PHEV Araçlar - Akla Takılan Sorular


Bu araçlar en az 1.6 tonluk araçlar mesela Seat Leon öyle, normal bir leon’dan en az 300-350 kg fazlası var. Elektirik şarj durumu bittiğinde mesela uzun yolda en az normal bir leon a göre 0.5-1 litre arası daha fazla yakıt tüketecektir. En avantajı durumu evden şarjla şehir içinde oluyor diğer durumda DC şarj ile kW si 12-13₺ olsa kilometrede 2.1-2.2₺ elektrik harcayacaktır kafadan. 5 litre tüketen bir benzinli araçta böyle tüketiyor. Bu araçların avantajı çok mu fazla bana göre bir tek 170-200 HP olmaları avantajı, diğer durumda direkt benzinli veya direkt elektrikli araç almak daha mantıklı gibi. Üstelik iki motoru bir arada barındırdığı için arıza durumları, maliyetleri daha yüksek olacaktır.

Hocam bunlar zaten bence kararsız olan belirli bir kesim için ısıtma turları/geçiş alıştırmaları gibi bir şey. Aksi durumda zaten masaya yatırıp neresinden bakarsan bak bir avantaj görünmüyor. Yarın bu araçlar ele ayağa düşer.

Şarj imkanı olan adam zaten benzer bütçeler ile çok daha avantajlı olan elektrikli araç alır.

Şarj imkanı olmayan ise en fazla mild-hybride alır normal termik araç gibi kullanır.

Bu phev araçlar ne şarj sorununu çözüyor, ne yakıt sorununu çözüyor. Üstüne birde zamanla hem normal bir termik aracın bakımı üzerine elektrikli bir aracın bakımını ekliyor. Şehir dışına çıktın mı elektrik seni değil, sen elektriği sırtında taşıyorsun.

Hani desek ki ekoloji indirimleri sayesinde daha az bütçeye çok daha dolu bir araç alıp bunu avantaja çeviriyoruz desek, o da yok. Ödediğin fazlalık donanıma değil elektrik sistemine gidiyor. Aldığın normal sıradan bir araç.


Konu sahibi arkadaşımızın temel soruları içinde benim fikrim soğuk çalıştırma işi çok etkilemeyecektir. Zaten artık motor yağları falanda 20 viskoziteye düşmüş su gibi akıp gider motor kanallarında. Üreticilerinde uzun yıllardır soğuk çalıştırma için öyle özel bir tavsiyesi de yok. Onlara göre bas marşı git yoluna. Mekanik sevdalısı ve böyle ince eleyip sık dokuyan araç kullanıcıları ise zaten bu sistemlere hiç yanaşmaz. Ya termik alır ya elektrikli.

Aktarma konusunda ise gördüğüm simülasyonlarda Elektrik motoru ve Dsg şanzıman tek yapı gibi. Yani dolayısıyla termik motor devreye girip/çıksa bile her şekilde elektrik motorundan sonra terkerlere güç aktarımı oluyor. Dolayısıyla herşeyi ayarlayan bu elektrik motorlu dsg şanzıman olacaktır.

Yağlama yapmaya devam etmesi pek mantıklı gelmiyor. Turboyu zaten etkileyen bir durum yok.
 

***Bu phev araçların vw-tr periyodik bakım tarifesi x2 olurmu ? Olurmu olur

*** Ağırlık yukarda bahsedildiği gibi 1630 kg sanırım (leon phev)

*** Evinden şarjı olmayana albenisi yok

***Elektrik ünitesinin sanayide orjinali / yan sanayisi / çıkması yok . Bunu tamir edicek oto elektrik ustası da çıraklıktan ustalıga önümüzdeki 10 yıla anca yetişir

Bu aracı alan yetkili servise zincir atar bağlanır hadi bana eyvalllahhh diyemezz .

Evinden şarj edecek olana hayırlı olsun denir

evden Sarjı olmayana "Son Kararınmı" diye sormak farzdır
 
Phev araçların en cezbedici tarafı %30 ile vergilendirilmesi.
Nerdeyse Avrupa ile aynı fiyata araca sahip oluyorsun. Yani 1 devlete 1 kendine al durumu yok.

Normal 1.5 tsi içten yanmalı FR Leon'un satış fiyatı da aşağı yukarı buralarda zaten.
Elektirik motoru beleşe geliyor diyebiliriz.

Canın isterse şarj ediyorsun istemezse stress yok. Yola devam.

Ekstradan elektrik deneyimi yaşıyorsun. Phev Leon tanım videolarını izledim. Bu teknoloji keşfetmek cidden keyif verir.
Ayrıca 200 beygir gibi güçlü bir araca biniyorsun.

Tek dezavantajı 2 motorun bakım maliyetleri.
Onun dışında her anlamda avantajlı ve mantıklı araç.
 
