Golf 8 Impression klima performans sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan figo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hocam tatmin edici bir şey çıkmadı. Hatırladığım kadarıyla önce telefonda sorun yok dediler. Sonra gaz seviyesi eksikmiş biz gaz bastık dediler. Bir daha o kadar sıcaklarda aracı kullanmadım maalesef. Şimdiki aracım 1.5 TSI ile kıyasladığımda 1.0 da performans kesinlikle düşük geldi bana.
Sanirim kabullenip böyle kullanmaya devam edeceğiz.
 

Sanirim kabullenip böyle kullanmaya devam edeceğiz.
Bu arada, 1.0 motorlu araçları küçümsemek gibi bir niyetim yok; aksine, daha önce iki kez 1.0 motorlu araç sahibi oldum. Ancak ne olursa olsun, bu motorların bazı modellerde gerçekten üretilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

Özellikle göz göre göre bu kadar titreşim yapan, sürüş konforunu olumsuz etkileyen bir motorun, belirli segmentteki araçlara nasıl uygun görülüp yerleştirildiğini anlamakta zorlanıyorum.

Bu seviyede bir vibrasyonun, kullanıcı deneyimini bu denli düşürmesinden kaynaklı hızlı bir şekilde 4 silindire geçtiler tekrardan

Golf 8,5 ( 4 silindir ) ibaresini gördüğüm anda resimlerini çekip ilana koydum golf 8 1.0 'ı
 
Bu arada, 1.0 motorlu araçları küçümsemek gibi bir niyetim yok; aksine, daha önce iki kez 1.0 motorlu araç sahibi oldum. Ancak ne olursa olsun, bu motorların bazı modellerde gerçekten üretilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

Özellikle göz göre göre bu kadar titreşim yapan, sürüş konforunu olumsuz etkileyen bir motorun, belirli segmentteki araçlara nasıl uygun görülüp yerleştirildiğini anlamakta zorlanıyorum.

Bu seviyede bir vibrasyonun, kullanıcı deneyimini bu denli düşürmesinden kaynaklı hızlı bir şekilde 4 silindire geçtiler tekrardan

Golf 8,5 ( 4 silindir ) ibaresini gördüğüm anda resimlerini çekip ilana koydum golf 8 1.0 'ı
Ohooo. Yine ilk aldığında fena olmuyor. 80 binlere geldiğinde motoru tutabilene helal olsun. Takoz makoz da fayda etmiyor ordan sonra. Çok can sıkıcı bir olay. Hiç 1.0 arabam olmadı olmamasını da temenni ediyorum
 
Bu arada, 1.0 motorlu araçları küçümsemek gibi bir niyetim yok; aksine, daha önce iki kez 1.0 motorlu araç sahibi oldum. Ancak ne olursa olsun, bu motorların bazı modellerde gerçekten üretilmemesi gerektiğini düşünüyorum.

Özellikle göz göre göre bu kadar titreşim yapan, sürüş konforunu olumsuz etkileyen bir motorun, belirli segmentteki araçlara nasıl uygun görülüp yerleştirildiğini anlamakta zorlanıyorum.

Bu seviyede bir vibrasyonun, kullanıcı deneyimini bu denli düşürmesinden kaynaklı hızlı bir şekilde 4 silindire geçtiler tekrardan

Golf 8,5 ( 4 silindir ) ibaresini gördüğüm anda resimlerini çekip ilana koydum golf 8 1.0 'ı
Hızlı şekilde değiştirdiler diyorsunuz fakat 2016'dan 2024'e kadar golflerde 1.0 motor kullanıldı. Ben de yıllarca kullandım hem alırkenki fiyat avantajı hem vergi avantajı hem de yakıtıyla oldukça tatmin ediciydi. Kaldı ki 1.0 TSI piyasadaki en iyi 1.0 motorlardan biridir. Çoğunlukla şehir içinde kullanacak biri için bence oldukça uygun bir motor. 4 silindir sessizliği, titreşimsizliği beklemek haksızlık olur.
 
Ohooo. Yine ilk aldığında fena olmuyor. 80 binlere geldiğinde motoru tutabilene helal olsun. Takoz makoz da fayda etmiyor ordan sonra. Çok can sıkıcı bir olay. Hiç 1.0 arabam olmadı olmamasını da temenni ediyorum
Benim aracım 93 bindeydi ve aman aman bir titreşim de yoktu aldığımda neyse satarken de aynıydı. Zaten o titreşimi sadece rölantide hissediyorsunuz yolda giderken herhangi bir titreşim gelmiyor. Önyargıyla yaklaşmamanızı, denemenizi tavsiye ederim. 1.0 motorun en büyük dezavantajı araba yüklüyse veya klima açıksa bunu çok hissediyorsunuz.
 
Benim aracım 93 bindeydi ve aman aman bir titreşim de yoktu aldığımda neyse satarken de aynıydı. Zaten o titreşimi sadece rölantide hissediyorsunuz yolda giderken herhangi bir titreşim gelmiyor. Önyargıyla yaklaşmamanızı, denemenizi tavsiye ederim. 1.0 motorun en büyük dezavantajı araba yüklüyse veya klima açıksa bunu çok hissediyorsunuz.
Volkswagen bu işin en üst noktası. Gerçekten güzel yaptılar 1.0 TSI motoru. Ama ömrü 1.5 lere göre daha az olduğu kaçınılmaz bi gerçek maalesef. Karakteristiği de 1.5 den farklı

Ancak Reno, Ford gibi motorlar gerçekten titresimden durulmuyor.

Hatta bir hanımefendi tanıdığım arabamda sorun var diye sanayiye gitti 1.0 motor bu gayet normal deyip gönderdiler. Sorun titreşimdi. Clio idi araç
 
Volkswagen bu işin en üst noktası. Gerçekten güzel yaptılar 1.0 TSI motoru. Ama ömrü 1.5 lere göre daha az olduğu kaçınılmaz bi gerçek maalesef. Karakteristiği de 1.5 den farklı

Ancak Reno, Ford gibi motorlar gerçekten titresimden durulmuyor.

Hatta bir hanımefendi tanıdığım arabamda sorun var diye sanayiye gitti 1.0 motor bu gayet normal deyip gönderdiler. Sorun titreşimdi. Clio idi araç
Tabii ki de. 1.5 ömrü beklememek lazım fakat boyutundan büyük işler başardığı da bir gerçek. Yaklaşık 10 senedir üretilmesine rağmen hala ufak revizyonlarla emisyon standartlarını karşılayan ve hala da hacmindeki en iyi motor olarak görülen bir motor sonuçta. Benzer şeyler 1.5 TSI için de geçerli. VAG motor işinde çok başarılı.
 
Arkadaşım 1.0 tsi motor ile ilgili karalayıcı ve gerçeklikten uzak bi yorum olmuş üretilmemeli, kurtulmalı, uzak durulmalı gibi ithamlar çok üzücü neticede 1.0 tsi diğer markalara göre en iyi 1.0 motordur tabiki 4 silindir farklı 3 silindir farklı ama 1.0 ile 1.5 tsi arasında bile aman aman performans farkı yok burda da 1.0 tsi motorun ne denli iyi bir motor olduğu anlaşılıyor. Bu motor benim beklentilerimle uyuşmuyor demek daha doğru
 
Golf’ün 50 yıllık köklü geçmişine bakınca, yalnızca 6-7 yıl gibi kısa bir sürede 1.0 litrelik motor kullanılmış olması bence modelin en büyük hatalarından biri.
Zaten 1.2 TSI gibi oturmuş, başarılı bir motor varken; onu kullanmadın, bari 1.4 TSI tercih edilebilirdi.
Ama özellikle Golf gibi C segmentinin adeta padişahı olmuş bir model için 1.0 motor gerçekten yakışmadı.
Bu motoru B segmenti araçlara koy, eyvallah. Ama Golf gibi bir ikon için bu karar tam anlamıyla hayal kırıklığı oldu.
Bu arada, 1.0 motorlu araçları küçümsemek gibi bir niyetim yok; aksine, daha önce iki kez 1.0 motorlu araç sahibi olduğumu belirtmiştim
Aynı kasaya sahip 3 silindirli ve 4 silindirli modelleri yan yana koyup kaputlarını açarak çalışır halde izleyen herkes, aslında ne demek istediğimi ilk bakışta çok net anlayabilir. Fark, sadece teknik değil; hissiyat, denge ve sessizlik konusunda da kendini açıkça belli ediyor.

1+1 evde yaşam daha sınırlı bir alan ve genellikle tek kişi ya da çiftler için uygunken, 2+1 ev hem yaşam konforu hem de alan açısından çok daha rahat. Misafir ağırlamak, kişisel alan yaratmak ya da eşyaları düzenlemek açısından 2+1 ciddi fark yaratır. Özellikle uzun vadede konfor açısından arada belirgin bir fark vardır.

kendi fikrimdir / tecrübeyle sabittir

söylediklerime katılanlar zaten beğenecektir
 
1.0 TSI veya 1.5 TSI 116'lık motorlar sayesinde B segment araçlar için istenen paralara C segment araç alabiliyoruz. Ayrıca yakıt tüketimi olarak da gayet avantajlılar. Kimse zaten 1.0 motor 1.4'ten iyi 1.5'ten iyi demiyor. İkisini yan yana koyalım. Biri biraz titresin ama 100k ucuz olsun, diğeri titremesin ama pahalı olsun. Ben biraz titremeyi kabul ederim yokuşu da bir düşük viteste çıkarım problem değil. Bunca yıldır kullanılan bir motor fakat hiçbir kroniğini duymadık (eTSI olanlardaki alternatör sistemi hariç). Yiğidi öldürelim fakat hakkını da yemeyelim. Her şey beklenti ve ihtiyaç işi.
 
