Motor aşırı ısındı uyarısı


Katılım
15 Ağu 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
22
İsim
Kutlu
Arkadaşlar merhaba.

Bugün başlıktan da anlaşıldığını tahmin ettiğim üzere böyle bir uyarı aldım.

Sakin bir şekilde yola çıktım, yaklaşık 5 km sonrasında böyle bir uyarı aldım ve araç motor arızası lambasını yaktı.

Uyarıyı görür görmez hararet göstergesine baktım hemen, sıcaklığın yaklaşık 120-125 °C'ye kadar yükseldiğini gördüm ve en sağ şeride geçerek aracın motorunu durdurdum.

Çok hızlı bir şekilde hararet düştü, motor kaputunu açıp yüzeysel olarak incelediğimde herhangi anormallik görmedim ; motor soğutma suyu seviyesi normal ve herhangi bir kaçak göremedim.

Sonrasında sakin bir şekilde gideceğim yere kadar gittim ve geldim, yaklaşık 40 km kadar herhangi bir hararet yükselmesi yaşamadım.

Biraz önce tekrar kontrol amaçlı ufak bir tur attım, sakin kullandığım zaman bir anormallik göremedim fakat birazcık performanslı kullandığım zaman tekrar aynı şekilde hararet yükseldi.

Böyle bir durum ile karşılaşan veya tavsiyesi olan var mı?

ARACIM: 2017 model Golf 7,5 - 1.6 TDİ Bluemotion Comfortline DSG 82.000 km full servis bakımlıdır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Birsey merak ettim.

Forumda Son 2 aydır bozulan golfler icinde yetkili servis bakımsız bir golf varmı?

 
Upvote 0

Aynı sorun bende oldu en son radyotörün tıkalı olduğu ortaya çıktı.Tabii bu arada termostat,devirdaim,triger değişti bulana kadar
 
Upvote 0

Ben de aynı sorunu geçtiğimiz sene yaşadım ve yetkili serviste motor devir daim pompası değişti.
 
Upvote 0
Forumda bu konu çok fazla tartışıldı. Soğutma sıvısı 4/5 seneyi geçmemeli her gün 20/50 km arası yol yapan araçlarda belki devirdaim klapesi termostat sorun çıkarmaz ama blok petekler üst kapak vb.. çok fazla parça içten çürür birde araç uzun süre aylarca yatarsa süreç hızlanır.
Masraftan kaçılan her parça bir şekilde diğer parçalara mutlaka zarar veriyor buna sıvılarda dahil yağlama kadar soğutmada önemli 300/400 lira g13 saf Suya kim verecek diye düşündüğünüzde kalorifer peteğinden ana radyatöre yağ soğutucusundan manifolt soğutucusuna termostat - devirdaim gibi suyun gezdiği tüm hatlar risk altında. + Kat kat fazla masraf açar eski verim alınamayabilir çok çürümüşse yazın sık sık fan açar durur..

Sıvı direk metale temas etmeyecek arada paslı çürük tabaka soğutma yüzeyini azaltacak..


 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Dün otobanda motor aşırı ısındı diye hata aldım.Sağa çekip kontağı kapattım.Sonra çalıştırdım ve normalde döndü.
Sonrasında 3 saat daha kullandım aracı bir daha hata vermedi.Servise götürsem mi acaba?
 
Upvote 0
Devir daim pompası takılı kalıyor kontak açıp kapatınca düzeliyor hatıtladığım kadarıyla 80 bin civarı yaz ayı su sıcaklığı 120 dereceye kadar çıkmıştı sağa çekip kontak kapatıp açtım düzeldi. Su seviyesi ve su pompasını kontrol edin kaçak terleme vs varsa değiştirin 120 bini beklemeyin derim
 
Upvote 0
Devirdaim pompası değişecekmiş ama kesin değilmiş.Bunun güncel maliyeti de 5000 -5500 arasındaymış.
Bunun üstüne indirim yapılınca ne kadar olur onu da yazarım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt