1.2 tsi rolanti ve düşük devirde tekleme sorunu


EmreGren

Yeni Üye
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
26
Tepkime puanı
28
İsim
Emre
1.2 tsi 105 lik golfumde düşük devirde ve rolantide terleme sorunu yaşıyorum.Bujiler değişti sorun aynen devam ediyor.Bobinleri değişmedim daha.Basina gelen var mı?Sizce neden olabilir?Çözüm için hangi yolu izlemeliyim?
 

Herkese selamlar,konuyu tekrardan hortlatiyorum.
2 Hafta önce buji değişmiştim baya düzelmisti ama son zamanlarda yine eskisi gibi oldu ya da ben artık çok farketmeye başladım.
Dün ustaya götürdüm buji ,bobin,bobin kabloları vs herseyi kontrol edildi hiç sorun yok dediler.Artik sente ayarindan başka bise kalmadi yapacak.
Bugun de sente ayarı yaptırdık,1 2 dış kaymış olduğu söylendi sentenin.Biraz önce yapıldı suan saat gibi sorunsuz çalışıyor çok şükür.Bakalim uzun dönem, ilerleyen zamanlarda neler olacak.Ins artık sorun kalmamıştır.Yapilacak herseyi yaptık 🤲
ilk seferde niye bu ayarı yapmadılar da parça değişim odaklı işçilik yapalım diye uğraşıyorlar anlamıyorum oysa sen memnunsan yarın bende gideceğim o ustaya
 
Upvote 0

Herkese selamlar,konuyu tekrardan hortlatiyorum.
2 Hafta önce buji değişmiştim baya düzelmisti ama son zamanlarda yine eskisi gibi oldu ya da ben artık çok farketmeye başladım.
Dün ustaya götürdüm buji ,bobin,bobin kabloları vs herseyi kontrol edildi hiç sorun yok dediler.Artik sente ayarindan başka bise kalmadi yapacak.
Bugun de sente ayarı yaptırdık,1 2 dış kaymış olduğu söylendi sentenin.Biraz önce yapıldı suan saat gibi sorunsuz çalışıyor çok şükür.Bakalim uzun dönem, ilerleyen zamanlarda neler olacak.Ins artık sorun kalmamıştır.Yapilacak herseyi yaptık 🤲
Sente ayarı neden bozulur peki?
 
Upvote 0
Herkese selamlar,konuyu tekrardan hortlatiyorum.
2 Hafta önce buji değişmiştim baya düzelmisti ama son zamanlarda yine eskisi gibi oldu ya da ben artık çok farketmeye başladım.
Dün ustaya götürdüm buji ,bobin,bobin kabloları vs herseyi kontrol edildi hiç sorun yok dediler.Artik sente ayarindan başka bise kalmadi yapacak.
Bugun de sente ayarı yaptırdık,1 2 dış kaymış olduğu söylendi sentenin.Biraz önce yapıldı suan saat gibi sorunsuz çalışıyor çok şükür.Bakalim uzun dönem, ilerleyen zamanlarda neler olacak.Ins artık sorun kalmamıştır.Yapilacak herseyi yaptık 🤲
Haydi geçmiş olsun.

Yarın sabah motor soğukken de bir problem hissetmezseniz çözülmüştür demektir 👍
 
Upvote 0
ilk seferde niye bu ayarı yapmadılar da parça değişim odaklı işçilik yapalım diye uğraşıyorlar anlamıyorum oysa sen memnunsan yarın bende gideceğim o ustaya
Benim daha bugün değişti Bi sorun yok görünüyor biraz kullanmak da lazım tabi ama bakalım.suanlik Bi sorun görünmüyor. Bence ya anlamıyorlar ya da uğraşmak istemiyorlar
 
Upvote 0
ilk seferde niye bu ayarı yapmadılar da parça değişim odaklı işçilik yapalım diye uğraşıyorlar anlamıyorum oysa sen memnunsan yarın bende gideceğim o ustaya
Ustasına denk gelemezsen gerisi deneme yanılma! Nasılsa, parça senden işçilik de senden, üstüne üstlük işini gücünü bırak peşinde koştur. Bırak ustalığı çoğu ağa! Parça değişen usta sorunu çözemediyse parçayı söküp eskisini takmalı ve işçilik ücretini de iade etmeli. Yoksa o olmadı bunu da değişelim yok o da olmadı derken araç sahibinin cebi boşalırken usta bozuntularının ve parçacıların cebi dolar!
Elektronikçiye tv yi arızalı diye götürüyorsun tamir edip çalıştırıyor öyle teslim edip ücretini alıyor. Diğerlerinin farkı ne!?
 
