1.6 Tdi 110 hp Çekiş düşüklüğü ve geç tepki sorunu (yavaş vites geçişleri) ÇÖZÜMÜ

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
759
Tepkime puanı
573
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese merhaba keyifli forumlar dilerim ağustosun 1 inde istanbuldan, memleketim erzincana doğru yola çıktım.
erzincana vardığımda sorunlarım başladı
Sorunlar:
1- enjektör şakırdaması arttı
2- araba çekişten düştü gaz yemiyordu
3- vites geçişleri kötü gaza nerdeyse tam basamama rağmen vites düşürmüyor arç
4- araç istanbulda 0 dan 100 e 11 ila 10.5 saniye arasında ulaşıyordu bu süre erzincanda tam 15 saniye idi.


o sıra forumdan olan hasan abimin tavsiyesi ile sorunun map ve maf sensöründen kaynaklı olduğuna kanaat getirdik. erzincanda ilk iş yetkili servise gittim orda yaşadığım deneyim resmen trajikomikti.

yedek parça bölümüne gidip ruhsatımı verdim 1 tane map sensörü istediğimi söyledim bana map sensörü diye bişeyin olmadığını söyledi. abi nasıl yok bildiğin MAP sensörü lazım diyorum adam anlamıyor. parça kodunu internetten bulup söyledim o zaman anladı parçanın 5 gün içerisinde sipariş ile geleceğini söyledi. benim o kadar vaktim yoktu istanbula dönmem gerekti

neyse sanayi yoluna koyuldum bende gezmediğim parçacı kalmadı hepsi siparişle geliceğini söyledi orda çok bilinen bi volkswagen ustasında gittim beni takmadı bile o sensörün temizliği diye bişey yok dedi.


ordanda ümidi kestim bosch car ermot vardı oraya gittim usta başından rica ettim abi bana map ve maf sensörünü sökermisin dedim. ustabaşıda o parçaların temizliğinin işe yaramadığını söyledi ama beni de kırmadı sağolsun söküp güzelce temizleyip yerine taktı

farkı yavaş yavaş hissediyordum. ama tam düzelmemişti araba


artık istanbula gidicem sabah eşyalarımı koydum arabayı çalıştırdım araba 5-6 saniye geç çalıştı ve devir dalgalandı motor alver yaptı sarsıntılı çalıştı baya içerde ileri geri sallandım 1-2 dakika sonra normale döndü ama enjektör sesi halen felaket geliyordu


erzincanda dağ bayır gezdim bide çıkmadığım arazi kalmadı ama arabanın altını hiç vurmadım

yakıtımı fulledim yola çıktım yolda biraz düzelir gibi oldu enjektörler halen sesli çalışıyordu. vites geçişleri biraz düzelmişti

1050 km boyunca 2 kez 15 dakika süreyle aracımı dinlendirdim bi opette durup motoru apc ve hava ile temizledim her tarafı saman ve toz dolmuştu


istanbula yakın kuzey marmarada 210-220 bastım normalde bu hızlara çıkmazdı ama yolda açılmış olacak ki rahatlıkla çıktı o hızlara



istanbula döndüğüm günün ertesi sabah yine araba zor çalıştı ama arabanın performansı ilk aldığım hale döndü artık lastik sarıyor ve vites geçişleri sorunsuz aracın gaz tepkisi 0 gecikme ile geliyordu anında alglıyordu


maf ve map sensörünün temizliği işe yaramıştı ama geç çalışma ve alver sorunum ısınana kadar halen devam ediyor. maf sensörü kaynaklı olduğunu düşünüyorum değiştiricem kısa zamanda.


yağ bakımınıda yaptırdım önceki bakımda liquı molly koymuştum eski yağım olan castrole geri döndüm yakıt filitresi dahil güzel bi bakım yaptırdım



Şu an performansı ve vites geçişleri çok hızlı eski sağlıklı haline kavuştu. vites düşürmüyordu bazen o tamamen gitmiş hiç affetmiyor eskisi boğulmadan hemen vitesi düşürüyor.


bu arada arabam yolculuğun başında 3.8 4.9 arası ortalama veriyor idi. yolculuğun sonunda geldiğimde 5.5 ortalamaya çıktı ama sürekli tapa gaz geldim biraz daha sakin ve tempolu kullansam yüksek ihtimal 4.8 5.0 lt civarı istanbula ulaşırdım.


sohbet muhabbet olsun diye yazıyorum bunları belki benim gibi sorun yaşayanlara rehber niteliğinde olur okuduğunuz için teşekkür ederim. :)



NOT: Aracım 187 binde.

174 binde kavrama volan değiştirdim
181 binde truckpoint tüp ve şanzıman mekatronik yağları değişti.
son sürüm odis ile temel ayar yapıldı.
yazılım yok stock 110 luk Tdi makine

9 binde bir bakımları yapılıyor her bakımda en kaliteli filitreler ve yağlar kullanılıyor mazot filitresi her bakımda değişiyor
 

Selamlar. Geçmişte erzincana gittiğinizde çekiş düşüklüğü yaşadığınızı ve istanbula döndüğünüzde aracın düzeldiğinden bahsetmiştiniz burda gerçekleşen çekiş düşüklüğü geçmişte yaşadığınızdan daha mı fazla?

Ek olarak o yazınızda aracınızda soft yazılım olduğundan bahsetmiştiniz, yazılımda bi sıkıntı mı oldu.
 
Selamlar. Geçmişte erzincana gittiğinizde çekiş düşüklüğü yaşadığınızı ve istanbula döndüğünüzde aracın düzeldiğinden bahsetmiştiniz burda gerçekleşen çekiş düşüklüğü geçmişte yaşadığınızdan daha mı fazla?

Ek olarak o yazınızda aracınızda soft yazılım olduğundan bahsetmiştiniz, yazılımda bi sıkıntı mı oldu.
evet hocam o zaman + olarak kavramam bitikti üstüne temel ayar yaptırmıştım iyice berbattı araba ama ona rağmen bu sefer kesinlikle çekişi daha kötüydü.

kavrama volan değiştiridikten sonra soft yazılımı keyfi olarak iptal ettirdim. hem kavrama ömrü açısından, hem enjektör ve motor sağlığı açısından iptal etme kararı aldım.


şu an aracım full stock halde sadece enjektörlerin elden geçmesi gerekiyor.


erzincandaki çekiş düşüklüğünü size şöyle anlatayım;

4. vitesteyim hızım 43 kmh gaza yarım basıyorum aracın 45 kmh hıza ulaşması 6-7 saniye sürüyor. resmen turbosuz araç gibiydi

şu an ise gaza bastığım kadar tepki alıyorum tapa gazda koltuğa yapıştırıyor. çekişten ve vites geçişlerinden yana artık hiç bir sıkıntım kalmadı.
 
Son düzenleme:
Dönüşünüz için sağolun hocam, orjinal yazılıma dönmek için neresi ile iletişime geçtiniz ve maliyeti ne kadar oldu sakıncası yoksa paylaşabilir misiniz. Ben de orjinale dönmeyi düşünüyorum da.
 
Dönüşünüz için sağolun hocam, orjinal yazılıma dönmek için neresi ile iletişime geçtiniz ve maliyeti ne kadar oldu sakıncası yoksa paylaşabilir misiniz. Ben de orjinale dönmeyi düşünüyorum da.
Ben dr ecu bahçelievlerde yaptırdım. orijinale ise anadolu yakasındaki dr ecu da döndüm. yazılım yaptırdığınız yerde aracınızın orijinal dosyası sisteme yedekleniyor. şube fark etmeksizin orijinale dönebiliyorsunuz. en azından dr ecu da bu şekilde diğer yazılım firmalarında durum nedir bilemiyorum.

en kötü ihtimal serviste orijinale çevirebilirler ama yüksek ihtimal sizden para talep ederler. ben orijinale döndüğümde benden para talep etmediler.
 
Aracı satın aldığım kişi malesef 1 yılda 4bin km yapmıştı bundan sebep motor biraz sağırdı ve dyno da motor gücü orjinale yakın çıktığı için yazılımdan şüphelenmemiştik. Aracı aldıktan bir kaç hafta sonra aracın gidişinin biraz farklı olduğunu hissettim (geçmişte sahip olduğunuz aracın birebir aynısı 1 yıl kullanmıştım ondan sebep orjinal halini biliyorum). Aracı aldığım kişi yazılımı yaptırmamış ve aracı vavacarsdan almış bundan dolayı yazılımın nerde yapıldığı ne zaman yapıldığı elimde hiçbir bilgi yok. Sanayide ustaya sorduğumda motorun sağlıklı olduğunu söyledi ve şimdiki halinden çok memnunum ancak yazılımdaki belirsizliklerden dolayı aracı ya yeni bilindik bir firmaya yazdırmayı ya da orjinale dönmeyi düşünüyorum.

Bu da size tavsiyem olsun arkadaşlar aldığınız araç yatmış bir araçsa dyno verisine güvenmeyin
 
AFR şaşmış hocam sizde. Rakım farkından dolayı yapması normal. Keşke hiç kurcalatmasaydınız arabanızı memlekette. Geri dönünce düzelirdi.
 
AFR şaşmış hocam sizde. Rakım farkından dolayı yapması normal. Keşke hiç kurcalatmasaydınız arabanızı memlekette. Geri dönünce düzelirdi.
hocam şöyle bi olay var. daha erzincana gitmeden önceki halinden bile daha iyi çekişi şu an. vites geçişleride öyle
 
Aracı satın aldığım kişi malesef 1 yılda 4bin km yapmıştı bundan sebep motor biraz sağırdı ve dyno da motor gücü orjinale yakın çıktığı için yazılımdan şüphelenmemiştik. Aracı aldıktan bir kaç hafta sonra aracın gidişinin biraz farklı olduğunu hissettim (geçmişte sahip olduğunuz aracın birebir aynısı 1 yıl kullanmıştım ondan sebep orjinal halini biliyorum). Aracı aldığım kişi yazılımı yaptırmamış ve aracı vavacarsdan almış bundan dolayı yazılımın nerde yapıldığı ne zaman yapıldığı elimde hiçbir bilgi yok. Sanayide ustaya sorduğumda motorun sağlıklı olduğunu söyledi ve şimdiki halinden çok memnunum ancak yazılımdaki belirsizliklerden dolayı aracı ya yeni bilindik bir firmaya yazdırmayı ya da orjinale dönmeyi düşünüyorum.

Bu da size tavsiyem olsun arkadaşlar aldığınız araç yatmış bir araçsa dyno verisine güvenmeyin
benim araba 1-2 sene kapalı garjda yatmış sonrası satışa çıkarmışlar expertizde motor gücü 96 beygir olarak çıkmıştı ben türkiyede ki dynoların doğruluğuna güvenmiyorum. belki bi kaç tane doğru ölçen vardır
 
hocam şöyle bi olay var. daha erzincana gitmeden önceki halinden bile daha iyi çekişi şu an. vites geçişleride öyle
Hocam size öyle geliyordur. Erzincan'da uzun süre düşük performansta kullandınız. İstanbul'a döndüğünüzde araç eski haline gelince performans artışı oldu. Geçmişte 100-200, 50-150 gibi süreleri aldıysanız tekrar süre alıp karşılaştırabilirsiniz. Tabii ki bu benim görüşüm. Aracın detaylıca logunu alıp bakmak lazım.
 
Hocam size öyle geliyordur. Erzincan'da uzun süre düşük performansta kullandınız. İstanbul'a döndüğünüzde araç eski haline gelince performans artışı oldu. Geçmişte 100-200, 50-150 gibi süreleri aldıysanız tekrar süre alıp karşılaştırabilirsiniz. Tabii ki bu benim görüşüm. Aracın detaylıca logunu alıp bakmak lazım.
istanbulda bazen 11.5 12 saniye çıkıyordu süre. vites geçişi sonrası araç yığılıyordu

şu an 0/100 10.5 saniye fabrika verisi ile aynı. aynı yol aynı koşullarda 2-3 kez denedim.
 

Geri
Üst