🛑 Golf 8 Progresif Direksiyon Özelliğinin Araştırması

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan metinkar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

metinkar

Efsane Üye
 
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
7,773
Tepkime puanı
8,961
Konum
İstanbul
İsim
MetinK.
Araç
Golf 8
Merhaba arkadaşlar;

Progresif direksiyon özelliği nedir, nasıl çalışır, sonra dan bizim araçlara yapılabilir mi şayet yapılır ise neler gereklidir…

@Atesci konu açıyorum en azından bilgileri bir arada tutarız🙃

Aracında bu özelliği olan arkadaşlardan yorum bekliyorum…


Alıntıdır

Eski zamanlardan bu yana gelişerek büyüyen otomobil sektöründe, direksiyon kavramını iki evreye ayırabiliriz. Bunlardan biri hidrolik direksiyondan önceki zaman, diğeriyse hidrolik direksiyondan sonraki zamanlar. Hidrolik direksiyonla birlikte gelişen teknolojiyle, ısıtmalı direksiyonlardan tutun da, bütün araç kontrol tuşlarının direksiyona eklenmesine kadar birçok yeni gelişme oldu. Bu gelişmelerden biri de Progresif direksiyondur. Progresif direksiyon, duruma ve hıza göre değişebilen direksiyon turlarıyla konforu, can güvenliğini ve yol tutuşunu güçlendiren bir sistemdir. Normal direksiyondan en büyük farklılığı, hız etkenini hesaplayarak, direksiyon turlarını da bu düzeye göre yapmasıdır. Düşük hızlarda direksiyon turlarınız azalır.

Örnek verecek olursak, kırmızı ışıkta bekliyorsunuz, yeşil yandı ve U dönüşü yapmanız gerekiyor. Normal direksiyonda u dönmek için direksiyonu en az bir tur çevirmeniz gerekmektedir ama Progresif direksiyon hızınızın düşük olduğunu hesap ederek bu direksiyon turunu minimum seviyeye indirger. Bu özellik sayesinde U dönüşünü direksiyonu daha az çevirerek tamamlayabilirsiniz.

Yeni nesil otomobillere eklenen yeni versiyonlarda, bu senaryonun tam aksi durumlara da çareler var. İlk versiyonlarda yalnızca tur süresini düşüren özelliğe, teknolojinin ve insan beyninin gelişmesiyle yeni güncellemeler eklendi. Hız düşük durumdayken, direksiyon turunun düşmesinin aksine, yüksek hızlarda giderken bu durumun vuku bulması çokta istenen bir durum olmayacaktır. Yüksek hızlarda giden bir otomobil için ihtiyaç olan şey tur süresinin azalması değil, aksine artmasıdır. Progresif direksiyonların yeni nesil versiyonlarında bu durum düşünülmüş. Yüksek hızlarda giderken, ani hareketlerden kaçınmak bu özellikle mümkün. Yüksek hızlarda seyir ederken, sizde fark etmissinizdir ki, normal direksiyonu hafifçe oynattığınızda bile aracın yön değişimi oldukça fazladır. Bu dengeyi sağlayan sistem size süratli ve süratsiz durumlarda yardımcı olarak, konforu hissettiriyor.

Progresif direksiyonlar Volkswagen tarafından yaygınlaştırıldı. Halkın arabası olarak bilinen Volkswagen, bu direksiyon özelliğini bize oldukça konforlu bir şekilde sundu ve diğer firmalara da örnek olmaya devam ediyor.
 
Son düzenleme:

Değişken oranlı direksiyon diye kısaltabiliriz, sonradan yapılabileceğini sanmam, 1 tam tur ile sola veya sağa dönüyor, genellikle R, GTI-GTD-GTE lerde gelir.
 
Yukarıdaki tabloda vw progresif direksiyon özelliğinin çalışma prensibi gösterilmiştir…Size açıklayıcı olması açısından…Bu sistem sonradan başarılı bir şekilde kazandırılabilir …
 
Yukarıdaki tabloda vw progresif direksiyon özelliğinin çalışma prensibi gösterilmiştir…Size açıklayıcı olması açısından…Bu sistem sonradan başarılı bir şekilde kazandırılabilir …

Sonradan yapmak için ne gerekli bakalım…

Rusca anlamak zor böyle anlaşılır muhtemelen…

IMG_0512.jpeg
 
İnternet üzerindeki görsellere göre ön göğüsün orada direksiyonun aks'ı üzerinde DSG benzeri bir şekilde çalışan elektronik bir vites kutusu olması gerekiyor. Bu vites kutusu aracın ön tarafındaki elektromekanik standart sisteme ek olarak görünüyor. Eğer bu vites kutusu ve modül araçta mevcutsa olabilir. Aksi halde bunları temin etmek oldukça tuzlu olacaktır sanıyorum ki.


Ayrıca audi de göründüğü kadarıyla bu sistem ile arka tekerler de önlere bağlı olarak yön değiştirebliyor. 40ayak diye tabir edilen ağır yük kamyonları gibi. Golflerde de arka tekerler yön değiştiriyor mu bilmiyorum.
1000024982.png
 
Son düzenleme:
BMW'de active steering diye geçiyor 2005 model aracımda bile var eski bir teknoloji aslında
 
Genel olarak durum bu şekilde..



Sürüş modundaki direksiyon sertliği seçeneğindeki durumu denediniz mi?

Park ederken 1,5 turda duruyor direksiyon.
Prograsifte 1 tur.

Ben sürüşümde aşağıdaki gibi hissediyorum ancak park ederken Golf 'te 1,5 tur , a4'te 1 turda dönüyor lastikler.

Sonradan yapılabilme durumu nedir? bakalım, yakında çıkar kokusu..
 
Son düzenleme:
Hem progresif hem kapasitif direksiyon birlikte olabiliyor mu?
 
Merhaba,

Çok fazla tekniğe girmeden anlatacak olursam (sayılar tamamen farazi),

Tekerlerin ve direksiyonun 10 birim döndüğünü varsayarsak, direksiyonu 1 birim çevirirseniz tekerler de 1 birim döner.
Dişli dizilimi: 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 (10 birim)

Fiat grubu araç kullananlar bilir. Egea, Linea ve bir çok araçta "City Mode" denilen bir buton bulunur. Bu butona bastığınızda direksiyon yumuşar ve neredeyse tek parmakla çevirebileceğiniz bir hale gelir. Bunu sağlayan şey ise elektrik/hidrolik desteğinin artırılıp azaltılmasıdır. Yani normal modda pompa ya da elektrik motoru 1 birimlik çalışıyorsa City Mode dayken 2 birimlik çalışır. Dişli durumu değişmez.

Progresif direksiyonda ise tekerlerin 10 birim, direksiyonun 5 birim döndüğünü varsayalım. Direksiyonu 1 birim çevirirseniz tekerler normal şartlarda 2 birim dönecek ve hassasiyet artacaktır. Fakat bu özellik yüksek hızlarda zaten hassas olan direksiyonu daha da hassaslaştırarak tehlike yaratacaktır. Bunun önüne de dişlilerin dağılımı ve sensörlerden aldığı bilgilerle çalışan elektrik motoru ile geçilmiş.

Aslına bakarsak Progresif direksiyon sisteminde 5 birimlik dişliler, normaldeki 10 birime eşit gibi düşünebilirsiniz. Fakat buradaki 10 birim 5 dişliye aşağıdaki gibi paylaştırılmış (farazi).
Dişli dizilimi: 3-2-1-2-3 (10 birim)

Bu tarzdaki bir yapıdan dolayı da direksiyonun açısı arttıkça tekerlerin dönüşü daha fazla artmış oluyor. 10 birimlik tekerlek dönüşünü 5 birimlik direksiyon dönüşü halletmiş oluyorsunuz.

Dişlilerin yanısıra bir de asıl farklılık da diğer sistemlerde sabit destekle çalışan elektrik motorunun desteği de aracın hızına ve direksiyonun açısına göre belirlenmeye başlıyor. Bundan dolayı da normalden daha kuvvetli elektrik motoru kullanılıyor.

Progresif direksiyonda aynı direksiyon açısıyla park ederken daha fazla manevra kabiliyeti sunulurken, yüksek hızlarda daha hassas davranabiliyor direksiyon.

Golf 8.5 R-Line kullanıyorum. Progresif direksiyon mevcut. İlk başlarda tur sayısı garip gelse de, şimdi diğer araçlarınki garip geliyor. Mekaniğin dışında sensör bilgilerinin (hız, direksiyon açısı) de yazılımla işlenmesi gerektiği için, yazılımsal değişiklikler gerekecektir. Ama yapılabilirliği konusunda bir şey diyemem.
 
Genel olarak ilk başta mevcut direksiyon kutusu ile rline gti vs araçlardaki direksiyon kutusu ile değişmesi gerekecek ve zahmetli bir iş gibi değermi değmez herhalde…
 
Direksiyon dişlisi/ kutusunun değişmesi gerekiyor diye bir zamanlar aklımda kalmış ancak doğrulamadım. Geçenlerde sahibindende Golf GTI direksiyon kutusu vardıi üzerindeki parça numarasında sonrguladığımda 1N7 ve QZ0 opsiyon kodları çıkmıştı (dinamik oranlı). Yapan kişilerin örneğini bulunca cesaret edemedim ama olmaz değil gibime geldi.
 
Genel olarak ilk başta mevcut direksiyon kutusu ile rline gti vs araçlardaki direksiyon kutusu ile değişmesi gerekecek ve zahmetli bir iş gibi değermi değmez herhalde…

Direksiyon kutusu değil de direksiyon kolonu olmalı bence. Direksiyon desteği zaten hepsinde mevcut. Hıza bağlı olarak çalışan.

Progresif ve Normal direksiyon kolonu:

1000025039.png

1000025040.webp
 

Merhaba,

Çok fazla tekniğe girmeden anlatacak olursam (sayılar tamamen farazi),

Tekerlerin ve direksiyonun 10 birim döndüğünü varsayarsak, direksiyonu 1 birim çevirirseniz tekerler de 1 birim döner.
Dişli dizilimi: 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1 (10 birim)

Fiat grubu araç kullananlar bilir. Egea, Linea ve bir çok araçta "City Mode" denilen bir buton bulunur. Bu butona bastığınızda direksiyon yumuşar ve neredeyse tek parmakla çevirebileceğiniz bir hale gelir. Bunu sağlayan şey ise elektrik/hidrolik desteğinin artırılıp azaltılmasıdır. Yani normal modda pompa ya da elektrik motoru 1 birimlik çalışıyorsa City Mode dayken 2 birimlik çalışır. Dişli durumu değişmez.

Progresif direksiyonda ise tekerlerin 10 birim, direksiyonun 5 birim döndüğünü varsayalım. Direksiyonu 1 birim çevirirseniz tekerler normal şartlarda 2 birim dönecek ve hassasiyet artacaktır. Fakat bu özellik yüksek hızlarda zaten hassas olan direksiyonu daha da hassaslaştırarak tehlike yaratacaktır. Bunun önüne de dişlilerin dağılımı ve sensörlerden aldığı bilgilerle çalışan elektrik motoru ile geçilmiş.

Aslına bakarsak Progresif direksiyon sisteminde 5 birimlik dişliler, normaldeki 10 birime eşit gibi düşünebilirsiniz. Fakat buradaki 10 birim 5 dişliye aşağıdaki gibi paylaştırılmış (farazi).
Dişli dizilimi: 3-2-1-2-3 (10 birim)

Bu tarzdaki bir yapıdan dolayı da direksiyonun açısı arttıkça tekerlerin dönüşü daha fazla artmış oluyor. 10 birimlik tekerlek dönüşünü 5 birimlik direksiyon dönüşü halletmiş oluyorsunuz.

Dişlilerin yanısıra bir de asıl farklılık da diğer sistemlerde sabit destekle çalışan elektrik motorunun desteği de aracın hızına ve direksiyonun açısına göre belirlenmeye başlıyor. Bundan dolayı da normalden daha kuvvetli elektrik motoru kullanılıyor.

Progresif direksiyonda aynı direksiyon açısıyla park ederken daha fazla manevra kabiliyeti sunulurken, yüksek hızlarda daha hassas davranabiliyor direksiyon.

Golf 8.5 R-Line kullanıyorum. Progresif direksiyon mevcut. İlk başlarda tur sayısı garip gelse de, şimdi diğer araçlarınki garip geliyor. Mekaniğin dışında sensör bilgilerinin (hız, direksiyon açısı) de yazılımla işlenmesi gerektiği için, yazılımsal değişiklikler gerekecektir. Ama yapılabilirliği konusunda bir şey diyemem.
Daha güzel açıklanamazdı…Teknik olarak sadece direksiyon kutusu ( araç kasa koduna uygun bu opsiyonu destekleyen direksiyon kutusu, Örn: Golf 7 için 3Q0…144X parça kodlu) değişimi , bununla ilgili araç beyinlerine tanıtılması ve işçilikle yapılabilecek en verimli güncellemelerden birisidir…
 

Geri
Üst