***Bu phev araçların vw-tr periyodik bakım tarifesi x2 olurmu ? Olurmu olur

*** Ağırlık yukarda bahsedildiği gibi 1630 kg sanırım (leon phev)

*** Evinden şarjı olmayana albenisi yok

***Elektrik ünitesinin sanayide orjinali / yan sanayisi / çıkması yok . Bunu tamir edicek oto elektrik ustası da çıraklıktan ustalıga önümüzdeki 10 yıla anca yetişir

Bu aracı alan yetkili servise zincir atar bağlanır hadi bana eyvalllahhh diyemezz .

Evinden şarj edecek olana hayırlı olsun denir

evden Sarjı olmayana "Son Kararınmı" diye sormak farzdır
Aynen öyle ama benim Golf de 1400 küsrat kilo, kilo çok farketmez bence o yüzden.

Evden şarjı olmayıp da almak komik olur bence. Çünkü şarj hızları da yavaş. Dışarda aynı sürede elektrikli araba dolar nerdeyse. Çok komik bı durumu düşüyor
 
Almanya Tiguan Phev Teknik veriler

tiguan phev.png
tiguan phev2.png
tiguan phev3.png
 
Almanya Tayron Phev Teknik veriler

tayron phev.png
tayron phev2.png
 
Vergi avantajı ve ıslak kavramalı şanzımanıyla uzun şehir içi mesafelerde elektrikli araç korkusu olup benzinli araçtan da vazgeçemeyenler için yegane seçenek olduğunu düşünüyorum. Aracımı değiştireceğim tek seçenek de bu.
 
Vergi avantajı ve ıslak kavramalı şanzımanıyla uzun şehir içi mesafelerde elektrikli araç korkusu olup benzinli araçtan da vazgeçemeyenler için yegane seçenek olduğunu düşünüyorum. Aracımı değiştireceğim tek seçenek de bu.
Garanti olayında değişiklik yaparlarsa mantığıma yatıyor. Birde elektrik motoru ve sistemleri sorunsuzsa daha iyi olacak.
 
Vergi avantajı ve ıslak kavramalı şanzımanıyla uzun şehir içi mesafelerde elektrikli araç korkusu olup benzinli araçtan da vazgeçemeyenler için yegane seçenek olduğunu düşünüyorum. Aracımı değiştireceğim tek seçenek de bu.
Yani dediğiniz mantıkta doğru oluyor ama 300 km de bir 20 dakka mola verip elektrikli şarj edilebiliyor.

Bence zaten 2-3 saatte bi mola verilmeli sürüş güvenliği için.

Zaten tır/ otobüs şoförleri takograf denilen aletin amacı bu uzun soluklu sürüş yapmalarını engellemek. 4 saat maksimum izin veriyor sonrasına ceza yazıyorlar
 
Son düzenleme:
Hibrit modda uzun mesafelerde şarj ihtiyacı olmayacağı için sizi menzil kaygısından kurtarır.


Zaten bu teknoloji ara çözüm veya geçiş teknolojisi olarak kullanılabilir. Bence de tam elektrikli daha doğru tercih. Ancak özellikle bazı bölgelerde şarj halen sorun olarak devam etmektedir. Dediğim gibi, golfte gelirse geçiş yapacağım yegane araçtır.
 
Hibrit modda uzun mesafelerde şarj ihtiyacı olmayacağı için sizi menzil kaygısından kurtarır.


Zaten bu teknoloji ara çözüm veya geçiş teknolojisi olarak kullanılabilir. Bence de tam elektrikli daha doğru tercih. Ancak özellikle bazı bölgelerde şarj halen sorun olarak devam etmektedir. Dediğim gibi, golfte gelirse geçiş yapacağım yegane araçtır.
Yani az çok aynı fikirdeyiz.

Şarj artık bı sorun değil ama Türkiye'nin en doğusunda köyde yaşamıyorsan her yerde şarj istasyonu var.

Bı de o gelecek golf 2 milyondan aşağı kesinlikle olmayacak o para farkına değer mı siz de elektrikli daha doğru diyorsunuz. Kendiniz de Datça da yaşıyorsunuz sanırım bence hiç bulaşmayın direk elektrikliye geçmek daha mantıklı.

Yukarda da dedim tekrar diyeyim menzil sorun olmaz zaten molasiz araç sürmek sağlıksız molada tak fişe kahveni yudumlarken dolsun😀
 
Gecen yaz Necati ustanin orda formdan oktay agbiyle karsilastim oktay agbide passat gte var onu inceleme firsati buldum arac cok guzel ve seri hatta necati usta da ben boyle birsey gormedim dedi. Arac gte tusuna basili kullanilinca adeta ucuyor
 

PHEV tamam da... C segmenti, 1650kg, 4,3 metrelik bir araçta 280 lt'ye düşen bagaj hacmi... Kayıp 101 litre.
Bu hacim kaybının daha makul olduğu araçlar var. Mesela Bmw 218i benzinlinin bagajı 475lt, 220i mhev 415lt, 230e phev 406lt.
Platform sonradan phev'e dönünce, yüklüyorlar bagaj zeminine pil grubunu.
 

Geri
Üst