Golf 7 1.2 TSİ DSG Stage 1 yazılım


ehy1907

Üye
Katılım
28 Ocak 2024
Mesajlar
48
Tepkime puanı
11
Konum
Konya
İsim
Ertuğrul
Araç
Golf 7 1.2 TSİ Comfortline 2016
Aracım 82 binde. Araçla her gün 110/120 hızlarla 150 km yol yapıyorum . Aracı dikkatli kullanırım . Ani hızlanma , yavaşlama yapmam.Arkadaşım stage 1 yazılım attırmanın arabaya bir zararı olmayacağını , zaten ülkeye girerken güçlerinin kısıldığın ısöylüyor. Sizce yaptırmalı mıyım ? Zararı var mı ?
 

Her araç fabrikadan çıkarken belli şartları karşılaması için,prosedürler için, ve mühendislerinin öngördüğü şekliyle belli bir limitle sınırlandırılıyor. Bu limit yazılımla aşılıyor fakat uzun vadede motor ve aksamlarına ne ölçüde zarar verir bilinmez.
 
Yazılıma karşı değilim kesinlikle ama "ülkeye girerken kısılması" tamamen palavra, öyle bir şey yok. Aynı motorların bizdekinden daha düşük güçlü versiyonları da olabiliyor Avrupa'da. Olay tamamen market koşulları, vergi sistemi, emisyon, dayanıklılık vs. ile ilgili. Özellikle 1.0, 1.2 tsi üniteler tamamen ekonomi odaklı makineler.
Eğer performans ile ilgili sorununuz yoksa hiç bulaşmayın, varsa da yaptırın ama bundan sonra mekanik kontrol ve bakımlarınızı 2 kat özenle yapın.
 
Aracım 82 binde. Araçla her gün 110/120 hızlarla 150 km yol yapıyorum . Aracı dikkatli kullanırım . Ani hızlanma , yavaşlama yapmam.Arkadaşım stage 1 yazılım attırmanın arabaya bir zararı olmayacağını , zaten ülkeye girerken güçlerinin kısıldığın ısöylüyor. Sizce yaptırmalı mıyım ? Zararı var mı ?
Nasıl bir sürüş profili sergilediğinize bağlı biraz,daha devirli agresif bir kullanım mı yoksa daha sakin mi.Bu tür motorlar devirli sürüldüğü,oynandığı,zorlandığı zaman kullanım ömrü açısından,sağlık açısından zarar görebilir.Bir de nerede yapıldığına bağlı.Kalitesiz merdivenaltı olarak tabir edebileceğimiz yerlerde yaptırmayın,size bir motora mal olabilir.Bilindik,kaliteli yerlerde (örneğin RSA) yaptırmanızı tavsiye ederim.Son olarak hayır,araçların güçleri kısılmıyor,standartların üstündeyse direkt gelmiyor (örneğin Toyota Yaris GR).Bu bir efsane,kandırmaca diyebiliriz.Evrensel bir şekilde motorlar üretiliyor,emisyon değerleri gibi sıkıntılar yaşanırsa motorları güncelliyorlar (CLHA CXXB gibi),güç değişmez.Ancak benim tavsiyem,mekanik anlamda bir yükseltmeye gidin,yazılımsal değil.Şimdiden hayırlı olsun.
 
Yazılıma karşı değilim kesinlikle ama "ülkeye girerken kısılması" tamamen palavra, öyle bir şey yok. Aynı motorların bizdekinden daha düşük güçlü versiyonları da olabiliyor Avrupa'da. Olay tamamen market koşulları, vergi sistemi, emisyon, dayanıklılık vs. ile ilgili. Özellikle 1.0, 1.2 tsi üniteler tamamen ekonomi odaklı makineler.
Eğer performans ile ilgili sorununuz yoksa hiç bulaşmayın, varsa da yaptırın ama bundan sonra mekanik kontrol ve bakımlarınızı 2 kat özenle yapın.
Kesinlikle katılıyorum.Performans istiyorsanız ünite konusundan dezavantaj yaşarsınız.A5'te de 2.0TSI var,Golf R'da da.Biri 265,biri 320 beygir.Aradaki ünite farkını anlamışsınızdır :)
 
Mekanik anlamda yükseltme nedir , ben pek bilmiyorum :)
 
