Yapay Zekanın Korkunçluğu


Katılım
16 Mar 2025
Mesajlar
140
Tepkime puanı
41
Konum
Gaziantep
İsim
Hanifi
Araç
GOLF
Bugün reddit de siradan bir insan yani hicbir yazilimsal bilgisi olmayan biri deep seek ile gerekli cihazlari alip aracının ecu ve göstergedeki km sini düşürmüş ve benim bildiğim ekspertizler ecu dan değişen km yi farketmesi mümkün değil abs ve dsg de ki veri de silindigi takdirde inanilmaz korkunç seviyelere gelmiş olay
 

Bugün reddit de siradan bir insan yani hicbir yazilimsal bilgisi olmayan biri deep seek ile gerekli cihazlari alip aracının ecu ve göstergedeki km sini düşürmüş ve benim bildiğim ekspertizler ecu dan değişen km yi farketmesi mümkün değil abs ve dsg de ki veri de silindigi takdirde inanilmaz korkunç seviyelere gelmiş olay
Km kontrol de ecu da ki loglarda enjeksiyon verileriyle km uyumsuzluğu aranabilir injection adaptation values orjinal değerle karşılaştırılıp km tespiti de yapılabiliyormuş ekspertizler o kisimdan anlayabiliyormuş yani yanlis bilgi vermeyelim
 
Bugün reddit de siradan bir insan yani hicbir yazilimsal bilgisi olmayan biri deep seek ile gerekli cihazlari alip aracının ecu ve göstergedeki km sini düşürmüş ve benim bildiğim ekspertizler ecu dan değişen km yi farketmesi mümkün değil abs ve dsg de ki veri de silindigi takdirde inanilmaz korkunç seviyelere gelmiş olay
Bunu yapan TC vatandaşımı?
 
Allah iyilerle karşılaştırsın tonla para verip mal alıyoruz sonucunda hüsrana uğramak ne kötü kimsenin hakkına girmemek lazım
 
Allah iyilerle karşılaştırsın tonla para verip mal alıyoruz sonucunda hüsrana uğramak ne kötü kimsenin hakkına girmemek lazım
Allahsiz kitapsız adama bunu anlayamazsın. Hak hukuk umurlarında değil.

2. El çok tehlikeli olabiliyor böyleleri yüzünden
 
tüvtürk kayıtlarına bakmakta fayda var.
hocam onu benzetmek cok kolay ya mesela en son 182 binde kayıt edilmiş diyelim anlık olarka 250bin de 2 sene sonra yani senelik 35k km yaptıklarını varsayalim bunu 196 bine cekse düşürse senelik 7k km edecek yani o basit baya
 
Km kontrol de ecu da ki loglarda enjeksiyon verileriyle km uyumsuzluğu aranabilir injection adaptation values orjinal değerle karşılaştırılıp km tespiti de yapılabiliyormuş ekspertizler o kisimdan anlayabiliyormuş yani yanlis bilgi vermeyelim
2.elde enjektör beynine ulaştığınız an km yi farkedebilirsiniz güvenle alabilirsiniz bence ve bazen de kötüyü araştırmak gerekiyor ondan nasıl korunacağını bilmek için. ;)
 
Son düzenleme:
tüvtürk kayıtlarına bakmakta fayda var.


Esas mevzu tüv'e girmeden düşürmek zaten. Muayene tarihinden hemen önce düşürüyorlar ki ele verilme ihtimali düşsün. Bu işin kitabını yalayıp yutmuş galericiler ilan dışı araç kovalarken muayene tarihine çok odaklanıyor eğer yakınsa muayenesi satın alıp kilometreyi törpülüyorlar. Çok çok nadiren tüv'den anlaşılıyor km mevzusu (hasar opsiyonu durumunda tüv kayıtları bir ihtimal işe yarayabilir)
 
İleride kimsenin canının yanmaması adına uzun uzun bilgilendirmek istedim umarım araç alacak üyelerin veya ziyaretçilerin işine yarar bir nebze. Dolgun ücretler ödeyip yaptırdığınız ekspertizler sadece obd üstünden okuma yapıp dosyaya yazmakla mükellefler.






