2022 Opel Astra Türkiye'de: İşte yeni kasa Astra fiyatı ve özellikleri


Semsam

Üye
Katılım
1 Mar 2019
Mesajlar
252
Tepkime puanı
216
Konum
İstanbul Tuzla
İsim
Gökhan
8bffa88098e03cd8b625ce5a604b56a8.jpg




Geçtiğimiz yıl temmuz ayında örtüsü kaldırılan yeni Astra sonunda rotasını Türkiye'ye çevirdi. Eylül ayında satışa sunulan 2022 Opel Astra fiyatı 668.900 TL'den başlıyor.



Yeni 2022 Opel Astra fiyat listesi ??
DonanımMotor-ŞanzımanFiyat
Edition1.2 130 HP MT6 Benzin668.900 TL
Edition1.2 130 HP AT8 Benzin774.900 TL
Edition1.5 130 HP AT8 Dizel824.900 TL
Elegance1.2 130 HP AT8 Benzin844.900 TL
GS Line1.2 130 HP AT8 Benzin894.900 TL
GS1.2 130 HP AT8 Benzin924.900 TL


Yeni kasa Opel Astra özellikleriyle neler sunuyor ?​



Öncelikle yeni Opel Astra'da nelerin değiştiğine bir göz atalım. Artık Stellantis çatısı altında üretilen yeni Astra, tıpkı Peugeot 308 gibi EMP2 platformu üzerine inşa edildi. Bu sayede PHEV yani şarj edilebilir hibrit gibi özelliklere kavuşan 2022 model Opel Astra'nın torsiyonel sertliği de selefine göre yüzde 14 civarında artırıldı.



2022 Opel Astra'nın boyutları 4374 mm uzunluk, 1860 mm genişlik, 1470 mm yükseklik ve 2675 mm aks mesafesi olarak açıklandı. Bu kapsamda selefine kıyasla pek çok açıdan büyüdüğünü ancak yüksekliğinin 15 mm kadar azaldığını söylemek mümkün. Ayrıca kompakt modelin bagaj hacmi de 422 litreye yükselmiş. Bu da eskiye göre 52 litre artış anlamına geliyor.

Tasarım​



2022 Opel Astra'nın tasarımına da kısaca değinelim. Daha önce Mokka, Crossland ve Grandland modellerinde de gördüğümüz Vizor tasarımını benimseyen yeni Astra, Intellilux LED Pixel farlarıyla dikkat çekiyor. Yuvarlak hatlar yerine keskin çizgileri benimseyen modelin yeni tasarım jantları göze çarparken, arka tarafta da öndeki farlarla uyumlu stop lambaları gözlerden kaçmıyor.



İç mekanı da eskiye göre daha teknolojik ve modern görünen yeni kasa Opel Astra'da 10 inç dijital gösterge ve 10 inç multimedya ekranlarından oluşan panel görev yapıyor. Sürücü odaklı yerleşime sahip bu panelin yanı sıra üç kollu direksiyon simidi, piyano tuşu şeklinde tasarlanan kontrol düğmeleri, küçük vites anahtarı ve üst paketlerde sunulan AGR onaylı ısıtmalı Alcantara koltuklar da yeni Opel Astra'nın iç mekanında dikkat çeken detaylardan.

f12632ee97933663d8bcaabeaa1bf5f1.jpg


Motor seçenekleri​



Opel Astra 2022, Türkiye'de benzinli ve dizel motorlarla satışa sunuluyor. Giriş seviyesinde 130 beygir güç ve 230 Nm tork sunan 1.2 litre turbo üç silindirli benzinli motor görmekteyiz. Dizel tarafında ise 130 beygir güç ve 300 Nm tork üreten 1.5 litre turbo dört silindirli motor karşımıza çıkıyor. Yeni Astra'nın benzinli versiyonunda 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzımana yer veriliyor. Dizel versiyonda ise sadece otomatik opsiyonu mevcut.



Yeni Astra'nın benzinli motor ve manuel şanzıman kombinasyonuyla yakıt tüketimi 5,4 - 5,7 l/100 km olarak açıklandı. AT8 otomatik şanzımanlı Astra'da ise bu değerler 5,6 - 5,8 l/100 km şeklinde. 0-100 km/s süresi 9,7 saniye olan modelin son hızı da 210 km/s. Dizel motorlu Astra'nın yakıt tüketimi ise 4,5 - 4,6 l/100 km olarak karşımıza çıkarken bu versiyon 0-100 km/s hızlanmasını 10,6 saniyede tamamlıyor.

Donanım seviyeleri​



Yeni Astra, ülkemizde Editon, Elegance, GS Line ve GS isimli dört farklı donanım seçeneğiyle satılmaya başlanırken, baz donanımdan itibaren yüksek güvenliği standart olarak sunuyor. Viraj ve düz hat denge kontrolü, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, çekiş kontrol sistemi, ikincil çarpışma freni ve hız sabitleyicinin yanı sıra bir üst segmentte görmeye alışık olduğumuz şerit koruma özellikli aktif şerit takip sistemi, araç ve bisikletli tespit edebilen kamera bazlı aktif acil frenleme sistemi, trafik işareti tespit sistemi, hız adaptasyon sistemi ve sürücü yorgunluk tespit sistemi baz donanımdan itibaren standart olarak yer alıyor.

11e0ffcd4edfe0038212f25063851352.jpg


Gece dahi araç, bisikletli ve yaya algılama özellikli kamera ve radar bazlı aktif acil frenleme sistemi, gelişmiş trafik işareti tanıma sistemi, dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleyici Elegance ve GS Line donanımıyla standart olarak sunulurken; bunların yanında en üst donanım olan GS paketinde; şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi, gelişmiş kör nokta uyarı sistemi ve arka çapraz trafik uyarısı ekleniyor.



Tüm donanımlarda anahtarsız çalıştırma sistemine standart olarak yer veren Yeni Opel Astra, şehir içi manevralar ve park durumlarında da sürücüsüne hem güvenliği hem de konforu standart sunuyor. Ön ve arka park sensörleri baz donanımdan itibaren standart olarak yer alırken, 180 derece geri görüş kamerası Elegance donanımında; IntelliVision 360 derece çevre görüş kamerası ise GS Line ve GS donanımında standart olarak sunuluyor.



Gelişmiş sürüş destek sistemleri​



Yeni Astra, aynı zamanda en güncel otonom sürüş destek sistemlerini de içeriyor. Tüm bu gelişmiş teknoloji, ön camdaki çok işlevli kameraya ek olarak biri önde, biri arkada ve birer adet yanlarda olmak üzere dört gövde kamerası; biri önde ve her bir köşede olmak üzere beş adet radar sensörü ve ayrıca ön ve arka olmak üzere ultrasonik sensörleri kullanıyor.



IntelliDrive; arka çapraz trafik uyarısı, gelişmiş kör nokta uyarı sistemi ve şerit ortalama özellikli aktif şerit takip sistemi gibi işlevleri kapsıyor. Yeni Astra ayrıca, ayarlanan hızı aşmadan öndeki aracı takip etmek için hızı artıran veya azaltan, gerekirse durana kadar fren yapabilen adaptif hız sabitleyiciyi de içeriyor.

yeni-2022-opel-astra-tanitildi-iste-tasarimi-ve-ozellikleri-6842-1.jpg


yeni-2022-opel-astra-tanitildi-iste-tasarimi-ve-ozellikleri-6842-4.jpg


yeni-2022-opel-astra-tanitildi-iste-tasarimi-ve-ozellikleri-6842-7.jpg


yeni-2022-opel-astra-tanitildi-iste-tasarimi-ve-ozellikleri-6842-23.jpg
 
Son düzenleme:

Dış tasarım bir önceki kasadan bambaşka, iç tasarım zayıf.
Bu fiyatlara tercih edilmesi zor.
 
Kasa istikrarı olan markalar herzaman değerli olur örnek Audi ve ww çok radikal değişiklikleri kullanıcı sevmiyor 1 yıl önce aldığın direk eski oluyor oysa golf Te hala 5-6-7-7,5 kasa piyasada belli bir yeri var a3 gibi
 
Bence yeterki araç getirebilsin.Her türlü satar.Fiyatlar çok pahalı değil,sonuçta c sınıfının da ederi bu artık.
Golf Life fiyatları kafa karıştırıyor ama pek gerçekçi değil.Araç getirdiklerinde zamlayacağı kesin vw'nin.

Leon fr tercih edilebilir ama o da var mı ellerinde bilmem.Aracı olan satar kısacası.

Tasarım devamlılığı önemli fakat bence bunu Peugeot 3008,2008 gibi arabalarıyla kırdı diyebiliriz.Keza Citroen için de bu geçerli.
 
Direksiyon daha şık olabilirdi. Bunun hiçbir tasarımını bozmadan sırf dokunmatiğini yapsalar daha günceli çok şık olabilirdi. pianoblackli falan çıtalı arkadaki torpidoya uyumlu belki joystikli vs.

1662559887860.png
 
Çok güzel olmuş iç ve dış tasarımı başarılı buldum.
 
Eşimin Golf 7.5 aracını satıp bu aracı aldık geçen hafta.
900 km uzun yol yaptım, çok keyifli bir sürüşü var.
18 jantlardan korkuyordum fakat konfor kaybı yok denecek seviyede diyebilirim.
Golf 8 life pakete bir türlü ikna edemedim eşimi ve kendimi...
Araç GS donanım alsatçı tabiriyle full+full.
2022 model olduğu için kablosuz telefon şarjı yok sadece...
En çok beğendiğimiz özellikleri 360 kamera, elektrikli hafızalı koltuklar ve intellilux farları oldu...

Uzun yolda adaptif hız sabitlemeyi ve şerit takip ortalama özelliğini de denedim oldukça iyi iş görüyorlarmış... Öndeki araçlar durunca duruyor, hareket edince takip ediyor.

Yolda Volkswagen bayisi görünce önünde mola vermeyi de ihmal etmedim :)

IMG_20240409_233258.jpg
IMG20240401125901.jpg
IMG_20240330_165848.jpg

Aracı çok beğendik. Ancak 3 eksiği var !

Autohold özelliği yok, yani ışıklarda ayak frende rehin kalıyor...

Uzaktan kumandadan camları kapatma var, camları açma özelliği yok...

Bir de golftutkusu kadar kaliteli, her detayın konuşulduğu bir forumu yok...

Bu vesileyle herkese İyi Bayramlar dilerim...
 
Eşimin Golf 7.5 aracını satıp bu aracı aldık geçen hafta.
900 km uzun yol yaptım, çok keyifli bir sürüşü var.
18 jantlardan korkuyordum fakat konfor kaybı yok denecek seviyede diyebilirim.
Golf 8 life pakete bir türlü ikna edemedim eşimi ve kendimi...
Araç GS donanım alsatçı tabiriyle full+full.
2022 model olduğu için kablosuz telefon şarjı yok sadece...
En çok beğendiğimiz özellikleri 360 kamera, elektrikli hafızalı koltuklar ve intellilux farları oldu...

Uzun yolda adaptif hız sabitlemeyi ve şerit takip ortalama özelliğini de denedim oldukça iyi iş görüyorlarmış... Öndeki araçlar durunca duruyor, hareket edince takip ediyor.

Yolda Volkswagen bayisi görünce önünde mola vermeyi de ihmal etmedim :)

Ekli dosyayı görüntüle 74743
Ekli dosyayı görüntüle 74744
Ekli dosyayı görüntüle 74745

Aracı çok beğendik. Ancak 3 eksiği var !

Autohold özelliği yok, yani ışıklarda ayak frende rehin kalıyor...

Uzaktan kumandadan camları kapatma var, camları açma özelliği yok...

Bir de golftutkusu kadar kaliteli, her detayın konuşulduğu bir forumu yok...

Bu vesileyle herkese İyi Bayramlar dilerim...
Hayırlı olsun hocam, keyfince sıkışık trafiğe gir aman manuele almayı unutma ısınır alimallah !!!
 
Hayırlı olsun hocam, keyfince sıkışık trafiğe gir aman manuele almayı unutma ısınır alimallah !!!
Sağ olun, teşekkür ederim.

Sıkışık trafiğimiz yok neyseki.

* İlk defa otomatik vitesli bir aracımız oldu, dsg gibi bunlarda da sıkışık trafikte manuele atmak cidden gerekiyor mu ?
 
Sağ olun, teşekkür ederim.

Sıkışık trafiğimiz yok neyseki.

* İlk defa otomatik vitesli bir aracımız oldu, dsg gibi bunlarda da sıkışık trafikte manuele atmak cidden gerekiyor mu ?
Yok hocam ya ne manuele alması gerek yok öyle şeylere, adı üstünde otomatik, öyle şeyleri yok bende ilk otomatik aracımı dsg aldım nerden aldım bilmiyorum, güle güle kullanın eat8 güzel sistem japon sonuçta.
 
Eşimin Golf 7.5 aracını satıp bu aracı aldık geçen hafta.
900 km uzun yol yaptım, çok keyifli bir sürüşü var.
18 jantlardan korkuyordum fakat konfor kaybı yok denecek seviyede diyebilirim.
Golf 8 life pakete bir türlü ikna edemedim eşimi ve kendimi...
Araç GS donanım alsatçı tabiriyle full+full.
2022 model olduğu için kablosuz telefon şarjı yok sadece...
En çok beğendiğimiz özellikleri 360 kamera, elektrikli hafızalı koltuklar ve intellilux farları oldu...

Uzun yolda adaptif hız sabitlemeyi ve şerit takip ortalama özelliğini de denedim oldukça iyi iş görüyorlarmış... Öndeki araçlar durunca duruyor, hareket edince takip ediyor.

Yolda Volkswagen bayisi görünce önünde mola vermeyi de ihmal etmedim :)

Ekli dosyayı görüntüle 74743
Ekli dosyayı görüntüle 74744
Ekli dosyayı görüntüle 74745

Aracı çok beğendik. Ancak 3 eksiği var !

Autohold özelliği yok, yani ışıklarda ayak frende rehin kalıyor...

Uzaktan kumandadan camları kapatma var, camları açma özelliği yok...

Bir de golftutkusu kadar kaliteli, her detayın konuşulduğu bir forumu yok...

Bu vesileyle herkese İyi Bayramlar dilerim...
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle binin inşallah. Benim de ara ara aklımı çelen bir araç fakat pişman olmaktan korkarak bir türlü cesaret edemedim.
Kıyas yorumlarınızı da bekliyoruz :)
 
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle binin inşallah. Benim de ara ara aklımı çelen bir araç fakat pişman olmaktan korkarak bir türlü cesaret edemedim.
Kıyas yorumlarınızı da bekliyoruz :)
Teşekkür ederim sağolun.
Opel bayisine gittiğinizde deneme sürüşü rica edin, bize çok ilgili davrandılar. Her yerini kurcaladık inceledik keyifli idi rahat rahat bakmak.

Golf 7.5 Comfortline a kıyasla biz beğendik aracı ama uzun dönem neler yaşarız zamanla öğreneceğiz.

Alman kalitesinden pek ödün verilmemiş diyebilirim, ama çoğu kullanım mantığı pejo grubuyla aynı, media ekranı ve gösterge ekranı kişiselleştirmeleri biraz daha az ancak zamanla alışılıyor.

Yakıt tüketimi konusunda önceki aracımız 6.5 lt idi bu 7.5 lt şuanda. Bir de çok tasarruflu süremiyorum gaz pedalı çok yumuşak ve ilk otomatik vites deneyimimiz olduğu için keyfini almak için gaza basıyorum :) Az km yapacağımız için çok gözüme batmadı yakıt olayı. Bir önceki aracımızı 4 yılda toplam 18 bin km kullandık.

Genel olarak sessiz bir araç ama biraz yol uğultusu var sadece. 18 jant, lastikler michelin. Lastikleri yanaktan yaran çok olmuş forumlarda, çukurlara ekstra dikkat istiyor.

Kronik problem olarak media ekranı geç açılması olayı varmış, henüz denk gelmedi bana.
Sunroof tam açılmıyor yarıya kadar açılıyor, köpek balığı anteninden dolayı.
Ses sistemi yüksek sesle müzik dinlemediğim için bana yeterli geldi, ama Golf 7.5 belki bir tık daha iyiydi bu konuda. Birçok kullanıcı ses sistemini yeterli bulmamış, forumlarda okuduğum kadarıyla.

Start stop devreye giriş çıkış hissedilmiyor, rölantide çalışırken titreşim hissetmedim.

Kapılar tok kapanıyor ve ağır, 3 kademede açılıyor. Ambiyans aydınlatması da güzel 8 renkti galiba, kapı cebi içlerine falan da yapmışlar.

Akşam çok deneyimleyemedim ama açılışta animasyonlu farlar da çok ilginç yapıyor aracı. Viraj aydınlatma far içine konumlanmış.

Silecek suyu çok garibime gitti, sileceklerin üzerinde camın tamamını ıslatmıyor bu yüzden.

Araca profil ekleyince bağlanan telefona göre ön tanımlı profil ayarlarını yüklüyor.

Koltuklar ve aynalar hafızalı ancak bunu profile senkronize yapmamışlar. 2 hafıza var.

İniş ve binişte sürücü karşılama var koltukta, rahat iniş biniş için biraz daha geriye alıyor.

Ön camda dikey rezistans var dikkatli bakınca belli oluyor. Direksiyon ısıtma harika hızlı çalışıyor. Ancak koltuk ısıtma bayağı geç sıcaklık veriyor. Çinden aldığım koltuk minderleri bile 30 sn de sıcaklık vermeye başlıyordu :)

Uzun yolda sürerken hiç tedirgin etmedi, yol tutuşu çok iyi, virajlara hızlı girmeyen biri olmama rağmen yüksek hızlarda döndüğüm virajlarda endişe hissi olmadı. Koltuk konforu iyi, çok fazla kişiselleştirilebiliyor, baldır desteği vs hoş...

1.0 dan geçtiğim için hızlanması ve gücü yeterli geldi bana ama 1.5 tsi kullanan birisine biraz güçsüz gelebilir.
Vites geçişlerini ilk etapta hissedemedim geçişleri pürüssüz.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi bayağı pratik araca mesafesi de çok iyi ayarlanmış. 2 - 3 gün kullanmayınca, kapı koluna dokunmak gerekiyor açması için. Kumandadan tüm camları açma olmaması üzdü :(

Dış aynaların açısı yeterli, kör nokta sistemi de gayet kullanışlı. Sol ve sağ A sütunları ,konumlarından mı nedir, biraz görüşümü azaltıyor gibi hissettim. Koltuklar ve tavan siyah olunca içi biraz karanlık ve basık hissetiriyor ama cam tavan perdesini -manuel- açınca biraz ferahlıyor.

Son olarak bagajda stepne yada tamir kiti bulunmamakta. Bagaj alt kademesi eşya gözlerine ayrılmış, bu anlamda bayağı kullanışlı oluyor.

Bu kadar dolu bir araca daha önce binmediğimiz için bazı şeyleri abartarak boş yere ön plana çıkarmış da olabilirim.
 

@GolfTutkulu

İyi günlerde.

2000 model ,,2001 de 3700 km alıp 2016 da 167.000 km sattığım astra .

Opelin
Safkan alman Ascona, kadett, omega larına binmek nasıl olurdu hep merak ederim ?

Sizin araç fransız opeli
Bendeki amerikan opeli (GM)

Satış günü Noterden önce cektiğim son foto(boya degisen yok)
IMG_20240203_203220.jpg
 

Geri
Üst Alt