Elektrikli araç tercih

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Savatage
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elektrikli araç tercih

  • a)Evimden şarj imkanım var (e.v araçlar tam bana göre)

  • b) evimden sarj imkanım yok (e.v araçlar bana uygun değil)

  • c) evimden sarj imkanım yok ama yinede alırım


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

Bu video özelinde çıkarılan batarya ünitesi de bir geri dönüşüm parçası olduğu için maliyet izahını şöyle yapabiliriz.

Genel toplam = işçilik maliyeti + (değişen yeni ünite bedeli - geri dönüşüme giden ünite bedeli)

İzledim

Yanlız sorun şurda

Sanırım tüm markalar 10 yıl /150.000 km batarya garantisini veriyoruz diye piyasaya daldılar. Buraya kadar güzel.

Ama ben bir sorun oldugunda (burdaki lokal modül arızası gibi ) ve sonrasında sarj tutmama gibi problemlerde bataryanın tümünü garantiden değistirirler yepyeni bir bataryamız olur aracı satarkende batarya yesyeni kardesim voltajı ver gaza bas bin git hiç bi sorunu yok diyeceğimizi zannediyordum.

Bu garantiden lokal modül degişimi tabiki iyi bisey. Ama aracı 9 yaşındayken satarken,, alıcı şahıs 9 senelik batarya icin degişmeyen her bir modül icin burun kıvıracakmı ? Bu modüllerin eskime %sine performans kaybına kafa yoracakmı
 
İzledim

Yanlız sorun şurda

Sanırım tüm markalar 10 yıl /150.000 km batarya garantisini veriyoruz diye piyasaya daldılar. Buraya kadar güzel.

Ama ben bir sorun oldugunda (burdaki lokal modül arızası gibi ) ve sonrasında sarj tutmama gibi problemlerde bataryanın tümünü garantiden değistirirler yepyeni bir bataryamız olur aracı satarkende batarya yesyeni kardesim voltajı ver gaza bas bin git hiç bi sorunu yok diyeceğimizi zannediyordum.

Bu garantiden lokal modül degişimi tabiki iyi bisey. Ama aracı 9 yaşındayken satarken,, alıcı şahıs 9 senelik batarya icin degişmeyen her bir modül icin burun kıvıracakmı ? Bu modüllerin eskime %sine performans kaybına kafa yoracakmı
Bu tip firmalar zaten modülü açtığında hepsine voltaj testi yapıyor. Ayrıca açmadan obd üzerinden de test yapabiliyorsunuz. Yani zaten araç benim şu şu modülüm sorunlu, şu şu modülümde verim %80 diye belirtiyor. Haliyle siz doğrudan verimi düşen modülü değiştirip %99 üzeri pil gücünü rahatlıkla elde edebiliyorsunuz. Ayrıca bir şeye de değinmek gerek. İçten yanmalıda sorunu tespit edene kadar dünya maliyet çıkıyor, çünkü tespit süreci hem maliyetli testler içeriyor hemde doğru tespit edememe halinde klasik usta geçirmesi diyelim başka çok parça da değişip duruyor. Burada ise doğrudan soruna gidiyorsunuz.

Öte yandan gördüğünüz araçta 18600 tarzda yani kalem pil gibi batarya bulunması nedeniyle özel dizilimden dolayı müdahale edilemiyor.


Bu tip blade batarya olursa durum farklı. Örneğin ioniq ailesinde 180 adet batarya hücresi var. Her hücreyi değiştirip yolunuza devam edebilirsiniz. Yani örneklem olarak 16 hücrenizde sorun yaşandı. 16 powerbank ve işçilik bedeliyle bataryanızı %99 üzerine çekebileceksiniz.


Esas sıkıntılı kısım silindirik pillerde diyebiliriz. Çünkü verimlilik ve soğutma içine uygulanan özel dizilim tamir güçlüğü yaratıyor.
 
Ben b şıkkı diyorum.Şarj istasyonu yapabilirim ama bana hiçbir türlü uymaz.
 
Evden şarjın olmaması , EV araç tercih etmemede major etken gibi duruyor.

Buradaki ana etken

Dışardaki şarj istasyonlarında kaybedilecek zaman değil, dısardaki şarj istasyonlarında evdeki sarja göre 5-6 misline fırlayan birim kw fiyatları

Yani ben müstakil evimin müstakil kapalı garajında gece 24:00 dan sabah 08:00 a kadar 8 saat AC şarja eyvallah edebilirim. yeterki bedavaya yakına gelsin
 

Geri
Üst