sparklez
Yeni Üye
- Katılım
- 20 Eki 2024
- Mesajlar
- 9
- Tepkime puanı
- 7
- Konum
- Ankara/Hatay
- İsim
- Mehmet
- Araç
- Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
Edit: Parça dışarda bulunamıyor ve servis dışında yazılımsal destek verilmesinin mümkün olmadığını öğrendim yani parça değişimi durumunda yetkili servise mahkumsunuz. Ben sorunun aküden kaynaklı olduğunu düşünüp bir oto elektrikçiye gittim, yeni akü taktırdım ardından test yaptılar söylediklerine göre alternatör sağlıklı çalışıyormuş akım seviyeleri olması gerektiği gibiymiş. 7-8 aydır devamlı kullanıyorum bir arıza yaşamadım o günden beri. Bazı arkadaşlar ilk yıl ya da çok düşük kilometrede yaşamış, aracı çalışmayanlar olmuş. Benim başıma geldiğinde 37-38bin kmdeydi şu an 46bin km.
Son düzenleme: