Golf 8 Alternatör/Akü arızası


Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.

Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
 
Son düzenleme:

Start-stopta bir sıkıntı yoktu, akü tanıtma yapılmış olabilir emin değilim arabaya tablet bağlanıp 10 dakika bir şeyler yaptılar.

neredeyse hicbir akucu kodlama yapmaz
Kodlama/Tanıtma ne ise artık. Bu aküler tak çalıştır ile kullanılmıyor herhalde. Dışarda akü değişsem hata vs. verir mi? öğrenmek istediğim o.
 
Upvote 0

kodlama yaptırmadan önce kullanıma engel hata falan çıktı mı peki ?
Aracımın aküsü komple bitti ve araca uyumlu varta akü taktırdım. Araca herhangi bir kodlama yapılmadı ancak yeni nesil araçlarda kodlama gerekliymiş. Kodlama yapılmadığında araç kendini eski aküye göre ayarlıyormuş.

Araca kendi kendine adapte olması yani yeni akü değerlerine alışması zaman aldı biraz. Marş hızından o farkı anlayabiliyorum rahatlıkla.

Ben varta efb 60ah aküye 4000 tl verdiğim dönemde serviste 9k fiyat vermişlerdi eko aküye.
 
Upvote 0
Servisten aradılar, aracımı teslim aldım arkadaşlar. 48 voltluk aküyü şarj ettik, yazılım ve kalibrasyon vs. başka işlemler de yaptık dediler. Yaklaşık 4 bin tl ödeme yaptım, faturayı alta ekledim. Pasif hataymış, alternatörde herhangi bir sorun yokmuş. Aracı benden teslim aldıklarında akü ölçümü yapmışlar. 12v akü %75 değerlerindeymiş, 48v akü ise %50 civarı. Bu değerlere geldiği için hata vermiş dediler. Bu araçları sürmeniz gerek, aksi takdirde bu durumlar oluşabiliyor dediler. Bunlar zaten bildiğim şeylerdi dostlar, sizlere de aktarmak istedim. Umarım tekrarlamaz. Size gelmeyip kendim sürerek şarj edemez miydim diye sordum, 1-2 gün boyunca sürmeniz gerekirdi aracı dedi. O benzin parası ile zaten şarj etme ücreti çıkıyor, 600 tl civarı şarj ücreti. Ama servise girdin mi yanına bir şeyler eklemeden edemiyorlar maalesef. Ayrıca alternatörün değişmesi gerekseydi bile 2023 model olduğu için ve garantisi 2 ay önce bittiği için iyi niyetten %100 parça indirimi bile alabilirmişim, bakımları serviste zamanında eksiksiz yapıldığı için.
 

Ekli dosyalar

  • Bahadır Fatura.jpeg
    Bahadır Fatura.jpeg
    107 KB · Görüntüleme: 24
Upvote 0
Servisten aradılar, aracımı teslim aldım arkadaşlar. 48 voltluk aküyü şarj ettik, yazılım ve kalibrasyon vs. başka işlemler de yaptık dediler. Yaklaşık 4 bin tl ödeme yaptım, faturayı alta ekledim. Pasif hataymış, alternatörde herhangi bir sorun yokmuş. Aracı benden teslim aldıklarında akü ölçümü yapmışlar. 12v akü %75 değerlerindeymiş, 48v akü ise %50 civarı. Bu değerlere geldiği için hata vermiş dediler. Bu araçları sürmeniz gerek, aksi takdirde bu durumlar oluşabiliyor dediler. Bunlar zaten bildiğim şeylerdi dostlar, sizlere de aktarmak istedim. Umarım tekrarlamaz. Size gelmeyip kendim sürerek şarj edemez miydim diye sordum, 1-2 gün boyunca sürmeniz gerekirdi aracı dedi. O benzin parası ile zaten şarj etme ücreti çıkıyor, 600 tl civarı şarj ücreti. Ama servise girdin mi yanına bir şeyler eklemeden edemiyorlar maalesef. Ayrıca alternatörün değişmesi gerekseydi bile 2023 model olduğu için ve garantisi 2 ay önce bittiği için iyi niyetten %100 parça indirimi bile alabilirmişim, bakımları serviste zamanında eksiksiz yapıldığı için.
geçmiş olsun 2022 r line var bende 1.0 etsı var bendede 3-4 gün kullanmadığım oldu aynı arızayı banada verdi servise gitmedim işim gereği sürekli kullanıyorum aracı hergün ve 1. start stop kullanmıyorum bazen s modunda kullanıyorum stop etmemesi için bu arızanın temel sebeblerinden biride bu bence ileriye dönük muhtemelen akü batarya arizaları çoğalacak iptal yapan bi yer olsa keşke iptal ettirsek
 
