Golf 8.5 Ön tampon açıklığı için bulduğum çözüm

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan cyber3d
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
Aynı düşüncedeyiz ✋
 

Bir fikir niteliğinde paylaşma gereksinimi duydum tabi kendimde bir mühendisim ve illaki bir hesabı vardır,ama gelin görün ki geldiğim rotalar yollar irili ufaklı mıcır ve çakıllarla dolu. belki işine yarayan benim gibi düşünen birileri olursa ne mutlu
Konuyu forumda ilk ben açtım ve çözümünü inş yakın zamanda görücez
 
Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
Her motorun çalışma prensibi farklıdır. Yüksek beygir olmayıp daha çok ısınan motorlar mevcut.
Zaten kesin bundandır demiyorum. Elimde bir belge veya belge yok.
Sadece son yıllarda çıkan 1.5 TSI araçlarda böyle olduğunu gözlemledim.
Altında teknik bir detay olabilir diye tahminde bulunuyorum.
Şahsen bu riske girmem.
 
Her motorun çalışma prensibi farklıdır. Yüksek beygir olmayıp daha çok ısınan motorlar mevcut.
Zaten kesin bundandır demiyorum. Elimde bir belge veya belge yok.
Sadece son yıllarda çıkan 1.5 TSI araçlarda böyle olduğunu gözlemledim.
Altında teknik bir detay olabilir diye tahminde bulunuyorum.
Şahsen bu riske girmem.
Çok sıkıntısı olmaz ama yararı da çok olmaz
 
Bende yapmayı düşündüm fakat hava girişini engellemesi başka sorunlara yol açarmı bilemedim dikkat ederseniz araç biraz yol yapınca yağ sıcaklığı 104 -105 dereceleri geçiyor yani motor çok sıcak çalışan bir motor açıklık bu yüzden fazla bırakılmış olabilir ama taş izleri oluşmuş şimdiden radyatörde
 
Bende yapmayı düşündüm fakat hava girişini engellemesi başka sorunlara yol açarmı bilemedim dikkat ederseniz araç biraz yol yapınca yağ sıcaklığı 104 -105 dereceleri geçiyor yani motor çok sıcak çalışan bir motor açıklık bu yüzden fazla bırakılmış olabilir ama taş izleri oluşmuş şimdiden radyatörde
105 normal dereceler taş girmeyecek kadar kaparsan muhtemelen daha da çıkar. Taş girecek kadar açık bırakırsan da bı anlamı kalmıyor
 
O sorunun cevabi

1.5 etsi evo2 icin

Miller cevrimi

Fakir calisan motor, afr fakire kaldikca motor isisi artar.

Yuksek sıkıstırma orani

Bu sebeple evo2 daha cok isiniyor. Ayrica emisyon zorlamalari da mevcut.
 
Montajını alt kartel plastik aksamını sökerek mi taktınız
 
Montajını alt kartel plastik aksamını sökerek mi taktınız
Hayır plastik ızgara zaten esnek olduğu için kol kadar olan boşluktan rahatlıkla geçti :) kıstırıp önden tutarak kelepçe ile sabitledim
 
Olayın teknik bir tasarım olduğunu sanmıyorum. Belki maliyet ve belki farklı bir açığı kapatmak için böyle yada sadece böyle.

Orada fabrikasyon küçük delikli bir ızgara olması hava akışını önemli ölçüde değiştirmeyecek. Yani koskoca VW mühendisliği %10 bile farketmeyecek bir ön panjur ızgarasına mı kaldı. Audi de 300-400hp motorlarda bile ön ızgara çok daha sık ve korunaklı. Onlar havasız mı çalışıyor.
Bugün 450 km yol yaptım ve deneyimledim sinek böcek haşere vs gibi dış etkenleride benim panjurda görünce, işe yaradığına kanaat getirdim.Yağ sıcaklığında veya su sıcaklığında hava sıcak olmasına rağmen anormal bir etkisi olmadı.90 su ,maks sıkıştırmalı halde 103 yağ sıcaklığı gördüm ve yolun genelini 96-98 yağ sıcaklığı ile tamamladım.Benim şahsi düşüncemde sizinle aynı yönde ve size katılıyorum, gerek duymayan arkadaşlar içinde tabi saygı duyarım benim konuyu açma sebebim açıklıktan dolayı kaygı yaşayan arkadaşlara kendi bulduğum çözümü göstermek ve yardımcı olabilirsem ne mutlu :)
 
Evet tabiki daha orijinal ve estetik bir görüntü elinize sağlık, çalışma ve iş görme prensibi olarak aynı fikre hizmet ediyor.Tek ben değilim demek radyatör eziklerine üzülen
 
Evet tabiki daha orijinal ve estetik bir görüntü elinize sağlık, çalışma ve iş görme prensibi olarak aynı fikre hizmet ediyor.Tek ben değilim demek radyatör eziklerine üzülen
Ben kesinlikle bu kısma yapılacak rüzgarı alabilen her materyalin bir zararı olmayacağını düşünüyorum bir çok araç için hazır yapılı kitler var bu örnekte görüldüğü gibi geçirgenliği kesmiyor aksine %90 koruma sağladığını araştırdım henüz yapılmadı 8.5 için böyle bişeyi türkiyede kime nasıl yaptırırz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7978.png
    IMG_7978.png
    432.8 KB · Görüntüleme: 21


Geri
Üst