E-Tsi Çalışma Prensibi ve Salınım Desteği(!!!)


Tşkler. Konuya dair bir iki kelamınızı da almak isterdim :)
Hiç deneyimim yok, o yüzden bilgi edinmek adına meraklıyım.
Bu konuda sizin deneyimlerinizden faydalanacağız. 👍

Golf 7 de Bluemotion fren enerjisi geri kazanımı çok konuşulmuştu...
E-tsi motor hakkında çok konuşulmadı gibi sanki.
 

Bu konuya soyle bir yorum yapmak isterim :) Sahsi aracim 1,0 golf 8 tsı , sırket aracım ise suzuki swift 1.2 techno paket hybrıt bır arac. 10k km den beri kullanıyorum. Sehır içi max 6.2 lt de kullanıyorum swifti. Hybrıt olayı fasafiso bunlarda aracı bayır cıkarken veya ara gazlamalarda batarya desteklıyor gosterıyor. Ama sadece grafıkten ıbaret gıbıme gelıyor. Hybrıt olayında eger tercıh edılecekse bu kesınlıkle toyota olmalı gerısı boş.
 
8000 kmdir kullanıyorum. 2015 1.4 140hp golf e göre yarım litre 1 litre fazla yakıyor etsi.
Bana göre etsi nin, e si cort bi sistem. Salınım yokuş aşşağı motorun kendini kapatması e tsi ile alakalı değilki. Tiguan etsi değil ondada var. Cupra etsi değil ondada var.
Benim anlayabildiğim kadarıyla ve resmi yazılara göre sadece kalkış (5-6 kmye kadar) ve ani hızlanmalarda (farkedilecek seviyede bence) bukadar.
Ayrıca bu giderken istop olan motoru tekrar gaza bastığımızda elektrik motorumu çalıştırıyor? (Bence böyle ama tam bilmiyorum) eğer değilse çok istop geri start buji bobin giderimiz artacaktır.
Dip not Etsi aracın balatalarıda erken bitecektir.
Bende de aynı 2017 1.4 tsı dsg ye göre 1.5 etsı yarım ,bir litre fazla yakıyor bende ayağınızı gazdan çekince motor kapanınca elektrikli motor devreye giriyor sanıyordum :)
 
Bu
8000 kmdir kullanıyorum. 2015 1.4 140hp golf e göre yarım litre 1 litre fazla yakıyor etsi.
Bana göre etsi nin, e si cort bi sistem. Salınım yokuş aşşağı motorun kendini kapatması e tsi ile alakalı değilki. Tiguan etsi değil ondada var. Cupra etsi değil ondada var.
Benim anlayabildiğim kadarıyla ve resmi yazılara göre sadece kalkış (5-6 kmye kadar) ve ani hızlanmalarda (farkedilecek seviyede bence) bukadar.
Ayrıca bu giderken istop olan motoru tekrar gaza bastığımızda elektrik motorumu çalıştırıyor? (Bence böyle ama tam bilmiyorum) eğer değilse çok istop geri start buji bobin giderimiz artacaktır.
Dip not Etsi aracın balatalarıda erken bitecektir.

Ayrıca bu giderken istop olan motoru tekrar gaza bastığımızda elektrik motorumu çalıştırıyor?

> Hayır, benzinli motora geçiyor gaza basınca
 
Arkadaşlar Toyota Hybrid kullandım.

Golf Hybrid, Hybrid değilmiş. Vw yanından geçemez. Hem mekanik hem teknik veri aktarımı olarak.

Toyota; sürüşte o an aracın hangi taraftan desteklendiğini(benzin mi, elektrik mi) gösterdiği gibi, akü’nün geri dolumuna dair de anlık veriler aktarıyor.

Ayrıca, bataryanın doluluk oranını da her an görebiliyorsunuz.
 
Tsi e tsi tfsi bunların hepsi aynı motorun laciverti mild hibrit araçlarda marşa ve ilk kalkışa yardımcı olan bir kayış ve küçük elektrik motoru var alırken takılmayın takmayın. Karar verilecek nokta 1.0 veya 1.5 olması. Etsi sistem kesinlikle ilk marşı daha sessiz ve titreşimsiz yapıyor. Salınım olayını ise kendiniz ayarlayabilirsiniz sürüş modları ile. 1.4tsi 1.5 etsi dan az yakıyor denmiş 1.5 te 2.0 tsi dan az yakıyor :) toyotayla vw karşılaştıran arkadaşlatın affına sığınarak onları anlayamadığımı belirteyim. Atmosferiği destekleyen hibrit bir sistem ama hala etsi kadar ekonomik değil.
 

Geri
Üst Alt