Golf 7 kaza

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan golf7ack
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
21 Mar 2025
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Konum
Ankara
İsim
Murat
Araç
golf7-comfort
arkadaşlar merhaba,
dün akşam saatlerinde aracım abimdeyken kaza yaşadı. herkes sağlıklı, maddi hasar mevcut.
aracım fotoğraftaki gibi hasar almış. kusur olarak henüz rapor çıkmadığı için herhangi bir şey diyemiyorum.
bagaj için boyasız göçük düzeltme mantıklı mı ?
tamponun çatlamış kısmının arkasında hafif sacda eziklik mevcut çekme yapılması gerekecek.

asıl sorum bu aracı yetkili servise verip bagaj + tampon değişimi yapılmasını mı önerirsiniz, özel serviste bagaj düzeltme ve tampon tamir veya değişim mi?
kaskom mevcut.
Screenshot 2025-06-08 at 02.17.17.png
 

Öncelikle geçmiş olsun, boyada herhangi bir atma yoksa boyasız göçük düzeltme ile yapılabilir. Yetkili servise verip değişim yaptırmayı "Aracınızı yatırım aracı olarak mı görüyorsunuz yoksa hayatınızı kolaylaştıran ihtiyaçlarınızı giderdiğiniz bir araç olarak mı görüyorsunuz?" sorusunun cevabına göre kararlaştırabilirsiniz. En az 1 sene daha kullanacaksam yetkili servise verip değişimini yaptırırdım ben olsam.
 
Boyasız düzeltme oluyorsa yaptırın özelde,yetkili direkt değiştirir çünkü.Geçmiş olsun
 
yetkili servise giderseniz hasarlı parçaların hepsini yenisi ile değiştirir genelde tamir işine pek yanaşmıyorlar.

bagajı boyasız onarım, tamponuda yenisi ile değiştirin. difizörle farda bişey göremiyorum güzelce ayarlanıp takılabilir geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun hocam bagaj göçük duzeltmeyle felan hallolacak bir durumda değil bence iyi bir kapaortacida duzelltrilicek ve komple bagaj boyanacak yada direk değişim göçük düzeltme yaptıra bilirsin ama bir çok yerden boyada catlama olur sizin bagaj için konuşuyorum
Kaskonuz var
 
çok sağolun arkadaşlar. yarın özel ve yetkili servislerden görüş alacağım. bilgilendirme sağlarım.
 
arkadaşlar merhaba,
dün akşam saatlerinde aracım abimdeyken kaza yaşadı. herkes sağlıklı, maddi hasar mevcut.
aracım fotoğraftaki gibi hasar almış. kusur olarak henüz rapor çıkmadığı için herhangi bir şey diyemiyorum.
bagaj için boyasız göçük düzeltme mantıklı mı ?
tamponun çatlamış kısmının arkasında hafif sacda eziklik mevcut çekme yapılması gerekecek.

asıl sorum bu aracı yetkili servise verip bagaj + tampon değişimi yapılmasını mı önerirsiniz, özel serviste bagaj düzeltme ve tampon tamir veya değişim mi?
kaskom mevcut.
Screenshot 2025-06-08 at 02.17.17.png
Geçmiş olsun.

Bagaj kapağında değil de,bu derecede bir darbe kapıda veya ön çamurluklarda olsaydı gayet güzel onarımı yapılırdı. Ancak bagaj diğer parçalara nazaran düzeltilmesi çok daha zor . Göçük düzeltme çok zor duruyor onarım yapılsa da damar kalacaktır.


Kusur oranı çıksın eğer değer kaybı alabilecek konumdaysanız ( değer kaybı % oranı,parçanın daha önce işlem görüp görmediği sbm kayıtlarında mevcut mu vs..) Özel bir serviste onarımı tamamlayıp değer kaybı davasıyla kendinizi tanzim ettirmiş olursunuz.

Ancak o parça daha önceden işlem gördüyse araç genelinde değişen ve boyalar mevcutsa hiç takılmadan servise verin geçin. Hatasız değilse kasmayın hocam kısaca.

Tekrardan geçmiş olsun
 
Geçmiş olsun.

Bagaj kapağında değil de,bu derecede bir darbe kapıda veya ön çamurluklarda olsaydı gayet güzel onarımı yapılırdı. Ancak bagaj diğer parçalara nazaran düzeltilmesi çok daha zor . Göçük düzeltme çok zor duruyor onarım yapılsa da damar kalacaktır.


Kusur oranı çıksın eğer değer kaybı alabilecek konumdaysanız ( değer kaybı % oranı,parçanın daha önce işlem görüp görmediği sbm kayıtlarında mevcut mu vs..) Özel bir serviste onarımı tamamlayıp değer kaybı davasıyla kendinizi tanzim ettirmiş olursunuz.

