Golf7 1.4 TSI Manuel ve DSG Tüketim Farkı


mustafacagri

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Nis 2018
Mesajlar
1,415
Tepkime puanı
1,250
Konum
Ankara
İsim
Mustafa Çağrı
Selamlar,

40 bin km boyunca kullandığım 1.4 125 HP CZC kodlu manuel Golf'ten sonra yine 1.4 125 HP CZC kodlu DSG bir Golf'e geçiş yaptım. İki araç da highline, yenisinde sunroof artısı var sadece.

Manuel golfte uzun yolda 100-140 kmh hızlar arası sürüşte 5-6 lt arasını rahat görürdüm. Hatta zorlayıp 90-100 arası gidince 4.5-5lt arasına inerken işi abartıp 80'lere inince 4lt'ye yaklaştığım da oldu.
Fakat DSG araçta 90-110kmh arası hızlarda gitsem de 6.5-7lt arasına anca indi. 120-140 kmh gibi gidince uzun yolda 7.5lt lerde geziyor. Hız buralardan arttıkça uzun yol tüketimi 8-9lt lere ulaşıyor. Manuel ile DSG arası bu tüketim farkı bana çok fazla geliyor, DSG ile ne kadar sakin gitsem de manueldeki verilere yaklaşamıyorum

Yetkili servis bakımlı olan bu DSG araca yine serviste triger, buji falan değiştirttim ağır bakım kapsamında. Dışarıda basınç tüpü ile beraber mekatronik+şanzıman yağ değişimi de yaptırdım. Çözüm olmayınca acaba yağ mı etkiler dedim, engine flush+liqui moly 4200 yağ+ ceratec kullandım. Ama hala tüketim benzer seviyelerde. DSG ile manuel arası bu fark normal midir? Normal değilse neleri kontrol etmek gerek?


2015 manuel 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunroofsuz. 9x.xxx km lerde
2016 DSG 1.4 125 HP CZC motor kodlu sunrooflu. 12x.xxx km lerde
 
Ekli dosyayı görüntüle 75270

Audi TFSI'dan örnek bir görüntü. Bu kadar kötü olmayabilir ama ordaki tortu ve kurum subapların görevini %100 olarak yapmasını engelliyor. Tortu miktarı arttıkça verimlilik giderek düşüyor.
Durum vahim görünüyor. Mk6 kasalarda falan temizlik videoları çıkmıştı bolca. Ankara'da dediğiniz şekilde yapan yer var mıdır acaba?
Carbon clean işlemi yapan yerler var ama sizin dediğinizin kimyasalla yapılanı oluyor galiba bu
 
Upvote 0
Durum vahim görünüyor. Mk6 kasalarda falan temizlik videoları çıkmıştı bolca. Ankara'da dediğiniz şekilde yapan yer var mıdır acaba?
Carbon clean işlemi yapan yerler var ama sizin dediğinizin kimyasalla yapılanı oluyor galiba bu
Maalesef direkt enjeksiyonlu benzinli motorların kaderi bu. Dizellere hep çamur atıyoruz DPF vs diye ama benzinde de herşey pembe değil :))

Walnut blasting yapan yerler muhtemelen ya yok yada çok az. Ama bildiğim yer yok. Forum ahalisi olarak böyle bir başlık açıp bu konu ile ilgili bilgileri bir başlıkta toplayabiliriz. Bu konu benzinli motorlar yol yaptıkça daha çok gündeme gelecek buna eminim.

Geçenlerde bir videoda EA211 motorda yaklaşık 100.000 mile'da 160 bin km civarı ingilterede yapılan bir araç görmüştüm.

Kimyasalla yapılanın da illa ki etkisi vardır ancak belki durum bu kadar ağırlaşmadan her 40-50 binde yapılması mantıklı olabilir. Araştırmak lazım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt