Triger kayışı değişti mi daha önce ?1.2 tsi 105 lik golfumde düşük devirde ve rolantide terleme sorunu yaşıyorum.Bujiler değişti sorun aynen devam ediyor.Bobinleri değişmedim daha.Basina gelen var mı?Sizce neden olabilir?Çözüm için hangi yolu izlemeliyim?
Bu sorun triger kayışı değişiminden sonra ortaya çıkmışsa sente ayarı tam tutturulamadığı için pistonları çalışmasında düzensizlik yapıyor.Değiştiği söylendi ben araci daha yeni aldım
Rolantide ,düşük devirde ,devirsiz kaldığında gaza basınca.Ama daha çok otoparka girip 2 ve ya 3. Viteste devirsiz kaldığında gaza basınca yapıyorBu sorun triger kayışı değişiminden sonra ortaya çıkmışsa sente ayarı tam tutturulamadığı için pistonları çalışmasında düzensizlik yapıyor.
Başıma geldi o yüzden biliyorum.
Aracınızdaki tekleme vuruntunun hangi durumlarda olduğunu biraz daha açıklayabilir misiniz?
Devir
gaza basma durumu
hız
vites
Benim sorunum da benzerdi.Rolantide ,düşük devirde ,devirsiz kaldığında gaza basınca.Ama daha çok otoparka girip 2 ve ya 3. Viteste devirsiz kaldığında gaza basınca yapıyor
Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.
memo027 dedi:
araç sadece bir ve ikinci viteste ikinci viteste daha yoğun şekilde gaza çok az dokunulduğunda ufak bir tekleme yapıyordu. soğukta daha belirgin oluyordu gece saatlerinde.
.
Aynı benim aracı anlatıyorsunuz şuan Hatta ilk çalıştırmadan belli bir süre sonra aracın devri normale dönüyor ya, boş viteste gaza çok hafif dokunup devri sabit tutmaya çalışın titreyecek mi devir saati? ve motor sarsılıyor, biraz gaza fazla basın giderek azalarak kayboluyor
Benim sorunum çözüldü. Konudaki herkesi etiketlemek istedim.
Özel serviste triger değişiminden sonra başlamıştı zaten, hem rolantide beklerken hafif düzensiz sarsıntılar, hem de 1000 devir civarı sürüşte vuruntu yaşatıyor idi.
Yetkili servise triger kontrolü için bıraktım.
Sonuç: sente 1 diş kayık takılmış onu söküp düzgünce taktılar, aracı teslim aldım soğuk motorda özellikle denedim, özlemişim bu kadar düzenli ve güzel çalıştığını, sürüş konforu bile ilk aldığım hale döndü diyebilirim.
Eğer triger değişmişseniz daha önce ve bu tarz sorunlarınız varsa, mutlaka kontrol ettirin, özel servislere güvenemiyorsanız (benim gibi) yetkili servise bırakın
Gerçekten size katılıyorum bu buji bobin.degismeyle olacak iş değil demekki.Benim sorunum da benzerdi.
Geçmişte yazdıklarımı bulup alıntıladım aşağıya, bir bakın isterseniz.
Yaşadığımız sorun benzer ise (ki ben öyle olduğunu düşünüyorum) triger kayışı değişimi esnasında düzgün sente ayarı yapılamamasından kaynaklı aracınız tekleme vuruntu düzensiz çalışma yapıyor.
İşlemden sonra sorunum çözüldü & çözülmedi şeklinde dönüş yaparsanız seviniriz.Gerçekten size katılıyorum bu buji bobin.degismeyle olacak iş değil demekki.
İlk fırsatta yetkili servise gidip sente ayarı yaptırıp sonucu paylaşacağım çok teşekkürler