Golf 8.5 kaza


Arkadaşlar bu akşam arkadan çarpma sonucu ufak bir kaza yaşadım. Aracımı iki ay önce sıfır almıştım golf 8.5. Arka tamponda herhangi bir şekil deformesi yok ancak resimlerdeki gibi plakalığın üstü bagaj kapağının hemen altında yaklaşık 15 cm lik bir çatlak oluşmuş. Kaskodan servise mi yaptırmalıyım, önerilerinize ihtiyacım var. 20 yıldır araç kullanıyorum ilk defa bir kaza yaşadım açıkçası, ne yapmam gerekir pek tecrübeli değilim

Çok geçmiş olsun…

Artık bu tarz ürünlerin tamiri yapıldığı için aracı servise götürdüğün zaman hasar danışmanı kaskona bildirim yaptıktan sonra tamire yollayın deniyor servisler de genel olarak RS Oto Ekspertiz ile anlaşmalı olduğu için oraya tamire gidiyor ve serviste boyanıyor min 10gün araç sen de olmuyor kaskonda zaten ikame araç var ise istersin devam edersin…
 

Arkadaşlar bu akşam arkadan çarpma sonucu ufak bir kaza yaşadım. Aracımı iki ay önce sıfır almıştım golf 8.5. Arka tamponda herhangi bir şekil deformesi yok ancak resimlerdeki gibi plakalığın üstü bagaj kapağının hemen altında yaklaşık 15 cm lik bir çatlak oluşmuş. Kaskodan servise mi yaptırmalıyım, önerilerinize ihtiyacım var. 20 yıldır araç kullanıyorum ilk defa bir kaza yaşadım açıkçası, ne yapmam gerekir pek tecrübeli değilim
Tampon ciddi mesele. Sen kaskodan yenisini taktır güzel güzel bin. Satarken alıcı "tampon tamir görmüş" diyecek zaten!
 
Görüş paylaşan, önerilerin ileten herkese teşekkürler arkadaşlar. Burada iletilen fikirler, beyin fırtınası yapmak çok faydalı oluyor.

Karşı taraf masrafı elden karşılayabileceğini belirttiği için, benim de son görüşüm onarım yönünde oluştuğundan kaza raporu, kasko, servis sürecine girmek istemedim. İlk danıştığım yerler tamponun tamamen sökülüp, onarım sonrası yeniden boyanması gerektiğini söylediler ve 4 gün aracın kalması gerektiğini ilettiler. Bir arkadaşın da önerdiği Ankara DBY'deki ustaya danıştığımda onarım ve lokal boya ile çözebileceğini söyledi, burada işlemi yaptırdım ve son durum aşağıdaki şekilde. Sadece hasar bölgesine ve yanlarına doğru işlem yapıldı. Tampon yanlarına veya alt bölgeye hiç dokunulmadı. Sabah bıraktım aracı akşam geri aldım. Sonuç çok başarılı çıktı, boya farkı da anlaşılmıyor (en azından ben hiç anlayamadım).
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-05-22 saat 09.50.09_64c8296b.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-05-22 saat 09.50.09_64c8296b.jpg
    123 KB · Görüntüleme: 73
  • WhatsApp Görsel 2025-05-22 saat 09.50.23_6952ef32.jpg
    WhatsApp Görsel 2025-05-22 saat 09.50.23_6952ef32.jpg
    293.4 KB · Görüntüleme: 73
Görüş paylaşan, önerilerin ileten herkese teşekkürler arkadaşlar. Burada iletilen fikirler, beyin fırtınası yapmak çok faydalı oluyor.

Karşı taraf masrafı elden karşılayabileceğini belirttiği için, benim de son görüşüm onarım yönünde oluştuğundan kaza raporu, kasko, servis sürecine girmek istemedim. İlk danıştığım yerler tamponun tamamen sökülüp, onarım sonrası yeniden boyanması gerektiğini söylediler ve 4 gün aracın kalması gerektiğini ilettiler. Bir arkadaşın da önerdiği Ankara DBY'deki ustaya danıştığımda onarım ve lokal boya ile çözebileceğini söyledi, burada işlemi yaptırdım ve son durum aşağıdaki şekilde. Sadece hasar bölgesine ve yanlarına doğru işlem yapıldı. Tampon yanlarına veya alt bölgeye hiç dokunulmadı. Sabah bıraktım aracı akşam geri aldım. Sonuç çok başarılı çıktı, boya farkı da anlaşılmıyor (en azından ben hiç anlayamadım).

