Silkeleme Sorunu


Merhaba,

Arac Manuel olduğu için soruyorum.
Yakında debriyaj değişimi yaptınız mı? Bir ihtimal debriyajdan da olabilir, silkeleme. Balata ömrünü bitirdiyse olabiliyor.

Ayrıca bu yakında buji değiştirdiniz mi? Benim de başıma gelmişti. Gaza basiyormus gibi sanki pistonlar asenkron çalışıyor gibi bir his mi oluyor? Benim usta bosch buji takmıştı önce farkedince arabayı geri götürdüm. Bu sefer NGK takmıştı ama problem gene devam etti. Son olarak kutulu NGK buji getirti, taktı problem giderildi.
 

aynı sorun benim 1.4 tsi 2015 benzinli manuel aracımda da var.

dediğiniz gibi soğuk havalarda yeni çalıştırıp erken hareketlerde oluyor , bazen o silkeleme stop etme ile sonlanıyor.

ben havaya bağlıyorum açıkçası, mekanik açıklamasını bilemem ama :)
 
aynı sorun benim 1.4 tsi 2015 benzinli manuel aracımda da var.

dediğiniz gibi soğuk havalarda yeni çalıştırıp erken hareketlerde oluyor , bazen o silkeleme stop etme ile sonlanıyor.

ben havaya bağlıyorum açıkçası, mekanik açıklamasını bilemem ama :)
Geçen yılda - 20 lerde çalıştırırdım zenit saati gibi çalışırdı. Enjektörlere el atılacak gibi gözüküyor
 
Enjektör tıkanmasa bile valflerinin direnci değiştiğinde doğru çalışmadıkları olabiliyormuş elektriksel bir sorun olabilir
 
Bir gelişme var mı ? Aracıma liqui moly enjektör temizleyicisi koydum deneme amaçlı buda sorunu çözmedi
 
Oksijen sensörü değsimi yaptım çözüldü...

Aynı sorunu 2 yıl 45 bin km cektim sürekli katkı kullandım katkı kullanmadığım da hep yapti...

1. Oksijen sensörü yukarıda kendiniz de değiştirebilir siniz serviste pahalı internetten 400 tl ye aldım taktım tarih oldu...

Mümkünse ucuzundan alın çünkü orjinali de yan sanayiside çabuk bozuluyor özellikle rakim farkına çok maruz kalıyorsa araç
 
Oksijen sensörü değsimi yaptım çözüldü...

Aynı sorunu 2 yıl 45 bin km cektim sürekli katkı kullandım katkı kullanmadığım da hep yapti...

1. Oksijen sensörü yukarıda kendiniz de değiştirebilir siniz serviste pahalı internetten 400 tl ye aldım taktım tarih oldu...

Mümkünse ucuzundan alın çünkü orjinali de yan sanayiside çabuk bozuluyor özellikle rakim farkına çok maruz kalıyorsa araç
Katalizör öncesi ve sonrası 2 farklı oksijen sensöründen bahsediliyor.

Sizin bahsettiğiniz katalizör öncesi midir acaba ?

Ulaşması kolay bir yerde midir?

Kendiniz de değiştirebilirsiniz kısmı ilgimi çekti çünkü...
 
Merhaba,

Arac Manuel olduğu için soruyorum.
Yakında debriyaj değişimi yaptınız mı? Bir ihtimal debriyajdan da olabilir, silkeleme. Balata ömrünü bitirdiyse olabiliyor.

Ayrıca bu yakında buji değiştirdiniz mi? Benim de başıma gelmişti. Gaza basiyormus gibi sanki pistonlar asenkron çalışıyor gibi bir his mi oluyor? Benim usta bosch buji takmıştı önce farkedince arabayı geri götürdüm. Bu sefer NGK takmıştı ama problem gene devam etti. Son olarak kutulu NGK buji getirti, taktı problem giderildi.
Bu şekilde ben ustaya anlatamadım o da bakti birsey yok dedi. Durum aynen bahsettiginiz gibi 30 saniyede bir titreme geliyor ve dusuk devirde gazı kestigimde stop edecek gibi. İnsallah cok masraf cikmaz bezdim yaw valla bezdim
 
Servisteki usta beni aradı benim araçla birebir aynı sorunu yaşayan başka bir araç gelmiş enjektörleri değiştirip depoyu temizlemişler sırun düzelmiş. Banada gel senin sorunuda çözelim diyor 10 binlik edecek beni ona çağırıyor.
 
Ok
Oksijen sensörü değsimi yaptım çözüldü...

Aynı sorunu 2 yıl 45 bin km cektim sürekli katkı kullandım katkı kullanmadığım da hep yapti...

1. Oksijen sensörü yukarıda kendiniz de değiştirebilir siniz serviste pahalı internetten 400 tl ye aldım taktım tarih oldu...

Mümkünse ucuzundan alın çünkü orjinali de yan sanayiside çabuk bozuluyor özellikle rakim farkına çok maruz kalıyorsa araç
Oksijen sensörü bozulsa uyarı vermezmi
 
Ok

Oksijen sensörü bozulsa uyarı vermezmi
2 yıl boyunca vermedi hocam...

Normalde arıza lambası yakıyor bozulunca fakat küçük gözenekleri var %70 ı tikanana kadar vermez mis arıza kaydı

Devir saatinde dalgalanma rölantide istio etme hız sabitleme de tekleme devre dışı bırakma gibi sorunlarım vardı gitmediğim yer kalmadı bulamadılar bobin buji v.s değişti tabi ama oksijen sensörü değiştirdim sıkıntı yok şu anda yakıt katkisi da kullanmıyorum artık

Gerçi son zamlardan sonra arabaya da pek binmiyorum benzin bile almıyorum :)
 
1.2 tsi aracımda soğuk havalar ile başladı bu problem 118 binde araç bir kez epc ile motor arızası verdi ışıklarda durunca tekledikten sonra . Daha sonra arıza vermedi teklemedi araç sadece bir ve ikinci viteste ikinci viteste daha yoğun şekilde gaza çok az dokunulduğunda ufak bir tekleme yapıyordu. soğukta daha belirgin oluyordu gece saatlerinde.
Triger termostat yağ bakımı yaptırdım bujileri değiştik ngk buji kontrolde daha çok yapmaya başladı
alt devirlerde olan problem 3000 devirin üstünde gelmeye başladı.
Tekrar dükkana döndük bujiler tekrar değişti üst devirdeki gitti tekrar ama alt devirlerde motor soğukken yapmaya devam ediyor bobinleride değiştiricem yakında ama bu sorun ateşleme sisteminden kaynaklı belli
Tuhaf olabilir ama akü etkileyebilir mi 1.5 yıllık akü var araçta
 

Servisteki usta beni aradı benim araçla birebir aynı sorunu yaşayan başka bir araç gelmiş enjektörleri değiştirip depoyu temizlemişler sırun düzelmiş. Banada gel senin sorunuda çözelim diyor 10 binlik edecek beni ona çağırıyor.
Tsi ların enjektör fiyatları tdı göre daha uygun diye biliyorum. Tsı ların enjektörü daha küçük farklı. Ustam söylemişti, dizelinki gibi hassas değil demişti.
 

Geri
Üst Alt