Egea,Clio,301,C-elysee tarzı araçlar yani ekonomi sınıfı kiralık araçlar ihaleyle satıldığında muayene tarihine göre km ayarlaması yapılsa dahi filo araçlarında bakımlar yetkili serviste yapıldığı için servis kayıtlarından çok ele veriyor. En yaygın yakalama sistemlerinden birisi de tüv'ün aksine bu. Aslında marka farketmez büyük bir filodan çıkma araçsa eğer tüm bakımları yetkili serviste yapılıyor diyebiliriz yine servis aksiyon geçmişinden öğrenebilirsiniz. Hasar onarım bakım lastik işlerini kendi bünyesinde barındıran firmalar filolar olduğundan ucu çok açık bunun.

Yukarıda belirttiğim olay sadece filo çıkması için geçerli değil ancak serviste kaydı oluşturulmuş bir araçsa geçmişinde serviste bakım,arıza ve onarım kaydı(hasar dosyası olmadan cepten yetkili serviste karşılanan kazalar, Bakım için kayıt açılması veya bir arıza için kayıt açılması)

5664 detay sorgusunda hasar kaydı varsa şayet, Detay ve ERP sorgusunda kazaya karıştığı kilometreden kilometrenin düşürülmesi ele verebiliyor.(kaza 154.000 de 2023 yılında olmuş ancak araç ilana girilmeden kilometre 120.000e düşürülmüşse gibi). Aynı durum 2018 de 154.000 de kazaya karışan aracın 2019-20 muayene kayıtlarında 75.000de olması gibi (tüv bu konuda yardım sağlayabilir)

Alman araçlarında arabanın geçmişte çıkardığı,beynin arıza algıladığı log'larda km'de gözüküyor. Yakalanırsa oradan yakalanır. Genelde araçta bir problem veya arıza olmamasına rağmen akü zayıfken veya araç uzun süre yattıysa hataya düşen parametrelerde hangi kilometrede hataya düşmüşse orada gözükürse kilometre düşürülse dahi orada arızanın hangi kilometrelerde verildiği cihaz geçmişinde gözüküyor. Bunlar temizlense dahi farklı bir cihazda geçmişte çıkıyor yenileyen aktif arıza olmasa bile. Atıyorum siz alırken eksperde km birebir uyuştu satarken alıcının götürdüğü eksperde aracın geçmişte çıkardığı bir arıza kaydı sayesinde aracınızın aslında kilometresinin düşürüldüğünü anlayabilirsiniz. Arıza kayıtlarını diagnostik sıfırlama ve akabinde yazılım dosyasıyla birlikte DTC of yapılırsa km düşürülme oradan da ayıkılamaz.


@fakirgolfcu dostumun belirttiği enjektör beyni, dsg beyni veya herhangi mekaniğin sensörü veya beyni kilometrenin düşürüldüğünü anlamaya yetmez. Bunu sanayide 1000tl'ye beyincide düşürdülerse enjektör beynine gerek kalmadan zaten farklı ve kapsamlı veya basic tarayan cihazdan ele verecektir. Bu işi galericilere kapsamlı şekilde yapan kallavi rakamlar alan arkadaşlar tüm beyin sensör kilometrelerini ve sayman değerlerini değiştirebiliyorlar veya kilometreyi verecek sensörü bozup arızaya düşürüp okunmasını engelleyerek akabinde dtc of yaparak(araçtaki arızaları kapatarak) kilometrenin o sensörde erişilebilirliğine mani olacaktır maalesef. Kaldı ki ekspertizler veya x y z ustalar bu konuya kolay kolay vakıf olamaz sadece 1000tl'ye km çeken arkadaşların işleri yakalanabilir.

