Yakıt depo kapağı kilidi


agacmalzeme

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
30 Ağu 2017
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
3,191
Konum
Ankara - Çankırı
İsim
Mehmet
Geçenlerde multimedyayı değiştirirken bir arıza kodu görmüştük depo kapağı kilit mekanizması ile ilgili. Sonrasında aracı kilitlediğimde baktım ki depo kapağı kilitlenmiyor. Bugün tamirine bakayım dedim ve mekanizmayı sökmeye çalıştığımda sağolsun Almanlar mekanizmayı kullan at yapmışlar. Plastik tırnakları sökeyim dedim hepsi pis kokulu plastik Çin oyuncakları gibi ufalanıp kırıldı. Sanki plastiği güneşte bırakırsınız da çürür ya onun gibiydi. Neyse diyip hepsinin tutan yerlerini kopardım fakat bu seferde kapak öyle bir preslenmiş ki çıkması imkansız parçalamak gerekliydi. Bende motorun olduğu yerleri tornavida ile iyice esnettim kırmadan. Sonuç olarak mekanizma çalıştı🙂 500₺ cepte kaldı diyebiliriz. Depo içinde taşan yakıtı tahliye etmek için konan delik çamurla tıkanmıştı sökmüşken içini dışını güzelce temizledim. Sanırım golfler de kronik sorun, çalışmayan olursa bi kurcalasın derim. Hatta bozuk olan bir sürü araç vardır bence sürücüler farkında olmayabilir.

IMG_20220508_132248.jpgIMG_20220508_132250.jpgIMG_20220508_133542.jpgIMG_20220508_133523.jpgIMG_20220508_132255.jpgIMG_20220508_135127.jpg
 

benim başıma geleni anlatayım geçen depo kapağı açıktı benzini çaldılar diye korktum baktım benzin aynı kapağı kapattım araci kilitledim kapak kilitlenmiyor forumda araştırdım kronik bir sorunmuş bugün işe koyuldum resim çekemedim ama aklina takilan olursa cevaplayabilirim zira açılmasın diye yapılmış tırnaklar açılmıyor kirmak zorunda kaldim ona rağmen kapak zor açıldı içinde küçük bir motor ve mekanizma var gayet basit depo kapağıni içine itince plastik dönerek içine gidiyor kapağı tutuyor araci kilitleyince o içine giden plastigin arkasında delik var motora bağlı bir parça onun içine girerek kapağın geri açılmasıni engelliyor kapağı kilitliyor yani tabii sorunun kaynağını bulamadım motor kolay sökülüyor elektrik bağlantısını yukarı çekince motor da ucundaki dislide geliyor yağları azdi yağladim belki sorun yaglamadir takiliyordur

bir kaç kez denedim kilitliyor ama açınca plastik fırlıyor bunun tam ayarı dişli de saklı sanırım motor ucuna giren dişliyi ayar yaparken ileride veya geride takabiliyorsunuz dişli ilerde olursa motor üstündeki siyah mekanizma geride oluyor ve boyu deliğe girmeye yetmiyor dişliyi arka kısma sıfır taktım öyle ayarladım motor kapağıni da mecbur yapıştırdım şuan kilitlemesi çalışıyor bazen kapağı fırlatıyor oda zamanla yapmaz sanırım uğraşamam diyenler yenisini alir takar o biraz meşakkatli aracın bagajıni sökmek lazim ki kabloları çıksın

tahliye deliğine gelince geçen yikadim araci deponun içi su doluydu tahliye tıkanmış bugün baktim depo içi delik çok dar diğer taraf geniş dar olduğu için hemen tıkanıyor ara sira açmak lazim daralsin diye özellikle içine dar boru takmışlar çünki boru normalde dar değil sebebini bilmiyorum vardir bir bildikleri dedim dokunmadım
 
Upvote 0
Forumdaki bilgiler ile kilidi dagitmadan 3 aracin kilidi tamir ettim baklavasini yedim :)

Dogru noktadan delip icine wd40 sikip kilidi silkeleyince düzelmişti
 
Upvote 0
Forumdaki bilgiler ile kilidi dagitmadan 3 aracin kilidi tamir ettim baklavasini yedim :)

Dogru noktadan delip icine wd40 sikip kilidi silkeleyince düzelmişti
altın değerinde bilgi :)
başta konu sahibi olmak üzere Bülent abi senin de ellerine sağlık en büyük sorununuz bu olsun inşallah
 
Upvote 0
doğru nokta neresi açmadan bilmek imkansiz sorunu ne çözemedim ama yağı katılaşiyor zorluyor olabilir içinde hicbir sorun yok çünki dişlinin sıyırma ihtimali de yok en fazla kaldirir atarım napalim şimdilik idare etsin bakalım
 
Upvote 0
Geçici çözümler yerine kalıcı çözüm: parçayı değişmek.
Serviste pahalıya geliyorsa Aliexpress'ten alınır...
 
Upvote 0
Forumdaki bilgiler ile kilidi dagitmadan 3 aracin kilidi tamir ettim baklavasini yedim :)

Dogru noktadan delip icine wd40 sikip kilidi silkeleyince düzelmişti
Afiyet olsun.
Beni baklava.xls listesinden sildiğinizi varsayıyorum.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Aşağıdaki konuda tarif var.


Yenisini almak istemiyorsanız reçeteyi yazıyorum.

Kilit mekanizmasını nasıl söküldüğüne youtube'tan bakın. Kilit mekanizmasını çıkarın. Daha sonra motorun sağında ya da solunda kauçuk malzemeden bir yer var. Kauçuk yer manuel olarak kilit motorunu hareket ettiren anahtardır. Enjektöre wd40 çekin. İğne ucu ile kauçuk yeri delerek içeriye mercimek tanesi kadar sıkın. Daha sonra anahtarı yukarı aşağı 5-10 defa yukari aşağı yapın. Yerine montaj yapmadan test edin. Bu şekilde sorun kalmadı. Denendi onandı.

Kolay gelsin.


Denemek isteyenler zaten bozuk olan kilitlerinde deneyebilirler. Olmazsa zaten bozuktu dersiniz yenisini alırsınız.
 
Upvote 0
şimdi de direk atmaya başladı araci açınca kapak fırlıyor tekrar ele almam lazım aksilik tırnaklar kırık olduğu için hızlı co ile yapıştırdık açabilecezmi bakalım her zaman tamir ederim elimden geldiğince yenisi de pahali
 
Upvote 0
şimdi de direk atmaya başladı araci açınca kapak fırlıyor tekrar ele almam lazım aksilik tırnaklar kırık olduğu için hızlı co ile yapıştırdık açabilecezmi bakalım her zaman tamir ederim elimden geldiğince yenisi de pahali
Şimdiden Aliexpress'ten alın bence hocam.
Vergisi kargosu dahil 366 liraya denk geliyor.
15 güne de gelir.

Allah korusun çeyrek depo benzin çalınsa aynı para...
 
Upvote 0
Ex golf 7 aracımda da bu arıza oluşmuştu. Internetten küçük araştırma ile küçük kauçuk bir parçanın yagsızlığıktan takıldığını öğrenmiştim. Sonra enjektöre çektiğim wd40 ile orayı yağladım genel temizlik yaptım. Satana kadar 2 yıl boyunca tıkır tıkır çalıştı. Simdi konuyu okuyunca aklıma geldi
 
Upvote 0
Ex golf 7 aracımda da bu arıza oluşmuştu. Internetten küçük araştırma ile küçük kauçuk bir parçanın yagsızlığıktan takıldığını öğrenmiştim. Sonra enjektöre çektiğim wd40 ile orayı yağladım genel temizlik yaptım. Satana kadar 2 yıl boyunca tıkır tıkır çalıştı. Simdi konuyu okuyunca aklıma geldi

Muhtemelen buradan okuyup yaptınız.
Çünkü ben bu sorunla karşılaştığımda yabancı forumlarda motoru açıp yaparak çözüm sağlıyorlardı. Güncel parça içi açılıp tekrar kapanmaya müsait olmadığı için çözüm üretmek gerekiyordu.
Teknik olarak kauçuk parçanın yağsız kalması değil de, kilit motorunu açmadan enjektörle motoru yağlamak için ulaşılabilecek en mantıklı yerin kauçuk parçayı delerek yapmak diyebiliriz.

Bunu da deneyerek çözmüştüm.
Ben buraya yazdığımda 2.5 sene kullanmışım. Üstüne 3 sene daha geçmiş. Evet belki de aracın en ucuz parçası.. Ancak eli tornavida tutan herkesin yapabileceği, az bir yağlamanın çözüm olabileceği bir parça.
Tekrar bozulma olmadan tekrar yağlamadan halen amacına hizmet ediyor.
 
Upvote 0

depo kapağının arada acik kalmasi sebebiyle bugün tekrar söktüm kauçuk parça yağlaması olayini söyleyim kauçuk parça dediğiniz kısımda motorun üstündeki plastiğin çıkıntısı var manuel geri çekilerek açılması için yapılmış içine yağ enjekte etsende amacina hizmet etmez sürtünen bir parça değil içine değilde dikine enjektörü sokup iç kısimlara yağ enjekte edilirse belki olur kauçuk parça dediğiniz yeri yırtıp içine enjekte edilirse de olur yada kauçuk içine bol miktarda enjekte edersiniz orasi dolar taşar ilgili yere yağ gider bunlari bilenler yazmış zaten olanda var olmayanda


resimlerde işaretledim çıkıntı ve girdiği kauçuk parça ama yağlanması gereken kısım hemen yanında hafif yağlı görünüyor zaten ben vazelinle yağladim elimde o vardı hatta motorun sol tarafında bi yer daha var orayi da yağladim kilitleme sorunum zaten çözüldü tek sıkıntı araci açınca kapağı fırlatması şuan yapmıyor yapacak olursa yenisini alırım riskli bir bölge olmasa idare eder diyecem de açık kalır felan başımıza iş alırız
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230630_163520.jpg
    IMG_20230630_163520.jpg
    314.8 KB · Görüntüleme: 19
  • IMG_20230630_163502.jpg
    IMG_20230630_163502.jpg
    180 KB · Görüntüleme: 19
Upvote 0

Geri
Üst Alt