Ancak o parça daha önceden işlem gördüyse araç genelinde değişen ve boyalar mevcutsa hiç takılmadan servise verin geçin. Hatasız değilse kasmayın hocam kısaca.

Tekrardan geçmiş olsun
hocam aracın ilk kazası öncesinde de hatası yoktu.
şimdi ben başvuruyu yapmadım. görüş sonrasında özel veya yetkili servisten giriş yaptırma düşüncesindeyim.
bu yüzden ilk olarak Tamir merkezini seçip, evrakları teslim ettikten sonra sonucu beklemem gerekiyor.
Ama kafama takılan sorular var
1. yetkili servisten giriş sağladım, suçu tamamen karşıya verdiği durumda işlemlere buradan devam edip yine değer kaybı davası açma şansım yok mu? orjinal parça takıldığı için bu arabada değer kaybı yoktur veya varsa da çok az bir miktar olacağı için mi özel servis + değer kaydı davasını önerdiniz?
1.1 kusuru bölüştüğümüz durumda özel veya yetkili hangisi daha mantıklı ?

2. dosyayı her türlü Trafik sigortasından açıp, kusuru bölüştüğümüz zaman, kendi zararım için Kaskoyu devreye sokmayalım veya cepten ödemeliyim ?

bilginiz varsa ve cevaplayabilirseniz sevinirim, teşekkürler
 
hocam aracın ilk kazası öncesinde de hatası yoktu.
şimdi ben başvuruyu yapmadım. görüş sonrasında özel veya yetkili servisten giriş yaptırma düşüncesindeyim.
bu yüzden ilk olarak Tamir merkezini seçip, evrakları teslim ettikten sonra sonucu beklemem gerekiyor.
Ama kafama takılan sorular var
1. yetkili servisten giriş sağladım, suçu tamamen karşıya verdiği durumda işlemlere buradan devam edip yine değer kaybı davası açma şansım yok mu? orjinal parça takıldığı için bu arabada değer kaybı yoktur veya varsa da çok az bir miktar olacağı için mi özel servis + değer kaydı davasını önerdiniz?
1.1 kusuru bölüştüğümüz durumda özel veya yetkili hangisi daha mantıklı ?

2. dosyayı her türlü Trafik sigortasından açıp, kusuru bölüştüğümüz zaman, kendi zararım için Kaskoyu devreye sokmayalım veya cepten ödemeliyim ?

bilginiz varsa ve cevaplayabilirseniz sevinirim, teşekkürler

Hocam şöyle orijinal parça tedariği yapıldığını varsayarak aracınıza yapılacak işlem özel serviste rakamlar farazi olmak üzere 50.000tl tutacakken yine orijinal parça desteğiyle yetkili serviste 100.000 tutacak. 50.000TL'lik faturada da aynı miktarda değer kaybı alacaksınız, 100.000tl lik faturada da . Değer kaydını tramer belirlemez işlem gören parçalar belirler. İki onarım tipinde de farazi olarak söylüyorum 20.000tl değer kaybı alacaksınız .

Kaskonuz var olarak anlatıyorum, Orijinal parça klozu varsa, kasko şirketi orijinal bagaj kapağını anlaşmalı özel servisinize tedarik edecek. Burada eksper değişecek derse süreç böyle işliyor.

1.1'e cevap olarak 50/50 kusur durumunda bile değer kaybı alabilirsiniz. Yine trameri şişirmemek adına özel servis tercih ederim şahsen.


2.Olarak kaskonuz olduğu için trafik sigortasından dosya açtırılmayacak zaten. Geniş bir kaskoysa tüm yetkili ve özel servisler klozu mevcuttur. Aracınıza özel veya yetkili servise bıraktınız,onarımı yapılır ödeneği kasko şirketiniz tarafından yapılır daha sonra kasko şirketi karşı tarafın sigorta şirketinden tahsil eder. Bu süreçte minimum yıpranma ile işin içinden çıkmış olursunuz.
 
Hocam şöyle orijinal parça tedariği yapıldığını varsayarak aracınıza yapılacak işlem özel serviste rakamlar farazi olmak üzere 50.000tl tutacakken yine orijinal parça desteğiyle yetkili serviste 100.000 tutacak. 50.000TL'lik faturada da aynı miktarda değer kaybı alacaksınız, 100.000tl lik faturada da . Değer kaydını tramer belirlemez işlem gören parçalar belirler. İki onarım tipinde de farazi olarak söylüyorum 20.000tl değer kaybı alacaksınız .

Kaskonuz var olarak anlatıyorum, Orijinal parça klozu varsa, kasko şirketi orijinal bagaj kapağını anlaşmalı özel servisinize tedarik edecek. Burada eksper değişecek derse süreç böyle işliyor.

1.1'e cevap olarak 50/50 kusur durumunda bile değer kaybı alabilirsiniz. Yine trameri şişirmemek adına özel servis tercih ederim şahsen.


2.Olarak kaskonuz olduğu için trafik sigortasından dosya açtırılmayacak zaten. Geniş bir kaskoysa tüm yetkili ve özel servisler klozu mevcuttur. Aracınıza özel veya yetkili servise bıraktınız,onarımı yapılır ödeneği kasko şirketiniz tarafından yapılır daha sonra kasko şirketi karşı tarafın sigorta şirketinden tahsil eder. Bu süreçte minimum yıpranma ile işin içinden çıkmış olursunuz.
evet kaskom genişletilmiş olarak geçiyor, orjinal yedek parça ve yetkili servis klozu da mevcut. hem özel hem yetkili servisten ortalama bir fiyat alacağım.
normal şartlarda olan Yaş indiriminin, hasar durumunda da geçerli olup olmadığına emin olamıyorum Vw Canlı destek de net bir cevap vermedi. yarın için bir servis randevusu oluşturdum, oradan net bir bilgi alacağım. Yani bu şekilde olursa yüzde 30 gibi bir indirim ile özel servis fiyatına yakın ama 100 değilde 70lik bi fatura kabul edilebilir hale gelebilir düşüncesine sahibim.

açıkcası araç full servis bakımlı ve işcilik - parça garantisi ve sanayide ustaların derdini çok çekmek istemediğim için yetkiliye bir tık yakınım. ama dediğim gibi çıkabilecek faturaya göre nihai bir karar vericem. çok teşekkür ediyorum bilgilendirme için
 
Geçmiş olsun arkadaşların dediği gibi servis değiştirir bazen kaskonun anlaşmalı olduğu özel servisler oluyor kaskona sor istersen onlar genelde tamir ediyor..
 
Yetkili servis tabi ki.
Bagajı düzeltmeye kalkmak çok zorlama olur.
Arka panelde de hasar çıkacak.
Egzoz da biraz eğilmiş gibi.

Düzgün bir kaportacısı olan yetkili servis bulabilirseniz, yetkili servis.
 
selamlar, bugün iki farklı göçükcü ile görüşebildim.
1. göçük kurtarmaz . kaporta boya olması lazım, tampon için de tamir olabilir dedi.
2. ⁠genç birisi göçük yapılır, boyasız istenirse az pütürlü olabilir dedi. eğer takıntılıysan boyatılabilir dedi. tamponu da kırık yerleri kaynatır, boyar hallederiz dedi . 30 35 civarı. tabii eksper 40 45 artık kaç yazarsa dedi. ( ama bu arkadaş dosya açmadan karşının karşılayıp karşılamayacağına emin olursanız daha iyi olur dedi ona anlam veremedim. zaten dosya açılmadan kusur oranı belli olabilecek bi durum değil. o yüzden neden dosya açıp süreci başlatma konusunda böyle bir şey dedi bilemedim)

yetkili servis randevusunu uygulamadan almıştım ama kapalıydı. yarın tekrardan uğrayacağım.
Ankarada ikamet ediyorum özel veya yetkili servis tavsiyelerine açığım teşekkürler.
 

Yetkili servis tabi ki.
Bagajı düzeltmeye kalkmak çok zorlama olur.
Arka panelde de hasar çıkacak.
Egzoz da biraz eğilmiş gibi.

Düzgün bir kaportacısı olan yetkili servis bulabilirseniz, yetkili servis.
Geçmiş olsun arkadaşların dediği gibi servis değiştirir bazen kaskonun anlaşmalı olduğu özel servisler oluyor kaskona sor istersen onlar genelde tamir ediyor..
hocam bugün servis ile görüştüm.
dediğiniz gibi servis bagaj değişim, tampon tamir/değişim ekspere bağlı olduğunu söyledi, panel düzeltme + boya 100k geçer dedi tramer için.

farklı özel servisten görüş aldım, inceledi ayrıca tampon demirinin yamulmasını söyledi ve havuzun başlangıcında biraz işlem yapılması gerektiğini aktardı.bu durumda 50k yakın ücret bazı ufak detayları da tampon çıktıktan sonra değerlendirebiliriz dedi. 50k + 10k dan yaklaşık 60k gibi bir tramer oluşabilir.

demir ve havuzun iç kısmını bahsettiğimde yetkili servis 150k yı geçebilecegini bahsetti, havuzdaki işlemli yerin de ayrıca boyanması gerektiğini de ekledi. 200 e varır mı dediğimde ise onun için net bir şey diyemedi.

özetle gönlüm yetkili servisten yana olsa da çıkabilecek tramerin yüksekliği aracı satmak istediğimde soru işareti yaratacak bir rakam olduğu için, özel serviste de tanıdık vasıtasıyla güvenebileceğim bir usta oluştuğu için özele yaptıracağım gibi duruyor.
 

Geri
Üst