Golf 8.5 Yağ Eksiltme



Konuyu hortlatayım. Aracım 22500 kilometrede. 15000 bakımda tam 8. kademede olan yağ an itibariyle 2 diş azaldı. 6. kademede. İnce ince eksiltme mevcut. Bunu vw normal görüyor. Hoş belki ilk defa digital ibre olduğu için sık bakıyoruz da farkediyoruz. Belki diğer araçlarda da vardı. Net bilemeyiz.
Neyse bunu dert edemeyiz. Tek depoyla 900 km gitmesi ve bunu son derece konforlu sunması her şeyi örtüyor.
Aracı performanslı kullanıyor musunuz?
 
konuyu benimde katkım bulunsun, sıfır gol 6 aracımda da aldığımda yağ uyarısı vermişti eklemeyi kendim yapmıştım birdaha benzer şikayetim omamıştı.
golf 8.5 2024 aracımda da bakıma kadar sorun yaşamadım, serviste bakım yapıldı, servis çıkışında yağ seviyesi göstergenin yarısındaydı. 22 bin km de iken bugün yağ uyarısı aldım. sürüşte arada kaybolup tekrar geliyor. aracı gayet sakin kullanırım. hız yapmam, genelde uzun yolda 110-120 arası kullanıyorum.
 
Son düzenleme:
konuyu benimde katkım bulunsun, sıfır gol 6 aracımda da aldığımda yağ uyarısı vermişti eklemeyi kendim yapmıştım birdaha benzer şikayetim omamıştı.
golf 8.5 2024 aracımda da bakıma kadar sorun yaşamadım, serviste bakım yapıldı, servis çıkışında yağ seviyesi göstergenin yarısındaydı. 22 bin km de iken bugün yağ uyarısı aldım. sürüşte arada kaybolup tekrar geliyor. aracı gayet sakin kullanırım. hız yapmam, genelde uzun yolda 110-120 arası kullanıyorum.
Hocam bakımdan sonra yağ seviyesinin en üste olması lazım göstergenin ortada olması normal değil. Eksik yağ bırakmış olabilirler.
 
Hocam bakımdan sonra yağ seviyesinin en üste olması lazım göstergenin ortada olması normal değil. Eksik yağ bırakmış olabilirler.
bende eve gittiğimde farketmiştim, ilk aldığımda da benzerdi yağ seviyesi uyarıda vermediği için sorun etmemiştim. şimdi yağ bulup ekleyim. bunun için servise gitmeye gerek yok sanırım
 
Daha önce de belirttiğim gibi, motor yağı konusu basit bir mesele değildir.
Yağın maksimum seviyeye, yani “gırtlak dolu” olmasına özellikle karşıyım; bu durum motor açısından sağlıklı değildir.
Bu konudaki görüşlerimi önceki paylaşımlarımda da belirtmiştim.

Ayrıca, “ bakımda yağ yenilendi, artık 1 yıl veya 10-15.000 km rahatım ” düşüncesi de oldukça hatalıdır.
Yağın özelliğini kaybetmesi, sanıldığı kadar uzun sürmez.
Örneğin, üst üste 15 gün boyunca her gün 40-50 km yolu 200 km/s ve üzeri hızlarla kullanmak, yağın performansını ciddi şekilde düşürmeye yeterlidir.

Kısacası, yağ kalitesine ve seviyesine gereğinden fazla güvenmek, motor sağlığı açısından risklidir.

Maksimum çizgisinin 1 tık altı doldurtuyorum hep

Yağ 100 derecelerin üzerine çıkınca ''hacmi'' çoğalıyor ve sağdan soldan yağ kaçakları başlıyor. Belli zaman sonra

her çizgi arası 100 ml 'dir bu arada VW genelde
 
Daha önce de belirttiğim gibi, motor yağı konusu basit bir mesele değildir.
Yağın maksimum seviyeye, yani “gırtlak dolu” olmasına özellikle karşıyım; bu durum motor açısından sağlıklı değildir.
Bu konudaki görüşlerimi önceki paylaşımlarımda da belirtmiştim.

Ayrıca, “ bakımda yağ yenilendi, artık 1 yıl veya 10-15.000 km rahatım ” düşüncesi de oldukça hatalıdır.
Yağın özelliğini kaybetmesi, sanıldığı kadar uzun sürmez.
Örneğin, üst üste 15 gün boyunca her gün 40-50 km yolu 200 km/s ve üzeri hızlarla kullanmak, yağın performansını ciddi şekilde düşürmeye yeterlidir.

Kısacası, yağ kalitesine ve seviyesine gereğinden fazla güvenmek, motor sağlığı açısından risklidir.

Maksimum çizgisinin 1 tık altı doldurtuyorum hep

Yağ 100 derecelerin üzerine çıkınca ''hacmi'' çoğalıyor ve sağdan soldan yağ kaçakları başlıyor. Belli zaman sonra

her çizgi arası 100 ml 'dir bu arada VW genelde
detaylı bilgi için teşekküler.
 
Yazık motora :(((

O hızlar böyle bir motorun ömrü için "aşırı" yıpratıcı.
Motor sağlığı için, kurum, egzoz vs. olumlu olduğunu duymuştum. Dizellerde de keza dpf için yapmak gerekiyor.
Bilmediğimden soruyorum bu konuda net teknik bilgilerle açıklanabilir bir veri var mı?
 
Usta benzinli motor da bide yeni nesil ne kurumu ne pası yahu. Sıkıştırmayı seviyorsanız orası ayrı
 
Benim de 8bin küsur km'de şu uyarıyı verdi. Maksimumun iki ya da üç çubuk altında teslim almıştım. En son datça yapmıştım, dönüşte de cenaze törenine yetişmek için müsait durumlarda 150 km/hız ile sürüş yaptım.

*VW Yol yardımı aradım. Otomol yetkili servisinden birine bağladı. Telekonferans bağlantısı şeklinde VW müşteri danışmanıyla birlikte durumu aktardım. Müşteri Danışmanı işçilik ve servis garanyi kapsamında ücretsiz fakat yağ ücreti alınacak dedi. Ben itiraz ettim. Motor yağı sarf malzemesi olarak nitelendirilmemeli diyerek. Müşteri İletişim servisi ile görüşeceğiz. Geri dönüşe göre yarın haberleşiriz dediler.

**Doğuş yol yardımın yönlendirdiği Otomol(Baykan Otomotiv)'den geldiler shell marka açık yağ kullanıyoruz, 750 TL de ücreti var dendi. 1 litre ilave yağ eklendi. Garanti kapsamı bozulmasın diye kendim yapmadım.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst