Golf 7 1.2 TSI Baskı Balata Durumu ve Usta Tavsiyesi


omrtsi

Yeni Üye
Katılım
31 Mar 2025
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
İsim
Ömer
Araç
Golf 7 1.2 TSİ
Arkadaşlar iyi günler ismim Ömer foruma istanbul'dan yeni katılıyorum. 2013 142000 kilometrede golf 7 1.2 twi 105 manuel aracım var. 7 ay önce 132 binde aldım. İlk sahibi 120 bin kilometreye kadar full yetkili servis bakımlı kullanmış ampul patlağına bile servise gitmiş faturaları duruyor. Aldığım kişi ise 120 binde Triger değiştirmiş özel serviste. İlk sahibinin de baskı balata değiştirdiğini söyledi ama kağıtların içerisinde hiçbir değişim bilgisi yok.
Sorunuma gelecek olursak. 120 bine kadar Zonguldak'da sürülmüş sonrası istanbul. İlk aldığımda iyiydi fakat sonradan performans düşüklüğü, rölantide hafif titreme debriyaja basınca kesme. Vites geçişlerinde sertleşme biraz da yukarıdan kavrama oluyor. Levent maslak trafiğinde kaldığım oluyor rampa vs kullandığım oluyor hatta bir keresinde trafikte balata kokusu geldi debriyaj sanki boşa basıyorum gibi yumuşacık oldu sonra düzeldi. Geri viteste yokuşa park ederken de aşağıdan ötme gibi ses geliyor tam yemiyor. Fakat 4. 5. Viteste rampada basınca devirle beraber araba da hızlanıyor boşa devir çevirme sorunu yok. Şuan ne durumdadır başka yapacağım test var mı? Bayramda uzun yola çıkacağım sorun olabilir diye çekiniyorum. İstanbul'da uygun fiyata temiz işçilik yaptıracağım bir servis var mı maslak sanayi çok yakınımda fakat maslak fiyatları biraz yüksek sanki ne tavsiye edersiniz? Teşekkür ederim.
 

benzer araç bende var benimde balata az kaldı sachs balata bugun alsan 6200tl civarı maslakta işçilikler pahalı iki yere sordum 8 ile 10 bin diyen var kafamdaki rakam 6 bin..toplam 12 bine hallorur dıye dusunuyorum hadi 1000tl de ekstra olsun..şanzıman dişli yagıda değişirsek onada 1500tl eklersek 14500 gibi max bir rakam çıkıyor..vw yetkili servislerde değişim 36000tl %30 indirimle 25500TL ye geliyor bugun yapsan...nredeyse 11-12000TL fark var..usta bulursan malzemeyi sen al dışarıda yaptır derim manuellerde çok fazla sıkıntı oalcagını sanmam
 
Upvote 0
benzer araç bende var benimde balata az kaldı sachs balata bugun alsan 6200tl civarı maslakta işçilikler pahalı iki yere sordum 8 ile 10 bin diyen var kafamdaki rakam 6 bin..toplam 12 bine hallorur dıye dusunuyorum hadi 1000tl de ekstra olsun..şanzıman dişli yagıda değişirsek onada 1500tl eklersek 14500 gibi max bir rakam çıkıyor..vw yetkili servislerde değişim 36000tl %30 indirimle 25500TL ye geliyor bugun yapsan...nredeyse 11-12000TL fark var..usta bulursan malzemeyi sen al dışarıda yaptır derim manuellerde çok fazla sıkıntı oalcagını sanmam
Bende aynı şekilde malzemeyi alıp yaptırmayı düşünüyorum. Sachs marka set esenlerde bir parçacıda 4 bin tl'ye sıfır var, orijinal olduğunu söylüyor (çakması var mı bilmiyorum) dediğiniz gibi 6 bin de öyle gitse 12 civarına biter güzel de olur. Bugün sosyal medyada meşhur dsg tüpü vs videoları çeken özel servise sordum 36 bin tl dedi :) gerçekten değişik fiyatlar çıkıyor. Maslak harici başka bildiğiniz uygun ve güzel yapan sanayi/servis var mı?
 
Upvote 0
Arkadaşlar iyi günler ismim Ömer foruma istanbul'dan yeni katılıyorum. 2013 142000 kilometrede golf 7 1.2 twi 105 manuel aracım var. 7 ay önce 132 binde aldım. İlk sahibi 120 bin kilometreye kadar full yetkili servis bakımlı kullanmış ampul patlağına bile servise gitmiş faturaları duruyor. Aldığım kişi ise 120 binde Triger değiştirmiş özel serviste. İlk sahibinin de baskı balata değiştirdiğini söyledi ama kağıtların içerisinde hiçbir değişim bilgisi yok.
Sorunuma gelecek olursak. 120 bine kadar Zonguldak'da sürülmüş sonrası istanbul. İlk aldığımda iyiydi fakat sonradan performans düşüklüğü, rölantide hafif titreme debriyaja basınca kesme. Vites geçişlerinde sertleşme biraz da yukarıdan kavrama oluyor. Levent maslak trafiğinde kaldığım oluyor rampa vs kullandığım oluyor hatta bir keresinde trafikte balata kokusu geldi debriyaj sanki boşa basıyorum gibi yumuşacık oldu sonra düzeldi. Geri viteste yokuşa park ederken de aşağıdan ötme gibi ses geliyor tam yemiyor. Fakat 4. 5. Viteste rampada basınca devirle beraber araba da hızlanıyor boşa devir çevirme sorunu yok. Şuan ne durumdadır başka yapacağım test var mı? Bayramda uzun yola çıkacağım sorun olabilir diye çekiniyorum. İstanbul'da uygun fiyata temiz işçilik yaptıracağım bir servis var mı maslak sanayi çok yakınımda fakat maslak fiyatları biraz yüksek sanki ne tavsiye edersiniz? Teşekkür ederim.
Reset Garaj, bakımdayız. com gibi yerlerede bir sorabilirsiniz. Telefondan parça ve işçilik fiyatı verirler diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
Hocam baskı diyip geçmeyin iyi bir ustaya gidin arabadan soğursunuz. Basit bir işlem gibi gözükse de kötü işçilik çok can sıkıyor.
 
Upvote 0
Şanzıman yağında eğer ki (ustanın lafına güvenip) yanlış yağı alırsanız, başınız çok ağrır dikkat..!!

Ayrıca şanzıman yağı boşaltım tapasının —>yan tarafında bir tapa daha bulunur genellikle tüm ustalar bu tapayı dolum tapası zanneder ancak bu tapa Mk7 kasalar için dolum tapası değildir, Eğer ki bu tapadan dolum yaparsanız eksik yağ dolumu yapmış olursunuz.!!

O yan taraftaki tapa eski nesil Mk6 kasa ve daha eski modellerde kullanılan şanzımanların dolum tapasıdır, Mk7’de de aynı şanzıman herhangi bir değişikliğe gidilmeden kullanıldığından o tapa aynı yerinde kalmıştır, Ancak Mk7 nin MQB platformunun yapısı gereği şanzımanın monte edilme (eğim açısı) eski nesile göre farklıdır, bu sebebten o tapadan (yan taraftaki dolum tapasından) yeni yağ dolumu yapılmamalıdır..!! Şayet bunu dikkate almadan o bölgeden dolum yapılırsa şanzıman eğimi farklı olduğu için yağ olması gerekenden önce geri akar siz dolum tamamlandı zannedersiniz ama aslında eksik yağ dolumu yapılmış olur..!!

Yeni yağ dolumu akünün alt çaprazında kalan (şanzıman havalandırma deliğinden) yapılmalıdır, bu delik oldukça dar olduğundan dolum esnasında (akvaryum hortumu) kullanılmalıdır. Bu esnada aracın içine girip asla vites kolu ile oynanmamalı veya havalandırma deliğinin orada bir yerde konumlandırılmış mekanizmadan vitesi geçici olarak kilitlenmesi gerekir, aksi bir durum yaşanırsa yani birisi o esnada aracın içine girip vites kolu ile oynar ise vitesler birbirine karışır..!!

