Golf 8 1.0 eTSI DSG Saçmalıkları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omerg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omerg

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
617
Tepkime puanı
295
İsim
omer
Araç
Golf 8 1.0 eTSI Life 2022
merhaba. 2022 model golf 8 1.0 etsi life aracımda dsg ile ilgili bazı problemlerim var.

- trafikte 15-20 ile giderken gazdan ayağımı cekince etsi devreye girip motoru kapattığı sırada hafif şanzımanın sarsıntısı oluyor. bu sadece 15-20 ile 2. vitesteyken oluyor.

- 20-30 ile yokuş aşağı inerken araç yine etsi devrede motor kapalıyken birden yokuşu algılayıp motor freni yapmak istediğinde aniden dsgye yük bindirip arabayı aşırı sarsıyor. bazen şanzıman kırılmış gibi araba kendini silkeliyor. bu da sadece 20-30 kmh hız aralığında oluyor.

-yine yukarı eğimli rampada ışıklarda dururken tam durmaya yakın dsg yarın debriyaj yapmak istiyor frene daha sert basınca aniden şanzıman boşa alıyor böyle olunca da araç kasılıyor aniden. (auto hold kullanıyorum)

bu problemler acaba dsgnin karakteri yüzünden mi?
 

Evet hocam obdeleven.

Aşağıdaki linkte VCDS için var. Ancak VCDS'deki değerlerin aslında obdlevenda da karşılığı var. Sizde de varsa yardımcı olurum.

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243289-vw-dsg-how-check-dq200s-clutch-wear.html

Buradaki ölçümler tam olarak kavrama kalınlığına denk gelmiyor olabilir, ama servis manuelindeki limitlere dayanmış mı anlayabiliyorsunuz.

Yazılım güncellemesi mi yaptırın diyorsunuz? Zaten güncel falan derler diye tahmin ediyorum.
obdeleven ile kontrol unitelerindeki parça kodlarını buraya yaz. güncelmeme dosyalarını kendi sürümün ile karşılaştır.

https://vag-flashinfo.de/
 
Upvote 0

Evet hocam obdeleven.

Aşağıdaki linkte VCDS için var. Ancak VCDS'deki değerlerin aslında obdlevenda da karşılığı var. Sizde de varsa yardımcı olurum.

https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/243289-vw-dsg-how-check-dq200s-clutch-wear.html

Buradaki ölçümler tam olarak kavrama kalınlığına denk gelmiyor olabilir, ama servis manuelindeki limitlere dayanmış mı anlayabiliyorsunuz.

Yazılım güncellemesi mi yaptırın diyorsunuz? Zaten güncel falan derler diye tahmin ediyorum.
bende de obdeleven var yardımcı olur musunuz
 
Upvote 0
bende de obdeleven var yardımcı olur musunuz

1. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
95.1 - clutch 1, adapt. basic char point 0 position
96.3 - clutch 1 adapt. basic char point 3 position
97.1 - clutch 1 adapt. clutch end position open
97.2 - clutch 1 adapt. clutch end position closed

2. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
115.1 - clutch 2, adapt. basic char point 0 position
116.3 - clutch 2 adapt. basic char point 3 position
117.1 - clutch 2 adapt. clutch end position open
117.2 - clutch 2 adapt. clutch end position closed

1. kavrama için;
  • 95.1 - 97.1 2mm den büyük olmalı
  • 97.2 - 96.3 1mm den büyük olmalı
2. kavrama için ;
  • 115.1 - 117.1 2mm den büyük olmalı
  • 117.2 - 116.3 1mm den büyük olmalı
 
Upvote 0
1. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
95.1 - clutch 1, adapt. basic char point 0 position
96.3 - clutch 1 adapt. basic char point 3 position
97.1 - clutch 1 adapt. clutch end position open
97.2 - clutch 1 adapt. clutch end position closed

2. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
115.1 - clutch 2, adapt. basic char point 0 position
116.3 - clutch 2 adapt. basic char point 3 position
117.1 - clutch 2 adapt. clutch end position open
117.2 - clutch 2 adapt. clutch end position closed

1. kavrama için;
  • 95.1 - 97.1 2mm den büyük olmalı
  • 97.2 - 96.3 1mm den büyük olmalı
2. kavrama için ;
  • 115.1 - 117.1 2mm den büyük olmalı
  • 117.2 - 116.3 1mm den büyük olmalı
bende baktım da şunlara bak diyorlar




  1. Clutch 1 target position (mm) → nominal position (95.1)
  2. Clutch 1 actual position (mm) → actual position (97.1)
  3. Clutch 1 adaptation, clutch end position open (mm) → upper stop (97.2)
  4. Clutch 1 adaptation clutch end position closed → lower stop (96.3)
 
Upvote 0
1. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
95.1 - clutch 1, adapt. basic char point 0 position
96.3 - clutch 1 adapt. basic char point 3 position
97.1 - clutch 1 adapt. clutch end position open
97.2 - clutch 1 adapt. clutch end position closed

2. Kavrama için aşağıdaki değerleri Transmission ünitesindeki Live Data sekmesine girip bir yere not edin.
115.1 - clutch 2, adapt. basic char point 0 position
116.3 - clutch 2 adapt. basic char point 3 position
117.1 - clutch 2 adapt. clutch end position open
117.2 - clutch 2 adapt. clutch end position closed

1. kavrama için;
  • 95.1 - 97.1 2mm den büyük olmalı
  • 97.2 - 96.3 1mm den büyük olmalı
2. kavrama için ;
  • 115.1 - 117.1 2mm den büyük olmalı
  • 117.2 - 116.3 1mm den büyük olmalı
size nereden ulaşabilirim numara vs yazar mısınız
 
Upvote 0
Clutch 1 adaption basic characteristic point 0 mm
9.0 mm
Clutch 1 adaption basic characteristic point 3
mm
20.6 mm

değerler böyle gözüküyor anlam veremedim
 
Upvote 0
Clutch 1 adaption basic characteristic point 0 mm
9.0 mm
Clutch 1 adaption basic characteristic point 3
mm
20.6 mm

değerler böyle gözüküyor anlam veremedim
Diğerlerini de not edin hocam sonra birbirinden çıkaracaksınız. Live Data kısmında aramaya closed yazın gelir.
 
Upvote 0
Diğerlerini de not edin hocam sonra birbirinden çıkaracaksınız. Live Data kısmında aramaya closed yazın gelir.
Clutch 1 adaption basic characteristic point 0 mm
9.0 mm
Clutch 1 adaption basic characteristic point 3 20.6 mm
Clutch 1 adaption upper stop open mm
1.3 mm
Clutch 1 adaption upper stop closed mm
26.4 mm





hata nerde araba çalışırken bakiyom
 
Upvote 0
Clutch 1 adaption basic characteristic point 0 mm
9.0 mm
Clutch 1 adaption basic characteristic point 3 20.6 mm
Clutch 1 adaption upper stop open mm
1.3 mm
Clutch 1 adaption upper stop closed mm
26.4 mm





hata nerde araba çalışırken bakiyom
çok karısık geldi saldım ya şöyle bir şey buldum:

Clutch 1 Friction value correction factor
Clutch 1 frictional correction factor
99.9 %

balatanın sürtünme değeriymiş %99.9 cok iyi değer dedi chatgpt
 
Upvote 0
@omerg Hocam selamlar. Bahsettiğiniz duruma çözüm buldunuz mu. Benim aracım da 2022 a3 25 tfsi. Mild hybrid.

Yetkili serviste kavrama değiştirdim.

Özellikle yokuş aşağı inerken 1 e mi alıyor orda anlamıyorum, dediğiniz gibi acayip öne yığılıyor.

Başka bir farkettiğim durumda, motor kapalı süzülürken frene basıp çektiğinizde araç direk vites düşürüyor ve bu düşüş sırasında öne doğru sallanıyor aynı debriyajdan hızlı çekmişssiniz gibi.
Frene basıp bıraktınız vites düşürüyor sonra tekrar vites yükseltiyor ve motoru yeniden kapatıyor. Yazılımsal duruyor ama sert yaparsa can sıkıyor açıkçası. Yolcular hissetmiyormuş ama benim sürerken bunu hissetmem midemi bulandırdı

Motor kapalı değilken, spor modda veya manuel modda vites düşürürken problem yok.
Benim eski aracım DQ381 2.0TDI idi, 0km den alıp kullandım, yokuş aşağı kasisten çok yavaşlayarak geçince yaklaşık 5 6kmh 1 ile 2 arasında kalıp bir anda öne yığılıyordu, 2 3 kere olmuştu, DSG lerin muhtemelen hepsinde olan kafası karışma durumu. Ondan önceki 1.6TDI DQ200 aracımda da benzerdi.
Islak kuru fark etmiyor, arada kalınca karar veremiyor DSG. Harici süper şanzımanlar.
Bu kararsızlık durumu üst segment Audi lerde neredeyse hiç yok, kalibrasyonlarıyla alakalı sanırm.
 
Upvote 0
Clutch 1 adaption basic characteristic point 0 mm
9.0 mm
Clutch 1 adaption basic characteristic point 3 20.6 mm
Clutch 1 adaption upper stop open mm
1.3 mm
Clutch 1 adaption upper stop closed mm
26.4 mm





hata nerde araba çalışırken bakiyom
Yazmışsınız hocam zaten.

26.4 - 20.6 = 5.8mm
9.0 - 1.3 = 7.7mm

Değerlerde problem yok.
Dediğiniz sürtünme değerine ben de bakayım.
 
Upvote 0
çok karısık geldi saldım ya şöyle bir şey buldum:

Clutch 1 Friction value correction factor
Clutch 1 frictional correction factor
99.9 %

balatanın sürtünme değeriymiş %99.9 cok iyi değer dedi chatgpt
Unsteady friction value detector

Bu değer sizde ne hocam.
 
Upvote 0

Unsteady friction value detector

Bu değer sizde ne hocam.
Clutch 1, unsteady friction value detector


Clutch 1 quantity of total detections (wet-cold oscillation)


318


All driving with intervention on clutch 1


2231 km


Clutch 1 vehicle-km-status during last active intervention


19260 km


Clutch 1 maximum slippage


105.7 1/min





Clutch 2 quantity of total detections (wet-cold oscillation)


All driving with intervention on clutch 2


0 km


Clutch 2 vehicle-km-status during last active intervention


655350 km


Clutch 2 maximum slippage


0.0 1/min
 
Upvote 0

Geri
Üst