Golf 7 1.2 TSI Yağ Eksiltme


Mls

Yeni Üye
Katılım
15 Ara 2021
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
İsim
Muhammed
Araç
Golf 7
Merhaba arkadaşlar aracım golf 7 2013 1.2 TSI midline plus 160 bin km de aracı alalı 6 ay oldu ancak neredeyse her ay araca yağ koyuyoruz 1 litre yağ 1 ay gidiyor araç daha önce de aynı sorunla servise girmiş yapılan işlemler fayda etmemiş demekki hala devam ediyor Volkswagen servisine gösterdiğimizde görünür de bir sorun olmadığını ancak net bir çözüm için motorun acilmasini gerektiğini söyledi bu kontrolden sonra da yağ musuru çalışmamaya başladı artık yağ eksiltme uyarısı vermiyor. Aynı şekilde Yağ sorunu yaşayan ve çözüme ulaşan veya çözüm önerisi var mı
 

Aslında arabayı genel olarak ev iş arası kullanıyoruz ve 2 km mesafe var sadece çok devir veya hız yapacağımız bir durumda yok, mobil 10-60 yağı önerdiler ama daha sonra 5-30 a geçersen araba biter dedi ustalar. İstanbuldayim Ankara'da olsam koşa koşa.giderdim teşekkür Ederim
10-60 kesinlikle koydurmayın çok kalın gelir benim araç 280 binde o yüzden 5w-30 yerine castrol edge 5w-40 koyuyor ustam yağ kaçırma sorunu olmasın diye yağı değiştirin bir de 5w-40 deneyin
 
Upvote 0

Sevgili dostum 1.2 tsi 110binde aracım yağ eksiltme bendede var, önce seramik motor koruyucu sonra liqui moly toptec 4200 dahil yapılacak tüm işlemleri yaptım yinede eksiltiyor turbo vs bakıldı bir olumsuzluk kaçak göçek yok, servise gittim oo o çok kolay rektefeciye gitcen sekman atılcak*( yağ sibop başları mı ne dedi) gömlek vs bile gerek yok dedi. Komple kesermi diye sordum keser bunların kafaları yamuluyor o yüzden eksiltme yapıyor dedi. Yaklaşık bin ikibin km de 1 litre yağ koyuyorum bende, şuan bu şelilde devam ediyorum yakında 5-10bin tl arası masrafı göze alıp üst kapak tadilatını yaptırtıcam
 
Upvote 0
Genel bir durum olmaya başladı bir ara 1.4 tsi piston segman yatağını kırıyordu özellikle 140 HP üstü olmuşken geliştirilmiş piston sekman sonrasında soft yazılım :) 140 hp çok güzel olur. Aslında 4 silindir güzel bir motor yağ seçicilerden bakıldığında ilk 150 bin km 0w20 sonrası 5w30 numara yağ önerilmiş. 5 numara kullanılacaksa dpf olmadığından 5w50 racecar süpercar vs.. bakılabilir pahalı yağlar. :)
Ben 1.0 3 silindirden büyük bir şey bekliyorum komşumun yeni aronası bu gün çok aşırı tuhaf çalıştı bi dengesizlik var. yakında 2 silindire düşüp elektrik desteği yaparlarsa şaşırmayın :)
 
Upvote 0
10-60 kesinlikle koydurmayın çok kalın gelir benim araç 280 binde o yüzden 5w-30 yerine castrol edge 5w-40 koyuyor ustam yağ kaçırma sorunu olmasın diye yağı değiştirin bir de 5w-40 deneyin
Sevgili dostum 1.2 tsi 110binde aracım yağ eksiltme bendede var, önce seramik motor koruyucu sonra liqui moly toptec 4200 dahil yapılacak tüm işlemleri yaptım yinede eksiltiyor turbo vs bakıldı bir olumsuzluk kaçak göçek yok, servise gittim oo o çok kolay rektefeciye gitcen sekman atılcak*( yağ sibop başları mı ne dedi) gömlek vs bile gerek yok dedi. Komple kesermi diye sordum keser bunların kafaları yamuluyor o yüzden eksiltme yapıyor dedi. Yaklaşık bin ikibin km de 1 litre yağ koyuyorum bende, şuan bu şelilde devam ediyorum yakında 5-10bin tl arası masrafı göze alıp üst kapak tadilatını yaptırtıcam
Bu sorun ve LSPI sebebiyle motorlarda yaşanan supap, piston kırılmaları yeni nesil küçük hacimli motorların en büyük sıkıntısı. Bu konu da özellikle opel grubuna özel geliştirilen yağ ve katkılar var Liqui Moly'de. 20968 kodlu 5w30 Special Tec DX1 motor yağı ve 21281 kodlu LSPI önleyici katkı. Bunu kullanan VW 1.0 - 1.2 TSI araç sahipleri var ve eksiltmeyi kestiğini söylüyorlar ama API SP gibi yüksek onaylarına rağmen VW marka onayı yok maalesef.
 
Upvote 0
Yağ eksiltmesini hiç bir yağ markası yada yağ viskozitesi kesmez. Piyasada herkes şu yağı koydum bu yağı koydum yağ yakması kesildi sözleri söylüyor.
Vizkositeye bağlı sadece yağ yakma oranı düşürülür. Ancak bu motora daha büyük zararlar verir. Örneğin 5w30 konulması gereken motora 10w40 yağ koyarsanız turbo, egr ve birçok parça zamanla bozulacaktır. Tsi motorların yağ yakma sorunu segmanlardan kaynaklanıyor. Çünkü pistonların üst kısmındaki yanma odasına segmanlardan yağ kaçar ve sıvı yakıtla kaçan yağda yanma odasında yanıp egzostan dışarı atılır. Araştırıp farklı yağları denemek yerine araştırıp iyi bir ustaya aracınızı yaptırın ömürlük olur.
 
Upvote 0
Yağ eksiltmesini hiç bir yağ markası yada yağ viskozitesi kesmez. Piyasada herkes şu yağı koydum bu yağı koydum yağ yakması kesildi sözleri söylüyor.
Vizkositeye bağlı sadece yağ yakma oranı düşürülür. Ancak bu motora daha büyük zararlar verir. Örneğin 5w30 konulması gereken motora 10w40 yağ koyarsanız turbo, egr ve birçok parça zamanla bozulacaktır. Tsi motorların yağ yakma sorunu segmanlardan kaynaklanıyor. Çünkü pistonların üst kısmındaki yanma odasına segmanlardan yağ kaçar ve sıvı yakıtla kaçan yağda yanma odasında yanıp egzostan dışarı atılır. Araştırıp farklı yağları denemek yerine araştırıp iyi bir ustaya aracınızı yaptırın ömürlük olur.
Sanırım cevap bu ama oda malum ülke şartlarında bu tadilatı yaptıracak bütçe ayırmakta minimum 10 bin tl gibi bir rakam söz konusu
 
Upvote 0
Yağ eksiltmesini hiç bir yağ markası yada yağ viskozitesi kesmez. Piyasada herkes şu yağı koydum bu yağı koydum yağ yakması kesildi sözleri söylüyor.
Vizkositeye bağlı sadece yağ yakma oranı düşürülür. Ancak bu motora daha büyük zararlar verir. Örneğin 5w30 konulması gereken motora 10w40 yağ koyarsanız turbo, egr ve birçok parça zamanla bozulacaktır. Tsi motorların yağ yakma sorunu segmanlardan kaynaklanıyor. Çünkü pistonların üst kısmındaki yanma odasına segmanlardan yağ kaçar ve sıvı yakıtla kaçan yağda yanma odasında yanıp egzostan dışarı atılır. Araştırıp farklı yağları denemek yerine araştırıp iyi bir ustaya aracınızı yaptırın ömürlük olur.
Yani gerçekler çoğu zaman hoşuna gitmez insanların fakat doğru söze ne denir...

Usta bulmak mesele haydi buldun şu ekonomik şartlarda yaptırmak mesele...

300 liraya filanca yağ var onu atınca kesiliyor muş gibi bir yorum beklentisi ile açılmış bir konuya...

bu denli mantikli ve o kadar da düşündürücü bir yorum yaptığınız için teşekkür ederiz:)
 
Upvote 0
Sanırım cevap bu ama oda malum ülke şartlarında bu tadilatı yaptıracak bütçe ayırmakta minimum 10 bin tl gibi bir rakam söz konusu
10 bini vermezsek bide turbo çıkacak ayrıca egr ve ön giremedigimiz bir çok masraf daha...

Bende de başladı eksiltme

Afyon soğuk memleket hergün 4 km gidiyor araç motor soğuyor 4 km geliyor

Turbo etrafi yağlanma var usta normal terleme yapmış dedi bastı balata spreyi ni fakat ger gün bakıyorun tekrar geliyor mu die az bişey de eksiltme var galiba o yüzden konu dikkatimi çekmişti ...
Yağ eksiltmesini hiç bir yağ markası yada yağ viskozitesi kesmez. Piyasada herkes şu yağı koydum bu yağı koydum yağ yakması kesildi sözleri söylüyor.
Vizkositeye bağlı sadece yağ yakma oranı düşürülür. Ancak bu motora daha büyük zararlar verir. Örneğin 5w30 konulması gereken motora 10w40 yağ koyarsanız turbo, egr ve birçok parça zamanla bozulacaktır. Tsi motorların yağ yakma sorunu segmanlardan kaynaklanıyor. Çünkü pistonların üst kısmındaki yanma odasına segmanlardan yağ kaçar ve sıvı yakıtla kaçan yağda yanma odasında yanıp egzostan dışarı atılır. Araştırıp farklı yağları denemek yerine araştırıp iyi bir ustaya aracınızı yaptırın ömürlük olur.
Hocam gayet güzel açıklamış saolsun...

Son 6 hakimdir her 10 bin km de bir liqui moly kullanıyorum 5 30 iyi güzel çalışması gidişi yakiti faydasını gördüm de bu turbo çevresi terleme soğuktan mi yağdan mi kafam karıştı...

Zor...araba fiyatları uçtu yağ fiyatları uçtu yakit desek zaten bi bizde değil filanca ülke de de artmış 1.52 euro dan 1.58 çıkmış bizde %100 zam normal anladık da...

artık 10 bin km simariklilik gibime geliyor onu 20 bin km rutin bakıma cikarmayı düşünürken:) bide bu tarz sorunlar....
 
Upvote 0
Merhaba arkadaşlar aracım golf 7 2013 1.2 TSI midline plus 160 bin km de aracı alalı 6 ay oldu ancak neredeyse her ay araca yağ koyuyoruz 1 litre yağ 1 ay gidiyor araç daha önce de aynı sorunla servise girmiş yapılan işlemler fayda etmemiş demekki hala devam ediyor Volkswagen servisine gösterdiğimizde görünür de bir sorun olmadığını ancak net bir çözüm için motorun acilmasini gerektiğini söyledi bu kontrolden sonra da yağ musuru çalışmamaya başladı artık yağ eksiltme uyarısı vermiyor. Aynı şekilde Yağ sorunu yaşayan ve çözüme ulaşan veya çözüm önerisi var mı
hocam sizin durum diğer yağ eksilmelere benzemiyor gibi bende 2013 1.4 tsi vardı servis bakımlı 86.000 de aldım aracı 2 bakım yapıldı bende sattım.her bakımdan önce 12/13 bin km lere gelindiğinde yağ seviyesi ile uyarı veriyordu az miktar ekliyordum bakıma kadar ne düzensiz çalışma ne titreşim vs hiçbir problem olmadı son yağ değişiminde servis bakımından çıkarıp liqui molly 4200 5.30 toptec kullanmıştım onu da zaten 5000 km kullandım sattım aracı . şimdi 2018 1.4 tsi var 58.000 de yağ ve filtre değişimi yaptım castrol 5.40 kullandım şu an 63.300 km de bakalım neler olacak bekleyip görecez 🙂
 
Upvote 0
hocam sizin durum diğer yağ eksilmelere benzemiyor gibi bende 2013 1.4 tsi vardı servis bakımlı 86.000 de aldım aracı 2 bakım yapıldı bende sattım.her bakımdan önce 12/13 bin km lere gelindiğinde yağ seviyesi ile uyarı veriyordu az miktar ekliyordum bakıma kadar ne düzensiz çalışma ne titreşim vs hiçbir problem olmadı son yağ değişiminde servis bakımından çıkarıp liqui molly 4200 5.30 toptec kullanmıştım onu da zaten 5000 km kullandım sattım aracı . şimdi 2018 1.4 tsi var 58.000 de yağ ve filtre değişimi yaptım castrol 5.40 kullandım şu an 63.300 km de bakalım neler olacak bekleyip görecez 🙂
Sağlık sihat afiyetle sorunsuz kullanmak nasip olsun inşallah yeni araciniz...

Genelde 100 bin km den sonra başlıyor zaten bu tarz sorunlar

Turbo beslemeli motorlar sayesinde genel algı oluştu hatta pisikolojik sınır 100 bin km...

100 bin üstü araclara pek sıcak bakılmıyor bu yüzden tabi yolar güzelleşti hatta çok güzel yolar yapıldı hayali gerçek oldu yaptılar :) belki bu sınır 200 bin kmlere çıkar zamanla fakat demek istediğim sizin aracın km daha düşük uzun vade sorun çıkaracağını düşünmüyorum inşallah da çıkmaz saygılarımla...
 
Upvote 0
Sağlık sihat afiyetle sorunsuz kullanmak nasip olsun inşallah yeni araciniz...

Genelde 100 bin km den sonra başlıyor zaten bu tarz sorunlar

Turbo beslemeli motorlar sayesinde genel algı oluştu hatta pisikolojik sınır 100 bin km...

100 bin üstü araclara pek sıcak bakılmıyor bu yüzden tabi yolar güzelleşti hatta çok güzel yolar yapıldı hayali gerçek oldu yaptılar :) belki bu sınır 200 bin kmlere çıkar zamanla fakat demek istediğim sizin aracın km daha düşük uzun vade sorun çıkaracağını düşünmüyorum inşallah da çıkmaz saygılarımla...
inşallah çıkarmaz bende imkanlarım doğrultusunda araç değiştirmeyi severim 100.000 km de imkanlarım umarım iyi olur da değişim yaparız umarım 😊
 
Upvote 0
Dün şehirlerarası yolda başıma geldi benim bu konu , yolda giderken yağ seviyesini kontrol edin diye uyarı verdi aracı alalı 4000 km oldu , bakım kartındaki km nin gelmesine 10000 km var ve bu yağ eksiltme kronik anladığım kadarı ile aracım 122 bin de , çözüm olmaması açıkçası üzdü beni , servis hemen diye uyarı veriyor şimdi de bakalım ne çıkacak , vw konusunda tecrubesizim okudukça fikrim oluyor
 
Upvote 0
@ege34 Servis hemen diyorsa! 2 ıhtimal var
  1. Araca bakım yapılalı 1 yıldan fazla olmuş.
  2. Bakım kartındaki tarih 1 yıldan az ise bakımda servis sayacı sıfırlanmamıştır.
 
Upvote 0
@ege34 Servis hemen diyorsa! 2 ıhtimal var
  1. Araca bakım yapılalı 1 yıldan fazla olmuş.
  2. Bakım kartındaki tarih 1 yıldan az ise bakımda servis sayacı sıfırlanmamıştır.
2.si olmasını temenni ediyorum yarın gosterecegim , ama bu yağ koyan servisin kartına göre bakım 2021 ağustosta yapılmış , ideal yağ sıcaklığı nedir bu aracın ? Dün yağ ekledikten sonra 93-101 derece aralığında gezindi ama 100 km hıza çıkmadım hiç
 
Upvote 0

ideal yağ sıcaklığı nedir bu aracın ? Dün yağ ekledikten sonra 93-101 derece aralığında gezindi ama 100 km hıza çıkmadım hiç
Ideal yağ sıcaklığı şudur diye kimse söylemez.
Soğutma sıvısı sıcaklığı 90C iken motor yağ sıcaklığı yolun durumuna ve aracı kullanım tarzınıza göre değişiklik gösterir
Normal sağlıklı motorun üstteki kriterler dikkate alara 88C - 107C aralığı olabilir.

Benim Araç 1.4TSI DSG yeni antifriz degistirdim
Adana mersin arası otoyol 110km/s sabit cc ile 92C idi.
Ancak birkaç hafta önce Tekire gidip geldim yine 110 sabit otoyol tekire giderken yavaş yavaş yükseldi bir ara 100C oldu hemen 98C ye indi ve gelire vardığımda 92C deydi.
Dönüşte ise tarsusa inene kadar 89C sabitti.
Tarsus Adana 92C sabitti
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt