1.2 TSI mı? 1.4 TSI mı?,


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
1.2 TSI mı? 1.4 TSI mı?

En başta şunu söylemeliyim:

Doğru bir marka ve model seçtiğinizden donanım ve motor seçenekleri her ne olursa olsun sizi üzmeyecektir. Ancak kullanım tarzınız ve kullanım şartlarınız kadar beklentileriniz asıl belirleyici olacaktır.

Söz gelimi yüksek motor gücü düşük donanım mı yoksa düşük motor gücü yüksek donanım mı?

Yaşamış olduğunuz sıkıntılı karar alma sürecini ben de yaşadım...

Tercihinizi yaparken daha sonra pişman olmaktan çok çekindiğim için bu süreç zorlu oldu.

Karar alırken izlediğim yol tamamen yaşadığım koşullarla belirlenmiştir.

Öncelikle benim için kullanım amacı ve kullanmayı amaçladığım yıllık km miktarı ilk belirleyici oldu.

Dizel motor seçeneğini bu nedenle ilk olarak eledim.

Öncelikle  highline donanım tartışmasız ideal opsiyonları bir araya getiren donanım paketi.

Fakat Türkiye'ye 1,2 motorla getirilmediğinden

Dizel ya da 1.4 seçeneğine yöneliyorum

Amma velakin dizeli başta elediğim için geriye 1.4 motor kalıyor.

Üst limitinizi 65 Bin olarak belirtmişsiniz. 2014 model Golf 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Highline 68.500 TL olduğuna göre

Ekonomik nedenlerle highline donanıma erişemiyorsak 1,2 Comfortline alıp (1,4 ile arasındaki 3600TL lik farkı da opsiyon satın almakta kullanabilirsiniz.)opsiyonlarla doldurmak en makul çıkar yol olarak gözüküyor.

800 Km'yi geride bıraktım ve araç 4 kişi ve %3 yani en dik rampada durmak zorunda kaldım ve önümdeki arkamdaki diğer araçlar el freni vs., araç kaydırma, korna, patinaj sesleri arasındayken ben düz yoldaki gibi kalktım gittim.Beni sadece orada değil hiç mahçup etmedi dahası...

Aracınızı 1.2 tercih ederseniz 105 PS (ya da alışık olduğumuz tabirle Beygir) olarak tanımanız ve tanımlamanız yerinde olacaktır.

1,4 (122PS) motorun 200 Newton metre ile 1,2 175 Newton metre (105PS) arasındaki ilk hızlanma farkı, mutlaka olmakla birlikte  torkları ve ağırlıkları yakın olduğundan devasa değildir.

Aradaki tork ve motor gücü farkı kullanıcıların aktardığına göre yüksek hızlarda ve ara hızlanmalarda (120/150 km arası vs.) daha belirgindir.

İkinci elde satış kısmını dert etmeyin siz satmaya karar verene kadar şimdilik yeni olan ve daha önce Palio ve Siena gibi araçlarla alaşağı edilmiş itibarını geri kazanacak, hakettiği saygın yere gelecektir. Ayrıca lütfen unutmayın ki Volkswagen alıp satanlar son derece bilinçli kullanıcılar olduğundan satmaya karar verdiğinizde 1,2 motorun yeterliliği hakkında ikna kısmı çoook gerilerde kalacaktır.

Naçizane tavsiyem (Highline alabilseniz keşke)  1,2 Comfortline aracı 57,500 TL'ye alıp Bi-Xenon farlar (yani U led), Mutlaka ama mutlaka ön ve arkalarda park sensörü ile CC hız sabitleyicisinden oluşan sürüş konfor paketi, renkli çok fonksiyonlu yol bilgisayarı, ışık paketi, metalik boya(ekte renkleri sunuyorum), Cam tavan, vb. opsiyonlarla zevkinize göre aracınızı kişiselleştirebilirsiniz. 

(Önemli Not: Kendisiyle trfik ışıklarında yan yana gelmeyi asla ama asla istemediğim  140PS gücündeki ACT 1,4 TSI  motorlu hız makinesı bu değerlendirmenin dışında tutulmuştur...Kendisine Hürmetlerimi sunarım..)

Şimdiden hayırlısı olsun

Saygılarımla

 

Geri
Üst Alt