1.2 tsi rolanti ve düşük devirde tekleme sorunu


EmreGren

Yeni Üye
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
26
Tepkime puanı
28
İsim
Emre
1.2 tsi 105 lik golfumde düşük devirde ve rolantide terleme sorunu yaşıyorum.Bujiler değişti sorun aynen devam ediyor.Bobinleri değişmedim daha.Basina gelen var mı?Sizce neden olabilir?Çözüm için hangi yolu izlemeliyim?
 

Bobin olabilir
Enjektörlerin temizlenmesi gerebilir
Emme manifoldu kurum bağlamış olabilir, temizlenmesi gerekir
Aracınız otomatikse volant dişlisinden de yapılabilir
Ayrıca motor kulağını kontrol edin.
 
Upvote 0
1.2 tsi 105 lik golfumde düşük devirde ve rolantide terleme sorunu yaşıyorum.Bujiler değişti sorun aynen devam ediyor.Bobinleri değişmedim daha.Basina gelen var mı?Sizce neden olabilir?Çözüm için hangi yolu izlemeliyim?
Triger kayışı değişti mi daha önce ?
 
Upvote 0
Yazılım la düzeldiğini duydum ama Samsun'da vag grubu ile ilgilenen bir tamirci vardı oto tamircim diye kanalı vardı araştırmak gerek
 
Upvote 0
Değiştiği söylendi ben araci daha yeni aldım
Bu sorun triger kayışı değişiminden sonra ortaya çıkmışsa sente ayarı tam tutturulamadığı için pistonları çalışmasında düzensizlik yapıyor.

Başıma geldi o yüzden biliyorum.

Aracınızdaki tekleme vuruntunun hangi durumlarda olduğunu biraz daha açıklayabilir misiniz?
Devir
gaza basma durumu
hız
vites
 
Upvote 0
Bu sorun triger kayışı değişiminden sonra ortaya çıkmışsa sente ayarı tam tutturulamadığı için pistonları çalışmasında düzensizlik yapıyor.

Başıma geldi o yüzden biliyorum.

Aracınızdaki tekleme vuruntunun hangi durumlarda olduğunu biraz daha açıklayabilir misiniz?
Devir
gaza basma durumu
hız
vites
Rolantide ,düşük devirde ,devirsiz kaldığında gaza basınca.Ama daha çok otoparka girip 2 ve ya 3. Viteste devirsiz kaldığında gaza basınca yapıyor
 
Upvote 0
Rolantide ,düşük devirde ,devirsiz kaldığında gaza basınca.Ama daha çok otoparka girip 2 ve ya 3. Viteste devirsiz kaldığında gaza basınca yapıyor
Benim sorunum da benzerdi.

Geçmişte yazdıklarımı bulup alıntıladım aşağıya, bir bakın isterseniz.

Yaşadığımız sorun benzer ise (ki ben öyle olduğunu düşünüyorum) triger kayışı değişimi esnasında düzgün sente ayarı yapılamamasından kaynaklı aracınız tekleme vuruntu düzensiz çalışma yapıyor.

Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.

memo027 dedi:
araç sadece bir ve ikinci viteste ikinci viteste daha yoğun şekilde gaza çok az dokunulduğunda ufak bir tekleme yapıyordu. soğukta daha belirgin oluyordu gece saatlerinde.
.

Aynı benim aracı anlatıyorsunuz şuan Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor

Benim sorunum çözüldü. Konudaki herkesi etiketlemek istedim.

Özel serviste triger değişiminden sonra başlamıştı zaten, hem rolantide beklerken hafif düzensiz sarsıntılar, hem de 1000 devir civarı sürüşte vuruntu yaşatıyor idi.

Yetkili servise triger kontrolü için bıraktım.
Sonuç: sente 1 diş kayık takılmış onu söküp düzgünce taktılar, aracı teslim aldım soğuk motorda özellikle denedim, özlemişim bu kadar düzenli ve güzel çalıştığını, sürüş konforu bile ilk aldığım hale döndü diyebilirim.

Eğer triger değişmişseniz daha önce ve bu tarz sorunlarınız varsa, mutlaka kontrol ettirin, özel servislere güvenemiyorsanız (benim gibi) yetkili servise bırakın
 
Upvote 0
Benim sorunum da benzerdi.

Geçmişte yazdıklarımı bulup alıntıladım aşağıya, bir bakın isterseniz.

Yaşadığımız sorun benzer ise (ki ben öyle olduğunu düşünüyorum) triger kayışı değişimi esnasında düzgün sente ayarı yapılamamasından kaynaklı aracınız tekleme vuruntu düzensiz çalışma yapıyor.
Gerçekten size katılıyorum bu buji bobin.degismeyle olacak iş değil demekki.
İlk fırsatta yetkili servise gidip sente ayarı yaptırıp sonucu paylaşacağım 👍 çok teşekkürler
 
Upvote 0
Gerçekten size katılıyorum bu buji bobin.degismeyle olacak iş değil demekki.
İlk fırsatta yetkili servise gidip sente ayarı yaptırıp sonucu paylaşacağım 👍 çok teşekkürler
İşlemden sonra sorunum çözüldü & çözülmedi şeklinde dönüş yaparsanız seviniriz.

Bu durumla karşılaşan çok araç sahibi var (sadece bizim araçlar için değil diğerleri için de çok örneği var webte..) ve ustalar ne yazık ki kabul etmiyor hatasını...
 
Upvote 0
Günaydın, ilginç bir şekilde sorun %98 oranında çözüldü diyebilirim ve sadece buji yenilendi.O kadar mutluyum.ki anlatamam 😁 2 gündür kullanıyorum diken üstünde ha yaptı ha yapacak diye ama %98 oranında sorun ortadan kalktı çok nadir arada bir yaptı.O yüzden suanlik böyle devam
 
Upvote 0
Arada yapıyorsa sorun tam tespit edilememiş. Buji kablolarının hem buji tarafını hem de ateşleme bobini tarafını inceleyin. Oksitleme gevşeme olabilir. Sorun görünmüyorsa ve imkan varsa kabloları ve ateşleme bobinini de değiştirip deneyin. Bende tekleme oluyordu buji kablosunun birinin bobine giriş ucu oksitlenmişti temizleyince sorun çözülmüştü (daha önce paylaşmıştım aslında gittiğim tamirci bobin ve kabloları değişmişti de ben çıkan bobini temizleyip yerine takmıştım).
 
Upvote 0

Herkese selamlar,konuyu tekrardan hortlatiyorum.
2 Hafta önce buji değişmiştim baya düzelmisti ama son zamanlarda yine eskisi gibi oldu ya da ben artık çok farketmeye başladım.
Dün ustaya götürdüm buji ,bobin,bobin kabloları vs herseyi kontrol edildi hiç sorun yok dediler.Artik sente ayarindan başka bise kalmadi yapacak.
Bugun de sente ayarı yaptırdık,1 2 dış kaymış olduğu söylendi sentenin.Biraz önce yapıldı suan saat gibi sorunsuz çalışıyor çok şükür.Bakalim uzun dönem, ilerleyen zamanlarda neler olacak.Ins artık sorun kalmamıştır.Yapilacak herseyi yaptık 🤲
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt