1.6tdi 110hp - 1.2tsi 110hp hangisini tercih ederdiniz?


Siz olsanız ne yapardınız?


  • Kullanılan toplam oy
    36
  • Anket kapatılmış .

AliAkg

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ara 2019
Mesajlar
876
Tepkime puanı
961
Konum
İstanbul
İsim
Ali Akg
Arkadaşlar herkese selamlar,
bir kararsızlık içerisindeyim. Şuanda kendi kullandığım 1.2tsi golf aracım harici bir de 2015 model 2016 çıkışlı 1.6tdi 110hp dsg (66.*** km) golfe sahibim. Fakat birini satmam gerekiyor…
Benim 1.2tsi aracım 105binkm’de. Sessizliğinden müthiş memnunum. Dizeli kullandıktan sonra benzine geçince elektrikli araba gibi geliyor. Dizelde motor sesi gerçekten çok fazlaymış. Ama artıları da çok tabii… Sizce hangi aracı satmalıyım hangisini kullanmalıyım? Dizelin km düşük olması avantajı göze çok güzel geliyor…

*Dizelde Cruise control yok, orijinal park sensörü yok.
*Benzinlide her ikisi de fabrikasyon mevcut.
*Her iki araçta 2015 model 2016 trafiğe çıkışlı.
*Her iki araçta DSG ve comfortline

Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Tamamen beklenti söz konusu.

Dizel olan yaklaşık 60-65 bin lira daha fazla eder.

Dsg manuel farkı var.

Kilometre zaten yazmaya gerek yok

Park sensörü ve hız sabitleme ne kadar kullanıyorsunuz ona göre değişir(tabii ki olsa daha iyi)

Sessizlik durumunda ise DSG olması avantaj. Dizel olan manuel olsaydı, benzinli olan DSG olsaydı benzinli derdim ancak onun da kilometre yüksek.

Yani genel olarak hangileri ağır basıyorsa ona göre tercih edilebilir.

Her seçimin , bir vazgeçim olduğu bir durum..
En net sonuç ve sevindirici olan tarafı elde var yine Golf.
Bilmem yardımcı oldu mu:)
 
Tamamen beklenti söz konusu.

Dizel olan yaklaşık 60-65 bin lira daha fazla eder.

Dsg manuel farkı var.

Kilometre zaten yazmaya gerek yok

Park sensörü ve hız sabitleme ne kadar kullanıyorsunuz ona göre değişir(tabii ki olsa daha iyi)

Sessizlik durumunda ise DSG olması avantaj. Dizel olan manuel olsaydı, benzinli olan DSG olsaydı benzinli derdim ancak onun da kilometre yüksek.

Yani genel olarak hangileri ağır basıyorsa ona göre tercih edilebilir.

Her seçimin , bir vazgeçim olduğu bir durum..
En net sonuç ve sevindirici olan tarafı elde var yine Golf.
Bilmem yardımcı oldu mu:)
Hocam eklememiştim şimdi ekledim. Her iki araçta DSG :)
Hız sabitleyiciyi benim kadar çok kullanan olduğunu düşünmüyorum bile. Bırakın çevre yollarını, normal caddelerde bile kullanıyorum :)
 
Hocam eklememiştim şimdi ekledim. Her iki araçta DSG :)
Hız sabitleyiciyi benim kadar çok kullanan olduğunu düşünmüyorum bile. Bırakın çevre yollarını, normal caddelerde bile kullanıyorum :)
Olmadı şimdi, benim sistem çöktü :)
oyumu @HONEY Bülent hocamdan yana kullanıyorum. (y)
Dizeli kullanirim baktim sarmadi iki aracida satardim :)

Benzinli dusuk km alirdim
O da olmadı "ooo piti piti"ye doğru gidebilir.
 
Tsi kullanıcısı olduğum için ve dizeli nedense sevemediğim için (Golf değil ama başka dizel araçlarım oldu) ben oyumu tsi kalsından yana kullandım.

Evet km çok ama dizel gibi dpf temizlemeye girmesi yok,
Hız sabitleme artısı,
Daha sessiz vs.
dizel-benzin yakıt maliyetleri yakın olması.

Ama birini satayım bir süre sonra diğerini de satıp daha iyi bir araca geçeyim derseniz önce tsi olanı satın, sonra tdi olanı.
Tdi olanın fiyatı daha da artabilir çünkü ilerleyen günlerde.
 
Tsi kullanıcısı olduğum için ve dizeli nedense sevemediğim için (Golf değil ama başka dizel araçlarım oldu) ben oyumu tsi kalsından yana kullandım.

Evet km çok ama dizel gibi dpf temizlemeye girmesi yok,
Hız sabitleme artısı,
Daha sessiz vs.
dizel-benzin yakıt maliyetleri yakın olması.

Ama birini satayım bir süre sonra diğerini de satıp daha iyi bir araca geçeyim derseniz önce tsi olanı satın, sonra tdi olanı.
Tdi olanın fiyatı daha da artabilir çünkü ilerleyen günlerde.
Tam olarak o şekilde olabilir, önce birini satıp sonra kalan ile bi süre daha devam edip sonra onu da satıp daha iyi bir araca geçebilirim :) o yüzden evet böyle düşününce şuan benzinliyi satmak daha mantıklı gibi
 
Ben sessizlik ve uzattıkça gitmesi yönünden dolayı benzinli seçerdim.
 
Paraya acil ihtiyaciniz yoksa her iki arabayida elinizde tutun, golfler hala cok ucuz kaldi piysada, elinizde ne kadar uzun süre tutarsaniz o kadar karli cikarsiniz.
 
Paraya acil ihtiyaciniz yoksa her iki arabayida elinizde tutun, golfler hala cok ucuz kaldi piysada, elinizde ne kadar uzun süre tutarsaniz o kadar karli cikarsiniz.
Bu da mantıklı bir düşünce,
belki kasko sigorta mtv muayenesi bakım masrafı derken bir 5 bin tl durduğu yerde harcattıracaktır ama, bir senede fiyatı 5 bin değil 50 bin bile artabilir bu saçma ekonomik buhranda...
 
Bu da mantıklı bir düşünce,
belki kasko sigorta mtv muayenesi bakım masrafı derken bir 5 bin tl durduğu yerde harcattıracaktır ama, bir senede fiyatı 5 bin değil 50 bin bile artabilir bu saçma ekonomik buhranda...
Muhtemelen sadece son 1 -2 ay içinde 50.000tl farketti hocam.Herkesten beyin yakan tavsiyeler çıktı bu arada.çok iyi :)
 
Sorunun cevabı soruyu soranda

Tdi/tsi farkı burada (resimde) oldugu gibi 25 ve altındaki ortalama hızlarda anca kendini gösterir.

25 ortalama hızla
Tdi 5,8 iken tsi ın 7,0 olduguna oldukca eminim.
Ne fark eder ?
Ha 5,8 ha 7,0 degil olay aslında
%22 fark eder oranlayınca.

Ortalama hız yükseldikce
Bu fark hızla düser
35-40 ortalama hızlarda bu fark %10 a kadar düşer.
Hele
Şu kastırma yönteminde 70-80 sabit hız uzun yol
Tdi 3,6 iken
Tsi 3,8 yakalar

110 sabit tdi 4,4
Tsi rahat 5 le yol alır. Aradaki 0,6 fark yok hükmündedir .

Güzergahınızı biliyorsunuz. Her iki aracı aynı güzergahta defalarca tecrübe etmenin avantajıyla yakıt anlamında kararı siz verin.

Relax güzergahlarda tdi araca ihtiyaç olmayabilir bence.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211112_140323.jpg
    IMG_20211112_140323.jpg
    177.2 KB · Görüntüleme: 10

Sorunun cevabı soruyu soranda

Tdi/tsi farkı burada (resimde) oldugu gibi 25 ve altındaki ortalama hızlarda anca kendini gösterir.

25 ortalama hızla
Tdi 5,8 iken tsi ın 7,0 olduguna oldukca eminim.
Ne fark eder ?
Ha 5,8 ha 7,0 degil olay aslında
%22 fark eder oranlayınca.

Ortalama hız yükseldikce
Bu fark hızla düser
35-40 ortalama hızlarda bu fark %10 a kadar düşer.
Hele
Şu kastırma yönteminde 70-80 sabit hız uzun yol
Tdi 3,6 iken
Tsi 3,8 yakalar

110 sabit tdi 4,4
Tsi rahat 5 le yol alır. Aradaki 0,6 fark yok hükmündedir .

Güzergahınızı biliyorsunuz. Her iki aracı aynı güzergahta defalarca tecrübe etmenin avantajıyla yakıt anlamında kararı siz verin.

Relax güzergahlarda tdi araca ihtiyaç olmayabilir bence.
Şehirlerarası basmayınca ikisi birbirine çok yakın dediğiniz gibi. Ben her ay şehir içi 1400km cıvarı yapıyorum. Ve istanbul içi genelde ortalama hız paylaşacağım şekilde oluyor :/ şuan bu fiyatlarla 7.9lt az biraz yorucu kalıyor
 

Ekli dosyalar

  • 49284724-F801-4E33-B5B5-73D94E1BD8CA.jpeg
    49284724-F801-4E33-B5B5-73D94E1BD8CA.jpeg
    45.8 KB · Görüntüleme: 14

Geri
Üst Alt