Aracn hızlanması


Laylayloom

Üye
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
208
Tepkime puanı
24
İsim
Sinan Mert Yavuz
aracı  yeni aldıgım dönemlerde evimin önündeki yolda kendim 0-100 hızlanmayı kac saniyede alıcak diye ölçmüştüm fabrika verisi 8.4 olan aracım 9.3-9.5 saniyesinde tamamlamıştı 8.4 ü yakalamanın zaten imkansız oldugunu biliyordum gecenlere yine denemek istedim aracımı aynı yolda 10 10.5 ölçtü aracım 45 binde ama niye hemen bu kadar deforme oldu motor acaba sorun mu var ben mi yanlıs ölctüm ilkinide ondanmı kafayı yiyiorum .. act motor sahipleri hiç denedilermi kendileri ölçmeyi sonuçları ne lütfen paylaşabilirseniz ya da bu sorunumu nasıl cözerim biri yardımcı olabilirmi doguşta garantim devam ediyor ama emınımkı ordaki ustalara götürsem aracımın çekişinde sorun var diye  bir sorun yok diyip geri göndericekler muhtemelen ya da tdı lar hiç ölçtümü 0 100 lerini kendileri onların sonucları ne biri beni aydınlatsın lütfen saygılar şimdiden teşekkürler :D

 
@yusuf hocam her 2 denememdede asr kapalıydı ön lastiklerim michelin pilot serisi  arkadalar servisteki lastikler  sanırım pilot sport 3 tü

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
lastiklerin durumu, hava sıcaklığı, yoldaki eğim, aslfalt kalitesi vs. herşey etkiler hocam 0-100'ü. Bir de nasıl ölçüyorsunuz bilmiyorum ama kadrandan zaten kesin ölçüm yapamazsınız yaklaşık değer hesaplarsınız. 

Performansı konusunda şüpheleriniz varsa başka bir golfle deneyim. 0'dan kaldırmayın ama dediğim gibi o durumda çok fazla faktör giriyor. 60-70km gibi hızda yan yana gelip aynı anda basın. iki araçtada aynı sayıda yolcu ve bagaj olsun tabi :)  Hemen herkes böyle deniyor araçları, rolling deniyor buna :)  

 
lastiklerin durumu, hava sıcaklığı, yoldaki eğim, aslfalt kalitesi vs. herşey etkiler hocam 0-100'ü. Bir de nasıl ölçüyorsunuz bilmiyorum ama kadrandan zaten kesin ölçüm yapamazsınız yaklaşık değer hesaplarsınız. 

Performansı konusunda şüpheleriniz varsa başka bir golfle deneyim. 0'dan kaldırmayın ama dediğim gibi o durumda çok fazla faktör giriyor. 60-70km gibi hızda yan yana gelip aynı anda basın. iki araçtada aynı sayıda yolcu ve bagaj olsun tabi :)  Hemen herkes böyle deniyor araçları, rolling deniyor buna :)  
dediğiniz mantıklı hocam ben kendi capımda deniyorum :D biraz tedirgin oldum .. ilginiz için teşekkür ederim

 
@yusuf hocam her 2 denememdede asr kapalıydı ön lastiklerim michelin pilot serisi  arkadalar servisteki lastikler  sanırım pilot sport 3 tü
Değerli Hocam;

Bir kaç ipucu daha eklemede bulunayım.

1. Motor yeterli yağ sıcaklığına erişmemişse maksimum performans gereken 0-100 tarzı kalkışlarda fabrika değerlerinin çok gerisinde kalabilirsiniz.

2. Mutlaka ASR kapalı olarak yapılmalı (siz zaten kapatıyorsunuz sorun yok)

3. Lastik sıcaklığı da optimal performans sağlayacak ısı değerlerinde olmalı.

4. İlk kalkışta devir kesiciye girmeden, patinaja da düşmeden debriyajı biraz zorlayarak kalkış yapılmalı.

5. Lastik basınçları ideal basınçta olmalı.

6. Gaza basış tarzınız kalkış öncesi ısınma esnasında sert olmalı ki standart araçlar  eco modunda olduklarından gaz tepkimelerini geç vermelerine mani olmuş olalım.

Mal sizin elbette ne isterseniz yaparsınız 

ancak Bu tip hareketlerin aracın parçalarını aşırı yorduğunu da kullanım ömrünün doğal olarak kısalacağını da belirtmeliyim.

Söz gelimi bu işlemler çok sık yapılırsa debriyaj üzerine ayak koyma veya vitese alıp debriyaja basılı bekleme gibi alışkanlıklarla da kullanılırsa....

Debriyaj bir miktar kaçırabilir ve bir süre sonra da sıkışık trafikte ısınmadan mütevelli arıza yapması kuvvetle muhtemeldir.

Sizden önce veya sizin tarafınızdan bu şekilde kullanılırsa bahsettiğiniz farklar oluşabilir, bunun için bu uzun açıklamayı yapma gereği duydum.

 
@silvershadow'u okuyunca aracın manuel olabileceği aklıma geldi :)  ben direk dsg diye düşünmüştüm. Manuelde vites devirleri ve geçiş hızı falanda önemli tabii.

Size manuel için iki taktik daha vereyim o zaman ama araca acımıyorsanız yapın bunları ve riskleri göze alıyorsanız.

1) Launch Control: araçta böyle bir özellik yok tabi ama manuel olarak yapabilirsiniz. Yani freni bırakıp rolantiden basmayın. El frenini düğmesine basılı olarak çekili tutun. Debriyajı stop ettirmeyecek kadar bırakın ve gazada devri 3-4 bin bandında tutacak kadar basın. Araç kafasını kaldıracaktır zaten. Debriyajı bırakırken aynı anda el frenini indirin ve gaza yüklenin. Araç yerinden fırlayarak kalkacaktır.

2) Powershifting - Nolift shifting: Bu tekniktede vites geçişlerinde gazdan ayağınızı çekmiyorsunuz, anlık olarak debriyaja basıp vitesi atıyorsunuz. Turbolu araçlarda ciddi fark yaratır basınç düşmesini egellediği için. 

Fakat tekrar ediyorum iki teknikte araca ciddi yük bindirir özellikle debriyaja. Powershifting'de vitesi yanlış atarsanız, kaçırırsanız ciddi sıkıntılarda çıkabilir. 





 
@scorpion  Hocam ACT motorda manuel seçeneği hiç görmedim ben ama. 

@Laylayloom Araç 140 Beygirlik ACT anladığım kadarıyla. 150 liklerin 0-100 ü 8.2 sn. Bende 150 lik olan var, henüz 5700 km de. Alalı 3 ay oldu. İstanbul'da Atatürk Havalimanı'nın önünde Sahil yolundan  E-5 e çıkan 6 şeritli geniş ve bomboş bir yol var. Araçta 18'' jant var yani standart donanıma göre bir tık daha ağır. Spor süspansiyon belki dengeliyordur bu durumu. Ben denediğimde 8.0 sn çıktı. Ha nasıl denedim: Yan koltukta arkadaş vardı açtı Iphone'dan kronometreyi o şekilde denedik. 3 kere denedik iki kere 8.0 bir kerede 8.1 çıktı. Fakat bana kalırsa yol aşağı doğru biraz eğimli olabilir zira VW yetkililerinin 8.0 ken 8.2 yazacaklarını hiç düşünmüyorum. 

 
@silvershadowhocam harika bigilerdi bunlar çok aydınlatıcı olmuş emeginiz için teşekkür ederim sürekli yapan birisi degilim tabiki ama act almışken biraz hırçın olmak istiyor insan o yüzden ölçüyorum zaten ara sıra kendim :D ama bu yazdıklarınız ı düşününce evet sanırım normal oluyor @diablo hocam mutlaka egimlidir bendekide 18 durban ankarada olsak beraber kalkarak aynardık neyse artık :D  hepinize çok teşekkür ederim

 
@diablo hocam leonda ve galiba skodada manuel act var ama vw daha görmedim

 
@diablo hiç bilmiyorum hocam act olanda manuel var mı yok mu. Daha doğrusu kesin vardır ama doğuş getiriyor mu getirmiyor mu. Getirmiyormuş anladıpım kadarıyla.

hoş zaten atladığım unuttuğum bir nokta daha var ki golf'te elektronik park freni var dolayısı ile lauch yaptırılabilir mi sanmıyorum. Muhtemelen gaza basınca bırakıyordur freni. Hiç denemedim golf'te keşke deneseymişim :)  aklımda kaldı şimdi. 

 

@Laylayloom Aynı şehirde olsak denermişiz. Eğer bir problem varsa direkt ortaya çıkarır diye düşünüyorum yan yana kalkıp gözlemlemek. 

@scorpion evet gaza basınca bırakıyor ama manuel olarak bizde indirebiliyoruz freni. Tabi autoholduda kapamak gerekiyor.

 

Geri
Üst Alt