1.4 TSI CAXA Kodlu motora stage 1 attırmak ne kadar fark ediyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan mtaner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hocam en başından aracının DSG olduğunu bilseydim aynı yorumu yapmazdım, DSG kötü demiyorum ama zorlamaya gelmiyorlar. Yazılım atacaksan güçlendirilmiş tüp+ LUK baskı balatasını öneririm uzun süre de bir şey olmaz diye düşünüyorum.
güçlendirilmiş tüpte var kavrama volanda değiştirdim yine de insan korkuyor en çok dsg sağlığı için iptal ettim bazı kaynaklar 270, bazıları ise 250 nm torka dayanıyor diyor. 1.6 tdi zaten 250 torkla geliyor. sınırda yazılım ile 310 oluyor

ben ilk başta bu 250 tork dayanımı olayına pek inanmıyordum sonra 1.6 tdi 120 lik dcx motora sahip supeb passat gibi araçlarda torkun 250 geldiğini öğrendim mantiken daha büyük ağır araçlar volkswagen bunların torkunu basit düzenlemeler ile artırabilirdi isteseydi. bu araçların torkunu 250 de inatla tutuyorsa demek ki bu olay doğru. keşke 6 ileri ıslak kavrama ile gelseydi tadından yenmezdi o zaman dq200 ler istanbul trafiğine pek uygun değil ha yinede 173 bin km istanbul trafiğinde dayanmış olması alman mühendisliğinin kalitesini ortaya koyuyor.

30-40 binde de kavrama yiyenler arabalar var. çevremdeki insanlar inanmıyor 173 bin gittiğine üstünden çıkan kavrama volanın üzerinde tarih var 2015 11. ayın 10 nunda üretilmiş arabam 2015 aralığın son günü çıkışlı zaten

abimde 2016 supeb vardı 1.6 tdi şehir dışından aldık onunda kavrama volanı 180 binde değişti aynı şekilde onunda ilk kavrama volan değişimiymiş.
 

CAX adına konuşuyorum golf 6 "80.000" kilometredeki aracı 2024 sonunda yazdırdık gayet bakımlı bir araçtı çok sağlıklı yürüyordu. Yazılım kesinlikle hazır dosya vs değildi custom bir dosya yapıldı ancak ilk önce turbo problem çıkarttı, katalizörün iptalinden sonra da (yazılımsal ve mekanik olarak) yağ yakımı arttı. Yine bakımlarına devam edilerek hala kullanılıyor turbo revize edildi yağ yakması kalın yağla minimize edildi ama motorun karakteri gereği ister istemez yağ yakıyor... Stock araçlarda da benzer problemler mevcut bizimkisi erkene çekmek oldu.

Gidiş olarak konuşmak gerekirse, stage 1+ (downpipe ve turbo revizesinden sonraki hali) yaklaşık 160hp kadar güç üretiyordu 180hp 190hp gibi ütopik ölçüsüz rakamlardan bağımsız konuşuyorum, stock 1.5 in 1-2 boy önünde götürür seviyedeydi yürüyüşü, araç manual vites. Eski halinde 0-100 10 saniye dolaylarındaydı 8.4 civarına geriledi 18" jantlarla birlikte

Yapılır mı yapılır. Ancak hazır dosya kullanan (ecunation,dr ecu,ecufast,zart ecu zurt ecu) gibi firmalardan uzak durmanızı tavsiye ederim(kötülemek değil niyetim). Çünkü bunlar hazır haritayı sizin aracınıza direk bilgisayardan flash belleğe dosya atar gibi kopyalayıp yazılım attık diyip müşteriyi yolluyorlar. Aracın reading yani okuma ve log alım aşaması ; aracın turbo kondisyonu motor kondisyonu motor verimliliği dizelse partikül doluluğu vesaire bunlara bakmadan hazır dosyayı yazıp bitti 5000tl diyip uğurluyorlar :D

Hazır dosya kullanmayan firmaları tercih etmeniz tavsiyem olur aracınızın verimliliğine göre soft diye tabir edilen custom yazılım ile problem yaşamadan aracın kapasitesini karşılayacak güçlere erişip sorunsuz binersiniz.
Hocam,yorumunuza malesef katılamayacağım.Yorumun başında kendiniz söylüyorsunuz aracınıza hazır harita atılmadığını ve devamında motorun saçmaladığını,ve yazının sonundada,yapacaksanız hazır olmayanları tercih edin diyorsunuz.Halbuki asıl probleminiz oradan kaynaklı bence,çünkü belliki birşeyler limitlerin dışına çıkarılmış!

Belli bir kilometrelere kadar araçlar zaten 3 aşağı beş yukarı aynı veriyi verir,dolayısıyla o vaad edilen Stage1'de (turbolu araçlarda)+30hp'yi almak için amerikayı keşvetmeye gerek yok,yani hazır dosya daha mantıklı,çünkü o dosya defalarca test edilmiş,sonuçları takip edilmiş vs!Ha DP yaparsın,kat iptali yaparsın ufak bir düzenleme yapılır olur biter.
İş Stage2-stage3'le geldiğinde tabiki araç verileri alınır,aracının durumuna göre yeni harita yazılır.Çünkü orada zaten başka bir şansın yok,işte ozaman asıl doğru yer iyi seçilmeli,çünkü uzmanına denk gelmezsen kötü sonuç kaçınılmaz olur.
 
Hocam,yorumunuza malesef katılamayacağım.Yorumun başında kendiniz söylüyorsunuz aracınıza hazır harita atılmadığını ve devamında motorun saçmaladığını,ve yazının sonundada,yapacaksanız hazır olmayanları tercih edin diyorsunuz.Halbuki asıl probleminiz oradan kaynaklı bence,çünkü belliki birşeyler limitlerin dışına çıkarılmış!

Belli bir kilometrelere kadar araçlar zaten 3 aşağı beş yukarı aynı veriyi verir,dolayısıyla o vaad edilen Stage1'de (turbolu araçlarda)+30hp'yi almak için amerikayı keşvetmeye gerek yok,yani hazır dosya daha mantıklı,çünkü o dosya defalarca test edilmiş,sonuçları takip edilmiş vs!Ha DP yaparsın,kat iptali yaparsın ufak bir düzenleme yapılır olur biter.
İş Stage2-stage3'le geldiğinde tabiki araç verileri alınır,aracının durumuna göre yeni harita yazılır.Çünkü orada zaten başka bir şansın yok,işte ozaman asıl doğru yer iyi seçilmeli,çünkü uzmanına denk gelmezsen kötü sonuç kaçınılmaz olur.
Konunun başında cax için konuştum hocam aynı paragraf içinde Stock araçlardaki problem bizde erkene çekildi diye de dipnot düştüm.


Konuya dönecek olursak, Aynı motorun bir çok versiyonu var hocam bildiğiniz üzere. Örnek vermek gerekirse DPC/DPCA/DFY/DFYA gibi kendi içinde çeşitleniyor 1.5 tsi. Yani DFY motorla DFYA motora aynı dosyayı atıp nasıl olsa 1.5 tsi,Nasıl olsa aynı motor biz buna aynı dosyayı yükleriz demenin maraba işi olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden hazır dosya olayına ısınamam ben Yazılımı aracımı en optimal şekilde yürütmeyeceksem neden yapiyim ki?

Bu arada bahsettiğiniz hazır dosya test edilmiş tecrübe edilmiş kısmı konumuzla uyuşmuyor 1.6 tdi ama hangi motor koduna göre yazılmış ? Siz sanıyor musunuz ki sizin motor kodunuza göre yazılan dosyayı attıklarını ? Ayrıca o dosyalar denenmiş test edilmiş dosyalar falan değil hocam . Bildiğiniz çalıntı toplama dosyalar veya 5 sene önce kredi verilip alınmış hali hazırda aynı dosyadır :) Downpipe olayında da sadece aynı dosyanın cat off/dtc off halidir aynı şekilde egr dpf iptalinde de bunlar için hazırda bunların yapılmış olduğu dosya atılır. Öyle hazır bi dosya yazılmış bunu test etmişler tüm motorlarda kullanmışlar gibi bir durum yok şubelerin göz boyaması bu . Sektör içi çok fazla tanış olduğum kişi ve direk birinci elden bayi sahibi arkadaşlarım var ve şu hazır dosya daha mantıklı test edilmiş lafına bir yerleriyle gülerler herhalde (kendileri hazır dosya atıyor,çok nadiren portaldan yazılım çektikleri oluyor). Bu arada bayisi olduğu firma da sizin aracınızı yazdırdığınız firma hocam sizin işlem yaptırdığınız firmaya da hakimim 9 yıl önce firma beyinleri dağılmasıyla custom dosya olayını bitirip hepsi ayrı ayrı firmalar açtı. Arkadaş benim aracı yazdırmayıp kendi araçlarını yazdırdığı firmayı tavsiye ediyor 2-3 yıldır 😂 İşin içindeki ekmek yiyen şahıslar bile hazır dosyanın tutma garantisi olmadığını max performans vermeyeceğini söylüyor.


Konuyu uzatmadan, atılan dosyalar sizin motor kodunuza göre olmadığı için optimal şekilde yürümeyecektir araç. Aynı hacim ve ismen 1.2 tsi 1.4 tsi vs aynı olması, yazılımının ve motorun fiziksel yapısının aynı olduğunu göstermez . Kendi motor kodunuza ve motor durumunuza göre yazılmadıysa sizin motorun verileri üstünden iyileştirme yapılıp Amerika’nın yeni haritası çıkarılmadıysa, @UBC53 hocamın başına gelen gibi orijinaline döndüğümde araç daha çok rahatladı demeniz fazla zaman almayacaktır hocam.
 
Son düzenleme:
Konunun başında cax için konuştum hocam aynı paragraf içinde Stock araçlardaki problem bizde erkene çekildi diye de dipnot düştüm.


Konuya dönecek olursak, Aynı motorun bir çok versiyonu var hocam bildiğiniz üzere. Örnek vermek gerekirse DPC/DPCA/DFY/DFYA gibi kendi içinde çeşitleniyor 1.5 tsi. Yani DFY motorla DFYA motora aynı dosyayı atıp nasıl olsa 1.5 tsi,Nasıl olsa aynı motor biz buna aynı dosyayı yükleriz demenin maraba işi olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden hazır dosya olayına ısınamam ben Yazılımı aracımı en optimal şekilde yürütmeyeceksem neden yapiyim ki?

Bu arada bahsettiğiniz hazır dosya test edilmiş tecrübe edilmiş kısmı konumuzla uyuşmuyor 1.6 tdi ama hangi motor koduna göre yazılmış ? Siz sanıyor musunuz ki sizin motor kodunuza göre yazılan dosyayı attıklarını ? Ayrıca o dosyalar denenmiş test edilmiş dosyalar falan değil hocam . Bildiğiniz çalıntı toplama dosyalar veya 5 sene önce kredi verilip alınmış hali hazırda aynı dosyadır :) Downpipe olayında da sadece aynı dosyanın cat off/dtc off halidir aynı şekilde egr dpf iptalinde de bunlar için hazırda bunların yapılmış olduğu dosya atılır. Öyle hazır bi dosya yazılmış bunu test etmişler tüm motorlarda kullanmışlar gibi bir durum yok şubelerin göz boyaması bu . Sektör içi çok fazla tanış olduğum kişi ve direk birinci elden bayi sahibi arkadaşlarım var ve şu hazır dosya daha mantıklı test edilmiş lafına bir yerleriyle gülerler herhalde (kendileri hazır dosya atıyor,çok nadiren portaldan yazılım çektikleri oluyor). Bu arada bayisi olduğu firma da sizin aracınızı yazdırdığınız firma hocam sizin işlem yaptırdığınız firmaya da hakimim 9 yıl önce firma beyinleri dağılmasıyla custom dosya olayını bitirip hepsi ayrı ayrı firmalar açtı. Arkadaş benim aracı yazdırmayıp kendi araçlarını yazdırdığı firmayı tavsiye ediyor 2-3 yıldır 😂 İşin içindeki ekmek yiyen şahıslar bile hazır dosyanın tutma garantisi olmadığını max performans vermeyeceğini söylüyor.


Konuyu uzatmadan, atılan dosyalar sizin motor kodunuza göre olmadığı için optimal şekilde yürümeyecektir araç. Aynı hacim ve ismen 1.2 tsi 1.4 tsi vs aynı olması, yazılımının ve motorun fiziksel yapısının aynı olduğunu göstermez . Kendi motor kodunuza ve motor durumunuza göre yazılmadıysa sizin motorun verileri üstünden iyileştirme yapılıp Amerika’nın yeni haritası çıkarılmadıysa, @UBC53 hocamın başına gelen gibi orijinaline döndüğümde araç daha çok rahatladı demeniz fazla zaman almayacaktır hocam.
araç yazılımlı iken 110 120 sakin kullanmaya kalktığımda araba sanki kendini kasıyor rahat bi şekilde gidemiyor. nasıl desem akıcı bi şekilde gitmiyor araba yazılımı iptal edince bu sorun ortadan kalktı. ha bide bazen tekleme yapıyordu o sorunumda gitti ben bu sorunları yaşadım ama başkası sorun yaşamayabilir en iyisi aracın yazılımını kurcalatmamak
 
araç yazılımlı iken 110 120 sakin kullanmaya kalktığımda araba sanki kendini kasıyor rahat bi şekilde gidemiyor. nasıl desem akıcı bi şekilde gitmiyor araba yazılımı iptal edince bu sorun ortadan kalktı. ha bide bazen tekleme yapıyordu o sorunumda gitti ben bu sorunları yaşadım ama başkası sorun yaşamayabilir en iyisi aracın yazılımını kurcalatmamak
Hocam yazılım firmasına bildirdiniz mi peki yani çözüm bulmaya çalıştılar mı yoksa en son çözülemedi de mi sildirdiniz
 
Hocam yazılım firmasına bildirdiniz mi peki yani çözüm bulmaya çalıştılar mı yoksa en son çözülemedi de mi sildirdiniz
enjektörler zamanla adapte oluyor dediler biraz kesildi kullandıkça ama arada tekliyordu yine iptal ettirdim o yüzden
 

Geri
Üst