Aracım 82 binde. Araçla her gün 110/120 hızlarla 150 km yol yapıyorum . Aracı dikkatli kullanırım . Ani hızlanma , yavaşlama yapmam.Arkadaşım stage 1 yazılım attırmanın arabaya bir zararı olmayacağını , zaten ülkeye girerken güçlerinin kısıldığın ısöylüyor. Sizce yaptırmalı mıyım ? Zararı var mı ?
Merhabalar,
Benimde kafam da benzer sorular vardı. Forumdan @İlker34 'ün garajında cc montajı yaptırırken, yazılım sohbeti sonrası us performance stage 1 yazılımı da yaptırıp çıkmış bulundum. :)

golf7 1.4 tsi 109 bin km idi sanırım, 2023 eylül sonu yazılım yaptırdım ve memnunum. Benzer şekilde günlük 110- 150 km tem üzerinde trafiksiz yol yapıyorum. 110-140 arası hız değişiyor. BMC kutu içi filtre var. Performance ara hızlanma çok fark etti benim aracımda, şuan araç 124 bin km de. full yazılımlı kullanım ilk bakıma girecek. Araçta 9500 km civarı yağ eksiltme oldu, fakat ışık yakacak boyutta değil kontrollerimde fark ettim, çubuğun dibine inmişti ekledim. Yazılım öncesi iki bakımda 15 binde bir çubukta yağ eksilmem yoktu. Fakat bu aracı daha fazla yüksek devirli kullanmış olmama bağlı olabilir.

Bakım periyodunu 9000 bine çekip kontrol ederek devam edeceğim. Tsı motarda aracı sıkıştırdığımızda bir miktar yağ eksiltmesi benim bildiğim kadarıyla anormal değil. Benzer olarak belirttiğimiz hızlarda aracım düzde max 15, 20 beygir ile yürüyordur araç yüke bile binmiyor. Aracı sıkıştırmayı abartmadığım ve bakım periyodunu öne aldığım sürece ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum, fakat stok gibi de olmayacağı benim deneyimime göre kesin. Umarım yaşadığım süreç fikir açısından yardımcı olur.
 
Merhabalar,
Benimde kafam da benzer sorular vardı. Forumdan @İlker34 'ün garajında cc montajı yaptırırken, yazılım sohbeti sonrası us performance stage 1 yazılımı da yaptırıp çıkmış bulundum. :)

golf7 1.4 tsi 109 bin km idi sanırım, 2023 eylül sonu yazılım yaptırdım ve memnunum. Benzer şekilde günlük 110- 150 km tem üzerinde trafiksiz yol yapıyorum. 110-140 arası hız değişiyor. BMC kutu içi filtre var. Performance ara hızlanma çok fark etti benim aracımda, şuan araç 124 bin km de. full yazılımlı kullanım ilk bakıma girecek. Araçta 9500 km civarı yağ eksiltme oldu, fakat ışık yakacak boyutta değil kontrollerimde fark ettim, çubuğun dibine inmişti ekledim. Yazılım öncesi iki bakımda 15 binde bir çubukta yağ eksilmem yoktu. Fakat bu aracı daha fazla yüksek devirli kullanmış olmama bağlı olabilir.

Bakım periyodunu 9000 bine çekip kontrol ederek devam edeceğim. Tsı motarda aracı sıkıştırdığımızda bir miktar yağ eksiltmesi benim bildiğim kadarıyla anormal değil. Benzer olarak belirttiğimiz hızlarda aracım düzde max 15, 20 beygir ile yürüyordur araç yüke bile binmiyor. Aracı sıkıştırmayı abartmadığım ve bakım periyodunu öne aldığım sürece ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum, fakat stok gibi de olmayacağı benim deneyimime göre kesin. Umarım yaşadığım süreç fikir açısından yardımcı olur.
Ben max 3 bin devir yapıyorum , araç 140 la gidiyor zaten , gayrt yeterli oluyor. Aldığımdan beri yaklaşık 4 bin km yaptım hiç yağ eksilmemiş.Yakıt tasarrufu olarak nasıl etkiledi peki ?
 
Uzun dönem ortalaması 6,8 den 6,4 lere düştü.
 
Yazılımdan sonra yakıt tasarrufu yaptığını düşünenler mutlaka pompa ölçümü ile teyid etsin, tasarruf olmaz demiyorum ama genelde yol bilgisayarı sapması artıyor yazılımdan sonra. :)
 
Kesinlikle katılıyorum.Performans istiyorsanız ünite konusundan dezavantaj yaşarsınız.A5'te de 2.0TSI var,Golf R'da da.Biri 265,biri 320 beygir.Aradaki ünite farkını anlamışsınızdır :)

Bazen birebir aynı ünite oluyor, bazen her şey aynı görünürken yağ soğutucu, enjektör, intercooler, bobin, buji vs. farklı olabiliyor. VAG'da birebir aynı mekaniğe sahip motorların bile 5-6 farklı kodu oluyor bazen. Birbiriyle uyumlu olsa da sonraki kod motordaki bazı parçalar iyileştirilmiş, geliştirilmiş oluyor. İyice araştırmadan "fabrika kısmış kardeşim" demek çok yanlış.
 
Mekanik anlamda yükseltme nedir , ben pek bilmiyorum :)
Mekanik anlamdan kastım mesela en basit ve erişilebilir,ucuz bir artırmaya örnek verelim,hava filtresi.Normal araçlarımız için üretilen filtreler kağıt filtrelerdir.Partikül geçirgenliği az olmakla birlikte hava geçirgenliği de azdır.Performans (kutu içi veya açık ancak ben kutu içi tavsiye ederim fiyat performans olarak) hava filtreleri ise pamuk,sünger gibi malzemelerden oluşur.Bu filtrelerin partikül geçirgenliği azdır,ancak hava geçirgenliği fazladır.Başlangıç seviyesi tatlı bir performans artışı arıyorsanız kesinlikle ama kesinlikle tavsiyemdir.Bunun yanında kaliteli bujiler hem köklü bir değişiklik yaratmayacak,hem de performansa katkı sağlayacaktır.Tabi bu parçalar OEM (Original Engine Manufacturer-Orijinal Motor Üreticisi) tarafından üretilmez,diğer firmalar tarafından üretilir.Mesela bu firmalara K&N,BMC,Racingline örnek verilebilir.Filtre konusunda K&N,buji konusunda NGK'nın iridyum bujilerini kullanabilir,tercih edebilirsiniz.Bu parçalar yazılımın aksine hem motor performansını hem de motor ömrünü uzatır.Aynı zamanda bu parçaların kullanım ömrü OEM parçalara göre daha fazladır.Bana soracak olursanız dediğim parçaları alıp taktırıp keyfinize bakabilirsiniz.Yazılım kısa vadede tatmin edip uzun vadede hüsran edebilir :).En iyisi dediğim gibi bu tür yükseltmelere gitmek.
 
Bazen birebir aynı ünite oluyor, bazen her şey aynı görünürken yağ soğutucu, enjektör, intercooler, bobin, buji vs. farklı olabiliyor. VAG'da birebir aynı mekaniğe sahip motorların bile 5-6 farklı kodu oluyor bazen. Birbiriyle uyumlu olsa da sonraki kod motordaki bazı parçalar iyileştirilmiş, geliştirilmiş oluyor. İyice araştırmadan "fabrika kısmış kardeşim" demek çok yanlış.
Aynen öyle,ülkemizde insanlarımız ne yazık ki kullandığı bir aletin en basit çalışma prensibini bilmeden,kaput açmadan biniyorlar.Araştırmaktan,öğrenmekten zarar gelmez diye düşünüyorum ben.Sonra pek bilmeden ''fabrika kısmış kardeşim'' ''Türkiyeye gelenler hantal zaten'' gibi ifadeler kullanmak yanlış kalıyor biraz :).
 

Uzun dönem ortalaması 6,8 den 6,4 lere düştü.
Yanlış yazmışızım hocam, 6,4 şerden 6 civarına düşmüş.
Yazılımdan sonra yakıt tasarrufu yaptığını düşünenler mutlaka pompa ölçümü ile teyid etsin, tasarruf olmaz demiyorum ama genelde yol bilgisayarı sapması artıyor yazılımdan sonra. :)
Eve dönerken ışık yandı. Dediğinizi çek edelim 😂
Sapma : 100 km de 0,28 litre. Depoda 2,2 Yazılımsızda durum nedir teyit edecek olan varsa yazar bilgi olur.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7878.jpeg
    IMG_7878.jpeg
    195.6 KB · Görüntüleme: 17
  • IMG_7877.jpeg
    IMG_7877.jpeg
    139.9 KB · Görüntüleme: 17

Geri
Üst Alt