabah eşyalarımı koydum arabayı çalıştırdım araba 5-6 saniye geç çalıştı ve devir dalgalandı motor alver yaptı sarsıntılı çalıştı baya içerde ileri geri sallandım 1-2 dakika sonra normale döndü ama enjektör sesi halen felaket geliyordu
erzincanda dağ bayır gezdim bide çıkmadığım arazi kalmadı ama arabanın altını hiç vurmadım
yakıtımı fulledim yola çıktım yolda biraz düzelir gibi oldu enjektörler halen sesli çalışıyordu. vites geçişleri biraz düzelmişti
1050 km boyunca 2 kez 15 dakika süreyle aracımı dinlendirdim bi opette durup motoru apc ve hava ile temizledim her tarafı saman ve toz dolmuştu
istanbula yakın kuzey marmarada 210-220 bastım normalde bu hızlara çıkmazdı ama yolda açılmış olacak ki rahatlıkla çıktı o hızlara
istanbula döndüğüm günün ertesi sabah yine araba zor çalıştı ama arabanın performansı ilk aldığım hale döndü artık lastik sarıyor ve vites geçişleri sorunsuz aracın gaz tepkisi 0 gecikme ile geliyordu anında alglıyordu
maf ve map sensörünün temizliği işe yaramıştı ama geç çalışma ve alver sorunum ısınana kadar halen devam ediyor. maf sensörü kaynaklı olduğunu düşünüyorum değiştiricem kısa zamanda.
yağ bakımınıda yaptırdım önceki bakımda liquı molly koymuştum eski yağım olan castrole geri döndüm yakıt filitresi dahil güzel bi bakım yaptırdım
Şu an performansı ve vites geçişleri çok hızlı eski sağlıklı haline kavuştu. vites düşürmüyordu bazen o tamamen gitmiş hiç affetmiyor eskisi boğulmadan hemen vitesi düşürüyor.
bu arada arabam yolculuğun başında 3.8 4.9 arası ortalama veriyor idi. yolculuğun sonunda geldiğimde 5.5 ortalamaya çıktı ama sürekli tapa gaz geldim biraz daha sakin ve tempolu kullansam yüksek ihtimal 4.8 5.0 lt civarı istanbula ulaşırdım.
sohbet muhabbet olsun diye yazıyorum bunları belki benim gibi sorun yaşayanlara rehber niteliğinde olur okuduğunuz için teşekkür ederim.
NOT: Aracım 187 binde.
174 binde kavrama volan değiştirdim
181 binde truckpoint tüp ve şanzıman mekatronik yağları değişti.
son sürüm odis ile temel ayar yapıldı.
yazılım yok stock 110 luk Tdi makine
9 binde bir bakımları yapılıyor her bakımda en kaliteli filitreler ve yağlar kullanılıyor mazot filitresi her bakımda değişiyor
erzincana vardığımda sorunlarım başladı
Sorunlar:
1- enjektör şakırdaması arttı
2- araba çekişten düştü gaz yemiyordu
3- vites geçişleri kötü gaza nerdeyse tam basamama rağmen vites düşürmüyor arç
4- araç istanbulda 0 dan 100 e 11 ila 10.5 saniye arasında ulaşıyordu bu süre erzincanda tam 15 saniye idi.
o sıra forumdan olan hasan abimin tavsiyesi ile sorunun map ve maf sensöründen kaynaklı olduğuna kanaat getirdik. erzincanda ilk iş yetkili servise gittim orda yaşadığım deneyim resmen trajikomikti.
yedek parça bölümüne gidip ruhsatımı verdim 1 tane map sensörü istediğimi söyledim bana map sensörü diye bişeyin olmadığını söyledi. abi nasıl yok bildiğin MAP sensörü lazım diyorum adam anlamıyor. parça kodunu internetten bulup söyledim o zaman anladı parçanın 5 gün içerisinde sipariş ile geleceğini söyledi. benim o kadar vaktim yoktu istanbula dönmem gerekti
neyse sanayi yoluna koyuldum bende gezmediğim parçacı kalmadı hepsi siparişle geliceğini söyledi orda çok bilinen bi volkswagen ustasında gittim beni takmadı bile o sensörün temizliği diye bişey yok dedi.
ordanda ümidi kestim bosch car ermot vardı oraya gittim usta başından rica ettim abi bana map ve maf sensörünü sökermisin dedim. ustabaşıda o parçaların temizliğinin işe yaramadığını söyledi ama beni de kırmadı sağolsun söküp güzelce temizleyip yerine taktı
farkı yavaş yavaş hissediyordum. ama tam düzelmemişti araba
artık istanbula gidicem sabah eşyalarımı koydum arabayı çalıştırdım araba 5-6 saniye geç çalıştı ve devir dalgalandı motor alver yaptı sarsıntılı çalıştı baya içerde ileri geri sallandım 1-2 dakika sonra normale döndü ama enjektör sesi halen felaket geliyordu
erzincanda dağ bayır gezdim bide çıkmadığım arazi kalmadı ama arabanın altını hiç vurmadım
yakıtımı fulledim yola çıktım yolda biraz düzelir gibi oldu enjektörler halen sesli çalışıyordu. vites geçişleri biraz düzelmişti
1050 km boyunca 2 kez 15 dakika süreyle aracımı dinlendirdim bi opette durup motoru apc ve hava ile temizledim her tarafı saman ve toz dolmuştu
istanbula yakın kuzey marmarada 210-220 bastım normalde bu hızlara çıkmazdı ama yolda açılmış olacak ki rahatlıkla çıktı o hızlara
istanbula döndüğüm günün ertesi sabah yine araba zor çalıştı ama arabanın performansı ilk aldığım hale döndü artık lastik sarıyor ve vites geçişleri sorunsuz aracın gaz tepkisi 0 gecikme ile geliyordu anında alglıyordu
maf ve map sensörünün temizliği işe yaramıştı ama geç çalışma ve alver sorunum ısınana kadar halen devam ediyor. maf sensörü kaynaklı olduğunu düşünüyorum değiştiricem kısa zamanda.
yağ bakımınıda yaptırdım önceki bakımda liquı molly koymuştum eski yağım olan castrole geri döndüm yakıt filitresi dahil güzel bi bakım yaptırdım
Şu an performansı ve vites geçişleri çok hızlı eski sağlıklı haline kavuştu. vites düşürmüyordu bazen o tamamen gitmiş hiç affetmiyor eskisi boğulmadan hemen vitesi düşürüyor.
bu arada arabam yolculuğun başında 3.8 4.9 arası ortalama veriyor idi. yolculuğun sonunda geldiğimde 5.5 ortalamaya çıktı ama sürekli tapa gaz geldim biraz daha sakin ve tempolu kullansam yüksek ihtimal 4.8 5.0 lt civarı istanbula ulaşırdım.
sohbet muhabbet olsun diye yazıyorum bunları belki benim gibi sorun yaşayanlara rehber niteliğinde olur okuduğunuz için teşekkür ederim.

NOT: Aracım 187 binde.
174 binde kavrama volan değiştirdim
181 binde truckpoint tüp ve şanzıman mekatronik yağları değişti.
son sürüm odis ile temel ayar yapıldı.
yazılım yok stock 110 luk Tdi makine
9 binde bir bakımları yapılıyor her bakımda en kaliteli filitreler ve yağlar kullanılıyor mazot filitresi her bakımda değişiyor