- Katılım
- 19 Ocak 2016
- Mesajlar
- 1,340
- Tepkime puanı
- 734
- İsim
- Alper Tolga Çalık
6500 rpm gerçekten binek araç için konuşursak bu motoru kırmak parçalamak için çıkılacak hızlar. Motor orada sürekli çalışsın diye tasarlanmıyor. Çalışır ama aşırı yıpranır ve ömrü çok erken biter.Motor sağlığı için, kurum, egzoz vs. olumlu olduğunu duymuştum. Dizellerde de keza dpf için yapmak gerekiyor.
Bilmediğimden soruyorum bu konuda net teknik bilgilerle açıklanabilir bir veri var mı?
Motor sağlığı açısından ve normal kullanımda
3000 d/dk hızın üzerine çıkmak için hiçbir sebep ve ihtiyaç yok. Hiçbir şekilde normal sürüşte çıkmazdım ben olsam. Olur da sollama vb. bir ihtiyaç oldu o zaman tabi ki çıkabilir ama bunlar istisna hem de çok istisna.
DPF için böyle bir şey yapmak tam tersine DPF i daha çok doldurur ve çok kötü olur. DPF için yapılması gereken 2000 d/dk hızlarda sabit sürmek.
Motor için de yapılması gereken 3000 d/dk geçmeden sakin ve ani hızlanmalardan kaçınarak kullanmak.
Yağı da 10.000 km de bir değiştirmek (Türkiye için 15.000 km ler kesinlikle çok uzun).