18 Gun metal jant önerilerinize ihtiyacım var.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Katılımcı Üye
 
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
641
Tepkime puanı
482
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese keyifli forumlar dilerim. aşağıdaki delikanlıya jant lastik veya jant bakıyorum hangisi olursa.

18 inç gun metal jant önerilerinize açığım. elinde olan varsa da istanbul içi talibim kırık kaynak olmaması şartı ile şimdiden teşekkür ediyorum.


ayrıca 18 jant takınca sanırım araç biraz yüksek durucak konfordan çok ödün vermeyen spor yay önerilerinize açığım...


IMG_4435.JPEG
 

Hocam aracınızdaki jantlar 17" orijinal highline değil mi? Çok iyi duruyor bende 16" 5 kol plan jantlardan var. Bunlardan bakıyordum ama fahiş fiyatlara denk gelince vazgeçtim. Yerinizde olsam değiştirmem ama değiştirip bunları da satarsanız bütçem dahilinde düşünürüm :)
 
18 jant tüm konforu öldürür ilerisi için sorunlara yol açabilir.
Neden fabrikasyon 18 jant çıkartıyorlar o zaman ? Koskoca VW aynı alt yapı ile 18 jant opsiyon sunuyorsa bu araçların 18 jant ile aynı malzeme ömrü ile devam edeceğini de garanti ediyordur. Hiçbir servis kılavuzunda 17 jantlar için aks 100 bin kilometre, 18 jantlar için 50 bin kilometre garanti edilir gibi bir ayrım görmedim. Madem böyle bir ayrım yok demek ki 18 jantlar pekte bir sorun açmıyormuş. İp ince yanak takıp, arabayı basan arkadaşlar zaten sorun yaşayacağını bilir ama üreticinin önerdiği 225/40/18 ebatlı lastik takıp mubea ayarında bir eibach spor yay ile hiçbir sorun yaşamazsınız.



Konu sahibi arkadaşa Proteria öneririm. Spor yay ise vogland yada Eibach.
 
Neden fabrikasyon 18 jant çıkartıyorlar o zaman ? Koskoca VW aynı alt yapı ile 18 jant opsiyon sunuyorsa bu araçların 18 jant ile aynı malzeme ömrü ile devam edeceğini de garanti ediyordur. Hiçbir servis kılavuzunda 17 jantlar için aks 100 bin kilometre, 18 jantlar için 50 bin kilometre garanti edilir gibi bir ayrım görmedim. Madem böyle bir ayrım yok demek ki 18 jantlar pekte bir sorun açmıyormuş. İp ince yanak takıp, arabayı basan arkadaşlar zaten sorun yaşayacağını bilir ama üreticinin önerdiği 225/40/18 ebatlı lastik takıp mubea ayarında bir eibach spor yay ile hiçbir sorun yaşamazsınız.



Konu sahibi arkadaşa Proteria öneririm. Spor yay ise vogland yada Eibach.
cevabı vermişsiniz zaten hocam alt yapınızı da 18 e göre yenilemeniz gerek ciddi şekilde frenlerden süspansiyonlara kadar.
 
cevabı vermişsiniz zaten hocam alt yapınızı da 18 e göre yenilemeniz gerek ciddi şekilde frenlerden süspansiyonlara kadar.
17" jant Standart bir otomobilde 18" jant opsiyonu ile frenler değişmiyor. Amortisörler, taşıyıcılar, akslar, rot vs. her şey aynı kalıyor. Sadece araç çok yüksek olmasın diye vw grubunda mubea spor yay takılıyor hocam.

15" janttan 20" janta geçiş gibi absürt bir durum olmadıkça orjinali 17" jant olan araçta 18" janta geçilebilir hocam.
 
Neden fabrikasyon 18 jant çıkartıyorlar o zaman ? Koskoca VW aynı alt yapı ile 18 jant opsiyon sunuyorsa bu araçların 18 jant ile aynı malzeme ömrü ile devam edeceğini de garanti ediyordur. Hiçbir servis kılavuzunda 17 jantlar için aks 100 bin kilometre, 18 jantlar için 50 bin kilometre garanti edilir gibi bir ayrım görmedim. Madem böyle bir ayrım yok demek ki 18 jantlar pekte bir sorun açmıyormuş. İp ince yanak takıp, arabayı basan arkadaşlar zaten sorun yaşayacağını bilir ama üreticinin önerdiği 225/40/18 ebatlı lastik takıp mubea ayarında bir eibach spor yay ile hiçbir sorun yaşamazsınız.



