2022 Opel Astra Türkiye'de: İşte yeni kasa Astra fiyatı ve özellikleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Semsam
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


Eşimin Golf 7.5 aracını satıp bu aracı aldık geçen hafta.
900 km uzun yol yaptım, çok keyifli bir sürüşü var.
18 jantlardan korkuyordum fakat konfor kaybı yok denecek seviyede diyebilirim.
Golf 8 life pakete bir türlü ikna edemedim eşimi ve kendimi...
Araç GS donanım alsatçı tabiriyle full+full.
2022 model olduğu için kablosuz telefon şarjı yok sadece...
En çok beğendiğimiz özellikleri 360 kamera, elektrikli hafızalı koltuklar ve intellilux farları oldu...

Uzun yolda adaptif hız sabitlemeyi ve şerit takip ortalama özelliğini de denedim oldukça iyi iş görüyorlarmış... Öndeki araçlar durunca duruyor, hareket edince takip ediyor.

Yolda Volkswagen bayisi görünce önünde mola vermeyi de ihmal etmedim :)

IMG_20240409_233258.jpg
IMG20240401125901.jpg
IMG_20240330_165848.jpg

Aracı çok beğendik. Ancak 3 eksiği var !

Autohold özelliği yok, yani ışıklarda ayak frende rehin kalıyor...

Uzaktan kumandadan camları kapatma var, camları açma özelliği yok...

Bir de golftutkusu kadar kaliteli, her detayın konuşulduğu bir forumu yok...

Bu vesileyle herkese İyi Bayramlar dilerim...
Sırf 2. El durumundan ve golf algısından dolayı bende 1.0 life donanım aldım. Daha önce 2013 comfortline 1.4 tsi 122 hp aracımı sırf donanımı eksik ve yetersiz diye satıp Opel Astra 1.6 cdti cosmo donanım almıştım. Gayet tatmin ediciydi o yıllarda. Yani 2015 yılı için konuşuyorum. Çünkü golfümde aux la müzik dinliyordum ve far, yağmur sensörü, hız sabitleyici yoktu. Yol tutuşu iyidi astarda ama golf te ki iç tasarım güzelliği ve kalitesi yoktu. Kullandım onu 5 yıl kadar. Sonra sattım satarken golften daha düşüğe gitti halbuki benzer fiyatlara satın almıştım. Birde herkesin golf golf demesine de tekrar aldanmak durumunda kaldım. Çünkü 2 sene kullandığım golfün Astra karşısında iyi olduğu bende kabul ettim. Şimdide bu life donanım golf 8 i aldım. Ama gönlüm gs donanım astrada kalmadı değil. Ama işte hem 2. El de yaşadıklarım hemde kalite algısı yüzünden golfü aldık. Aldık da torpido kaplaması gitmiş, aynalar elektrikli kapanmıyor, yol tutuşuda astra j kasaya göre zayıf. Şimdi günce kasa Astra da konfor ve sessizlik düzeltilmiş, arka kol dayama gelmiş, golfün tersine bu kes Astra torpidoyu kaplamış. Kaput amortisörüde golf 8 de kalmış. Yine gidip gözü karartıp 1.2 motorun motor içinde çalışan kayışı, 2. El durumu, psa ile ortak hali demeden gidip Astra alacam gibi.. life ile gs fiyatları aynı ve gs daha çok donanım sunuyor. En basitinden hanım biniyor koltuk ayarlıyor ben biniyorum kendime ayarlıyorum. Bakalım. Nasip diyelim.
 
Sırf 2. El durumundan ve golf algısından dolayı bende 1.0 life donanım aldım. Daha önce 2013 comfortline 1.4 tsi 122 hp aracımı sırf donanımı eksik ve yetersiz diye satıp Opel Astra 1.6 cdti cosmo donanım almıştım. Gayet tatmin ediciydi o yıllarda. Yani 2015 yılı için konuşuyorum. Çünkü golfümde aux la müzik dinliyordum ve far, yağmur sensörü, hız sabitleyici yoktu. Yol tutuşu iyidi astarda ama golf te ki iç tasarım güzelliği ve kalitesi yoktu. Kullandım onu 5 yıl kadar. Sonra sattım satarken golften daha düşüğe gitti halbuki benzer fiyatlara satın almıştım. Birde herkesin golf golf demesine de tekrar aldanmak durumunda kaldım. Çünkü 2 sene kullandığım golfün Astra karşısında iyi olduğu bende kabul ettim. Şimdide bu life donanım golf 8 i aldım. Ama gönlüm gs donanım astrada kalmadı değil. Ama işte hem 2. El de yaşadıklarım hemde kalite algısı yüzünden golfü aldık. Aldık da torpido kaplaması gitmiş, aynalar elektrikli kapanmıyor, yol tutuşuda astra j kasaya göre zayıf. Şimdi günce kasa Astra da konfor ve sessizlik düzeltilmiş, arka kol dayama gelmiş, golfün tersine bu kes Astra torpidoyu kaplamış.
Astra Kapı ceplerinde kaplama yoktu, graficardan aldım montajladım. Evet torpido gözü kaplama vardı. Sessizlik konusunda evet golf gibi.
Kaput amortisörüde golf 8 de kalmış.
kaput amortisörü Astrada da yok, çubuk telle sabitleniyor.
Yine gidip gözü karartıp 1.2 motorun motor içinde çalışan kayışı,
tek handikapı o diyebilirim. Biz az km yapıyoruz 6 bin km de bir bakıma giriyor araç. İlerde bize ne sorun yaratır bir bilinmezlik var tabi. Km den değil de yıldan dolayı triger kayışının erkenden değişimine bakacağız artık. Ve Vw den farklı olarak buji değişimini daha kısa aralıklarla yapıyorlar 2 yıl 30 bin km
2. Eli zayıf bir araç, hemen satmak istediğinizde kısa zamanda elden çıkmayabilir. Fiyatları da emsal yıl ve km deki golf 8 life a bakarak daha yavaş artıyor gibi.
psa ile ortak hali demeden gidip Astra alacam gibi..
eski Astrayı bilmediğim için tam kıyaslayamıyorum ama herşeyi fransız olmuş
life ile gs fiyatları aynı ve gs daha çok donanım sunuyor. En basitinden hanım biniyor koltuk ayarlıyor ben biniyorum kendime ayarlıyorum. Bakalım. Nasip diyelim.
Sevdiğim yanları:
360 kamera çok işe yarıyor aracın her tarafını çok rahat görüyorsunuz
Ön cam ısıtma sistemine hayran kaldım kışın hiç buz kazımadım 2 dk içinde bekledim.
Arka çapraz trafik uyarısı çok iyi çalışıyor geri giderken kameradan gözümü ayırdığımda yandan gelen aracı hemen uyarıyor.
Aracı d konumunda kapatsanız bile vitesi P konumuna otomatik alıyor. Vites D de iken sürücü kapısını açınca vitesi P konumuna kendisi alıyor.
MyOpel uygulamasını telefona yüklerseniz tüm sürüş bilgileri telefonda depolanıyor, aklıma düşünce girip bakıyorum, araca inip bakmama gerek kalmıyor.
18 jant 40 yanak lastik olmasına rağmen konfor kaybı yok neredeyse.
Fabrikadan michelin lastiklerle geliyor.
Hava çok sıcaksa yada soğuksa start stopu kendi devre dışı bırakıyor, bu sayede klimasız kalmıyorsunuz.
Kablosuz carplayle kablo takma zahmetinden kurtuluyorsunuz.
Klima ayarları için ekrana mahkum değiliz birçok ayar fiziksel tuşlarda.
Elektrikli koltuğu yazmışınız zaten farklı koltuk ve ayna ayarı kullanan kişiler için çok büyük kolaylık...
Baldır desteği çok iyi geldi bana hem yüksekliği hem ileri geri ayarlanabilmesi, koltuk kafaları bile ileri geri ayarlanabiliyor.
Saklama gözleri çok fazla, derin ve kullanışlı, gizli gözlük koyma yeri çok hoş ve içi döşemeli.(orta klima menfezi altında)
Intellilux far sistemi olması karanlık yollarda büyük keyif şehir içinde de dönüşlerde ek aydınlatması devreye girerek karanlık yer bırakmıyor.
Drive asist ve acc yi müsait yerlerde kullanıyorum gerçekten büyük kolaylık. Özellikle virajlı yollarda keyifli oluyor aracın direksiyonunu kendi yönetmesi.


Sevmediğim yanları;
Ön ve arka camların görüş alanı dar.
Direksiyon hissiyatı Golf e göre zayıf.
Motor sesi daha ince ve benzinli olmasına rağmen sanki dizel gibi hissettiriyor.
Autohold yok ışıkta beklerken sağ ayağınız frende rehin kalıyor.
Kliması Auto konumda iken çok üflüyor gürültü yapıyor, bir süre sonra etkisi az gibi hissettiriyor. Klimayı En düşük dereceye alıp fanı kendim ayarlarsam daha iyi oluyor sürekli soğuk üflüyor, gürültü azalıyor.
Yakıt tüketimi konusunda şehir içi bir tık fazlası var diyebilirim, yoğun olmayan bir şehirde 7.5 lt ortalamamız var. Uzun yolu tasarruflu kullanmaya çalışmadan 6 lt ortalaması var.

Eksisiyle artısıyla durum böyle.

Matrix farlı, Acc li, Travel assistli, Discovery Prolu opsiyonlu bir Golf 8 almaya imkan yoksa, bence değerlendirilebilir bir alternatif diyeyim.

Astra L yi satın almadan önce çok hafife alıyordum, ancak verilen paraya aldığımız karşılığa bakacak olursak daha ne olsun diyorum.
 

Ekli dosyalar

  • FB_IMG_1765651317395.jpg
    FB_IMG_1765651317395.jpg
    40.5 KB · Görüntüleme: 12
  • FB_IMG_1765651331675.jpg
    FB_IMG_1765651331675.jpg
    66.6 KB · Görüntüleme: 7
  • FB_IMG_1765651337495.jpg
    FB_IMG_1765651337495.jpg
    39.4 KB · Görüntüleme: 10
  • FB_IMG_1765651325686.jpg
    FB_IMG_1765651325686.jpg
    50.7 KB · Görüntüleme: 12
Astra makyajlanmış.

Çok büyük değişiklikler yok gibi.
Bir yandan da sevindim büyük değişiklikler olmamasına.

Bu kasa Astranın yakışıklılığı gerçekten çok başka. Dışarıda gördüğümüz zaman Golften den daha çekici geliyor. Model yükseltmek istediğimiz zaman Golf'e paramız yetmezse ( bu gidişle de alması iyice zorlaşıyor ) alınacak en iyi araç budur. Donanımı ve şehir içi/dışı kullanım rahatlığı harika. Sadece 1.2 Puretech ve EAT8 kombinasyonu şehir içi Tsi DSG kombinasyonundan tam 1.5 litre fazla yaktırıyor.

Acaba hangi motor seçenekleri ile gelecek bir türlü kesin bir dil kullanan görmedim tüm motor seçeneklerini sayıyorlar. İçten yanmalı olarak sadece hybrid modeli gelecekse eDCS 6 veya 7 ile gelecek. Bu da aracın tüm çekiciliğini alıp götürecek gibi duruyor. eDCS şanzımanlar tam bir fiyasko oldu. Düzeltilir gibi duruyor ama alan insanlar çok çok pişman bu kadar kısa vadede böyle sorunlar açması PSA grubundan soğutuyor adamı.
 
1.5 blue hdi manuel vites dolu donanım olsa bi gaza getirirdi

Hadi eat8 de kabul (arıza frekansı hesabıma göre otomatçide oluruz)

Yine bakımlara gitmiyorum tabiki !!!
 
1.5 blue hdi manuel vites dolu donanım olsa bi gaza getirirdi

Hadi eat8 de kabul (arıza frekansı hesabıma göre otomatçide oluruz)

Yine bakımlara gitmiyorum tabiki !!!
1.5 dizeli tekrar getirmeye başlamışlar diye duydum ama bayiiden fiyat alan falan görmedim hiç.


Bir de AdBlue olayları var, arıza oranları ne durumda tabi bilmiyorum
 
Makyajlıda halen daha multimedya ekran çerçevesinin kalın olması tuhaf olmuş. Gerçekten hiçbir şey değiştirmemeye çalışmışlar makyajlıda.

Eskiden trafikte bolca Astra görürdük, artık sadece adı kalmış oldu tıpkı Civic gibi.

Avrupada 2024 yılında en çok satılan 50 araç sıralamasında 50. olmuş. Bundan 10 yıl önce, 2015'de avrupada en çok satan 13. araçmış.

1765656746603.png
 
Makyajlıda halen daha multimedya ekran çerçevesinin kalın olması tuhaf olmuş. Gerçekten hiçbir şey değiştirmemeye çalışmışlar makyajlıda.

Eskiden trafikte bolca Astra görürdük, artık sadece adı kalmış oldu tıpkı Civic gibi.

Avrupada 2024 yılında en çok satılan 50 araç sıralamasında 50. olmuş. Bundan 10 yıl önce, 2015'de avrupada en çok satan 13. araçmış.

1765656746603.png
Ekran büyük Allah’tan, kalın çerçevesi o yüzden göze batmıyor.

Corsa çok sattı hep görüyorum ama Astra nadiren denk geliyor.

Artan B Suv, C Suv talepleri de etkiliyor biraz.
Mokka, Frontera, Grandland derken Astra sanki geri plana itildi.
Peugeot tarafında 2008 ve 408 de Astra ile benzer fiyatlarda olunca önünü kesti.
Dolaylı yoldan C4 ve C4X bile etkiledi.
 
Makyajlıda halen daha multimedya ekran çerçevesinin kalın olması tuhaf olmuş. Gerçekten hiçbir şey değiştirmemeye çalışmışlar makyajlıda.

Eskiden trafikte bolca Astra görürdük, artık sadece adı kalmış oldu tıpkı Civic gibi.

Avrupada 2024 yılında en çok satılan 50 araç sıralamasında 50. olmuş. Bundan 10 yıl önce, 2015'de avrupada en çok satan 13. araçmış.

1765656746603.png
Opel Astra tarafında iç mekan tasarımında makyajlandıktan sonra değişim olmuyor. Tüm Astra modellerinde sadece dışarıdan ön ve arka tampon tasarım değişikliği (insanların yüzde 90 ı anlamaz) hariç hiçbir değişiklik göremezsiniz. Eski Astra j kasa aracımın makyajlı olduğunu aracı aldıktan sonra öğrenmişimdir. Lan bunun ön tamponu farklıymış ya diyerek :)

Ek olarak Opel'in Türkiye özelinde Satış Sonrası Hizmet kısmı abartılacak derecede kötü. Servis kısmında çok güzel torpil dönüyor. Koskocaman servisin müdürü araçtan anlamayan sırf köylüsü olduğu için işe aldığı 5 tane servis elemanı çalıştırıyor. Ne hayır beklenir ki ??
 

Geri
Üst