Golf 7.5 – Triger değişimi sonrası uğultu başladı nedeni ne olabilir?


sparkp1

Yeni Üye
Katılım
12 Haz 2025
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet
Araç
Golf 7.5 2017 Model 1.6 TDİ
Selamlar,
2017 Model Golf 7.5 Comfortline 1.6 TDI aracım var.
Geçen hafta triger kayışı ve seti değişti (devirdaim arızasından dolayı).

Değişimden sonra fark ettiğim problemler şunlar:
  • Özellikle düşük devirde ve yokuşta gaz verince, araç gazı tam almıyor gibi
  • Aynı anda önden uğultu ve titreşim hissediyorum
  • Bu ses ve titreşim, motorun ön kısmından geliyor gibi
  • Bu sorunlar triger değişimi öncesinde yoktu
  • Geri vitese aldığımda bazen vites geçişi gecikmeli algılanıyor (bu triger değişimi öncesi de nadiren de olsa olan bir şeydi)

Usta kavrama olabilir dedi ama emin olamadım.

Sizce bu durum DSG adaptasyon (basic settings) ihtiyacından mı kaynaklı, yoksa kavrama aşınması / mekatronik problemi olabilir mi?

Benzer tecrübesi olanların fikirlerini alabilirsem çok sevinirim 🙏
 
Selamlar,
2017 Model Golf 7.5 Comfortline 1.6 TDI aracım var.
Geçen hafta triger kayışı ve seti değişti (devirdaim arızasından dolayı).

Değişimden sonra fark ettiğim problemler şunlar:
  • Özellikle düşük devirde ve yokuşta gaz verince, araç gazı tam almıyor gibi
  • Aynı anda önden uğultu ve titreşim hissediyorum
  • Bu ses ve titreşim, motorun ön kısmından geliyor gibi
  • Bu sorunlar triger değişimi öncesinde yoktu
  • Geri vitese aldığımda bazen vites geçişi gecikmeli algılanıyor (bu triger değişimi öncesi de nadiren de olsa olan bir şeydi)

Usta kavrama olabilir dedi ama emin olamadım.

Sizce bu durum DSG adaptasyon (basic settings) ihtiyacından mı kaynaklı, yoksa kavrama aşınması / mekatronik problemi olabilir mi?

Benzer tecrübesi olanların fikirlerini alabilirsem çok sevinirim 🙏
öncelikle geçmiş olsun. Triger değişimi sonrası sente ayarını kaçırmış olabilirler aracı bu şekilde kullanmaktansa en kısa sürede iyi bir tamirhaneye gidip baktırmanızda yarar var. 2. usta da kavrama diyorsa o zaman ö yöne bakarsınız. Kavramanızda belki sorun vardır bilemem ama şikayetiniz oradan kaynaklı değil gibi!
 
Upvote 1
hocam tdi motorda sente ayarını tutturamıyorlar. yetkili servise ya da sadece vag grubuna bakan ustalara gitmen gerekli.

bu şekilde kullanma zarar verirsin motora. gazı tam almama sorunu mekatronik basınç tüpünden kaynaklanabiliyor. uğultu titreşim genel olarak ömrünü tamamlamaya başlayan volanlardan gelir.

basic settings temel ayar yaparsan aracın daha da kötü olacak tecrübe ile sabit. en son kavrama volan ne zaman değişti?
 
Upvote 1
Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

Aracıma ait tüm bakim geçmişini ss olarak attım, bu fotoğrafa ek olarak motor yağı değişimi yapıldı ve yaklaşık 2 hafta önce triger seti değişti.
Gittiğim usta da vw grubu özelinde bi usta değildi, tanıdık diye gittik ve genelde Nissan marka araçlara bakıyordu. Büyük ihtimalle dediğiniz gibi sente ayarını kaçırmış olabilirler.

Volan tarafı da açıkçası aklımı kurcalamaya başladı, çünkü uğultu ve titreşim doğrudan ön kısımdan ve düşük devirde hızlanmaya çalıştığımda geliyor.
Araçta kavrama adaptasyonu 86963 km’de yapılmış. Volan ya da baskı balata değişimiyle ilgili net bir bilgi geçmişte yok, büyük ihtimalle hiç yapılmadı (aracı geçen sene 2. el olarak aldım).

İstanbul Anadolu yakasında VAG cihazı olan, sente ayarı kontrolü yapabilecek ve DSG adaptasyonu işinden anlayan iyi bir özel servis öneriniz varsa çok memnun olurum 🙏



1749807196623.png
 
Upvote 0

Geri
Üst