Konu sahibi arkadaşa Proteria öneririm. Spor yay ise vogland yada Eibach.
Ben de 18 jant kullanan biri olarak söylüyorum. haklısınız ama kaçırdığımız nokta 18 jantın hangi Donanım sonrası geldiği. Impression'a sonradan takılan 18le Style Yada R daki 18in konfor farkını atlamayalım. çünkü işin içine torsiyon - bağımsız süspansiyon farkı giriyor
 
Ben de 18 jant kullanan biri olarak söylüyorum. haklısınız ama kaçırdığımız nokta 18 jantın hangi Donanım sonrası geldiği. Impression'a sonradan takılan 18le Style Yada R daki 18in konfor farkını atlamayalım. çünkü işin içine torsiyon - bağımsız süspansiyon farkı giriyor
Hocam sizin örneğiniz Golf 8' e göre spesifik bir örnek. Golf 7-7.5 'larda 1.4 - 1.5 tsi 'da hangi jantı takarsanız takın arka süspansiyonlar bağımsızdır.
Leon grubunda mat paket adı altında 18 jant geliyor araçlar. Benim aracım mat paket değil ve 17 jant. Arka süspansiyonlarımız torsiyon. Bir fark yok anlayacağınız.
 
17" jant Standart bir otomobilde 18" jant opsiyonu ile frenler değişmiyor. Amortisörler, taşıyıcılar, akslar, rot vs. her şey aynı kalıyor. Sadece araç çok yüksek olmasın diye vw grubunda mubea spor yay takılıyor hocam.

15" janttan 20" janta geçiş gibi absürt bir durum olmadıkça orjinali 17" jant olan araçta 18" janta geçilebilir hocam.
En net bilgi
 
Ben de 18 jant kullanan biri olarak söylüyorum. haklısınız ama kaçırdığımız nokta 18 jantın hangi Donanım sonrası geldiği. Impression'a sonradan takılan 18le Style Yada R daki 18in konfor farkını atlamayalım. çünkü işin içine torsiyon - bağımsız süspansiyon farkı giriyor
Donanım farkıyla torsiyon-bağımsız süspansiyon farkını bağdaştıramadım. Motor farkı ön plana çıkarıyor bu durumu.

1.0 ımp life style r line torsiyon
1.5 style r line bağımsız

Arkaların bağımsız olması 4 tekerin de ince yanaklı olması handikapını zaten karşılayamayacaktır.


@Backup hocamın dediklerine sonuna kadar katılıyorum. 18 konforu katledecek olsa golf 8 de Dallas jantı Orijinal süspansiyonla style araçlara takmazlardı. (1.0-1.5)

Aynı fren, aynı alt düzen hiçbir fark yok. Yani “ciddi şekilde” bir fark yok.


15 den 19 a konforda kayıp yaşarsınız ancak 17-18 de belirgin bir fark yaşayacağınızı düşünmüyorum.


Orijinal opsiyonlu “Jurva” ve “Durban” 18 jantlı golflere de denk geldim. Mk7 de sadece 18” geçildiğinde spor yay ve parça kodu farklı bir amortisör geliyor kalın fren veya farklı salıncak/taşıyıcı gelmiyor. Amortisör farklılığı da 18” ile alakasız, spor yay kullanan a3 sport,Leon fr tarzı araçlarda geçerli yani spor/alçaltılmış yay’a uyumlu amortisör.


Anlayacağınız 18” için bambaşka bir altyapı farklı bir mühendislik gibi abartılı bi değişiklik yapılmasına gerek yok konforu da katletmez 1” büyütmek :)
 
18 takacaksanız kesinlikle jant ağırlığına ve takacağınız lastiğin A kalite ve konforlu olmasına bakın. 18 olup 16 inch jant ağırlığında olan jantlar var. 19 evet eziyetten başka bir şey değil ama 18 inch golf için görünüş, performans, konfor olarak hepsini karşılar. Eibach ve vogtland dışında yay da önermem, bu ikisini takıp birbirine göre bu daha konforlu diyorlar ama genelde eibach takılıyor 3 3.5 cm indiren model iyidir, fazlası orijinal amortisöre zararlı.
Janta gelirsek 18 inchte Sebring, Durban, Dallas , msw , sparco gara bakılabilir.
Şahsen proteria 19 inchte kendini gösteren bir jant her ne kadar gunmetali müthiş olsa da…
Bu arada 18 Durban , 17 dijondan daha hafif bir janttır.
Şimdiden keyifli sürüşler.
 
17>18 geçişinde araba taş gibi mi olur, her çukur hisseder miyim vs diye çok çekindim. Dijondan orjinal durbana geçtim. Dijonda contisportcontact vardı, durbanda premiumcontact var. Konfor farkı gerçekten neredeyse yok denecek kadar az oldu bu kombinasyonla. Ufak jantta spor lastik sertliği vardı çünkü. Sert çukura düşünce büyük jant ince yanak sönümleme azlığı anca anlaşılıyor.

Sonrasında mubea yay taktım, mubea yayda konfor farkını daha çok hissettim. Yani 18janta geçmek mi spor yaya geçmek mi derseniz kesinlikle spor yaya geçmek daha çok hissettiriyor.

@ofk77 hocam ben de durbanı epey ağır sanıyordum, dijonu çok daha hafif biliyordum. İkisinin kilogramlarını biliyor musunuz?
 
aslında 18 orijinal durban alıp gun metal boyatmakta iyi fikir gibi.

aracım 2015 1.6 tdi highline paket. jantarım 17 dijon güzel gözüküyor ama 18 gun metal jantlara heves ettim. aracım beyaz olduğu için güzel bir görüntü yakalayacağımın kanısındayım.
 


Geri
Üst