Upvote 0
Servisten aradılar, aracımı teslim aldım arkadaşlar. 48 voltluk aküyü şarj ettik, yazılım ve kalibrasyon vs. başka işlemler de yaptık dediler. Yaklaşık 4 bin tl ödeme yaptım, faturayı alta ekledim. Pasif hataymış, alternatörde herhangi bir sorun yokmuş. Aracı benden teslim aldıklarında akü ölçümü yapmışlar. 12v akü %75 değerlerindeymiş, 48v akü ise %50 civarı. Bu değerlere geldiği için hata vermiş dediler. Bu araçları sürmeniz gerek, aksi takdirde bu durumlar oluşabiliyor dediler. Bunlar zaten bildiğim şeylerdi dostlar, sizlere de aktarmak istedim. Umarım tekrarlamaz. Size gelmeyip kendim sürerek şarj edemez miydim diye sordum, 1-2 gün boyunca sürmeniz gerekirdi aracı dedi. O benzin parası ile zaten şarj etme ücreti çıkıyor, 600 tl civarı şarj ücreti. Ama servise girdin mi yanına bir şeyler eklemeden edemiyorlar maalesef. Ayrıca alternatörün değişmesi gerekseydi bile 2023 model olduğu için ve garantisi 2 ay önce bittiği için iyi niyetten %100 parça indirimi bile alabilirmişim, bakımları serviste zamanında eksiksiz yapıldığı için.
etsi arabalar en cok şarjı frenlemede yaparlar( sert frenleme değil hafif frene basınca cıt cıt role sesinin duyulduğu esnada). sürüşde pek şarj yapılmıyor. ayrıca 12v akünü%75 civarı, 48v akünün de %50 civarı olması oldukca iyi beklenen değerlerde olduğunu gösteriyor.
 
Upvote 0
Keşke ekranda görünse bu şarj ve deşarj durumu. Ne zaman 48V destek veriyor ya da şarj olduğu bilgisi ekranda gösterilse ne güzel olurdu. Kalkışta destek veriyormuş falan yazıyorlar, ben nedense öyle düşünmüyorum. Ben arabayı ilk aldığımda araç stop ediyor ama klima falan çalışıyor diye düşünüyordum ama yaz mevsimi gelince bunun böyle olmadığını anlamış oldum. Ayağını gazdan çekiyorsun tak kapanıyor motor, arabanın içi ısınmaya başlıyor anlam veremiyorum, meğer klima da kapanıyormuş ben saf olarak düşünüyorum ki klima falan çalışıyor fan üflediği için. Yani ben bu 48V akünün sırf araç stop ettiğinde tekrar çalışmasında problem olmasın ya da frenlemede zayıflık olmasın diye konulduğunu düşünüyorum. Motora destek falan verdiğini düşünmüyorum. Halbuki kapatabilmemiz için bir seçenek olarak koy oraya start&stop fonksiyonu gibi. Fark ettim ki araba 40km/h altında frene bastığımızda motoru çalıştırmıyor, frenleme yapıyorum ve 48Vluk akünün dolduğunu düşünüyorum ama öyle de olmuyor sanırım ya da her frenlemede de dolmuyor sanırım. Tüketim olarak gerçekten güzel değerler veriyor araç ama kapatabilmeliyiz de bunu. Bu arada vitesi S moduna alınca da kapatmıyor motoru ama bu sefer de ayağını gazdan çekince yığılıyor araba yüksek viteste olduğundan dolayısıyla konforlu bir sürüş olmuyor bence. Klimayı LO derecesine alınca da kapatmıyormuş onu da keşfettim, vitesi boşa alıyor ama motoru kapatmıyor. Böyle de arabanın içi iyice soğuyor yani aslında konforu olumsuz etkiliyor bu iş. Bakalım sonraki modelde bu geri dönüşleri dinleyecekler mi?
 
Upvote 0
Aracımın aküsü komple bitti ve araca uyumlu varta akü taktırdım. Araca herhangi bir kodlama yapılmadı ancak yeni nesil araçlarda kodlama gerekliymiş. Kodlama yapılmadığında araç kendini eski aküye göre ayarlıyormuş.

Araca kendi kendine adapte olması yani yeni akü değerlerine alışması zaman aldı biraz. Marş hızından o farkı anlayabiliyorum rahatlıkla.

Ben varta efb 60ah aküye 4000 tl verdiğim dönemde serviste 9k fiyat vermişlerdi eko aküye.
2024 Aralık sonu tarihinde
dışarda Varta AGM 70 Ah akü 7.000 liraydı,

Serviste (montaj ve kodlama) işçilik dahil
Orjinal Ekipman /Orjinal Yedek Parça (eko seri olmayan) Varta AGM aküye 8.250 lira ödedim.

(yedek parça ve işçilikte) %30 Zubizu indirimi uygulandı.
 
Upvote 0
12 Şubat 2024 tarihinde start&stop çalışmadığı için aküyü değiştirdim akü orijinal aküydü ve değişim esnasında araç 101k km de idi. Üzerinden fabrikasyon 59 ah akü çıktı ben Varta AGM 60 ah akü taktırdım kodlama falan yaptırmadım bugüne kadar da herhangi bir sorun yaşamadım akü ile ilgili. Bu arada start&stop da kullanmıyorum :) (Akü fiyatı işçilik dahil 5500 TL)
 
Upvote 0
geçmiş olsun 2022 r line var bende 1.0 etsı var bendede 3-4 gün kullanmadığım oldu aynı arızayı banada verdi servise gitmedim işim gereği sürekli kullanıyorum aracı hergün ve 1. start stop kullanmıyorum bazen s modunda kullanıyorum stop etmemesi için bu arızanın temel sebeblerinden biride bu bence ileriye dönük muhtemelen akü batarya arizaları çoğalacak iptal yapan bi yer olsa keşke iptal ettirsek
Çok teşekkür ederim. Sürekli kullanılan araç bile 3-4 gün kullanılmadığında bu uyarıyı veriyorsa işimiz var be hocam. Gerçi servis danışmanı da benzer hikayeler anlattı. Trabzon'da ikamet ediyorum ben, burada çok sık kar yağmaz. Senede bir kere falan, o da tutarsa. Geçen yıl güzel yağdı, 4-5 gün çıkarmadı millet arabasını. O dönem çok araç şarj ettik dedi servisteki adam. Golfler, Tiguanlar...
 
Upvote 0
etsi arabalar en cok şarjı frenlemede yaparlar( sert frenleme değil hafif frene basınca cıt cıt role sesinin duyulduğu esnada). sürüşde pek şarj yapılmıyor. ayrıca 12v akünü%75 civarı, 48v akünün de %50 civarı olması oldukca iyi beklenen değerlerde olduğunu gösteriyor.
Değerler iyi diyorsanız sevindim hocam. Frenleme esnasında şarj ettiğini bilmiyordum, düz yolda saatlerce sürsek bile adam akıllı şarj olmaz desenize. Mümkün olduğunca yelken modundan kaçınmamız gerek sanırım. Aklıma gelen tek çözüm bu.
 
Upvote 0

Keşke ekranda görünse bu şarj ve deşarj durumu. Ne zaman 48V destek veriyor ya da şarj olduğu bilgisi ekranda gösterilse ne güzel olurdu. Kalkışta destek veriyormuş falan yazıyorlar, ben nedense öyle düşünmüyorum. Ben arabayı ilk aldığımda araç stop ediyor ama klima falan çalışıyor diye düşünüyordum ama yaz mevsimi gelince bunun böyle olmadığını anlamış oldum. Ayağını gazdan çekiyorsun tak kapanıyor motor, arabanın içi ısınmaya başlıyor anlam veremiyorum, meğer klima da kapanıyormuş ben saf olarak düşünüyorum ki klima falan çalışıyor fan üflediği için. Yani ben bu 48V akünün sırf araç stop ettiğinde tekrar çalışmasında problem olmasın ya da frenlemede zayıflık olmasın diye konulduğunu düşünüyorum. Motora destek falan verdiğini düşünmüyorum. Halbuki kapatabilmemiz için bir seçenek olarak koy oraya start&stop fonksiyonu gibi. Fark ettim ki araba 40km/h altında frene bastığımızda motoru çalıştırmıyor, frenleme yapıyorum ve 48Vluk akünün dolduğunu düşünüyorum ama öyle de olmuyor sanırım ya da her frenlemede de dolmuyor sanırım. Tüketim olarak gerçekten güzel değerler veriyor araç ama kapatabilmeliyiz de bunu. Bu arada vitesi S moduna alınca da kapatmıyor motoru ama bu sefer de ayağını gazdan çekince yığılıyor araba yüksek viteste olduğundan dolayısıyla konforlu bir sürüş olmuyor bence. Klimayı LO derecesine alınca da kapatmıyormuş onu da keşfettim, vitesi boşa alıyor ama motoru kapatmıyor. Böyle de arabanın içi iyice soğuyor yani aslında konforu olumsuz etkiliyor bu iş. Bakalım sonraki modelde bu geri dönüşleri dinleyecekler mi?
Valla ekranda görmeyi ben de çok isterdim, aslında hiç zor bir şey de değil. Kalkışta destek verdiğini ben şöyle anladım hocam: Dik bi bayırda aracı D konumuna alıp ayağınızı gazdan çekerseniz araç bildiğiniz tırmanıyor bayırı. Eski araçlarım arasından en iyi performans vereni olduğu yerde tutabildi sadece aynı bayırda. Klima işini ben de yeni fark ettim sayılır, yelken modu aktifken klimayı açarsam yelken modundan çıkıp motoru da çalıştırıyor. Eğer klima açık giderken ayağımı gazdan çekersem de yelken moduna girmiyor, motor açık kalmaya devam ediyor. Sanırım iki işi aynı anda görecek enerji sağlayamıyor. Frenle şarj olduğunu da yeni öğrendim zaten. S modu hem konforsuz hem de yakıtı fazla hocam.
 
Upvote 0

Geri
Üst