🧿 çokta güzel olmuş…
 
Çok geçmiş olsun.. Herkes çatlağa odaklanmış. Peki tampon arkasında yer alan koruma demiri ve önündeki köpük darbe emici (adını bilmiyorum) durumu nedir? Hasar aldı mı almadı mı? Tampon ile bitmiyor maalesef bu işler. Ayrıca Kasko/Sigorta onarımı mümkün olan şeyleri mini onarım alında halletmeye bakıyor. Eskiden değişim işlemi kolaydı da artık maalesef işler böyle yürümüyor. Onlar da onarım yaptıracak peki tramer olarak sana ne işleyecek? Hoş görüntün olduğu sürece bir problem olmaz diye düşünüyorum
 
Görüş paylaşan, önerilerin ileten herkese teşekkürler arkadaşlar. Burada iletilen fikirler, beyin fırtınası yapmak çok faydalı oluyor.

Karşı taraf masrafı elden karşılayabileceğini belirttiği için, benim de son görüşüm onarım yönünde oluştuğundan kaza raporu, kasko, servis sürecine girmek istemedim. İlk danıştığım yerler tamponun tamamen sökülüp, onarım sonrası yeniden boyanması gerektiğini söylediler ve 4 gün aracın kalması gerektiğini ilettiler. Bir arkadaşın da önerdiği Ankara DBY'deki ustaya danıştığımda onarım ve lokal boya ile çözebileceğini söyledi, burada işlemi yaptırdım ve son durum aşağıdaki şekilde. Sadece hasar bölgesine ve yanlarına doğru işlem yapıldı. Tampon yanlarına veya alt bölgeye hiç dokunulmadı. Sabah bıraktım aracı akşam geri aldım. Sonuç çok başarılı çıktı, boya farkı da anlaşılmıyor (en azından ben hiç anlayamadım).
Hocam en doğru kararı vermişsiniz. Ben de DBY detailing de aynı şekildeki hasarımı yaptırdığım için referans olmuştum zaten. Plakağın altındaki fabrika etiketi bile yerinde duruyor. Hiçbişey olmamış gibi devam:)
 
Çok geçmiş olsun.. Herkes çatlağa odaklanmış. Peki tampon arkasında yer alan koruma demiri ve önündeki köpük darbe emici (adını bilmiyorum) durumu nedir? Hasar aldı mı almadı mı? Tampon ile bitmiyor maalesef bu işler. Ayrıca Kasko/Sigorta onarımı mümkün olan şeyleri mini onarım alında halletmeye bakıyor. Eskiden değişim işlemi kolaydı da artık maalesef işler böyle yürümüyor. Onlar da onarım yaptıracak peki tramer olarak sana ne işleyecek? Hoş görüntün olduğu sürece bir problem olmaz diye düşünüyorum
Bu hasarda tampon demiri eğilmez bile
 
Görüş paylaşan, önerilerin ileten herkese teşekkürler arkadaşlar. Burada iletilen fikirler, beyin fırtınası yapmak çok faydalı oluyor.

Karşı taraf masrafı elden karşılayabileceğini belirttiği için, benim de son görüşüm onarım yönünde oluştuğundan kaza raporu, kasko, servis sürecine girmek istemedim. İlk danıştığım yerler tamponun tamamen sökülüp, onarım sonrası yeniden boyanması gerektiğini söylediler ve 4 gün aracın kalması gerektiğini ilettiler. Bir arkadaşın da önerdiği Ankara DBY'deki ustaya danıştığımda onarım ve lokal boya ile çözebileceğini söyledi, burada işlemi yaptırdım ve son durum aşağıdaki şekilde. Sadece hasar bölgesine ve yanlarına doğru işlem yapıldı. Tampon yanlarına veya alt bölgeye hiç dokunulmadı. Sabah bıraktım aracı akşam geri aldım. Sonuç çok başarılı çıktı, boya farkı da anlaşılmıyor (en azından ben hiç anlayamadım).
Güzel olmuş. Ücret ne kadar tuttu?
 
Bu hasarda tampon demiri eğilmez bile

Çok emin konuşmamak lazım :) Bir yakınımda Golf vardı. Arkadan vurmuşlar tamponda kırık yok (ilk sahibi bu arada) tampon esnemiş, kastırmış biraz sadece bir iki yerde de boya çatlağı gibi bir görüntü vardı. Tutanaksız şekilde adamı göndermişler bakıldığında bir şey yoktu dediler. Umursamadılar nazar dediler. Sonrasında tamponu çatlak olan kısımlar boya atmaya başladı. İşlem için tampon sökülüyor ve o sırada demirin yamulduğunu köpüğün kırıldığını görüyorlar.. O an tutanak tutmadıkları için pişman oldular ama pişman olduklarıyla kaldılar..
 
Arkadaşlar bu akşam arkadan çarpma sonucu ufak bir kaza yaşadım. Aracımı iki ay önce sıfır almıştım golf 8.5. Arka tamponda herhangi bir şekil deformesi yok ancak resimlerdeki gibi plakalığın üstü bagaj kapağının hemen altında yaklaşık 15 cm lik bir çatlak oluşmuş. Kaskodan servise mi yaptırmalıyım, önerilerinize ihtiyacım var. 20 yıldır araç kullanıyorum ilk defa bir kaza yaşadım açıkçası, ne yapmam gerekir pek tecrübeli değilim
Aynısı bana da oldu, Dogus Esenyurt serviste yaptırdım. Tamponu değiştirmeden hallettiler, eskisi gibi görünüyor. 25 gün sürmüştü :) serviste sıra oluyor maalesef. Kucuk bir sorun da bagaj kapağında vardı boyasız halledildi. toplam 25 bin tl fatura vardı ekim ayında. ( Karşı taraf yüzde yüz kusurlu )
 

Ekli dosyalar

  • PHOTO-2025-05-22-17-09-21.jpg
    PHOTO-2025-05-22-17-09-21.jpg
    179.2 KB · Görüntüleme: 48
Son düzenleme:
Aynısı bana da oldu, Dogus Esenyurt serviste yaptırdım. Tamponu değiştirmeden hallettiler, eskisi gibi görünüyor. 25 gün sürmüştü :) serviste sıra oluyor maalesef. Kucuk bir sorun da bagaj kapağında vardı boyasız halledildi. toplam 25 bin tl fatura vardı ekim ayında. ( Karşı taraf yüzde yüz kusurlu )
Arka tampon demirinde -iç kısımda- herhangi bir deforme oluşmuş muydu? Öyle bir şey olsa sanırım yetkili servis onarım yerine değişim yolunu tercih ederdi.
 
Görüş paylaşan, önerilerin ileten herkese teşekkürler arkadaşlar. Burada iletilen fikirler, beyin fırtınası yapmak çok faydalı oluyor.

Karşı taraf masrafı elden karşılayabileceğini belirttiği için, benim de son görüşüm onarım yönünde oluştuğundan kaza raporu, kasko, servis sürecine girmek istemedim. İlk danıştığım yerler tamponun tamamen sökülüp, onarım sonrası yeniden boyanması gerektiğini söylediler ve 4 gün aracın kalması gerektiğini ilettiler. Bir arkadaşın da önerdiği Ankara DBY'deki ustaya danıştığımda onarım ve lokal boya ile çözebileceğini söyledi, burada işlemi yaptırdım ve son durum aşağıdaki şekilde. Sadece hasar bölgesine ve yanlarına doğru işlem yapıldı. Tampon yanlarına veya alt bölgeye hiç dokunulmadı. Sabah bıraktım aracı akşam geri aldım. Sonuç çok başarılı çıktı, boya farkı da anlaşılmıyor (en azından ben hiç anlayamadım).
Gayet güzel işçilik, güle güle kullanın. Tampon demirlerinde bir sorun oluşmamış değil mi.
 
Gayet güzel işçilik, güle güle kullanın. Tampon demirlerinde bir sorun oluşmamış değil mi.
Demirlerde bir sorun olmamış. Sanırım tamponun zayıf noktası orası, plakalık bölgesinden alınan ilk darbede oluşan gerginlik o bölgeyi çatlatıyor. Bir çok kişide aynısı olmuş.
 

Aracı satarken her halükarda tampon işlem görmüş ya da değişmiş tramer var diye fiyatı öldürmeye çalışıyor millet. Sıfır fabrikasyon çıktı araç istiyorsan git bayiden al. Bu arabalar dışarılarda yollarda yıllarca vakit geçiriyor doğru ve düzgün yapılmış tamiratların hiçbir önemi yok, bunu anlatamadık millete. Yetkili servislerde olabildiğince bu işten para kazanalım mantığıyla hareket ediyor. Arabaya verilen paranın bu kadar yüksek olması ile trafikte kural ve bilinçli sürücülerin bulunmaması nedeniyle bunları yaşamak zorunda kalıyoruz. Geçmiş olsun
 

Geri
Üst