Golf 8 1.0 eTSI DSG Saçmalıkları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omerg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omerg

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
617
Tepkime puanı
295
İsim
omer
Araç
Golf 8 1.0 eTSI Life 2022
merhaba. 2022 model golf 8 1.0 etsi life aracımda dsg ile ilgili bazı problemlerim var.

- trafikte 15-20 ile giderken gazdan ayağımı cekince etsi devreye girip motoru kapattığı sırada hafif şanzımanın sarsıntısı oluyor. bu sadece 15-20 ile 2. vitesteyken oluyor.

- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor.

-yine yukarı eğimli rampada ışıklarda dururken tam durmaya yakın dsg yarın debriyaj yapmak istiyor frene daha sert basınca aniden şanzıman boşa alıyor böyle olunca da araç kasılıyor aniden. (auto hold kullanıyorum)

bu problemler acaba dsgnin karakteri yüzünden mi?
 

inş çözümlenir
Benim şahsi fikrimdir : vw sadece dsg işinde kötü onun haricinde c segmentinin tanrısıdır golf
 
Upvote 0
Aynı model araca sahibim , çok nadir olarak söylediğiniz şeylerin benzerlerini yaşadım ancak süreklilik teşkil etmemesi nedenli sorun olarak görmedim açıkçası
 
Upvote 0
merhaba. 2022 model golf 8 1.0 etsi life aracımda dsg ile ilgili bazı problemlerim var.

- trafikte 15-20 ile giderken gazdan ayağımı cekince etsi devreye girip motoru kapattığı sırada hafif şanzımanın sarsıntısı oluyor. bu sadece 15-20 ile 2. vitesteyken oluyor.

- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor.

-yine yukarı eğimli rampada ışıklarda dururken tam durmaya yakın dsg yarın debriyaj yapmak istiyor frene daha sert basınca aniden şanzıman boşa alıyor böyle olunca da araç kasılıyor aniden. (auto hold kullanıyorum)

bu problemler acaba dsgnin karakteri yüzünden mi?
"- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor." aynı sorunu ben de yaşıyorum ve her seferinde de yapmıyor bazen çok hafif yapıyor bazen de bildiğin araç zıplamış gibi çok sert şekilde yapıyor, yakında servise gideceğim, dsg yazılımından olduğunu düşünüyorum bunun.
 
Upvote 0
"- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor." aynı sorunu ben de yaşıyorum ve her seferinde de yapmıyor bazen çok hafif yapıyor bazen de bildiğin araç zıplamış gibi çok sert şekilde yapıyor, yakında servise gideceğim, dsg yazılımından olduğunu düşünüyorum bunun.
ben de sizin gibi düşünüyorum servise götürüp bilgi verir misiniz
 
Upvote 0
merhaba. 2022 model golf 8 1.0 etsi life aracımda dsg ile ilgili bazı problemlerim var.

- trafikte 15-20 ile giderken gazdan ayağımı cekince etsi devreye girip motoru kapattığı sırada hafif şanzımanın sarsıntısı oluyor. bu sadece 15-20 ile 2. vitesteyken oluyor.

- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor.

-yine yukarı eğimli rampada ışıklarda dururken tam durmaya yakın dsg yarın debriyaj yapmak istiyor frene daha sert basınca aniden şanzıman boşa alıyor böyle olunca da araç kasılıyor aniden. (auto hold kullanıyorum)

bu problemler acaba dsgnin karakteri yüzünden mi?
Merhaba,
aynı motorlu golf 8 kullanıyorum ben de. tecrübelerim şöyle;
  • bahsettiğiniz şey var ama sarsıntı olarak diyemem. ama araç kavramayı bıraktığını anlayabiliyorum.
  • bu maddedeki konu da var. çok dik rampalarda vitese aldığını hissediyoru. az eğimde olan bir durum değil. ancak silkeliyor diyemem. yine 1. madde gibi devirin yükseldiğini anlıyorum.
-autohold kullanmıyorum ben. o yüzden bu maddeyi tecrübe etmedim.

sonuçta aracı dinleyerek, ne yaptığını anlayarak ve trim seslerini kafaya takarak kullanan güzel insanlara selam olsun :)
 
Upvote 0
@omerg Hocam selamlar. Bahsettiğiniz duruma çözüm buldunuz mu. Benim aracım da 2022 a3 25 tfsi. Mild hybrid.

Yetkili serviste kavrama değiştirdim.

Özellikle yokuş aşağı inerken 1 e mi alıyor orda anlamıyorum, dediğiniz gibi acayip öne yığılıyor.

Başka bir farkettiğim durumda, motor kapalı süzülürken frene basıp çektiğinizde araç direk vites düşürüyor ve bu düşüş sırasında öne doğru sallanıyor aynı debriyajdan hızlı çekmişssiniz gibi.
Frene basıp bıraktınız vites düşürüyor sonra tekrar vites yükseltiyor ve motoru yeniden kapatıyor. Yazılımsal duruyor ama sert yaparsa can sıkıyor açıkçası. Yolcular hissetmiyormuş ama benim sürerken bunu hissetmem midemi bulandırdı

Motor kapalı değilken, spor modda veya manuel modda vites düşürürken problem yok.
 
Upvote 0
@omerg Hocam selamlar. Bahsettiğiniz duruma çözüm buldunuz mu. Benim aracım da 2022 a3 25 tfsi. Mild hybrid.

Yetkili serviste kavrama değiştirdim.

Özellikle yokuş aşağı inerken 1 e mi alıyor orda anlamıyorum, dediğiniz gibi acayip öne yığılıyor.

Başka bir farkettiğim durumda, motor kapalı süzülürken frene basıp çektiğinizde araç direk vites düşürüyor ve bu düşüş sırasında öne doğru sallanıyor aynı debriyajdan hızlı çekmişssiniz gibi.
Frene basıp bıraktınız vites düşürüyor sonra tekrar vites yükseltiyor ve motoru yeniden kapatıyor. Yazılımsal duruyor ama sert yaparsa can sıkıyor açıkçası. Yolcular hissetmiyormuş ama benim sürerken bunu hissetmem midemi bulandırdı

Motor kapalı değilken, spor modda veya manuel modda vites düşürürken problem yok.
hocam normal yapacak bir şey yok. dsg motor etsi olayı yazılımsal olarak iyi yapılmamış belki serviste motor dsg ve 48v unitelerini güncelletirsek sorun azalır
 
Upvote 0
@omerg Hocam selamlar. Bahsettiğiniz duruma çözüm buldunuz mu. Benim aracım da 2022 a3 25 tfsi. Mild hybrid.

Yetkili serviste kavrama değiştirdim.

Özellikle yokuş aşağı inerken 1 e mi alıyor orda anlamıyorum, dediğiniz gibi acayip öne yığılıyor.

Başka bir farkettiğim durumda, motor kapalı süzülürken frene basıp çektiğinizde araç direk vites düşürüyor ve bu düşüş sırasında öne doğru sallanıyor aynı debriyajdan hızlı çekmişssiniz gibi.
Frene basıp bıraktınız vites düşürüyor sonra tekrar vites yükseltiyor ve motoru yeniden kapatıyor. Yazılımsal duruyor ama sert yaparsa can sıkıyor açıkçası. Yolcular hissetmiyormuş ama benim sürerken bunu hissetmem midemi bulandırdı

Motor kapalı değilken, spor modda veya manuel modda vites düşürürken problem yok.
silkeleme olayları ilk aldığınız zamandan beri yok mu sonradan mı oldu
 
Upvote 0
silkeleme olayları ilk aldığınız zamandan beri yok mu sonradan mı oldu
Hocam silkeleme kalkışta titreme şikayetlerim vardı ve kavrama değiştirdik.
Şimdi dediğim problem var. Şıngır şıngır sesler de devam bu arada. Acaba kavrama değiştirilmedi mi diye kendim obd cihazı ile bağlanıp kavrama kalınlılarını ölçtüm değişmiş gibi duruyor.

Tekrar servise gitsem çözebilirler mi açıkçası emin değilim.
 
Upvote 0
Hocam silkeleme kalkışta titreme şikayetlerim vardı ve kavrama değiştirdik.
Şimdi dediğim problem var. Şıngır şıngır sesler de devam bu arada. Acaba kavrama değiştirilmedi mi diye kendim obd cihazı ile bağlanıp kavrama kalınlılarını ölçtüm değişmiş gibi duruyor.

Tekrar servise gitsem çözebilirler mi açıkçası emin değilim.
obdeleven mi var? kavrama kalınlıklarını hangi değerlerden baktınız? bence garanti varsa dedigim kontrol unitelerini güncellettirin. veya serviste tanıdık varsa bedavaya bile yaparsınız. şıngırtı normal dsg karakteri böyle
 
Upvote 0
obdeleven mi var? kavrama kalınlıklarını hangi değerlerden baktınız? bence garanti varsa dedigim kontrol unitelerini güncellettirin. veya serviste tanıdık varsa bedavaya bile yaparsınız. şıngırtı normal dsg karakteri böyle
Evet hocam obdeleven.

Aşağıdaki linkte VCDS için var. Ancak VCDS'deki değerlerin aslında obdlevenda da karşılığı var. Sizde de varsa yardımcı olurum.

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243289-vw-dsg-how-check-dq200s-clutch-wear.html

Buradaki ölçümler tam olarak kavrama kalınlığına denk gelmiyor olabilir, ama servis manuelindeki limitlere dayanmış mı anlayabiliyorsunuz.

Yazılım güncellemesi mi yaptırın diyorsunuz? Zaten güncel falan derler diye tahmin ediyorum.
 
Upvote 0

Evet hocam obdeleven.

Aşağıdaki linkte VCDS için var. Ancak VCDS'deki değerlerin aslında obdlevenda da karşılığı var. Sizde de varsa yardımcı olurum.

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243289-vw-dsg-how-check-dq200s-clutch-wear.html

Buradaki ölçümler tam olarak kavrama kalınlığına denk gelmiyor olabilir, ama servis manuelindeki limitlere dayanmış mı anlayabiliyorsunuz.

Yazılım güncellemesi mi yaptırın diyorsunuz? Zaten güncel falan derler diye tahmin ediyorum.
%99.99 güncelleme vardır. 2022 yılında cıkmış araç 3 yıllık en az 2 güncelleme eksiktir. başıma geldi motor unitesinde. ayrıca obdeleven ile bakabilirsin parçanın sürümüne.
 
Upvote 0

Geri
Üst