Golf 8 1.0 R-Line vs 1.5 Style


Golf 8 1.0 eTSI R-Line (110hp) vs 1.5 eTSI Style (150hp)

  • 1.0 eTSI R-Line (110hp)

  • 1.5 eTSI Style (150hp)


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

scryedd

Yeni Üye
Katılım
3 Nis 2025
Mesajlar
4
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Anıl
Araç
Golf 8
Merhaba arkadaşlar,

Golf uzun yıllardır istediğim bir araç Allah nasip kısmet ederse almayı düşünüyorum 2.el olarak.

1.0 R line ile 1.5 Style (150hp) olanlar arasında kaldım.

Bu iki aracın fiyatları 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılır gönül ister 1.5 R line ama bütçem el vermiyor maalesef ki.

R line'ın doluluğu hoşuma çok gitsede 1.5'in hem bağımsız süspansiyon ile gelmesi hemde motorun daha performanslı olması ilgimi çekiyor.

Sizler olsanız hangisini tercih ederdiniz ?
 

Merhaba arkadaşlar,

Golf uzun yıllardır istediğim bir araç Allah nasip kısmet ederse almayı düşünüyorum 2.el olarak.

1.0 R line ile 1.5 Style (150hp) olanlar arasında kaldım.

Bu iki aracın fiyatları 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılır gönül ister 1.5 R line ama bütçem el vermiyor maalesef ki.

R line'ın doluluğu hoşuma çok gitsede 1.5'in hem bağımsız süspansiyon ile gelmesi hemde motorun daha performanslı olması ilgimi çekiyor.

Sizler olsanız hangisini tercih ederdiniz ?
Style ile r line arası çok fark yok

1.5 her türlü daha iyi bir motor 4 silindir olması bile yeter. Bütçeniz yeterse yeni kasasını da alırsınız 2024 Golf 8.5
 
Merhaba arkadaşlar,

Golf uzun yıllardır istediğim bir araç Allah nasip kısmet ederse almayı düşünüyorum 2.el olarak.

1.0 R line ile 1.5 Style (150hp) olanlar arasında kaldım.

Bu iki aracın fiyatları 3 aşağı 5 yukarı aynı sayılır gönül ister 1.5 R line ama bütçem el vermiyor maalesef ki.

R line'ın doluluğu hoşuma çok gitsede 1.5'in hem bağımsız süspansiyon ile gelmesi hemde motorun daha performanslı olması ilgimi çekiyor.

Sizler olsanız hangisini tercih ederdiniz ?

Ben şuan alacak olsam Mk8,5 1.5 style yada rline alırdım…
 
1.0 style bakıyordum, sanırım 1.5 style a doğru kayacağım ben de. (Çünkü fiyatları çok yakın birbirine)

Bazen uygun fiyatlı ilanlar denk geliyor, aciliyetim olmadığı için es geçiyorum şimdilik, iş durumum olursa Eylül gibi araç almam gerekecek.
 
Merhaba,
3 silindir motorlar fiziki yapıları gereğince dengesiz ve titreşimli çalışırlar. Bunu gidermek için motor üreticileri çeşitli yöntemlere başvursa da (daha kuvvetli motor takozları, motor içi dengeleyici ve titreşim giderici parçalar) özellikle rölantide bu titreşimi 4 silindirli motorlara göre daha çok hissedersiniz.
Bu titreşim de ilerleyen yıllarda ve kilometre yükselmeye başlayınca normale göre daha erken bozulan parçalar ve trim sesi olarak geri döner. Hele ki fiyatlarından dolayı da motor takozu gibi parçalar yan sanayi parçalarla değiştirilirse titreşim canınızı sıkmaya başlar.

Bundan dolayı da bütçeniz el veriyorsa 4 silindirli 1.5 motor, 3 silindirli 1.0 motordan öncelikli olmalıdır.

Style ve R-Line arasında dış görünüş ve günlük kullanıcıyı etkilemeyecek bir kaç donanım dışında bir fark yok. 1.5 150HP motor 1.0 110HP motordan çok çok daha keyifli.

Yazdıklarımdan dolayı da ikisi arasında net 1.5 Style tercih ederim.
 
Merhaba,
3 silindir motorlar fiziki yapıları gereğince dengesiz ve titreşimli çalışırlar. Bunu gidermek için motor üreticileri çeşitli yöntemlere başvursa da (daha kuvvetli motor takozları, motor içi dengeleyici ve titreşim giderici parçalar) özellikle rölantide bu titreşimi 4 silindirli motorlara göre daha çok hissedersiniz.
Bu titreşim de ilerleyen yıllarda ve kilometre yükselmeye başlayınca normale göre daha erken bozulan parçalar ve trim sesi olarak geri döner. Hele ki fiyatlarından dolayı da motor takozu gibi parçalar yan sanayi parçalarla değiştirilirse titreşim canınızı sıkmaya başlar.

Bundan dolayı da bütçeniz el veriyorsa 4 silindirli 1.5 motor, 3 silindirli 1.0 motordan öncelikli olmalıdır.

Style ve R-Line arasında dış görünüş ve günlük kullanıcıyı etkilemeyecek bir kaç donanım dışında bir fark yok. 1.5 150HP motor 1.0 110HP motordan çok çok daha keyifli.

Yazdıklarımdan dolayı da ikisi arasında net 1.5 Style tercih ederim.
1.0 tsi lar icin Bu sıkıntıların hangi km den sonra ortaya çıkacağı konusunda bir tahmininiz varmı?

Benim önerim 1.0 tsi alınacaksa (ki alınır) bu motoru uzun yolda uzun süreli high speed denemeler sehiriçi patili startlar 3000-4000 devirler de bağırtırmalar yapmadan kullanmak daha iyi olur sanki.
 
1.0 tsi lar icin Bu sıkıntıların hangi km den sonra ortaya çıkacağı konusunda bir tahmininiz varmı?

Benim önerim 1.0 tsi alınacaksa (ki alınır) bu motoru uzun yolda uzun süreli high speed denemeler sehiriçi patili startlar 3000-4000 devirler de bağırtırmalar yapmadan kullanmak daha iyi olur sanki.
Maalesef tahmin etmek zor. 1.0 TSI araçların bazılarının motor takozları (motor kulakları) da fabrikasyon sıkıntılı. 30 bin km de iyi niyet garantisinden motor takozu değişen araç biliyorum fabrikasyon hatalı olduğu için. Bununla alakalı araç durur vaziyette rölantideyken normalden fazla titreşim hissediyorsanız kontrole götürebilirsiniz.

1.0 TSI tabi ki alınır güzel de binilir. Hatta 1.5 motordan biraz daha az yakar kağıt üstünde. Kullanım şekli için yazdıklarınızın tümü aslında tüm araçlar için geçerli. Konu sahibi 1.0 ile 1.5 arasında seçim yapmak istediği için ben 1.5 150 Beygir demiş oldum.
 
1.0 motorlar vw tarihinin en başarılı 3 silindirli motorlarıdır diyebilirim diğer rakiplerinin 3 silindirlerine kıyasla. Avantajı daha sessiz olması istenildiğinde çok düşük yakıt tüketimi sağlaması ve adına göre performansının iyi olması. Rakiplerine göre avantajı ise daha az titreşim ve daha az motor sesi. 1.5 TSİ’a göre dezevantajı daha düşük beygir gücü ve titreşim diyebiliriz (her ne kadar diğer rakiplere göre bu daha gelişmiş olsa da 1.5 TSİ’ın gerisinde bu konuda)
Gelelim r line’ın style den farkına, orjinal dış modfiye tamponlar marşpiyeller, difüzör kısmı. Bunlar aracı çok şık gösteriyor. İç bölümde ise tirim renkleri farklı, koltuklar çok daha özel sportif, krom pedal setleri, ve dokunmatik daha sportif direksiyon. Ayrıca unutmadan ekleyelim orjinal spor süspansiyon ile progresif direksiyon sistemi, yol tutuş ve sürüş zevkine önemli bir katkı sağlıyor. Tek motor avantajını düşünce style öne geçiyor ancak R Line özellikleri de yabana atılacak şeyler değil.
 

Geri
Üst