(TSI motor 6 ileri manuel vites) şanzıman yağı kapasitesi: yaklaşık 2,3 Litre dir, yağ almadan önce doğru kapasite için aracınızın şanzıman kodunu bilmeniz ona göre almanız gerekir.
 
Upvote 0
Şanzıman yağında eğer ki (ustanın lafına güvenip) yanlış yağı alırsanız, başınız çok ağrır dikkat..!!

Ayrıca şanzıman yağı boşaltım tapasının —>yan tarafında bir tapa daha bulunur genellikle tüm ustalar bu tapayı dolum tapası zanneder ancak bu tapa Mk7 kasalar için dolum tapası değildir, Eğer ki bu tapadan dolum yaparsanız eksik yağ dolumu yapmış olursunuz.!!

O yan taraftaki tapa eski nesil Mk6 kasa ve daha eski modellerde kullanılan şanzımanların dolum tapasıdır, Mk7’de de aynı şanzıman herhangi bir değişikliğe gidilmeden kullanıldığından o tapa aynı yerinde kalmıştır, Ancak Mk7 nin MQB platformunun yapısı gereği şanzımanın monte edilme (eğim açısı) eski nesile göre farklıdır, bu sebebten o tapadan (yan taraftaki dolum tapasından) yeni yağ dolumu yapılmamalıdır..!! Şayet bunu dikkate almadan o bölgeden dolum yapılırsa şanzıman eğimi farklı olduğu için yağ olması gerekenden önce geri akar siz dolum tamamlandı zannedersiniz ama aslında eksik yağ dolumu yapılmış olur..!!

Yeni yağ dolumu akünün alt çaprazında kalan (şanzıman havalandırma deliğinden) yapılmalıdır, bu delik oldukça dar olduğundan dolum esnasında (akvaryum hortumu) kullanılmalıdır. Bu esnada aracın içine girip asla vites kolu ile oynanmamalı veya havalandırma deliğinin orada bir yerde konumlandırılmış mekanizmadan vitesi geçici olarak kilitlenmesi gerekir, aksi bir durum yaşanırsa yani birisi o esnada aracın içine girip vites kolu ile oynar ise vitesler birbirine karışır..!!

(TSI motor 6 ileri manuel vites) şanzıman yağı kapasitesi: yaklaşık 2,3 Litre dir, yağ almadan önce doğru kapasite için aracınızın şanzıman kodunu bilmeniz ona göre almanız gerekir.
Hocam böyle riskli bir durumdan ustaların haberi var mıdır sanki bu kadar dikkatli değillerdir diye düşünüyorum bir de baskı balata değişiminde şanzıman yağı değiştirmeye gerek oluyor mu
 
Upvote 0
Hocam böyle riskli bir durumdan ustaların haberi var mıdır sanki bu kadar dikkatli değillerdir diye düşünüyorum bir de baskı balata değişiminde şanzıman yağı değiştirmeye gerek oluyor mu
Reset Garaj tercih edebilirsiniz.
 
Upvote 0
Hocam böyle riskli bir durumdan ustaların haberi var mıdır sanki bu kadar dikkatli değillerdir diye düşünüyorum bir de baskı balata değişiminde şanzıman yağı değiştirmeye gerek oluyor mu
%90 ‘ı bilmez bunu veya bahsettiğim eski nesil vw ‘lerde kullanılan (bizim kasalarda işlevsiz kalan) o tapadan dolum yapmaya kalkar çoğu bunun sonucu olarak şanzımanda olması gerekenden az yağ ile çalışmak zorunda kalır, değiştirmek iyidir araç 142 bin km ye gelmiş ama işi bilmeyen birisi ise o zaman hiç değiştirmemek daha iyi.

Hatta bazı iş bilmez ustalar ve hatta yetkili servisler de bile manuel şanzıman yağı ömürlüktür değişmez deme gafletine düşünleri görüyorum, Aracın hiç bir sıvısı ömürlük değildir olamaz..!!
 
Upvote 0

Geri
Üst