Yani anlayacağınız hakkıyla yapılan bir işlemse anlaşılmayacaktır. Ekspertizlerdeki kendine hayrı olmayan çakma cihazlar aracı okumaya kesinlikle yeterli değil. Ki bunun farkında olduklarından net bir yorum yapamıyor işinin ehli eksperler. Yorumunu sadece beyinle kadrandaki uyuşuyor olarak sizlere bizlere iletiyorlar


Önlem için ne yapılabilir;

Ekspertizi enn full deluxe premium luxury paketini almadıysanız hasar detay sorgusu yapılmayacaktır. Genelde değişen parça bilgisi ve detay sorgusu çıkaran paketler çok çok pahalı olduğundan bunu kendiniz alacağınız araçta varsa tramer kaydı detay sorgusunu yapın mutlaka

Eğer aracınızda veya alacağınız araçta kilometre düşürme şüphesi varsa aracın vites topuzu direksiyon multimedya ayna cam yani sürücünün yoğun haşır neşir olduğu tuşlarından belirli bir yorum yapabilirsiniz.

Aracınızın veya alacağınız aracın servis aksiyon geçmişini marka model farketmeksizin servisten edinebilirsiniz.

Hasar kayıtları dosyalarının-varsa- detay sorgularını mutlaka tarih kilometre ve güncel kadrandaki kilometre ile kıyaslayarak (5664 veya hgs uygulamasından mutlaka şase numarası ile sorgulanarak)

Mümkünse birden fazla cihaz bağlatarak (eksperdeki cihazların akabinde arıza okuyan yetkili servis dışındaki sanayi tipi veya özel servis gibi yerlerden read/okuyucu cihazlarla)

Muayene geçmişi

Özellikle antalya bölgesindeki galeri veya alsatçı ilanlarından uzak durarak


önlem alabilirsiniz
 
Son düzenleme:
Esas mevzu tüv'e girmeden düşürmek zaten. Muayene tarihinden hemen önce düşürüyorlar ki ele verilme ihtimali düşsün. Bu işin kitabını yalayıp yutmuş galericiler ilan dışı araç kovalarken muayene tarihine çok odaklanıyor eğer yakınsa muayenesi satın alıp kilometreyi törpülüyorlar. Çok çok nadiren tüv'den anlaşılıyor km mevzusu (hasar opsiyonu durumunda tüv kayıtları bir ihtimal işe yarayabilir)
Allah iyilerle karşılaştırsın ne diyelim
 
Allah iyilerle karşılaştırsın ne diyelim
Amin hocam. Bu piyasada görüp duyup şahit olduğum şeylerin korkusuna 2.el araç alırken kılı kırk yarar oldum. Ve düşünülenden çok çok fazla kilometre airbag türü ağır kusurların örtümü yapılıyor 2.el piyasasında. Çok şükür şu ana kadar hiç bir olumsuzluk yaşamadım. Gerçi başımıza geldiyse de ruhumuz duymamıştır orası ayrı bir entrika :LOL:
 
Amin hocam. Bu piyasada görüp duyup şahit olduğum şeylerin korkusuna 2.el araç alırken kılı kırk yarar oldum. Ve düşünülenden çok çok fazla kilometre airbag türü ağır kusurların örtümü yapılıyor 2.el piyasasında. Çok şükür şu ana kadar hiç bir olumsuzluk yaşamadım. Gerçi başımıza geldiyse de ruhumuz duymamıştır orası ayrı bir entrika :LOL:
Bir de işin korkunç kısmı bu işi yapay zekaya bedavaya yaptırıyorsun.
 

Exper km garantisini veremez heryerden doğru bir sekilde düşürdülerse bulamaz tuv kaydindan cikar onada tuvdekilerin uyanık olmasi gerekli km düşük girmislerse uyarip duselttiren calisan gördüm
 

Geri
Üst