triger kayışı


Bekir38

Yeni Üye
Katılım
25 Nis 2021
Mesajlar
22
Tepkime puanı
4
Konum
Nevşehir-kayseri
İsim
Bekir
Selamlar öncelikle,Araç 2013 model golf 1.2 TSI,km 130 binde triger kayışı hiç değişmedi,çogu tamirci değişmesi gerek 5 yıl raf ömrü 120 bin km diyor,tavsiyesi olan var servis mi yoksa herhangi bir mekanikçi işi çözer mi
 

Selamlar öncelikle,Araç 2013 model golf 1.2 TSI,km 130 binde triger kayışı hiç değişmedi,çogu tamirci değişmesi gerek 5 yıl raf ömrü 120 bin km diyor,tavsiyesi olan var servis mi yoksa herhangi bir mekanikçi işi çözer mi
Ben özelde değiştim 3 sene önce, sente ayarını düzgün yapamadılar ve kabul etmediler.

Sonra Aykana götürdüm sente ayarını düzelttirmeye...

Özetle fiyat farkını göze alıp yetkili servise yaptırmanızı tavsiye ederim.
 
Upvote 0
Teşekkür ederim ,dışarda ayar yapamıyorlar diye duymuştum, fiyatları hakkında bilginiz var mı servise götürmeye niyetlendim
 
Upvote 0
Şu triger durduk yere forum genelinde (ben de dahil) birinin aracında 80/90/100 binde kopsa da

Önce Tedbir sonra tevekkül deyip trigeri her 50.000 binde bir değiştirsek.
 
Upvote 0
Bence kayisi orjinel servisten al iyi bir Usta bul degistir iscilikte buyuk fiyat farki var
 
Upvote 0
Teşekkür ederim ,dışarda ayar yapamıyorlar diye duymuştum, fiyatları hakkında bilginiz var mı servise götürmeye niyetlendim
Fiyatlardan haberim yok ama aracınız yaşından dolayı indirimli olacaktır.
Şu triger durduk yere forum genelinde (ben de dahil) birinin aracında 80/90/100 binde kopsa da

Önce Tedbir sonra tevekkül deyip trigeri her 50.000 binde bir değiştirsek.
Çok konuşuldu değil mi hocam, ancak net bir sonuca varamadık. Kimimiz vaktinden evvel değişti hatta. 10 yıl 120 bin km bence de ideal (eğer araç hep yük altında ve ekstrem koşullarda kullanılmıyorsa)
Bence kayisi orjinel servisten al iyi bir Usta bul degistir iscilikte buyuk fiyat farki var
Ahh ah şu doğru ustayı bulabilmek bir mesele ki hocam. Kayseri bir de büyük şehir olmasına rağmen...

Bir de parçayı servisten alıp işçiliği dışarda yaptırdığımızda parçanın fiyatına indirim yapmıyorlardı en son, hala aynı mıdır bilmiyorum
 
Upvote 0
@Kysr038

DH dahil tr deki tüm forumlar dahil yurtdışı forumlar dahil

Vw de golf de (tsi) 2021 e kadar

150-160-170 de triger kopartan adama rastladınız mı??

Millette şu algıyı olusturmaya çalışıyorlar.

Vw 180 bini yanlış hesaplamış???

Müsteri menffatleri dogrultusunda
180 binden 120 bine çekiyoruz.

Vw AG fabrikada taktığı hicbir ekipmanın lifetime sürecini yanlış hesaplamaz!

Tata , cherry, lada fabrikası degil bu.

Haa şu var !! Bu kararı 2021 de aldılar

2021 den sonra bayilerden araç teslim alan herkes (mk8 den itibaren) bu karara boyun eğsin kabullensin. Belki 2021 den sonra araclardaki triger lerin NM olarak mukaveti düsürüldü....(kapital düzenin mal/malzeme sürkülasyon stratejisi)

Geriye dönük kafana göre takılamazsın
Eee sen 2021 de trigeri 180 binden 120 bine cekerken??

171 binde ki bir golf ? Ne yapsın ??

Km yi 120 bine düsürüp servise triger degistirmeye mi gitsin..


Boş işler
 
Upvote 0
@Kysr038

DH dahil tr deki tüm forumlar dahil yurtdışı forumlar dahil

Vw de golf de (tsi) 2021 e kadar

150-160-170 de triger kopartan adama rastladınız mı??
Aynen hocam hiç olumsuz örnek yok. Olmaması da aslında iyi birşey demekki çabuk yıpranan bir malzeme değil.
Millette şu algıyı olusturmaya çalışıyorlar.

Vw 180 bini yanlış hesaplamış???

Müsteri menffatleri dogrultusunda
180 binden 120 bine çekiyoruz.

Vw AG fabrikada taktığı hicbir ekipmanın lifetime sürecini yanlış hesaplamaz!

Tata , cherry, lada fabrikası degil bu.

Haa şu var !! Bu kararı 2021 de aldılar

2021 den sonra bayilerden araç teslim alan herkes (mk8 den itibaren) bu karara boyun eğsin kabullensin. Belki 2021 den sonra araclardaki triger lerin NM olarak mukaveti düsürüldü....(kapital düzenin mal/malzeme sürkülasyon stratejisi)

Geriye dönük kafana göre takılamazsın
Eee sen 2021 de trigeri 180 binden 120 bine cekerken??

171 binde ki bir golf ? Ne yapsın ??

Km yi 120 bine düsürüp servise triger degistirmeye mi gitsin..


Boş işler
Mk7 den sonra kalite düştü, görünen yerde eksiltmeler oldu, görmediğimiz yerlerde Allah bilir neler değişti demiştik.. Belki triger kayışı da onların içindedir.

10 yılda 150 -180 bin km yapanlar için periyot uygun ama yılda, 7 - 9 bin km yapan bir kullanıcı 20 yılda ancak ulaşacak... Kaçıncı yıl değişmeli ? Kullanıcıya kalıyor sanırım biraz. 10 yılı geçmek istemezdim sanırım ben.

Hatırlarsınız belki foruma triger satmak için üye olan birisi yazıyordu her konuya; trigerin ömrü 3 yıl diye 😀 örnek olarak da opel i falan vermişti... Satıcıyla ustaya kalırsa, 5. Yıldan itibaren ısrarlara başlıyorlar değişmeli diyerek. Bana öyle olmuştu 5. 6. 7. 8. yıl En son iyi tamam değişsin dedim kurtuldum sandım derken başıma iş aldım 😬
 
Upvote 0
@Kysr038

Bir vw örnegi degil ama

Chevy cruze 2010 ocak bayi çıkışlı

Geldik 2023 hazirana

13 yıl 6 ay 67.000 km

Gm kitap ne diyordu

10 yıl / 150.000 km

3,5 yıl aşım yaptı peder bey.

1,5 yıl daha kopmazsa 15.
Yıldönümünde törenlerle değistiririz.

Bu yıl olayına da fazla obsesyon yapmamak lazım

Bu kayışlar gergi mekanizması üzerinde dönen , bu gergi/gerilmede üzerine bilmem kaç NM yük binen sistemler. + Çalışma sıcaklıgı olarak motorun koynunda 60-70 derecelere çıkıyor trigerin oldugu alanda

Evin önünde yan gelip yatan aracın trigeri kolay kolay yandım dondum kavruldum bittim demeyecektir. (Az Km örneklemeleri)
 
Upvote 0
@Kysr038

Bir vw örnegi degil ama

Chevy cruze 2010 ocak bayi çıkışlı

Geldik 2023 hazirana

13 yıl 6 ay 67.000 km

Gm kitap ne diyordu

10 yıl / 150.000 km

3,5 yıl aşım yaptı peder bey.

1,5 yıl daha kopmazsa 15.
Yıldönümünde törenlerle değistiririz.

Bu yıl olayına da fazla obsesyon yapmamak lazım

Bu kayışlar gergi mekanizması üzerinde dönen , bu gergi/gerilmede üzerine bilmem kaç NM yük binen sistemler. + Çalışma sıcaklıgı olarak motorun koynunda 60-70 derecelere çıkıyor trigerin oldugu alanda

Evin önünde yan gelip yatan aracın trigeri kolay kolay yandım dondum kavruldum bittim demeyecektir. (Az Km örneklemeleri)
Hocam selamlar, benimde 2014 1.2 tsi aracım 61.000 kmde yılda 5, 6 bin km yapıyorum. Triger seti hiç değişmedi, siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız?
 
Upvote 0
Aynen hocam hiç olumsuz örnek yok. Olmaması da aslında iyi birşey demekki çabuk yıpranan bir malzeme değil.

Mk7 den sonra kalite düştü, görünen yerde eksiltmeler oldu, görmediğimiz yerlerde Allah bilir neler değişti demiştik.. Belki triger kayışı da onların içindedir.

10 yılda 150 -180 bin km yapanlar için periyot uygun ama yılda, 7 - 9 bin km yapan bir kullanıcı 20 yılda ancak ulaşacak... Kaçıncı yıl değişmeli ? Kullanıcıya kalıyor sanırım biraz. 10 yılı geçmek istemezdim sanırım ben.

Hatırlarsınız belki foruma triger satmak için üye olan birisi yazıyordu her konuya; trigerin ömrü 3 yıl diye 😀 örnek olarak da opel i falan vermişti... Satıcıyla ustaya kalırsa, 5. Yıldan itibaren ısrarlara başlıyorlar değişmeli diyerek. Bana öyle olmuştu 5. 6. 7. 8. yıl En son iyi tamam değişsin dedim kurtuldum sandım derken başıma iş aldım 😬
Hocam valla benimde 1.2 2014 61.000 km de hiç değişmedi. Yetkili servis 120.000 km diyor yıla bakılmaksızın, özel servis ya da sanayi ustaları 5 yıl diyor. Bilemedim?
 
Upvote 0
1.2 tsi stresli motor değil 3 farklı araçta çıkan kayış rulmanları inceledim bir o kadar daha gidecek kadar sağlamlardı.. Tabi siz yıl olarak 12. km olarak 200k üstüne çok çıkmayın..
Bu arada kayışa bir şekilde yağ antifriz yakıt gibi sıvı temas etmemişse bu koşullarda dayanır..
Devirdaim termostat sorunu var bu motorlarda sağ akü tarafında söküldüğünde görüyorsunuz genelde kaçırma yapmıyorsa sökmez ustalar oring contanın oturduğu yer çürük oluyor. , motor içten çürüyor.
Antifriz rengine değerine bakmayın değişmemişse 2013 model araç içerden bloğu çürütmesin youtb... videolar var.
Sıvıların tamamı değişirse güzel olur. Hidrolik - Şanzıman vs... Motor yağını size kalmış vakti gelmişse..
Bu arada sentesi biraz hassas bu motorun egzantriği sağ taraftan aparatla kilitleyip yapıyorlar.
 
Upvote 0
Selamlar öncelikle,Araç 2013 model golf 1.2 TSI,km 130 binde triger kayışı hiç değişmedi,çogu tamirci değişmesi gerek 5 yıl raf ömrü 120 bin km diyor,tavsiyesi olan var servis mi yoksa herhangi bir mekanikçi işi çözer mi
Ben araci aldigimda 59 bin km deydi ve arac 6 yasindaydi tarcanlar ekspertiz km az ama 6 yil olmus degismesi lazim dedi ben de izmit ark oto yetkili servise soyledim degistirmeli miyim diye onlarda hayir vw sure olarak 10 yil veriyor demislerdi
 
Upvote 0

1.2 tsi stresli motor değil 3 farklı araçta çıkan kayış rulmanları inceledim bir o kadar daha gidecek kadar sağlamlardı.. Tabi siz yıl olarak 12. km olarak 200k üstüne çok çıkmayın..
Bu arada kayışa bir şekilde yağ antifriz yakıt gibi sıvı temas etmemişse bu koşullarda dayanır..
Devirdaim termostat sorunu var bu motorlarda sağ akü tarafında söküldüğünde görüyorsunuz genelde kaçırma yapmıyorsa sökmez ustalar oring contanın oturduğu yer çürük oluyor. , motor içten çürüyor.
Antifriz rengine değerine bakmayın değişmemişse 2013 model araç içerden bloğu çürütmesin youtb... videolar var.
Sıvıların tamamı değişirse güzel olur. Hidrolik - Şanzıman vs... Motor yağını size kalmış vakti gelmişse..
Bu arada sentesi biraz hassas bu motorun egzantriği sağ taraftan aparatla kilitleyip yapıyorlar.
Hocam çok haklısınız sıvılar değişmeli. Benim araçta bu sene g13 antfriz komplpe bosaltarak saf su ilave ederek değiştirdim. Hidrolik yağı, şanzıman yağı hepsi öyle. Ancak yetkili servislerin dediği de bana biraz riskli geliyor yaşa bakılmaksızın 120.000 km durumu.. benim 2014 61.000 de ben de değiştirmedim..
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt