Elektrikli araç tercih

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Savatage
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elektrikli araç tercih

  • a)Evimden şarj imkanım var (e.v araçlar tam bana göre)

  • b) evimden sarj imkanım yok (e.v araçlar bana uygun değil)

  • c) evimden sarj imkanım yok ama yinede alırım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Bu video özelinde çıkarılan batarya ünitesi de bir geri dönüşüm parçası olduğu için maliyet izahını şöyle yapabiliriz.

Genel toplam = işçilik maliyeti + (değişen yeni ünite bedeli - geri dönüşüme giden ünite bedeli)

İzledim

Yanlız sorun şurda

Sanırım tüm markalar 10 yıl /150.000 km batarya garantisini veriyoruz diye piyasaya daldılar. Buraya kadar güzel.

Ama ben bir sorun oldugunda (burdaki lokal modül arızası gibi ) ve sonrasında sarj tutmama gibi problemlerde bataryanın tümünü garantiden değistirirler yepyeni bir bataryamız olur aracı satarkende batarya yesyeni kardesim voltajı ver gaza bas bin git hiç bi sorunu yok diyeceğimizi zannediyordum.

Bu garantiden lokal modül degişimi tabiki iyi bisey. Ama aracı 9 yaşındayken satarken,, alıcı şahıs 9 senelik batarya icin degişmeyen her bir modül icin burun kıvıracakmı ? Bu modüllerin eskime %sine performans kaybına kafa yoracakmı
 

İzledim

Yanlız sorun şurda

Sanırım tüm markalar 10 yıl /150.000 km batarya garantisini veriyoruz diye piyasaya daldılar. Buraya kadar güzel.

Ama ben bir sorun oldugunda (burdaki lokal modül arızası gibi ) ve sonrasında sarj tutmama gibi problemlerde bataryanın tümünü garantiden değistirirler yepyeni bir bataryamız olur aracı satarkende batarya yesyeni kardesim voltajı ver gaza bas bin git hiç bi sorunu yok diyeceğimizi zannediyordum.

Bu garantiden lokal modül degişimi tabiki iyi bisey. Ama aracı 9 yaşındayken satarken,, alıcı şahıs 9 senelik batarya icin degişmeyen her bir modül icin burun kıvıracakmı ? Bu modüllerin eskime %sine performans kaybına kafa yoracakmı
Bu tip firmalar zaten modülü açtığında hepsine voltaj testi yapıyor. Ayrıca açmadan obd üzerinden de test yapabiliyorsunuz. Yani zaten araç benim şu şu modülüm sorunlu, şu şu modülümde verim %80 diye belirtiyor. Haliyle siz doğrudan verimi düşen modülü değiştirip %99 üzeri pil gücünü rahatlıkla elde edebiliyorsunuz. Ayrıca bir şeye de değinmek gerek. İçten yanmalıda sorunu tespit edene kadar dünya maliyet çıkıyor, çünkü tespit süreci hem maliyetli testler içeriyor hemde doğru tespit edememe halinde klasik usta geçirmesi diyelim başka çok parça da değişip duruyor. Burada ise doğrudan soruna gidiyorsunuz.

Öte yandan gördüğünüz araçta 18600 tarzda yani kalem pil gibi batarya bulunması nedeniyle özel dizilimden dolayı müdahale edilemiyor.


Bu tip blade batarya olursa durum farklı. Örneğin ioniq ailesinde 180 adet batarya hücresi var. Her hücreyi değiştirip yolunuza devam edebilirsiniz. Yani örneklem olarak 16 hücrenizde sorun yaşandı. 16 powerbank ve işçilik bedeliyle bataryanızı %99 üzerine çekebileceksiniz.


Esas sıkıntılı kısım silindirik pillerde diyebiliriz. Çünkü verimlilik ve soğutma içine uygulanan özel dizilim tamir güçlüğü yaratıyor.
 
Ben b şıkkı diyorum.Şarj istasyonu yapabilirim ama bana hiçbir türlü uymaz.
 
Evden şarjın olmaması , EV araç tercih etmemede major etken gibi duruyor.

Buradaki ana etken

Dışardaki şarj istasyonlarında kaybedilecek zaman değil, dısardaki şarj istasyonlarında evdeki sarja göre 5-6 misline fırlayan birim kw fiyatları

Yani ben müstakil evimin müstakil kapalı garajında gece 24:00 dan sabah 08:00 a kadar 8 saat AC şarja eyvallah edebilirim. yeterki bedavaya yakına gelsin
 
Şuanda yaptığım kaba bir hesaba göre DC bir şarj istasyonu nu 10TL den kullansak. Bir tesla kilometre başına 1.3TL, Benzinli bir araç(5L/100) ise kilometre başına 2.25TL yakıyor.

Halen büyük avantaj. Şehir içi için düşünürsek bir kaç günde bir gidip bir şarj istasyonunda 30-40dk arabasının için falan siler, oralar biraz volta atar, çekirdek çitler vs. olur biter. :ROFLMAO:

Yine bu hesaba göre çekirdek çitleyen bu arkadaş haftada 250TL kâr etse yılda 13.000 kâr eder ve 2yılda bir olan bakım masrafınıda aradan bir yılda çıkartmış olur.
 
Son düzenleme:
1.6 kW hız ev şarjına denk geliyor zaten.

Ayrıca bizim ülkede bunun çalınacağının garantisini verebilirim😀

ev şarjı olmadığı yerde:) piknik yaparken şarj ederler hatta otobanda aracı çek kenara yükle yakında seyir halinde de şarj olan panel yaparlar 😅

arabanın yanında oturup semaver ile çay içilir😃
 
ev şarjı olmadığı yerde:) piknik yaparken şarj ederler hatta otobanda aracı çek kenara yükle yakında seyir halinde de şarj olan panel yaparlar 😅

arabanın yanında oturup semaver ile çay içilir😃
Piknik değil de kamp olabilir.

Bu giderken muhabbeti Togg ilk çıktığında T10F modelinin ilk konseptinde çatısında vardı sonradan ne oldu da kalktı bilmiyorum
 
Bu reklamcı için hava hoş. Promosyon ve sponsorluk ve işbirlikleri ile kendi de elektrikle (teknolojiyle) çalışıyor.

Geçmişten bir konu..
https://www.golftutkusu.com/topic/21040-golf-7-1-6-tdi-aracim-cok-yakiyor/#post-375754
@Kysr038 @Savatage
main-qimg-14d12ff608391234e5317190d70699e0-pjlq

Belli bir noktadan sonra aracı yürütebilmek için arabanın sizi kullanıyor olması da biraz manidar..


Eski bir elektrikli konu..
https://www.golftutkusu.com/topic/20869-elektrikli-arac-icin-gaza-gelme-kriterleriniz/

oradaki yorumlarıma baktım.
Benzer düşünceler yaklaşık 10 yıl önce benzin ve dizel için de vardı. Bi temsilci tanıdıkla görüşmemizde, müşterinin illa ki dizel almak istediğinden, ancak yılda az km yaptığından arada verdiği fiyat farkının mesafeye oranında kendisine avantaj sağlamadığını defalarca anlatmasına rağmen dizel aldığından bahsetmişti.

Elektrikli araç olayı da benzer durumda şu an.
Belirli başlıklar var elbet. Yenilenebilir enerji.. çevreye zararsız.. az maliyetli.. 0-100 değeri düşük.. ilgi çekici görüştüsü.. ama en çoğu da yatırım amaçlı alıyorlar. Yani gelecek elektrikli araç diye diye alıp şişirip satma derdinde.. hani kamyonu olmayıp uygun diye kamyon tekeri almak mantığı gibi..


Elbette bütçe sorunu olmayan alsın koysun denesin deneyimlesin. Direkt olarak yıla yansıyan maliyete bakıldığında hiçbir taşıt bir diğerinden kârlı ya da zararlı diyemeyiz. Bir bakarsınız yarın elektrik daha da uçar. Sonuç olarak kullanıcıların kullanım koşullarına göre değişen ve net olarak sonucu olmayan değerler ile karşılaşılabilir..

Yüzeysel bakarsak elinizdeki araçla takas edecek olsanız ve bunu ticari düşünmeden kullanacak olan, yani yarın satarımcı, al-satcı olmayan biri için kısa yol yapıp evinden şarj eden şarj yapabilen için kaybı olmaz. Yılda 2-3 defa uzun yol yapan da katlanabilir..

Özetle biz daha dizel mi benzinli mi?'yi açıklayamadık, yarın elektrikli mi sulu mu diye bir kıyaslama da çıkabilir..

Şu an alanlar, pek mantık ve maliyet aramadan alıyorlar. Sadece sonra satarımcı mantığı ile ya da zaten çoğunun da muhtemelen ikinci ya da üçüncü arabası olabiliyor.
Sonuca baktığımızda yine kullanım koşulları ve ne amaçla alındığına göre değişebiliyor.
Bire bir aynı maliyet ve bire bir aynı mesafeler olsaydı da tek gerekçe çevreye zarar vermemesi nedeniyle tercih edebilirdim.
Diğer taraftan da elektrikli araç için ileride söyleyeceğim ve şu an aklıma gelen bir şarkı sözü olan söz;" sen bana geç kaldın, ben sana erken"

Bugün ile kıyaslamak isteyen dönüp bakabilir..
 
Taşıma suyla değirmen döndürmek buna denir.

İd7 nin bataryasını bu sekilde (1,6 kw hızla ) 50 saatte yani 2,5 günde doldurursun.

Bide hava kapandı güneş gitti diyelim?

5-6 gün bekle sarj olsun.

Bu hakkı alkan boş işlerin adamı

Bi dahakine güneş enerjisi olmadı

Dolunay ışığında şarj teknolojisi reklamı yapar.

"Mehtap da şarj "
 

İmkanım olsa ve evin 2. Aracı olacaksa alırım . Aksi takdirde tek araçsa almam :)
 

Geri
Üst