1.0 TSI veya 1.5 TSI 116'lık motorlar sayesinde B segment araçlar için istenen paralara C segment araç alabiliyoruz. Ayrıca yakıt tüketimi olarak da gayet avantajlılar. Kimse zaten 1.0 motor 1.4'ten iyi 1.5'ten iyi demiyor. İkisini yan yana koyalım. Biri biraz titresin ama 100k ucuz olsun, diğeri titremesin ama pahalı olsun. Ben biraz titremeyi kabul ederim yokuşu da bir düşük viteste çıkarım problem değil. Bunca yıldır kullanılan bir motor fakat hiçbir kroniğini duymadık (eTSI olanlardaki alternatör sistemi hariç). Yiğidi öldürelim fakat hakkını da yemeyelim. Her şey beklenti ve ihtiyaç işi.
İlla düşük hacim olacaksa @Xcorpit39 hocamın dediği gibi 1.2 TSI bunu gayet karşılardı. 3 değil 4 silindir olsun 1 silindir masrafı ne kadar olabilir ki olsun sana 20 bin lira (ki değil). Bu 20 bin lirayı verip 4 silindir almayacak kimse yok herkes alır. Golf alma sebebim konforu bı yana en önemli sebebi 4 silindir oluşuydu
 
İlla düşük hacim olacaksa @Xcorpit39 hocamın dediği gibi 1.2 TSI bunu gayet karşılardı. 3 değil 4 silindir olsun 1 silindir masrafı ne kadar olabilir ki olsun sana 20 bin lira (ki değil). Bu 20 bin lirayı verip 4 silindir almayacak kimse yok herkes alır. Golf alma sebebim konforu bı yana en önemli sebebi 4 silindir oluşuydu
%100 katılıyorum aynı düşüncedeyiz @Brk34 👏
 
İlla düşük hacim olacaksa @Xcorpit39 hocamın dediği gibi 1.2 TSI bunu gayet karşılardı. 3 değil 4 silindir olsun 1 silindir masrafı ne kadar olabilir ki olsun sana 20 bin lira (ki değil). Bu 20 bin lirayı verip 4 silindir almayacak kimse yok herkes alır. Golf alma sebebim konforu bı yana en önemli sebebi 4 silindir oluşuydu
Bunun cevabı muhtemelen emisyon. Oradaki mühendisler neleri denedi, hesapladı, öngördü bilmek mümkün değil. Yoksa mesele maliyet olsa eldeki motoru bırakıp sıfırdan motor geliştirmek çok daha maliyetli olmuştur onlar için. Sonuna kadar da 4 silindirle ilgili görüşlerinize katılıyorum. Aradaki fiyat farklarını görmek için de 1.0-1.4/1.5 tsi aynı şanzıman ve donanıma sahip benzer kondisyonlardaki Golf 7/7.5/8 araçlara bakarsanız farkın 20 binden çok daha fazla olduğunu görebilirsiniz.
 
Bunun cevabı muhtemelen emisyon. Oradaki mühendisler neleri denedi, hesapladı, öngördü bilmek mümkün değil. Yoksa mesele maliyet olsa eldeki motoru bırakıp sıfırdan motor geliştirmek çok daha maliyetli olmuştur onlar için. Sonuna kadar da 4 silindirle ilgili görüşlerinize katılıyorum. Aradaki fiyat farklarını görmek için de 1.0-1.4/1.5 tsi aynı şanzıman ve donanıma sahip benzer kondisyonlardaki Golf 7/7.5/8 araçlara bakarsanız farkın 20 binden çok daha fazla olduğunu görebilirsiniz.
Sebebi insanlarımızın 1.0 a önyargılı yaklaşması (ki oldukça haklılar bence).

Bayiler 1.0 ile 1.5 ı satarken bile 120 bin lira fark vardı 2023 te aynı paketler arasında.

Ayrica emisyon işi 1.5 116 beygir motor 1.0 motordan daha az yaktığı bı gerçek. Bu da daha az emisyon demek. Emisyon kesinlikle bı faktör değil burda
 

Ayrica emisyon işi 1.5 116 beygir motor 1.0 motordan daha az yaktığı bı gerçek. Bu da daha az emisyon demek. Emisyon kesinlikle bı faktör değil burda
Bu dediğiniz zaten benim söylediğim şeyi doğruluyor fakat farklı bir şey söylüyormuş gibi iddiada bulunuyorsunuz. 1.0'ın emisyonu 1.2'den düşüktü bu sebeple yerini aldı. Sonra da 1.5 116'lığı geliştirdiler. Onun da emisyonu 1.0'dan düşüktü ve o da 1.0'ın yerini aldı.
 

Geri
Üst