Upvote 0
Çok haklisin ama ne yazık ki sistem.bu şekilde ... Yetkili Servis dahi sorunu bulabilmek için deneme.yanilma.yolunu kullanıyor.Tabi bu sırada dediğin gibi biz fakirlesip onlar kazanıyor...Bana bobinleri degismem söylendi mesela değişmedim sente ayarında ısrarcı oldum yoksa boşu boşuna 4 bin gidecekti
 
Upvote 0
Dediğim sistem uygulansa onlar da işlerine daha ciddiyetle eğilir, daha bilimsel yaklaşır, daha dikkatli olur ve sorunu kesin çözerler. Bunu kanun kapsamında uygulamak gerekiyor. Yoksa biz saf tüketiciler/müşteriler, bile bile lades durumunda mağdur olmaya devam ederiz! Servis deyip lafız olarak çok büyütmeyelim. Sanayide dükkan açacak bilgi ve birikime sahip olmayanların istihdam edildiği, tecrübe kazandığı yerdir orası!
 
Upvote 0
1.2 tsi 105 lik golfumde düşük devirde ve rolantide terleme sorunu yaşıyorum.Bujiler değişti sorun aynen devam ediyor.Bobinleri değişmedim daha.Basina gelen var mı?Sizce neden olabilir?Çözüm için hangi yolu izlemeliyim?
Emre Bey hayırlı akşamlar. Aynı motor benim araçta da mevcut. Sürekli olmasa da rölantide stop edecekmiş gibi tekleme, soğuk çalıştırmada da epc hatası alıyordum zaman zaman. Önce buji sonra bobin değişimi yaptım ama arıza gidilmedi. Sonrasında buji bobin sökülüp serviste kamera ile motorun içine baktık. Baktığımızda görüntü soba bacasının görüntüsünden farkı yoktu. Ateşleme arızası veren pistonların emme tarafındaki sübaplar kurumdan dolayı tam kapanmadıkları için bu hatayı alıyordum. Temizlettikten sonra şiir gibi devam ediyor motor. Temizlik öncesi ve sonrası fotoğrafları paylaşıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • da156ae5-ea59-4f9c-a0fb-1ac2256a51e1.jpeg
    da156ae5-ea59-4f9c-a0fb-1ac2256a51e1.jpeg
    66.3 KB · Görüntüleme: 32
  • e0a70624-3661-4049-b07f-1a192c94a7c7.jpeg
    e0a70624-3661-4049-b07f-1a192c94a7c7.jpeg
    50.8 KB · Görüntüleme: 31
  • 2663b93c-2083-4353-b8db-72cc84c5489c.jpeg
    2663b93c-2083-4353-b8db-72cc84c5489c.jpeg
    49.8 KB · Görüntüleme: 30
  • 6f82b478-5d52-45bb-ba65-345a68668c2e.jpeg
    6f82b478-5d52-45bb-ba65-345a68668c2e.jpeg
    131.3 KB · Görüntüleme: 29
  • a03e8ef3-6b03-4f96-91a2-55cd970623fd.jpeg
    a03e8ef3-6b03-4f96-91a2-55cd970623fd.jpeg
    137.2 KB · Görüntüleme: 29
  • 883712b8-f152-49bc-bef6-7a445ee4c4f3.jpeg
    883712b8-f152-49bc-bef6-7a445ee4c4f3.jpeg
    167.7 KB · Görüntüleme: 29
  • da79daad-7b3c-4527-98e7-8e6167cd0be6.jpeg
    da79daad-7b3c-4527-98e7-8e6167cd0be6.jpeg
    140.4 KB · Görüntüleme: 30
Upvote 0
Emre Bey hayırlı akşamlar. Aynı motor benim araçta da mevcut. Sürekli olmasa da rölantide stop edecekmiş gibi tekleme, soğuk çalıştırmada da epc hatası alıyordum zaman zaman. Önce buji sonra bobin değişimi yaptım ama arıza gidilmedi. Sonrasında buji bobin sökülüp serviste kamera ile motorun içine baktık. Baktığımızda görüntü soba bacasının görüntüsünden farkı yoktu. Ateşleme arızası veren pistonların emme tarafındaki sübaplar kurumdan dolayı tam kapanmadıkları için bu hatayı alıyordum. Temizlettikten sonra şiir gibi devam ediyor motor. Temizlik öncesi ve sonrası fotoğrafları paylaşıyorum.
Hocam nerede ve nasıl yapıldı acaba bilgi verir misiniz, üst silindir kapağı mı açıldı yoksa açmadan mı temizlediler
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt